Σε μία αναλυτική ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αναλύεται και επιστρέφεται το απαράδεκτο πόρισμα του ΟΟΣ πως για όλα τα δεινά της εκπαίδευσης την ευθύνη την έχουν οι εκπαιδευτικοί.
Διαβάστε το κείμενο που εστάλει στο alfavita.gr από την ΠΕΑΔ
Ποιος φταίει για το κατάντημα της Παιδείας; Η ειδική επιστημονική επιτροπή που συγκροτήθηκε από τον υπουργό Παιδείας κ. Κώστα Γαβρόγλου για τη μελέτη των μέτριων αποτελεσμάτων που φέρνουν οι Έλληνες μαθητές στον διαγωνισμό PISA του ΟΟΣΑ, βρήκε την απάντηση: οι καθηγητές!
Έτσι είναι. Ποιος είναι ο ευκολότερος στόχος; Ποιον θα «δώσουμε» στεγνά στο διψασμένο για αίμα κοινό; Σε ποιον θα αποδώσουμε τις ευθύνες για την κατάντια ενός εκπαιδευτικού συστήματος που καταρρέει; Πάντοτε και για όλα φταίνε οι καθηγητές.
Για όσους δε γνωρίζουν να ενημερώσουμε πως αυτό το περίφημο PISA, εξετάζει τις επιδόσεις των μαθητών σε τρία επίπεδα: τα μαθηματικά, τις φυσικές επιστήμες και την κατανόηση κειμένου. Η έρευνα πραγματοποιείται κάθε τρία χρόνια και εξετάζει τρία γνωστικά αντικείμενα: Κατανόηση Κειμένου, Μαθηματικά και Φυσικές Επιστήμες, καθώς και τις δεξιότητες των μαθητών στην Λύση Προβλήματος. Σε κάθε κύκλο του Προγράμματος ορίζεται ένα υπό έμφαση γνωστικό αντικείμενο, το οποίο εξετάζεται λεπτομερώς, ενώ τα υπόλοιπα εξετάζονται σε μικρότερη έκταση. Στην έρευνα συμμετέχουν 15χρονοι μαθητές, δηλαδή μαθητές που βρίσκονται κοντά στην ηλικία ολοκλήρωσης της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Στον τελευταίο διαγωνισμό PISA δόθηκε το βάρος στις Φυσικές Επιστήμες, όπου, όπως και στα Μαθηματικά οι Έλληνες μαθητές έφεραν τη χώρα μας στη 43η θέση, ενώ στην Κατανόηση Κειμένου, η Ελλάδα κατετάγη 41η.
Και η επιτροπή που συνέστησε ο Υπουργός Παιδείας για τα αίτια της κάκιστης επίδοσης των ελλήνων μαθητών, βρήκε την απάντηση: φταίνε οι καθηγητές. Λογικό. Αυτοί σχεδιάζουν τα αναλυτικά προγράμματα, αυτοί ευθύνονται που τα μαθηματικά και οι φυσικές επιστήμες βρίσκονται υπό διωγμό στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, που τα μαθήματα που σχετίζονται με τις ανθρωπιστικές σπουδές υποβαθμίζονται στην ουσία με τεχνοκρατικά τεχνάσματα σε μια εποχή μάλιστα που οι «μαύρες» ολοκληρωτικές ιδεολογίες ελέω της πολυετούς κρίσης ολοένα και περισσότερο βρίσκουν ακροατές ιδιαίτερα στις ηλικίες των μαθητών και των μαθητριών μας, αυτοί γράφουν τα τραγικά σχολικά βιβλία, αυτοί ευθύνονται που καταργήθηκαν τα εργαστήρια Φυσικών Επιστημών, αυτοί ευθύνονται για την ύλη που θα διδαχθεί, αυτοί ευθύνονται που διορίζονται αναπληρωτές, αναπληρώνοντας χρόνια τώρα τους εαυτούς τους, αυτοί ευθύνονται που το καθεστώς της εμπέδωσης των ελαστικών σχέσεων εργασίας δεν επιτρέπει να λειτουργήσει μια βασική παιδαγωγική και μαθησιακή αρχή, αυτή της εξασφάλισης συνθηκών σταθερότητας και αμοιβαίας εμπιστοσύνης ανάμεσα σε διδάσκοντα και διδασκόμενο αυτοί ευθύνονται για την «πατέντα» των δεύτερων και τρίτων αναθέσεων, αυτοί ευθύνονται για την παράλογη λογική των προσλήψεων, φταίνε που αρκετοί από αυτούς είναι γερασμένοι στην αδιοριστία, φταίνε που καλούνται να δουλέψουν με προδιαγραφές Φινλανδίας σε υποδομές Ζιμπάμπουε, φταίνε, φταίνε, φταίνε...
Αυτοί ευθύνονται που το σχολείο έχει μετατραπεί σε parking μαθητών σε αρκετές περιπτώσεις, αυτοί ευθύνονται που κάνουν μάθημα σε αίθουσες των τριάντα μαθητών, αυτοί ευθύνονται για τα μαθήματα παπαγαλίας, αυτοί ευθύνονται που όλο το βάρος δίνεται στην ειδική αγωγή (με τον αυτονόητο σεβασμό όλων μας στην ευαισθησία του χώρου αυτού) ενώ η γενική αγωγή έχει εγκαταλειφθεί στην τύχη της, καθώς «εφευρίσκονται» τρόποι συρρίκνωσης των κενών, (αρκετά λύκεια αλλά και γυμνάσια περιμένουν στη λήξη του πρώτου μήνα του σχολικού έτους να προσληφθούν οι απαιτούμενοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί), αυτοί ευθύνονται που δεν μπορούν να ζήσουν με μισθούς πείνας. Αυτοί ευθύνονται για όλα.
Οι καθηγητές ευθύνονται κε Γαβρόγλου για την σχεδιαζόμενη στο «νέο» λύκειο τρομακτική μείωση των Γλωσσικών μαθημάτων, των Μαθηματικών και των Φυσικών Επιστημών στη μέση εκπαίδευση; την εξαφάνιση στην ουσία της εγκύκλιας μόρφωσης με την κατάργηση σχεδόν των μαθημάτων γενικής παιδείας; Την εξαφάνιση των εργαστηρίων των Φυσικών Επιστημών; Τη συρρίκνωση και κακοποίηση της διδακτέας ύλης τους; Την άλογη ανάθεσή τους; (χαρακτηριστικό παράδειγμα το ευαίσθητο γνωστικό αντικείμενο της διδασκαλίας της Ιστορίας). Σας ενημέρωσαν οι σύμβουλοί σας ότι στις χώρες που διακρίνονται στο διαγωνισμό PISA οι Θετικές Επιστήμες αποτελούν το 21% του ωρολογίου προγράμματος κατά μέσο, ενώ στην Ελλάδα μόλις το 10%; Οι καθηγητές ευθύνονται και γι’ αυτά;
Αυτοί που εκτελούν τις αποφάσεις των καρεκλοκένταυρων, που αποφασίζουν εν κρυπτώ τα θέσφατά τους.
Οι μόνοι που δεν ευθύνονται είναι οι σύμβουλοι και οι παντογνώστες του γραφειοκράτες του Υπουργείου Παιδείας, που εισηγούνται την ελαχιστοποίηση των Μαθηματικών και των Φυσικών Επιστημών από τη μέση εκπαίδευση, τη δραστική περιστολή στην πράξη των μαθημάτων Ανθρωπιστικών Σπουδών, τη «φροντιστηριοποίηση» του λυκείου, σαν απάντηση δήθεν στην παραπαιδεία̇ οι πειραματιζόμενοι με το μέλλον των παιδιών μας, με κριτήρια που δεν αντέχουν σε καμία κριτική. Και φυσικά δεν ευθύνονται οι Υπουργοί, που αποδέχονται τις εισηγήσεις αυτές και τις υπογράφουν, αρκεί να μειώσουμε το κόστος λειτουργίας του σχολείου. (βλ. ενοποίηση ειδικοτήτων κ.τ.λ.) Το εκπαιδευτικό μας σύστημα ασφαλώς και πρέπει να μεταρρυθμιστεί. Με κριτήριο όμως τη βελτίωσή του και όχι μόνο την τεχνοκρατική διαχείρισή του. Αυτή είναι η ειδοποιός διαφορά.
Η κοινότητα των εκπαιδευτικών αναπληρωτών και μόνιμων και γνωρίζει και καταλαβαίνει τι θα σημάνει οποιαδήποτε υποταγή στις επιταγές του νεοφιλελευθερισμού. Αλλά αυτό δεν αποτελεί πλέον άλλοθι για κανέναν. Είναι ή δεν είναι απαράδεκτο το καθεστώς της μόνιμης αναπλήρωσης; πότε θα «ξεκλειδώσει» η συζήτηση για μόνιμους διορισμούς; Μήπως ετοιμάζονται μαζικές μεταβολές στο εκπαιδευτικό προσωπικό και προλειαίνεται κατάλληλα το έδαφος, προσβάλλοντας συλλήβδην τον πιο ταλαιπωρημένο επαγγελματικό κλάδο από έναρξης των μνημονίων; Μήπως προετοιμάζεται η έξοδος από το εκπαιδευτικό σύστημα των «γερασμένων αλόγων», που χρόνια καλύπτουν με μια βαλίτσα στο χέρι τις τρύπες του συστήματος; Μήπως σχεδιάζεται η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, που θα στείλει στον κάλαθο των αχρήστων εκπαιδευτικούς με μακρόχρονη προϋπηρεσία και πολύτιμη για το εκπαιδευτικό σύστημα εμπειρία και κατάρτιση;
Εμείς κάνουμε καθημερινά την αυτοκριτική μας κε Υπουργέ, μέσα στο απαράδεκτο εργασιακό περιβάλλον που μας έχει επιβληθεί. Ελπίζουμε η σχεδιαζόμενη εκπαιδευτική πολιτική από το Υπουργείο σας να μας διαψεύσει...
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Διαμάντης Θεόδωρος | Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Σάββας Βασίλειος |
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη