Σχολική αίθουσα
Το σχολείο, οφείλει να δρα αντισταθμιστικά, να κοινωνικοποιεί τα παιδιά, να αναπτύσσει δράσεις και παρεμβάσεις που ενισχύουν την ενσυναίσθηση, ενημερώνουν και ενισχύουν την αυτοπεποίθηση, τον σεβασμό στο διαφορετικό και στην ενδυνάμωση των φιλικών σχέσεων και των σχέσεων εμπιστοσύνης με τους εκπαιδευτικούς

Το τελευταίο διάστημα βομβαρδιζόμαστε από ειδησεογραφία που σχετίζεται με περιστατικά που έχουν να κάνουν με βία ανηλίκων. Αυτά τα γεγονότα πραγματικά μας προκαλούν σοκ για την βιαιότητα, την συχνότητα και την παντελή έλλειψη ενσυναίσθησης.

Από την άλλη όμως, αναρωτιέμαι πως τα νέα παιδιά  και σε κάποιες περιπτώσεις τα πολύ μικρά παιδιά, συμμετέχουν ή εκδηλώνουν τέτοιες πρωτοφανείς  συμπεριφορές. Για τι ακριβώς προσπαθούν να μας πείσουν, ότι ξαφνικά τα παιδιά βρίσκονται εκτός ορίων, έχουν ξεφύγει, δεν δέχονται κανόνες και όρια; Η πολιτεία τι έχει κάνει για να προλάβει, ποια η μέριμνα της ;Αυτό που βλέπω να κάνει ,είναι να διαπιστώνει και να μας ανακοινώνει  τον αριθμό των περιστατικών, την βιαιότητα, τα πρωτοφανή γεγονότα και να ανακοινώνει ποινές. Δηλαδή ο τρόπος που επιλέγει να αντιμετωπίσει το κοινωνικό αυτό πρόβλημα είναι εκ των υστερών και μόνο με την επιβολή ποινών. Αύτη η πολιτική επιλογή της κυβέρνησης σε μια σειρά πραγμάτων επιβεβαιώνει , την ανεπάρκεια στην πρόληψη ,την προβληματική εκπαιδευτική πολιτική ,την ανύπαρκτη κοινωνική πολιτική αλλά και μια εμμονική προσήλωση στο δόγμα «νόμος και τάξη».

Για να δούμε, τι μας έχουν ανακοινώσει,<< στους οκτώ μήνες του 2024 σημειώθηκαν συνολικά 8.978 συλλήψεις ανηλίκων. Πρόκειται για αριθμό αυξημένο κατά 46% σε σχέση με το 2023. Στις συλλήψεις αυτές σημειώθηκαν 667 συλλήψεις για σωματικές βλάβες, 776 για ναρκωτικά, 2.050 για ληστείες/κλοπές και 93 για βιασμό.>>, η γνωστή επικοινωνιακή τακτική που ξέρουν ότι «πιάνει», στην πλειοψηφία της κοινωνίας γιατί νοιώθει ότι απειλείται από μια νέα μάστιγα.

Δεν μας έχουν πει όμως, ότι σύμφωνα με  έρευνα του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγιεινής ,οι βίαιοι καβγάδες εφήβων από την μια  μειώνονται, και από την άλλη το έτος 2022, ήταν οι λιγότεροι της 20ετίας.Το πιο σημαντικό ,δεν έχουν αναφερθεί καθόλου στο δεδομένο, ότι  ένας στους τρεις 15χρονους εφήβους σκέφθηκε να βλάψει  τον εαυτό του, ενώ ένας στους επτά έχει κάνει απόπειρα αυτοκτονίας. Αυτά τα στοιχεία,  αποδεικνύουν μια σειρά πραγμάτων που έχουν να κάνουν με τον ψυχισμό των ανηλίκων αλλά και των ενηλίκων ,όπως και τους λόγους που βρισκόμαστε ως κοινωνία αντιμέτωποι με τα αυξημένα ποσοστά παραβατικότητας σήμερα.

Πιστεύω, ότι αυτό που θα πρέπει να γίνεται από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία, κυβέρνηση και αυτοδιοίκηση, είναι πρόληψη, ενημέρωση, ευαισθητοποίηση. Δεν πρέπει να αγνοούμε, ότι έχουν προηγηθεί  οικονομικές κρίσεις και ότι σήμερα υπάρχει έντονη οικονομική ανασφάλεια, φοβερή ακρίβεια, επαγγελματική επισφάλεια και έχει προηγηθεί η πανδημία. Οι γονείς  ,αναγκάζονται να εργάζονται σκληρά, λείπουν από το σπίτι πολλές ώρες και τα παιδιά βρίσκονται σε σύγχυση για τη λειτουργία των κανόνων ,ενώ ταυτόχρονα υποβόσκει ένας διαρκής θυμός που βρίσκει την έκφρασή του, τελικά, ανάμεσα στους συνομηλίκους, οι οποίοι είναι, λόγω ηλικίας, πιο ευαίσθητοι δέκτες και πομποί της επιθετικότητα. Το σχολείο, οφείλει να δρα αντισταθμιστικά, να κοινωνικοποιεί τα παιδιά, να αναπτύσσει δράσεις και παρεμβάσεις που ενισχύουν την ενσυναίσθηση, ενημερώνουν και ενισχύουν την αυτοπεποίθηση, τον σεβασμό στο διαφορετικό και στην ενδυνάμωση των φιλικών σχέσεων και των σχέσεων εμπιστοσύνης με τους εκπαιδευτικούς.

Τα νέα παιδιά, χρειάζονται αγάπη και σωστή παιδεία, δεν χρειάζονται μόνο ποινές που επιβεβαιώνουν τα λάθη και τις παραλείψεις των κυβερνώντων, τα οποία συντέλεσαν στην δημιουργία αυτών των καταστάσεων. Χρειάζονται προγράμματα σπουδών που αναπτύσσουν το πνεύμα και τους κάνουν αυριανούς ενήλικες ισορροπημένους, χωρίς απωθημένα. Χρειάζονται τα μαθήματα που έσπευσε να καταργήσει η ΝΔ (κοινωνιολογία, καλλιτεχνικά), τα οποία ενίσχυαν την κριτική σκέψη και την επαφή με την κοινωνική πραγματικότητα. Δεν λύνονται όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε ως κοινωνία με νομοθετήματα που επιδεικνύουν δήθεν αποφασιστικότητα και πυγμή. Η βία μεταξύ των παιδιών και των εφήβων είναι πολύπλοκο ζήτημα και δεν λύνεται επικοινωνιακά, αλλά επιστημονικά ,υπεύθυνα και σοβαρά.

*Ευαγγελία Μανιτσούδη-εκπαιδευτικός

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypaith
ΚΥΣΠΕ-ΚΥΣΔΕ: Τα τελικά αποτελέσματα των εκλογών για τους αιρετούς - Πόσες ψήφους έλαβε ο καθένας
Δείτε τη λίστα των υποψηφίων με τους σταυρούς που συγκέντρωσαν
ΚΥΣΠΕ-ΚΥΣΔΕ: Τα τελικά αποτελέσματα των εκλογών για τους αιρετούς - Πόσες ψήφους έλαβε ο καθένας
kant
Πάντειο Πανεπιστήμιο: Διεθνές συνέδριο «300 Χρόνια Immanuel Kant: Επιστήμη, Δίκαιο, Ηθική, Τέχνη ΙΙ»
Το διεθνές συνέδριο φιλοδοξεί να εκθέσει και να συζητήσει όλες τις πτυχές του έργου του φιλοσόφου (γνωσιοθεωρία, μεταφυσική, ηθική, δίκαιο, ιστορία,...
Πάντειο Πανεπιστήμιο: Διεθνές συνέδριο «300 Χρόνια Immanuel Kant: Επιστήμη, Δίκαιο, Ηθική, Τέχνη ΙΙ»
ekpaideutikoi_diokseis_dide_peirai
Κείμενο δύναμης νεοδιόριστων για την αξιολόγηση: Δεν υποχωρούμε γιατί δεν θέλουμε να ανοίξουν τον δρόμο για το σχολείο του φόβου και των απειλών
Η απόλυτη στάση της κυβέρνησης, που αρνείται τον ουσιαστικό διάλογο και λειτουργεί με εντελώς απαξιωτικό τρόπο τόσο απέναντι στους εκπαιδευτικούς...
Κείμενο δύναμης νεοδιόριστων για την αξιολόγηση: Δεν υποχωρούμε γιατί δεν θέλουμε να ανοίξουν τον δρόμο για το σχολείο του φόβου και των απειλών