Thumbnail
Τι δήλωσαν Γαβρόγλου-Σκουρλέτης

Οι συνθήκες στέγασης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε περιοχές με έντονη τουριστική ανάπτυξη, εξετάστηκαν στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα, Τρίτη 17 Οκτωβρίου 2017, υπό τον Υπουργό Εσωτερικών, Πάνο Σκουρλέτη, με τη συμμετοχή του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστα Γαβρόγλου, του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Άμυνας, Δημήτρη Βίτσα και των εκπροσώπων των εμπλεκόμενων φορέων: Από την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), το μέλος του Δ.Σ., Νίκος Χιωτάκης. Ο Δήμαρχος Θήρας,  Αναστάσιος Νικ. Ζώρζος. Ο Δήμαρχος Μυκόνου, Κωνσταντίνος Κουκάς, επικεφαλής αντιπροσωπείας του δήμου. Ο Πρόεδρος της  Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), Νίκος Παπαχρήστος. Ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ), Θανάσης Κικινής. Μέλη των προεδρείων των δύο Ομοσπονδιών και εκπρόσωπος των λειτουργών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Σαντορίνης

Στη σύσκεψη διατυπώθηκαν οι παράμετροι του προβλήματος, προτάσεις καθώς και σκέψεις για την αντιμετώπισή του, τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μεσομακροπρόθεσμα. Τις επόμενες ημέρες εκπρόσωποι των φορέων, σε συνεργασία με τα εμπλεκόμενα υπουργεία, θα εξειδικεύσουν τα  βήματα που απαιτούνται. Ήδη, κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Δημήτρης Βίτσας, επεσήμανε ότι το υπουργείο  θα αναλάβει να διασφαλίσει τη δυνατότητα σίτισης μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών στις Λέσχες Αξιωματικών και πρόσθεσε ότι θα εξεταστεί η γενικότερη συμβολή του υπουργείου και με χώρους που ενδέχεται να μπορεί να διαθέσει για τις βραχυπρόθεσμες ανάγκες στέγασης, ειδικά στα δύο νησιά που παρατηρήθηκε η όξυνση του προβλήματος.

Μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης, ο Υπουργός Εσωτερικών, Πάνος Σκουρλέτης, δήλωσε στα ΜΜΕ:

«Καταρχάς η πρωτοβουλία αυτή αποδεικνύει το έμπρακτο ενδιαφέρον αλλά και την ανάγκη να βρεθούν οι άμεσες λύσεις σε σχέση με τη στέγαση των εκπαιδευτικών. Συμφωνήσαμε και στα δύο αυτά νησιά (Μύκονο και Σαντορίνη) να αναζητήσουμε τις λύσεις, οι οποίες θα απαντούν μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα στο θέμα και κατατέθηκαν συγκεκριμένες προτάσεις. Όχι μόνο από τους δημάρχους, αλλά και από το Υπουργείο Παιδείας και από εμάς, υπήρξε η δέσμευση να δρομολογήσουμε αυτές τις λύσεις, έτσι ώστε να κατασκευαστούν ή να μετασκευαστούν για την ακρίβεια κάποιες υπάρχουσες δομές, οι οποίες θα καλύπτουν το θέμα της στέγασης.

Πιο σημαντικό είναι το  βραχυπρόθεσμο θέμα. Εκεί έχουμε τη δέσμευση, εκ μέρους του Δημάρχου Μυκόνου ότι θα υπάρξει -όπως προβλέπεται από τη δυνατότητα που δώσαμε ως Υπουργείο Εσωτερικών, με το νόμο που ψηφίσαμε στα τέλη Ιουλίου, ότι οι όσοι δήμοι μπορούν, να δίνουν ένα έκτακτο επίδομα ενίσχυσης για σίτιση και στέγαση- ένα τέτοιο ποσό της τάξης των περίπου χιλίων ευρώ ετησίως για κάθε εκπαιδευτικό.

Κάναμε έκκληση και προς τον δήμαρχο της Σαντορίνης, γνωρίζοντας ότι υπάρχει αυτή η δυνατότητα, να πράξει κάτι ανάλογο. Μου είπε ότι θα το σκεφτεί, σε κατ’ ιδίαν συζήτηση που είχαμε, και θα απαντήσει τις επόμενες τρεις ημέρες.

Θα θέλαμε να μην υπάρχει αυτή η κατάσταση. Βεβαίως θα πρέπει να μας προβληματίσει ότι παρουσιάζεται, σε συγκεκριμένα νησιά με μεγάλη τουριστική κίνηση, με πολλά έσοδα και για τους κατοίκους αλλά και τον δήμο κατ’ αναλογία, με αποτέλεσμα την  εκτίναξη της αξίας των ακινήτων και των ενοικίων. Νομίζω όμως ότι πάνω από όλα πρέπει όλοι να συμφωνήσουν, και η Πολιτεία και οι Ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών -που το κατανοούν-, αλλά και οι τοπικές αρχές καθώς και οι κάτοικοι εκεί, ότι η εξασφάλιση της στέγης για τον γιατρό για τον εκπαιδευτικό είναι κάτι πολύ σημαντικό. Σε τελική ανάλυση θα έλεγα ότι η παροχή και το δικαίωμα στην εκπαίδευση είναι κάτι ανεκτίμητο και για αυτό νομίζω ότι ο καθένας μπορεί να συμβάλει, με δεδομένες τις υπόλοιπες δυσκολίες που έχουμε.

Θα γίνουν συναντήσεις εργασίας, πια, ξεχωριστά για την περίπτωση της Μυκόνου και για την περίπτωση της Σαντορίνης. Εκεί που είναι πιο οξυμένο το πρόβλημα. Βλέπετε ότι σε άλλους -ας το πούμε έτσι «δεύτερης κατηγορίας»- δήμους εκεί υπάρχει λύση, βάζουν όλοι πλάτη και δεν υπάρχει αυτό το πρόβλημα

Η ανακατασκευή κτιρίων αφορά σε κτίρια που ανήκουν στο Δημόσιο και μπορούν να παραχωρηθούν στον Δήμο για αυτή την χρήση.»

Ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, δήλωσε:

«Συναντηθήκαμε, μαζί με τον Υπουργό Εσωτερικών κ. Σκουρλέτη και  τον Αναπληρωτή Υπουργό Άμυνας κ. Βίτσα με τους δημάρχους της Μυκόνου και της Σαντορίνης και τα διοικητικά συμβούλια της ΟΛΜΕ και ΔΟΕ.

Σχεδόν αποκλειστικό θέμα ήταν το πρόβλημα της στέγασης εκπαιδευτικών σε αυτά τα δυο νησιά. Όπως ξέρετε υπάρχει μία τεράστια δυσκολία να βρουν καταλύματα και να τα βρουν και σε τιμές που να μπορούν να ανταποκριθούν οι εκπαιδευτικοί με τους μισθούς που παίρνουν.

Τα αποτελέσματα της συνάντησης δεν είναι όσο θα θέλαμε ενθαρρυντικά. Υπάρχει μία πρωτοβουλία του Δήμου Μυκόνου για να προχωρήσει σε κάποιου είδους επιδοματική πολιτική. Υπάρχει μια συμφωνία από όλους για την μακροπρόθεσμη λύση του προβλήματος, μετατροπή διαφόρων δημοσίων κτηρίων  σε κατοικίες για δημόσιους υπάλληλους αλλά αυτό είναι ένα πράγμα μακροπρόθεσμο.

Οι Δήμοι πρέπει να βοηθήσουν στη λύση αυτών των προβλημάτων.

Κάναμε μία έκκληση στους δήμαρχους και τα δημοτικά συμβούλια να αναλάβουν το πρόβλημα αυτό της κατοικίας των εκπαιδευτικών μας και κυρίως στις τοπικές κοινωνίες να αγκαλιάσουν τους εκπαιδευτικούς και άρα να αγκαλιάσουν την εκπαίδευση σ αυτά τα δυο νησιά.  Μιλάμε για τους δυο από τους πλουσιότερους δήμους της  Ελλάδας. Και η δαπάνη είναι ελάχιστη σε σχέση  με τον πληθυσμό και τα τεράστια έσοδα που έχουν αυτοί οι δήμοι. Δεν τίθεται θέμα οικονομικό.

Στη Σαντορίνη, έχουμε διορίσει 155 αναπληρωτές και 65 στη Μύκονο. Το ερώτημα δεν είναι ο αριθμός,  είναι αν ένας εκπαιδευτικός  επιτρέπεται στα δυο πιο πλούσια νησιά του τόπου μας να μην είναι σε θέση να διαβιώνει αξιοπρεπώς και πρέπει οι τοπικές κοινωνίες να λύσουν αυτό το πρόβλημα. Μιλάμε για εκπαιδευτικούς.  Εμείς κάνουμε μία έκκληση στην κοινωνία να κατανοήσει το τι σημαίνει ο εκπαιδευτικός που φτάνει όπου υπάρχει ανάγκη  ειδικότερα δε οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί με την χρονικά περιορισμένη σχέση εργασίας που έχουν.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Έλληνες μετανάστες στη Γερμανία
9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο: Το 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά στο Μόναχο στις 29 Νοεμβρίου
9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο: «Η Γερμανία των Ελλήνων, η Ελλάδα των Γερμανών. Η κλασική Ελλάδα και η επίδρασή της στον γερμανόφωνο πολιτισμό»
9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο: Το 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά στο Μόναχο στις 29 Νοεμβρίου
νηπιαγωγειο
Περιστέρι: Συνολικά κλείνουν 15 νηπιαγωγεία μέσα σε έναν χρόνο! - Αγανάκτησαν οι γονείς
Γονείς: Με τη νέα διάρθρωση των νηπιαγωγείων θα χρειαστούν περίπου 8 λιγότεροι εκπαιδευτικοί για τη λειτουργία τους. Όλη αυτή η άκρως αντιπαιδαγωγική...
Περιστέρι: Συνολικά κλείνουν 15 νηπιαγωγεία μέσα σε έναν χρόνο! - Αγανάκτησαν οι γονείς
ΔΠΘ.jpg
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
Η επιλογή τους αποτελεί ένα ακόμη στοιχείο που αποδεικνύει ότι το ΔΠΘ αποτελείται από πυρήνες αριστείας που διακρίνονται με τη δουλειά τους
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
πανεπιστημιούπολη ρεθύμνου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List “ 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου