Ο Πρωθυπουργός κατά την επίσκεψή του στο Υπουργείο Παιδείας, προχώρησε σε μια σειρά εξαγγελιών μεταξύ των οποίων και η ίδρυση νέου Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής μέσω της συγχώνευσης των ΤΕΙ Αθήνας και ΤΕΙ Πειραιά.
Διαβάζουμε στο ρεπορτάζ ότι ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε:
“…Πρόθεσή μας λοιπόν και επιθυμία μας, είναι μετά από διαδικασίες αξιολόγησης, αυτά τα δύο Ανώτατα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, να δημιουργήσουν ένα νέο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα, ένα νέο Πανεπιστήμιο, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής…”
ενώ ο Υπουργός Παιδείας δηλώνει ότι:
“…Τα ΤΕΙ κατ' αρχήν είναι ΑΕΙ, είναι Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Λέμε, επειδή έχουν τα συγκεκριμένα ΤΕΙ εξαιρετικά υψηλού επιπέδου Τμήματα και ήδη συνεργάζονται εδώ και χρόνια, να διερευνήσουμε αυτή τη δυνατότητα…”.
Τέτοιου είδους αντιφάσεις αλλά και παλινδρομήσεις από την Κυβέρνηση χωρίς σχέδιο και στόχο, δυστυχώς ταλανίζουν συνεχώς τα τελευταία δυο χρόνια την Ανώτατη Εκπαίδευση. Να θυμίσουμε το “Νόμο Μπαλτά” που ποτέ δεν έφτασε στη Βουλή, το “Νόμο Αναγνωστοπούλου” για τα Μεταπτυχιακά, που αποσύρθηκε από τη Βουλή, τον “Εθνικό Διάλογο” για την Παιδεία που δεν κατέληξε πουθενά για την Ανώτατη Εκπαίδευση, προτάσεις φανταχτερές (όπως ότι θα καταργήσουμε τις εξετάσεις εισαγωγής στα Πανεπιστήμια) που διατυπώνονται εκτός διαβούλευσης και χωρίς να συνοδεύονται, τουλάχιστον μέχρι σήμερα, από ολοκληρωμένη μελέτη σκοπιμότητας και εφαρμογής.
Να σημειωθεί ότι στις σχετικά πρόσφατες εξαγγελίες για το στρατηγικό σχεδιασμό του Υπουργείου Παιδείας από τον κ. Γαβρόγλου, τόσο δημοσίως όσο και στις συναντήσεις με τους φορείς της ακαδημαϊκής κοινότητας, καμία αναφορά δεν είχε γίνει, ούτε καν ως πρόθεση, για την «πανεπιστημιοποίηση» των ΤΕΙ.
Ποιος ο στρατηγικός στόχος και η σκοπιμότητα αυτής της απόφασης, σε ποιο στρατηγικό σχέδιο αναδιάρθρωσης της ανώτατης εκπαίδευσης εντάσσεται, με ποια κριτήρια επιλέχθηκαν αυτά τα δυο ΤΕΙ να αξιολογηθούν και να μετατραπούν συγχωνευόμενα σε ένα Πανεπιστήμιο; Προϊόν ποια διαβούλευσης και με ποιους φορείς αποτελεί αυτή η σημαντική εξαγγελία;
Η Ανώτατη Εκπαίδευση δε χρειάζεται παλινωδίες καιπροτάσεις πυροτεχνήματα που εκτοξεύονται στον αέρα για λαϊκή κατανάλωση και εντυπωσιασμό. Αντιθέτως, χρειάζεται σοβαρό στρατηγικό σχεδιασμό, ιδιαίτερα σε ότι αφορά την αναδιάρθρωση του χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης, ο οποίος να βασίζεται σε συναινετικό διάλογο με χρονοδιάγραμμα και σαφείς στόχους.Απαιτείται, επίσης, ενίσχυση της αυτονομίας και επαρκή χρηματοδότηση των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων, καθώς η χρηματοδότηση της εκπαίδευσης δεν πρέπει να θεωρείται δαπάνη αλλά η πιο αποδοτική επένδυση για την ανάπτυξη της Χώρας.
Η κυβέρνηση θα πρέπει επιτέλους να παρουσιάσει μια κυβερνητική θέση για την ανώτατη εκπαίδευση της χώρας μας η οποία να είναι συγκροτημένη, σταθερή, προϊόν ουσιαστικού και όχι προσχηματικού διαλόγου και απαλλαγμένη από ανερμάτιστες επικοινωνιακού τύπου εξαγγελίες.
Ο Πρόεδρος Στάθης Ευσταθόπουλος Καθηγητής Ε.Κ.Π.Α. |
| Ο Γραμματέας Χαράλαμπος Φείδας Αναπλ. Καθηγητής Α.Π.Θ |
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη