Στο alfavita.gr έφτασε το υπόμνημα της Ένωσης Καθηγητών Αγγλικής δημόσιας εκπαίδευσης Ημαθίας που κατατέθηκε στους υπευθύνους του υπουργείου Παιδείας και σε όλους τους σχετιζόμενους φορείς.
Σύμφωνα με το υπόμνημα οι καθηγητές της αγγλικής γλώσσας της Ημαθίας μεταξύ άλλων προτείνουν να παραμείνει υποχρεωτικό το μάθημα των αγγλικών και να μην γίνει επιλογής, παραθέτουν τους λόγους γι΄ αυτό το επιχείρημά τους και τονίζουν ότι από "την υποβάθμιση της αγγλικής γλώσσας στο Νέο Λύκειο πλήττεται η ευρωπαϊκή διάσταση του ελληνικού σχολείου".
Κλείνοντας το υπόμνημα ζητούν εκτός των άλλων και το μάθημα της αγγλικής γλώσσας "να συνδεθεί με τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας και του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού και με τις ερευνητικές εργασίες"
Διαβάστε το υπόμνημα:
Τα μέλη της Ενώσεως Καθηγητών Αγγλικής Δημόσιας Εκπαίδευσης Ημαθίας (Ε.Κ.Α.Δ.Ε.Η.) σε συνέχεια εκτεταμένης διαβουλεύσεως μεταξύ των μελών μας και λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα επιστημονικά, παιδαγωγικά συμπεράσματα όσων συμμετείχαν στην Ομάδα Εργασίας (SIG) με αντικείμενο την διδασκαλία της αγγλικής στην Β΄/βάθμια Εκπαίδευση, συνήλθαμε σε έκτακτη Γενική Συνέλευση την Δευτέρα 6 Μαρτίου 2017, με θέμα τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας στο Γενικό Λύκειο και εγκρίναμε ομόφωνα το παρακάτω πόρισμα - υπόμνημα:
Μέσα στις προτάσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) για το αναλυτικό πρόγραμμα του Λυκείου σχεδιάζεται η μετατροπή του μαθήματος της αγγλικής γλώσσας στη Β΄ και Γ΄ Γενικού Λυκείου σε μάθημα επιλογής.
Πιστεύουμε ότι το μάθημα της αγγλικής γλώσσας θα πρέπει να είναι μάθημα γενικής παιδείας, διότι είναι πολύ σημαντικό για τους μαθητές του Λυκείου για πολλούς λόγους:
Πρώτον, είναι κοινά αποδεκτό ότι θα τους χρειαστεί κατ’ εξοχήν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και στην ακαδημαϊκή τους καριέρα, όπου όπως είναι γνωστό οι περισσότερες πηγές για τις εργασίες τους είναι στα αγγλικά.
Δεύτερον, στην εποχή μας ο μη αγγλομαθής θεωρείται αναλφάβητος και η αγγλική γλώσσα δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως απλώς μία ξένη γλώσσα αλλά ως η βασική γλώσσα επικοινωνίας παγκοσμίως.
Τρίτον, η αγγλική είναι απαραίτητο εφόδιο και βασικό προσόν για την εύρεση εργασίας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Τέταρτον, είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι στην ηλικία των 16 ως 18 ετών οι μαθητές έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν την κριτική τους ικανότητα, να εμβαθύνουν στην γλώσσα και να αξιοποιήσουν πλήρως τις γνώσεις που απόκτησαν τις προηγούμενες χρονιές.
Πιστεύουμε ότι με τους σχεδιασμούς του Ι.Ε.Π. που είδαν το φως της δημοσιότητας, υπάρχει ο κίνδυνος για τους μαθητές που δεν θα διδαχθούν τα αγγλικά επί δυο χρόνια να χάσουν κάθε επαφή με την γλώσσα.
Γι’ αυτό δηλώνουμε απερίφραστα ότι ως καθηγητές της αγγλικής γλώσσας είμαστε αντίθετοι με τους σχεδιασμούς αυτούς, οι οποίοι σε συνδυασμό με άλλα μέτρα οδηγούν στην περιθωριοποίηση του δημόσιου σχολείου.
Η αγγλική γλώσσα που διδάσκεται από άρτια καταρτισμένους, πτυχιούχους αγγλικής φιλολογίας είναι απαραίτητο εφόδιο για πρόσβαση στη γνώση, επαγγελματική αποκατάσταση και ακαδημαϊκή σταδιοδρομία. Πολλές είναι οι Σχολές στις οποίες η εισαγωγή και η φοίτηση προϋποθέτουν την πολύ καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας.
Επιπλέον, το Υπουργείο Παιδείας ορθώς και λελογισμένα προωθεί την σύνδεση του Κρατικού Πτυχίου Γλωσσομάθειας με το δημόσιο σχολείο και στα επίπεδα Γ1 και Γ2, κάτι που μόνο στο Λύκειο μπορεί να επιτευχθεί.
Με την υποβάθμιση της αγγλικής γλώσσας στο Νέο Λύκειο πλήττεται η ευρωπαϊκή διάσταση του ελληνικού σχολείου καθώς το μάθημα των αγγλικών είναι βασικό σε όλα τα δημόσια ευρωπαϊκά σχολεία και δεν νοείται ευρωπαϊκό σχολείο χωρίς την διδασκαλία της αγγλικής η οποία σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία χρησιμοποιείται κατά ποσοστό 95% και στα ευρωπαϊκά προγράμματα.
Υπάρχει επίσης η νέα μέθοδος διδασκαλίας άλλων μαθημάτων ή της Λογοτεχνίας με την χρήση της αγγλικής (CLIL), που μπορεί να εφαρμοστεί και στο Λύκειο.
Μετατρέποντας το μάθημα της αγγλικής στο Λύκειο σε μάθημα επιλογής, κόβεται ουσιαστικά ο ομφάλιος λώρος που συνδέει τους μαθητές με τις γνώσεις αγγλικής που έχουν αποκτήσει με κόπο όλα τα προηγούμενα χρόνια.
Ζητούμε:
Την ενίσχυση της διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας και την αναβάθμισή της, ώστε η επαρκής γνώση της να αποκτάται στο δημόσιο σχολείο με τη σύνδεση του αναλυτικού προγράμματος με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (ΚΠγ).
Το μάθημα της Αγγλικής Γλώσσας να είναι μάθημα Γενικής Παιδείας στις τρεις τάξεις του Γενικού Λυκείου και να συνδεθεί με τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας και του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού και με τις ερευνητικές εργασίες.
Να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας των αγγλικών στα Γενικά και στα Επαγγελματικά Λύκεια.
Το παρόν υπόμνημα να αποσταλεί ηλεκτρονικώς στους κ.κ. Υπουργό και Υφυπουργούς, στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ι.Ε.Π. και λοιπούς αποδέκτες και να σταλεί προς δημοσίευση σε εκπαιδευτικά ειδησεογραφικά μέσα και στον τοπικό τύπο.
Εκ μέρους της ΕΚΑΔΕΗ,
Η πρόεδρος Η γραμματέας
Ασικίδου Αναστασία Παλασίδου Αναστασία
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη