Thumbnail
Ανοιχτή επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας Κ.Γαβρόγλου

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Με τον ν. 4327/2015 σύμφωνα με τον οποίον η γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων έκρινε σε μεγάλο βαθμό την επιλογή Διευθυντή της Σχολικής Μονάδας, σε συγκεκριμένο Σχολείο της Θεσσαλονίκης εξελέγη με τη συντριπτική πλειοψηφία των 56  ψήφων,  ο κ. Α.Β. ενώ η μέχρι τότε  διευθύντρια Ε.Μ. έλαβε μόλις 5 ψήφους, καθώς ο τρόπος διοίκησής της επέφερε διάσπαση της συλλογικότητας του Συλλόγου Διδασκόντων, με άμεσο αντίκτυπο  τη δημιουργία αρνητικού  παιδαγωγικού κλίματος.

Με τον ν. 4473/2017 ζητήθηκε, μέσα από συγκεκριμένη διαδικασία, η έκφραση γνώμης του συλλόγου διδασκόντων, χωρίς να γίνεται σαφές με ποιον τρόπο αυτή θα διαμορφώσει το τελικό αποτέλεσμα.
Κατά τη διαδικασία αυτή, ο διευθυντής του συγκεκριμένου Σχολείου Θεσσαλονίκης κ. Α.Β., μετά από δύο έτη θητείας κατά τα οποία το σύνολο της Σχολικής Μονάδας (μαθητές, γονείς, διδακτικό προσωπικό) λειτούργησε σε κλίμα συναίνεσης και αγαστής συνεργασίας, με εκπληκτικά αποτελέσματα σε όλα τα επίπεδα, έλαβε 65 θετικές ψήφους (και στα 4 προδιατυπωμένα ερωτήματα) σε σύνολο 65 ψηφισάντων. 

Ωστόσο, η γνώμη του συλλόγου διδασκόντων δεν ελήφθη, όπως αποδείχθηκε, υπόψη σε κανένα στάδιο της διαδικασίας επιλογής (ούτε καν στη συνέντευξη, της οποίας τα αποτελέσματα, κυμαίνονται μεταξύ βαθμολογίας 6-8). Συνέπεια δε τούτου ήταν να επικρατήσουν τα αντικειμενικά κριτήρια της «επιστημονικής και παιδαγωγικής επάρκειας», γεγονός που έδωσε τη δυνατότητα στην αποπεμφθείσα με τον προηγούμενο νόμο κ. Ε.Μ. να επιστρέψει  στο σχολείο. 

Εάν λοιπόν, κ. Υπουργέ, όπως καλόγνωμα δεχόμαστε, ενδιαφέρεστε πραγματικά για «την ανάπτυξη κλίματος συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών, τη δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης για την ανάπτυξη του κατάλληλου παιδαγωγικού κλίματος, την ανάπτυξη παιδαγωγικών πρωτοβουλιών και τις οργανωτικές/διοικητικές ικανότητες των διευθυντών σχολικών μονάδων», όπως υποδεικνύουν τα ερωτήματα που εσείς απευθύνατε στους συλλόγους διδασκόντων, επιτρέψτε μας να διερωτηθούμε:

➢ Γιατί οι σύλλογοι διδασκόντων υποχρεώθηκαν να ακολουθήσουν μια διαδικασία έκφρασης γνώμης που δεν ελήφθη υπόψη, ακόμα κι όταν αυτή εξέφραζε την πλήρως ομονοούσα γνώμη των διδασκόντων απέναντι σε ένα πρόσωπο, τη στιγμή που θα αρκούσε η καταμέτρηση των μορίων των «αντικειμενικών» κριτηρίων σε συνδυασμό με μια τυπική συνέντευξη των υποψηφίων;
➢ Με ποιον τρόπο επιτυγχάνονται οι παραπάνω στόχοι της συνεργασίας και εμπιστοσύνης που εσείς θέσατε, όταν μέσα από τη συγκεκριμένη διαδικασία επιλογής επιστρέφουν στα σχολεία, από τα οποία αποπέμφθηκαν, οι διευθυντές του ν. 4327/2015;
➢ Πώς ζητείται από τον σύλλογο διδασκόντων, τη μαθητική κοινότητα και τον σύλλογο γονέων,που ομόφωνα εξέφρασαν γνώμη υπέρ του διευθυντή που εξελέγη με την προηγούμενη διαδικασία (σύμφωνα με επιστολές που βρίσκονται στο αρχείο του Σχολείου & έχουν αποσταλεί στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο ), να συνεργαστούν και να διαμορφώσουν κατάλληλο παιδαγωγικό κλίμα, με τη διευθύντρια που κατά τα 4 έτη της θητείας της διέρρηξε τις σχέσεις εμπιστοσύνης και συνοχής στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα; 

Κύριε Υπουργέ,
Λαμβάνοντας υπόψη:
- Το εξαιρετικά χαμηλό ποσοστό που έχει λάβει η υποψήφια κατά την εκλογή διευθυντών του ν. 4327/2015 από τον σύλλογο διδασκόντων του σχολείου στο οποίο επιστρέφει με τον ν. 4473/2017. 
- Το  ομόφωνο αποτέλεσμα της έκφρασης γνώμης του συλλόγου διδασκόντων με το ν. 4473/2017 προς το πρόσωπο του διευθυντή που εξελέγη με την εφαρμογή του ν. 4327/2015.
Θέλουμε να εκφράσουμε την απορία μας πώς συνάδουντα παραπάνω με τις δημοκρατικές αρχές που επιθυμεί να υπηρετήσει η Κυβέρνησή σας και εν τέλει σε ποιον βαθμό αποκαθίσταται το περί δικαίου αίσθημα ολόκληρης της σχολικής κοινότητας σε μια διαδικασία που δεν έχει μόνο διοικητικές, αλλά και παιδαγωγικές προεκτάσεις.

Με εκτίμηση,
Εκπαιδευτικοί του Σχολείου
Θεσσαλονίκη, 29 Ιουλίου 2017
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

super-artificial-intelligence-texniti-noimosyni.jpg
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
Η Ελλάδα θα εκμεταλλευθεί την τεράστια υπολογιστική δύναμη του Δαίδαλου, για να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό οικοσύστημα καινοτομίας στο ΑΙ. Σκοπός...
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
γυμναστική.jpg
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Εξαγγελίες προσώρας κενές, για επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση & Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Άνοιγμα σχολείων
Σχολεία: Τι πρέπει να κάνουν άμεσα όλοι οι γονείς με παιδιά στην ΣΤ Δημοτικού
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Τι πρέπει να κάνουν άμεσα όλοι οι γονείς με παιδιά στην ΣΤ Δημοτικού