Να αποφανθεί για την αντισυνταγματικότητα ή μη του νόμου των Πανελλαδικών για την εισαγωγή στα ΑΕΙ καλείται η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, μετά από παραπομπή του 7μελούς Γ' τμήματος του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου.
Πιο αναλυτικά, η προσφυγή αφορά τις ρυθμίσεις των Εξετάσεων στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, τους συντελεστές βαρύτητας, την μοριοδότηση των αθλητών, καθλως και το ειδικό καθεστώς των εξετάσεων των δυσλεκτικών.
Στις δύο αποφάσεις 1442 και 1443 του 2017, οι Δικαστές του Γ' τμήματος, με προεδρεύουσα την Αντιπρόεδρο του ΣτΕ, Αικατερίνη Σακελλαροπούλου, διατυπώνουν τις απόψεις τους στα παραπάνω ζητήματα.
Επισημαίνεται ότι η απόφαση της Ολομέλειας δεν θα αφορά το παρελθόν, αλλά το μέλλον, δηλαδή από την ημέρα της έκδοσής της και έπειτα.
Συγκεκριμένα, η Ολομέλεια του ΣτΕ καλείται να αποφανθεί:
α) Εάν η εξέταση του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας αποτελεί κριτήριο πρόσφορο, προκειμένου το σύστημα εισαγωγής στις ιατρικές σχολές να ανταποκρίνεται στις επιταγές των άρθρων 4 παρ 1, 5 παρ 1 και 16 του Συντάγματος,
β) Εάν ο νομοθέτης, κατά την παρεχόμενη στο άρθρο 4 του ν 4327/2015 εξουσιοδότηση, όφειλε, με βάση τις προπαρατιθέμενες συνταγματικές διατάξεις, να προβλέψει σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με συντελεστές βαρύτητας για όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα, και, πάντως, με τέτοιο καθορισμό συντελεστών βαρύτητας ώστε να αναδεικνύονται περισσότερο τα μαθήματα προσανατολισμού και να μειώνεται η βαρύτητα του μαθήματος γενικής παιδείας,
γ) Εάν συνάδουν με την αρχή της αξιοκρατίας οι διατάξεις :
1) των άρθρων 4 και 42 του ν 4186/2013 (Α΄193), 2 του ν 2525/1997 (A΄188) και της ΥΑ Φ 253.1/44654/Α5/2016 (Β΄685/15-3-2016), κατά το μέρος που παραλείπουν να προβλέψουν διακριτές θέσεις κατά την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες και
2) των άρθρων 34 του ν 2725/1999 (Α΄121) σε συνδυασμό με το άρθρο 38 παρ 9 του ν 4115/2013 (Α΄24), κατά το μέρος που προβλέπουν ως προνόμιο υπέρ των αθλητών που έχουν διακριθεί την κατά παρέκκλιση εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, και
δ) εάν, δοθέντος ότι προβλέπονται μετεγγραφές των φοιτητών μεταξύ των ΑΕΙ (από τα περιφερειακά προς τα κεντρικά ΑΕΙ) σε ποσοστό 15%, είναι σύννομη η μη πλήρωση των θέσεων, που κενώνονται στα περιφερειακά Πανεπιστήμια από τις εν λόγω μετεγγραφές, από τους επιλαχόντες υποψηφίους στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη