Συνάδελφοι και συναδέλφισσες,
Είμαστε μια ομάδα μόνιμων εκπαιδευτικών ειδικότητας ΠΕ 07 με οργανικές θέσεις σε μακρινά και δυσπρόσιτα μέρη (π.χ. Κάλυμνος, Σίφνος, Μεσσηνία) και σήμερα, στις 28/8/2017 και μετά από δυο φάσεις αποσπάσεων μένουμε ακόμα χωρίς απόσπαση. Με την παρούσα επιστολή θέλουμε κι εμείς από πλευράς μας (ήδη έχει «ανοίξει ο χορός των διαμαρτυριών» και από άλλους κλάδους και ειδικότητες τόσο της Α’θμιας όσο και της Β’θμιας ) να αναδείξουμε τα προβλήματα που προκύπτουν στην νέα αυτή κατάσταση με τα λειτουργικά κενά που δεν καλύφθηκαν.
Προσβλέπαμε όπως και κάθε χρόνο στην δημοσίευση των λειτουργικών κενών για να μάθουμε την νέα μας τοποθέτηση. Με την ανακοίνωση των κενών από τους Αιρετούς κους Παληγιάννη και Κορδή κ.α. στις (25/8/2017) αρχίσαμε να προσανατολιζόμαστε ως προς τον τόπο των φετινών μας αποσπάσεων σε πραγματικά και ανακοινωθέντα λειτουργικά κενά βάσει μορίων, σε σχολεία και περιοχές που υπηρετούμε χρόνια τώρα. Βρεθήκαμε προ δυσάρεστης εκπλήξεως όμως όταν την Παρασκευή 25/8/2017 το βράδυ κάθε ελπίδα μας διαψεύστηκε, καθώς υπήρξαν λειτουργικά κενά που δεν καλύφθηκαν και με την Β΄ φάση των αποσπάσεων.
Η κατάσταση που διαμορφώνεται φέρνει αναστάτωση σε πολλές οικογένειες εκπαιδευτικών με ιδιαίτερα κοινωνικά χαρακτηριστικά. Οι εκπαιδευτικοί που στοχεύουν στις αποσπάσεις έχουν είτε παιδιά προσχολικής ηλικίας (ανάμεσά τους και τρίτεκνες μητέρες), είτε σοβαρά προβλήματα υγείας (ποσοστά αναπηρίας κτλ) οι ίδιοι (ή στενά συγγενικά τους πρόσωπα) και με τα έως τώρα δεδομένα μένουν χωρίς απόσπαση. Οι κατά τον νόμο προϋποθέσεις που απαιτούνται για τον αριθμό μορίων πληρούνται και με το παραπάνω. Το μόνο που ζητάμε είναι το αυτονόητο.
Να καλύψουμε και φέτος τα υπάρχοντα κενά στις ειδικότητές μας.
Η κατάφωρη αυτή αδικία εις βάρος των κοινών ειδικοτήτων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να αποκατασταθεί άμεσα και πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς την 1. Σεπτεμβρίου. Άλλωστε ως διοικητική πράξη παραμένει σε εμάς αναιτιολόγητη και χαρακτηρίζεται αυθαίρετη.
Διερωτόμαστε
- Γιατί δεν δόθηκαν σε μονίμους τα δηλωμένα από τις ΔΠΕ και υπάρχοντα κενά;
- Ποια σκοπιμότητα ενέχει η νέα αυτή πολιτική του Υπουργείου Παιδείας;
- Για ποιον λόγο εξαιρέθηκε η περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας από τις αποσπάσεις των κοινών ειδικοτήτων ενώ αντίστοιχα έγιναν αποσπάσεις σε άλλες περιοχές όπως π.χ. στη Δυτική Μακεδονία;
- Υπάρχει πρόθεση τα κενά αυτά να καλυφθούν από αναπληρωτές;
- Πόσο εφικτό είναι σε καιρό κρίσης να μοιραστεί μια πενταμελής οικογένεια σε δύο νοικοκυριά και τρίτεκνες μητέρες να υποχρεώνονται να υπηρετούν σε άγονη γραμμή, κουβαλώντας μαζί τους παιδιά ακόμη και προσχολικής ηλικίας για τα οποία ακόμη και η φύλαξη κατά τις ώρες εργασίας των μητέρων είναι ζητούμενο σε δυσπρόσιτα μέρη, την στιγμή μάλιστα που υπάρχουν κενά στον τόπο συμφερόντων μας;
- Το να δίνονται λειτουργικά κενά σε αναπληρωτές, τη στιγμή που τις ζητάνε μόνιμοι βασίζεται στις αρχές της καλής διοίκησης ή σε ωμή κυβερνητική σκοπιμότητα λόγω αδυναμίας υλοποίησης των εξαγγελιών για προσλήψεις μονίμων;
- Ποιος ο λόγος που η μη κάλυψη κενών αφορά συγκεκριμένους νομούς και περιφέρειες; Άξιον απορίας είναι με ποια λογική εξαιρέθηκε αυθαίρετα η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ενώ η Δυτική και η Ανατολική Μακεδονία προσφέρθηκαν προς κάλυψη.
Συγκεκριμένα, στη Β' Θεσ/νίκης, τον τόπο συμφερόντων πολλών από εμάς, ανακοινώθηκαν πέντε λειτουργικά κενά και δεν αποσπάστηκε κανένας!!! Νοιώθουμε οργή απέναντι σε αυτό το κράτος και στο Υπουργείο Παιδείας, καθώς μας εξωθούν σε ακραίες λύσεις, όπως την άδεια άνευ αποδοχών, μέχρι να ρυθμιστεί η κατάσταση μιας και πολυμελείς ή ευάλωτες οικογένειες, όπως οι δικές μας, δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά στη συντήρηση δύο σπιτιών.
Η πολιτική που ακολουθήθηκε στις φετινές αποσπάσεις έδειξε την αδυναμία και αυτής της κυβέρνησης να θεραπεύσει παθογένειες, να συντονίσει πολύπλοκους μηχανισμούς, να εξετάσει και να διεκπεραιώσει διαδικασίες προβληματικές από την φύση τους. Αντί να βελτιώνεται και να ακολουθεί τις απαιτήσεις ενός ανταγωνιστικού περιβάλλοντος, ο χώρος της εκπαίδευσης πλήττεται κάθε χρόνο και χειρότερα. Αν τελικά φέτος τα λειτουργικά κενά τα καλύψουν αναπληρωτές, κλιμακώνεται ο εμπαιγμός του εκπαιδευτικού χώρου που μετά την αποσιώπηση των εξαγγελιών για χιλιάδες διορισμούς μονίμων(σε ισχύ είναι ο πίνακας επιτυχόντων ΑΣΕΠ 2009 ενώ χιλιάδες νέοι απόφοιτοι στερούνται το δικαίωμα διεκδίκηση μιας θέσης) ξεγελά τους αναπληρωτές με ευκαιριακά κενά. Αν πάλι τα κενά δεν καλυφθούν καθόλου, αγωνιούμε για τις επιπτώσεις που αυτό θα έχει στον κλάδο μας, που υποφέρει ήδη τα τελευταία χρόνια από τις πολιτικές της κυβέρνησης που σπείρει έχθρες ανάμεσα σε συναδέλφους Γερμανικών και Γαλλικών και μας έχει ομήρους μιας συνεχόμενης αγωνίας για τον σχηματισμό τμημάτων στην ειδικότητά μας.
Μέσα σε αυτό το κλίμα της γενικότερης ανασφάλειας, ζητούμε άμεση λύση στο πρόβλημα κάλυψης κενών και μάλιστα πριν την 1η Σεπτεμβρίου 2017, όταν θα πρέπει να παρουσιαστούμε στα σχολεία μας. Όπως γνωρίζετε, εάν αναλάβουμε την θέση και τα κενά να δοθούν, δε θα μπορέσουμε να αποδεσμευτούμε από τις οργανικές μας.
Σας ευχόμαστε μια έναρξη σχολικής χρονιάς καλύτερη από τη δική μας (αν και αυτό δεν φαίνεται και πολύ δύσκολο για όσους και όσες δεν πλήττονται από την δυσάρεστη νέα πραγματικότητα !!!)
Με τιμή,
Γιάγκου Παναγιώτα
Καμπούρη Χριστίνα
Πολύζου Ευανθία
Μποτκάρου Μαρία
Αποστολοπούλου Κατερίνα
Τσαβδαρίδου Πολυξένη
Μαρκούδη Χριστίνα
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη