Thumbnail
Τι καθορίζει το νέο Προεδρικό διάταγμα

Δύο ηλικίες νηπίων εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία της χώρας, σύμφωνα με το νέο Προεδρικό Διάταγμα.

Η μία κατηγορία περιλαμβάνει τα νήπια, τα οποία στις 31 Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν ηλικία 5 ετών. Η φοίτησή τους είναι υποχρεωτική.

Η δεύτερη κατηγορία είναι τα προνήπια και περιλαμβάνει όσα παιδιά στις 31 Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν ηλικία 4 ετών.

Το Προεδρικό Διάταγμα καθορίζει παράλληλα τα εξής:

Α. Ο μέγιστος αριθμός νηπίων ανά τμήμα είναι τα είκοσι πέντε (25) νήπια-προνήπια.

Β. Με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συγκροτείται σε κάθε Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης τριμελής Επιτροπή που είναι αρμόδια για την διενέργεια των εγγραφών. Η Επιτροπή αποτελείται από ένα Σχολικό Σύμβουλο Προσχολικής Αγωγής ως Πρόεδρο, τον Προϊστάμενο Εκπαιδευτικών Θεμάτων και έναν (1) Διευθυντή ή Προϊστάμενο Νηπιαγωγείου ως μέλη.

Γ. Για την εγγραφή των νηπίων και των δύο (2) ηλικιών που φοιτούν για πρώτη φορά στο νηπιαγωγείο εφαρμόζεται η ακόλουθη διαδικασία:

α) Από την 1η έως τις 20 Μαΐου του προηγούμενου της εγγραφής σχολικού έτους οι γονείς/κηδεμόνες υποβάλλουν σχετικές αιτήσεις-υπεύθυνες δηλώσεις εγγραφής στο νηπιαγωγείο που ανήκουν σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας, προσκομίζοντας: αα) έγγραφο από το οποίο αποδεικνύεται η διεύθυνση κατοικίας, ββ) το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή και γγ) το βιβλιάριο υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια. Στην περίπτωση μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οι γονείς/ κηδεμόνες συνυποβάλλουν γνωμάτευση από Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, χωρίς αυτή να αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής. Αιτήσεις εγγραφής δύνανται να υποβάλλουν και γονείς που διαμένουν εκτός σχολικής περιφέρειας, εφόσον στο σχολείο αυτό φοιτούν ήδη αδέλφια του προς εγγραφή μαθητή.

β) Ο Διευθυντής/Προϊστάμενος του νηπιαγωγείου αναζητά το πιστοποιητικό γέννησης για την εγγραφή μέσω του πληροφοριακού συστήματος του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

γ) Μετά το πέρας της καταληκτικής ημερομηνίας των αιτήσεων εγγραφών ο Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος του νηπιαγωγείου ελέγχει την ακρίβεια των στοιχείων και συντάσσει δύο (2) καταστάσεις: ονομαστική κατάσταση νηπίων και ονομαστική κατάσταση προνηπίων και τις αποστέλλει εντός προθεσμίας δύο (2) εργάσιμων ημε- ρών στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

δ) Αν ο αριθμός των νηπίων-προνηπίων υπερβαίνει τα 25 σε ένα τμήμα, ο Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος υπο- βάλλει αίτημα στον αρμόδιο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευση για τη λειτουργία περισσότερων τμημάτων, εφόσον υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμη αίθουσα. Ο Διευ- θυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αποφασίζει για το αίτημα ύστερα από αιτιολογημένη εισήγηση της τριμελούς Επιτροπής, η οποία για τη διατύπωση της εισήγησης οφείλει σε κάθε περίπτωση να λάβει υπόψη τις αιτήσεις εγγραφών των όμορων νηπιαγωγείων.

Αν η εισήγηση της επιτροπής είναι αρνητική ή δεν υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμη αίθουσα, ο Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος του νηπιαγωγείου αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των νηπίων-προνηπίων που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του νηπιαγωγείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων νηπιαγωγείων. Η Επιτροπή προβαίνει σε κλήρωση μεταξύ των νηπίων-προνηπίων του ανωτέρω πίνακα, έτσι ώστε να προκύψει ο αριθμός μαθητών που συμπληρώνουν τους 25 σε τμήμα. Τα νή- πια-προνήπια που δεν έχουν κληρωθεί κατανέμονται, με απόφαση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που εκδίδεται ύστερα από αιτιολογημένη εισήγηση της Επιτροπής, σε όμορα νηπιαγωγεία με κριτήριο τον τόπο κατοικίας τους. Τα νήπια αδέλφια μαθητών που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή σε συστεγαζόμενο δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας. Οι αντίστοιχες εξαιρέσεις μετακί- νησης ισχύουν και για την πλήρωση θέσεων προνηπίων, αν παραμένουν κενές θέσεις μετά από την εφαρμογή της προαναφερθείσας διαδικασίας εγγραφής νηπίων. Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ενημερώνει το νηπιαγωγείο αποχώρησης και τα νηπιαγωγεία υποδοχής. Ο Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος του σχολείου αποχώρησης ενημερώνει τους γονείς/κηδεμόνες για τα σχολεία εγγραφής.

Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται το αργότερο μέχρι την 10η Ιουνίου.

Δ. Ως εγγραφή στο Νηπιαγωγείο νοείται η πρώτη καταχώρηση των στοιχείων του νηπίου-προνηπίου στο Βιβλίο Μητρώου και στο πληροφοριακό σύστημα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων από 10 έως 20 Ιουνίου. Η εγγραφή νηπίου στο δεύτερο έτος του νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα.

Ε. Εκπρόθεσμες εγγραφές στο νηπιαγωγείο για λόγους ανωτέρας βίας γίνονται δεκτές με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Στην περίπτωση αυτή η εγγραφή πραγματοποιείται στο εγγύτερο της κατοικίας του μαθητή νηπιαγωγείο στο οποίο υπάρχει κενή θέση.

Ζ. Επανάληψη φοίτησης στο νηπιαγωγείο για ένα (1) ακόμη έτος μπορεί να γίνει με τη σύμφωνη γνώμη των γονέων/κηδεμόνων, όταν διαπιστώνεται με γνωμάτευση ΚΕΔΔΥ ή δημόσιου ιατροπαιδαγωγικού κέντρου ή σχετική βεβαίωση του Σχολικού Συμβούλου ΕΑΕ ή του Σχολικού Συμβούλου Προσχολικής Εκπαίδευσης και βεβαιώνεται ότι ο μαθητής παρουσιάζει σοβαρές δυσκολίες για να παρακολουθήσει την Α ́ Τάξη του δημοτικού σχολείου.

Η. Σε κάθε περίπτωση δεν εγγράφεται ούτε δύναται να επαναφοιτήσει στο νηπιαγωγείο μαθητής που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής ή επαναφοίτησης έχει συμπληρώσει την ηλικία των επτά (7) ετών.

Θ. Οι αλλοδαποί μαθητές εγγράφονται στο νηπιαγω- γείο αφού προσκομίσουν ληξιαρχική πράξη γέννησης ή ομοειδές πιστοποιητικό, επίσημα μεταφρασμένα, χωρίς να είναι απαραίτητη η πρόσφατη ημερομηνία έκδοσης καθώς και τα λοιπά δικαιολογητικά που αναφέρονται στην παρ. 4 του παρόντος άρθρου.

Ι. Σε περίπτωση κατά την οποία η εγγραφή του ανή- λικου αλλοδαπού νηπίου λαμβάνει χώρα με ελλιπή δικαιολογητικά, σύμφωνα με τις παρ. 7 και 8 του άρθρου 21 του ν. 4251/2014 (Α ́ 80), το νηπιαγωγείο συνεργάζεται με τους γονείς/κηδεμόνες του μαθητή για τη συμπλήρωση αυτών. Ειδικότερα, το νηπιαγωγείο:

α) Ενημερώνει τους γονείς/κηδεμόνες σχετικά με τις ελλείψεις στα έγγραφα και παρατείνει την προθεσμία προσκόμισής τους σε κάθε περίπτωση όχι πέραν του τριμήνου,

β) Υποδεικνύει τους φορείς, όπως αυτοί ορίζονται από σχετικές εγκυκλίους, στους οποίους μπορεί να απευθυν- θεί ο ενδιαφερόμενος για τη συμπλήρωση των δικαιο- λογητικών και υποστηρίζει κατά το δυνατόν τη σχετική διαδικασία,

γ) Ενημερώνει πάραυτα τον οικείο Διευθυντή Πρωτο- βάθμιας Εκπαίδευσης για το σύνολο των σχετικών εκ- κρεμοτήτων, ο οποίος είναι αρμόδιος για την οριστική διευθέτηση του ζητήματος σε συνεργασία με όλους τους αρμόδιους φορείς και αρχές της πολιτείας.

Κ. Οι αδήλωτοι μαθητές και μαθήτριες εγγράφονται εφόσον κατά την κρίση της Διεύθυνσης του νηπιαγωγείου έχουν τη νόμιμη ηλικία. Στη συνέχεια γίνονται οι απαραίτητες ενέργειες από τους γονείς/κηδεμόνες για να εγγραφούν στα Μητρώα ή Δημοτολόγια του δήμου. Εάν μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους δεν έχει ρυθμιστεί η εγγραφή στα Μητρώα ή Δημοτολόγια των μαθητών αυτών, η Διεύθυνση του νηπιαγωγείου υποβάλλει στον οικείο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έκθεση για τις ενέργειες που έχουν γίνει στην οποία αναφέρεται το αποτέλεσμα αυτών των ενεργειών.

Λ. Στις περιπτώσεις που οι μαθητές ανήκουν σε οικογένειες μετακινούμενων πληθυσμών και δεν έχουν πιστοποιητικό μόνιμης κατοικίας, οι εγγραφές τους δεν παρακωλύονται και η Διεύθυνση του νηπιαγωγείου συνεργάζεται με τοπικούς φορείς, τοπική αυτοδιοίκηση, ιατροκοινωνικά κέντρα, Διεύθυνση Κοινωνικής Πρόνοι- ας, νοσοκομεία, ιατρικά κέντρα καθώς και φορείς κοινωνικής στήριξης για την έκδοση του Ατομικού Δελτίου Υγείας του μαθητή. Στην περίπτωση αυτή, οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να προσκομίσουν το Ατομικό Δελτίο Υγείας του μαθητή εντός τριμήνου.

Μ. Στα συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία τα δικαιολογητικά συγκεντρώνονται από τους Διευθυντές ή τους Προϊστάμενους των νηπιαγωγείων και η κατανομή των νηπίων γίνεται από τους συλλόγους διδασκόντων των συστεγαζόμενων σχολείων. Η κατανομή γίνεται με τρόπο ώστε στα συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία να εγγράφεται ο ίδιος αριθμός νηπίων και προνηπίων σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Η ίδια διαδικασία ακολουθείται για την κατα- νομή των μαθητών που προέρχονται από μετεγγραφή ανεξάρτητα από το νηπιαγωγείο του συγκροτήματος στο οποίο απευθύνεται το αποδεικτικό μετεγγραφής ώστε να εξασφαλίζεται η λειτουργία τμημάτων με ίσο αριθμό μαθητών.

Ν. Η διαδικασία εγγραφής μαθητών στα πειραματικά νηπιαγωγεία ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παι- δείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Ξ. Εγγραφές μαθητών στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης γίνονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις που ισχύουν για τις μονάδες αυτές.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

egkefaliko.jpg
Εγκεφαλικό επεισόδιο: Δύο ξαφνικά συμπτώματα που πρέπει να μας οδηγήσουν στο νοσοκομείο

Η αιφνίδια διαταραχή της ομιλίας και της άρθρωσης αποτελούν δύο τυπικά συμπτώματα αγγειακού...

Εγκεφαλικό επεισόδιο: Δύο ξαφνικά συμπτώματα που πρέπει να μας οδηγήσουν στο νοσοκομείο
Διατροφή
8 συμβουλές ευεξίας και αντιγήρανσης: Τι πρέπει να αλλάξετε στον τρόπο ζωής και διατροφής σας
Ο Dr. Greger προτείνει μια προσιτή προσέγγιση που βασίζεται στην προσαρμογή της διατροφής και του τρόπου ζωής και θεωρείται ο πιο αποτελεσματικός και...
8 συμβουλές ευεξίας και αντιγήρανσης: Τι πρέπει να αλλάξετε στον τρόπο ζωής και διατροφής σας
αυτισμός
Νέα έρευνα φέρνει ένα καινούργιο «εργαλείο» για την πρώιμη διάγνωση της διαταραχής του αυτισμού
Μια νέα έρευνα φέρνει ένα νέο «εργαλείο» που θα μπορούσε να διευκολύνει αυτήν τη διαδικασία, αναλύοντας τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά μιμούνται τη...
Νέα έρευνα φέρνει ένα καινούργιο «εργαλείο» για την πρώιμη διάγνωση της διαταραχής του αυτισμού