Thumbnail
Παρεμβάσεις ΠΕ

Δήλωση των εκπροσώπων των  ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ-ΚΙΝΗΣΕΩΝ –ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ στο Δ.Σ. της ΔΟΕ

Αργύρη Παπαθανασίου και Δημήτρη Μαριόλη για τη συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας

Πραγματοποιήθηκε στις 10 Αυγούστου η συνάντηση του ΔΣ της ΔΟΕ με τον υπουργό παιδείας Κ. Γαβρόγλου, μετά από επανειλημμένα αιτήματα της ΔΟΕ. Την ίδια ώρα που εξελισσόταν η συνάντηση, το Υπουργείο παιδείας, απαξιώνοντας ουσιαστικά τη συζήτηση με το ΔΣ της ΔΟΕ, εξέδωσε έγγραφο "Οδηγίες για την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς" με το οποίο καλεί να συνεδριάσουν τα ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ με εσπευσμένες διαδικασίες πριν το άνοιγμα των σχολείων για να καθορίσουν κενά και υπεραριθμίες ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι των μνημονιακών περικοπών. Επαναλαμβάνει την ίδια ακριβώς τακτική με την οποία συγκρούστηκαν οι σύλλογοι εκπαιδευτικών ΠΕ και οι ΕΛΜΕ την περσινή χρονιά με κινητοποιήσεις και καταλήψεις στις διευθύνσεις ώστε να αποτρέψουν πλασματικά πλεονάσματα, μετακινήσεις μόνιμων και μειωμένες προσλήψεις αναπληρωτών. Αυτό θα κάνει και φέτος το εκπαιδευτικό κίνημα με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα και σε αυτή την αγωνιστική κατεύθυνση μπλοκαρίσματος κάθε απόπειρας εφαρμογής της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής και ακύρωσης κάθε αυθαιρεσίας καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ, τους Συλλόγους ΠΕ και τους αιρετούς.

Η συνάντηση του ΔΣ της ΔΟΕ με τον Υπουργό Παιδείας  ήταν μια επανάληψη της περσινής συνάντησης επιβεβαιώνοντας την διαπίστωση «κάθε φέτος και χειρότερα»  για το Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο.  Οι μηδενικοί διορισμοί, η προώθηση της αξιολόγησης στελεχών και αυτοαξιολόγησης σχολείων, το νέο Προεδρικό Διάταγμα 79, οι αναδιαρθρώσεις των Υ.Α. για το δημοτικό σχολείο και νηπιαγωγείο που ενσωματώνει, οι αυταρχικές ρυθμίσεις του, οι μηχανισμοί περικοπών που εισάγει για να ευθυγραμμιστεί η κυβερνητική πολιτική –συνέχεια όλων των προηγουμένων - με τις επιταγές της ΕΕ, του ΔΝΤ και του ΟΟΣΑ, προαναγγέλλουν μια ακόμη πιο δύσκολη χρονιά για μαθητές-εκπαιδευτικούς-γονείς.

Απέναντι στα δίκαια αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος, ο υπουργός παιδείας δεν έδωσε απαντήσεις αλλά ούτε και δεσμεύσεις. Συγκεκριμένα:

 

  • Για άλλη μια χρονιά η κυβέρνηση δεν θα κάνει κανένα μόνιμο διορισμό εφαρμόζοντας την απαίτηση των «Θεσμών» που συνδέουν το θέμα των διορισμών με την εφαρμογή της αξιολόγησης-απόλυσης.

 

  • Οι προσλήψεις αναπληρωτών, συνολικά σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια, θα φτάσουν τις 24.000. Έτσι, με τον πιο δραματικό τρόπο αναγνωρίζεται ότι οι τεράστιες ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης για μόνιμους διορισμούς, καλύπτονται με προσλήψεις αναπληρωτών μέσω ΕΣΠΑ. Δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί καταδικάζονται σε μόνιμο καθεστώς εργασιακής ανασφάλειας/ομηρίας και περιορισμένα εργασιακά δικαιώματα ενώ οι ελαστικές εργασιακές σχέσεις, σταδιακά, υποκαθιστούν τη μόνιμη και σταθερή εργασία στην εκπαίδευση.

 

  • Άμεσα, θα ξεκινήσει η διαδικασία αξιολόγησης των στελεχών εκπαίδευσης και αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας.

 

  • Ενώ αναγνώρισε την αναγκαιότητα για τη θεσμοθέτηση και εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης και τη φοίτηση όλων των προνηπίων και νηπίων στο δημόσιο νηπιαγωγείο, παρέπεμψε το αίτημα στις καλένδες αφού το συνδέει με την κοινωνική συναίνεση και την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή. Ωστόσο, όπως δείχνει η πρόσφατη εμπειρία, μια τέτοια συναίνεση αποτελεί ανέφικτη προϋπόθεση αφού η αντίδραση ιδιωτών και δήμων είναι δεδομένη. Όσο αφορά την υλικοτεχνική υποδομή, κανένας σοβαρός σχεδιασμός για να αντιμετωπιστεί το σημαντικό αυτό πρόβλημα δεν υπήρξε ούτε υπάρχει από τη σημερινή κυβέρνηση, όπως και από τις προηγούμενες. Επίσης, δεν δεσμεύτηκε για το φλέγον ζήτημα των επαγγελματικών δικαιωμάτων των νηπιαγωγών απέναντι στο ενδεχόμενο συγχώνευσης  των επαγγελματικών δικαιωμάτων στις ηλικίες 0 έως 6 ως ενδεχόμενο αποτέλεσμα των επικείμενων αναδιαρθρώσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

 

  • Απέναντι στις βασικές διαφωνίες που διατύπωσε το ΔΣ της ΔΟΕ, ο υπουργός υπερασπίστηκε  το Π.Δ. 79.  Υλοποιώντας την κατεύθυνση του ΟΟΣΑ για αύξηση αναλογίας μαθητών κατά τμήμα συγκροτεί  τις τριμελείς επιτροπές για τις νέες εγγραφές από τη μια και από την άλλη, προβλέπει τη διαγραφή μαθητών από το ολοήμερο με πάνω από 15 συνεχείς απουσίες. Παραδέχτηκε τη σκοπιμότητα των δημοσιονομικών περικοπών (αφού η λειτουργία αυτών των μηχανισμών αποσκοπεί ρητά στην κατάργηση τμημάτων του ολοήμερου) και ισχυρίστηκε ότι χρειάζεται παρ` όλα αυτά οι γονείς να κατανοούν ότι το ολοήμερο δεν είναι παιδοφυλακτήριο παρόλο που όλα τα μέτρα που παίρνει ενισχύουν αυτή την άποψη. Παραδέχτηκε σαν λάθος  την αφαίρεση της σύνταξης  του ωρολογίου προγράμματος από τον Σύλλογο Διδασκόντων, αλλά την ίδια στιγμή δεν δεσμεύτηκε ότι θα προχωρήσει σε αλλαγή του. 

 

  • Οι πιστώσεις για την παράλληλη στήριξη θα κυμανθούν γύρω στις 2.500 ενώ οι διαγνώσεις αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο. Αυτό σημαίνει ότι και τη φετινή σχολική χρονιά, θα συνεχιστεί και θα ενταθεί η ίδια αντιεκπαιδευτική πολιτική υποβάθμισης της ειδικής αγωγής και των δομών της. Αυτό σηματοδοτεί και η ίδρυση αυτοτελών Σχολικών Περιφερειών των Τμημάτων Ένταξης με βάση το ΠΔ 79.

 

  • Δήλωσε ότι τα παιδιά των προσφύγων που φοίτησαν στις ΔΥΕΠ  θα ενταχθούν στο πρωινό ωράριο των σχολείων με υποστηριχτικές δομές, αφήνοντας χιλιάδες παιδιά έξω από τα σχολεία, στους καταυλισμούς/στρατόπεδα συγκέντρωσης χωρίς να παρακολουθήσουν κανένα πρόγραμμα.

 

  • Το πιλοτικό πρόγραμμα του Ι.Ε.Π.  για τα νηπιαγωγεία της Θράκης θα προχωρήσει παρά την αντίθεση των εκπαιδευτικών.

 

Είναι φανερό ότι η εκπαίδευση οδηγείται σε παραπέρα αποσάθρωση με την εφαρμογή των «μεταρρυθμίσεων», της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ, της ελαστικής εργασίας, της αξιολόγησης, των πολιτικών λιτότητας, που απορρέουν από την εφαρμογή του 4ου μνημονίου και την απόλυτη υποταγή της εκπαίδευσης στην αγορά και τους νόμους της.

Από την πλευρά μας δεν περιμέναμε κάτι διαφορετικό από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Το εκπαιδευτικό κίνημα και συνολικά το εργατικό κίνημα θα πρέπει να συνεχίσει να δίνει  τον αγώνα. Να γίνουμε το κίνημα που δεν μπορούν να αγνοήσουν. Κίνημα ρήξης και ανατροπής της πολιτικής της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, ΕΕ, ΔΝΤ, ΟΟΣΑ και όλου του μνημονιακού μετώπου που κυβέρνησε και ψήφισε μνημόνια ως τώρα.

Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ και τους Συλλόγους ΠΕ να πάρουμε αποφάσεις για:

  • Μπλοκάρισμα οποιασδήποτε προσπάθειας υποχρεωτικών μετακινήσεων, συμπτύξεων τμημάτων, συγχωνεύσεων, με συγκεντρώσεις και καταλήψεις σε Διευθύνσεις και Περιφέρειες.

  • Μπλοκάρουμε κάθε απόπειρα να χρησιμοποιηθούν πλεονάζουσες ώρες για να καλυφθούν ώρες σε παράλληλη στήριξη.

  • Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία, να συνεδριάσουν, να αποτυπώσουν όλα τα κενά των σχολείων τους, σε νηπιαγωγούς, νηπιαγωγούς ειδικής αγωγής, καθώς και δασκάλους,  δασκάλους ειδικής αγωγής (τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη), εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (αγγλικών, γαλλικών, γερμανικών, φυσικής αγωγής, μουσικής, εικαστικών, θεατρικής αγωγής, πληροφορικής),  ενισχυτική διδασκαλία και ολοήμερο και να διεκδικήσουν από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης την πλήρη κάλυψη τους με τις αντίστοιχες προσλήψεις εκπαιδευτικών.

  • Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, καλούμε τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών ΠΕ να προχωρήσουν σε Γενικές Συνελεύσεις για την οργάνωση όλων των παραπάνω με βάση και τα νέα δεδομένα που θα προκύψουν το καλοκαίρι.

  • Καλούμε και καλύπτουμε συνδικαλιστικά τους Συλλόγους διδασκόντων των Νηπιαγωγείων να προχωρήσουν στη συγκρότηση τμημάτων αμιγούς χαρακτήρα (αμιγώς κλασσικού, αμιγώς ολοήμερου προγράμματος) σύμφωνα με τις αιτήσεις των γονέων και την εναλλαγή της βάρδιας των Νηπιαγωγών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα στο πλαίσιο της ίδιας σχολικής χρονιάς.

  • Καμία υποχρεωτική μετακίνηση μαθητή, χωρισμός όλων των πληθωρικών τμημάτων σε όλα τα σχολεία

  • Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών ΠΕ και η ΔΟΕ να οργανώσουν κινητοποιήσεις σε κάθε διεύθυνση ώστε να μην ενεργοποιηθεί ο μηχανισμός αύξησης των μαθητών ανά τμήμα και υποχρεωτικών μετακινήσεων μαθητών – να οργανώσουν καμπάνια ενημέρωσης των γονιών και συγκρότησης κοινού μετώπου αγώνα

  • Καλούμε τους γονείς να μην αποδεχτούν τις υποχρεωτικές μετακινήσεις των παιδιών τους σε σχολεία σε άλλα σχολεία και τους φορείς του γονεικού κινήματος να στηρίξουν αυτό το αίτημα

  • Οι σύλλογοι διδασκόντων να διαμορφώσουν με δημοκρατικές συλλογικές διαδικασίες το ωρολόγιο εβδομαδιαίο πρόγραμμα

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

super-artificial-intelligence-texniti-noimosyni.jpg
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
Η Ελλάδα θα εκμεταλλευθεί την τεράστια υπολογιστική δύναμη του Δαίδαλου, για να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό οικοσύστημα καινοτομίας στο ΑΙ. Σκοπός...
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
γυμναστική.jpg
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Εξαγγελίες προσώρας κενές, για επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση & Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Άνοιγμα σχολείων
Σχολεία: Τι πρέπει να κάνουν άμεσα όλοι οι γονείς με παιδιά στην ΣΤ Δημοτικού
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Τι πρέπει να κάνουν άμεσα όλοι οι γονείς με παιδιά στην ΣΤ Δημοτικού