Thumbnail
Πανελλαδικές 2017

Τα μαθήματα επιλογής που προτιμούν οι υποψήφιοι στις Πανελλαδικές είναι ενδεικτικά των σχολών και των τμημάτων στα οποία στοχεύουν και συνιστούν τους βασικούς παράγοντες που καθορίζουν κάθε χρόνο τις βάσεις

Άνοδο των βάσεων στα Παιδαγωγικά Τμήματα δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία των δηλώσεων των υποψηφίων για τα μαθήματα επιλογής στα οποία θέλησαν να εξεταστούν, είτε ανά ομάδα προσανατολισμού (στα Γενικά Λύκεια) ή ανά ειδικότητα (στα Επαγγελματικά Λύκεια). Η ευκολία των θεμάτων και η μεγάλη ζήτηση από πλευράς υποψηφίων αναμένεται να υπερκεράσουν την περσινή "βουτιά" των βάσεων.

Ειδικότερα, ο αριθμός όσων υποψηφίων από τις Ανθρωπιστικές Σπουδές επέλεξαν να ανοίξουν τα Παιδαγωγικά, εξεταζόμενοι στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας, ήταν 11.221, ενώ το 2016 ήταν 5.669. Στην πράξη, δηλαδή, οι υποψήφιοι διπλασιάστηκαν.

Από τις Θετικές Σπουδές ή τις Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής, παρατηρούμε εξίσου ότι ο αριθμός των υποψηφίων που εξετάστηκαν στην Ιστορία Γενικής Παιδείας για να έχουν πρόσβαση στα Παιδαγωγικά αυξήθηκε. Η αύξηση είναι χαρακτηριστική αν συνυπολογιστεί ότι δεν είναι συχνοί τέτοιοι συνδυασμοί στα μαθήματα επιλογής.

Αύξηση καταγράφει και ο αριθμός των υποψηφίων που επέλεξαν να εξεταστούν στη Βιολογία Γενικής Παιδείας για να ανοίξουν παραϊατρικά τμήματα - είτε από τις Ανθρωπιστικές Σπουδές, είτε από τις Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής. Ωστόσο, η αύξηση δεν είναι τόσο μεγάλη και δικαιολογείται βάσει της συνολικότερης αύξησης του αριθμού των υποψηφίων στις φετινές Πανελλαδικές εξετάσεις.

Στις Ιατρικές Σχολές, για τις οποίες διαγωνίζονται οι υποψήφιοι των Θετικών Σπουδών εξεταζόμενοι σε Φυσική και Χημεία, η δυσκολία των θεμάτων υπήρξε διαβαθμισμένη. Καθοριστικός παράγοντας, έτσι, για την εξέλιξη των βάσεων θα είναι τόσο οι επιδόσεις τους στη Βιολογία, όσο και η μεγάλη μείωση του αριθμού των εισακτέων στα αντίστοιχα τμήματα.

Η δυσκολία των Μαθηματικών αναμένεται να οδηγήσει σε πτώση τις σχολές του 5ου Επιστημονικού Πεδίου (Οικονομίας και Διοίκησης). Μαζί με τη μικρή αύξηση όσων επέλεξαν να εξεταστούν στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, ο ανταγωνισμός για μια θέση στις σχολές του πεδίου αυτού αναμένεται να ενταθεί.

Όσον αφορά το 1ο πεδίο των Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών, τόσο ο αριθμός των υποψηφίων βάσει των μαθημάτων επιλογής που διάλεξαν να εξεταστούν, όσο και η δυσκολία των θεμάτων, που ήταν διαβαθμισμένη και ικανοποιητική, δεν αναμένεται να προκαλέσουν μεγάλες διακυμάνσεις στις βάσεις. Παράγοντας κλειδί θα είναι ωστόσο η μείωση των εισακτέων που θα δεχθούν τα αντίστοιχα τμήματα - ενδεικτική μιας ενδεχόμενης ανόδου των βάσεων.

Τέλος, η ζήτηση για το 2ο πεδίο των Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών είναι αυξημένη οριακά, βάσει των προτιμήσεων των υποψηφίων, όμως και πάλι τα Μαθηματικά σε συνδυασμό με τη μεγάλη σε ορισμένες περιπτώσεις μείωση του αριθμού των εισακτέων αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο για αυξομειώσεις στις βάσεις. Αυτές θα κριθούν από τον τρόπο με τον οποίο θα δηλώσουν σχολές οι υποψήφιοι.

Αυξήθηκε ο αριθμός όσων δήλωσαν συμμετοχή στις εξετάσεις

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, οι υποψήφιοι των ΓΕΛ που συμμετείχαν φέτος στις Πανελλαδικές εξετάσεις ήταν 85.908, έναντι 82.895 το 2016. Στα Επαγγελματικά Λύκεια οι υποψήφιοι ήταν 19.021 φέτος, έναντι 17.803 το 2016 (2.578 εκ των οποίων με το παλιό σύστημα).

“Τα τελευταία χρόνια, ο αριθμός των υποψηφίων αυξάνεται συνεχώς. Και θα συνεχίσει να αυξάνεται, γιατί αφορά μαθητές γεννημένους πριν από την κρίση. Τότε ήταν πολύ χαμηλότερα τα επίπεδα υπογεννητικότητας” εξηγούν αρμόδιοι παράγοντες του υπουργείου Παιδείας για τη διενέργεια των Πανελλαδικών. Επισημαίνουν πάντως ότι η αύξηση εξηγείται και βάσει της αποσύνδεσης του απολυτηρίου Λυκείου από τον βαθμό των Πανελλαδικών εξετάσεων: “Λιγότεροι φοβούνται να ρισκάρουν να δώσουν Πανελλαδικές, ήδη από πέρυσι, αφού μια κακή επίδοση δεν θα τους ‘χαλάσει’ το απολυτήριο”.

 

avgi.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 2/9

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pencil_foto_education.jpg
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: Αποσπάσεις και ανακλήσεις αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε ΣΜΕΑΕ
Αποσπάσεις και ανακλήσεις αποσπάσεων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. για το διδακτικό έτος 2024-2025
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: Αποσπάσεις και ανακλήσεις αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε ΣΜΕΑΕ
Πέτρος Παππάς
Παππάς: «Η ποινή για τα κινητά θα έπρεπε να είναι να κάτσουν παραπάνω οι μαθητές στο σχολείο, όχι να απομακρυνθούν»
«Η εξάρτηση των εφήβων στο διαδίκτυο είναι πλέον μία ψυχιατρική οντότητα»
Παππάς: «Η ποινή για τα κινητά θα έπρεπε να είναι να κάτσουν παραπάνω οι μαθητές στο σχολείο, όχι να απομακρυνθούν»
Επίδοξος βιαστής της Σαλαμίνας
Προφυλακιστέος ο επίδοξος βιαστής της Σαλαμίνας: Θα μηνύσει αυτόν που έσωσε την 20χρονη
Ο δράστης φέρεται να κατηγόρησε τον 39χρονο που τον σταμάτησε για ξυλοδαρμό και παράνομη βιντεοσκόπηση
Προφυλακιστέος ο επίδοξος βιαστής της Σαλαμίνας: Θα μηνύσει αυτόν που έσωσε την 20χρονη