Οι μαθητές και οι φοιτητές που είναι παράλληλα και κρατούμενοι στις φυλακές Κορυδαλλού δημοσίευσαν καταγγελία για τις συνθήκες που επικρατούν στο κατάστημα όσον αφορά την πρόσβασή τους σε αναγνωστήριο που δεν υπάρχει, στο διαδίκτυο που τους παρέχεται με το σταγονόμετρο και γενικότερα στη διάθεση της πολιτείας να τους βοηθήσει. Οι νέοι αυτοί άνθρωποι που χρειάζονται την μόρφωση περισσότερο από κάθε τι έχουν να αντιμετωπίσουν προσκόμματα που τους αναγκάζουν να παλέψουν για τα αυτονόητα.
Γολγοθάς οι πανελλαδικές εξετάσεις, με απεργία πείνας αποκτούν το δικαίωμα παρακολούθησης μαθημάτων. Κάποια στιγμή η πολιτεία θα πρέπει να κάνει μεταρρυθμιστικές τομές και σε αυτό τον τομέα.
Διαβάστε την ανακοίνωση που έφτασε στο alfavita.gr από την Επιτροπή Φοιτητών - Σπουδαστών - Μαθητών Φυλακών Κορυδαλλού:
Οι κρατούμενοι φοιτητές, μαθητές και εκπαιδευόμενοι της φυλακής Κορυδαλλού, πέραν των δύσκολων συνθηκών κράτησης που γενικά καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε διαχρονικά, ειδικά δε σε ότι αφορά την εκπαίδευση μας στις φυλακές του Κράτους και την εισαγωγή μας σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, βρισκόμαστε δυστυχώς αντιμέτωποι με δύσκολες εκπαιδευτικές συνθήκες, είτε λόγω ελλιπών δομών της φυλακής είτε λόγω της ανυπαρξίας των ιθυνόντων, που στην καλύτερη των περιπτώσεων απλά δεν ενδιαφέρονται για την περαίωση των σπουδών μας.
Το 2015, κρατούμενος που είχε το δικαίωμα και επιθυμούσε να παρακολουθήσει ΙΕΚ αναγκάστηκε να κατέβει σε απεργία πείνας, διάρκειας οκτώ ημερών, για να περιφρουρήσει το απρόσκοπτο δικαίωμά του στην εκπαίδευση, το ίδιο ακριβώς συνέβη και το 2017, όπου πέντε συγκρατούμενοι μας δικαιώθηκαν μετά από 22 μέρες απεργία πείνας, πέραν τούτου, η επαπειλούμενη βίαιη κρατική καταστολή, δια στόματος της επόπτη εισαγγελέα του καταστήματος, ήταν φανερα ενεργή και απεφεύχθη λόγω της αντίστασης που κατέβαλαν στο σύνολό τους οι εκπαιδευόμενοι κρατούμενοι, αλλά και λόγω της δημόσιας έκθεσης του προβλήματος.
Η συγκεκριμένη εισαγγελέας Σταματίνα Περιμένη, είχε ταχθεί ενάντια στα εκπαιδευτικά προγράμματα κάθε είδους που διενεργούνταν στη φυλακή Κορυδαλλού.
Βέβαια τα προβλήματα δεν εντοπίζονται μόνο στα άτομα που επιθυμούν την παρακολούθηση ΙΕΚ, αλλά και σε κάθε απόπειρά μας που αφορά την εκπαίδευση και κατ' επέκταση τη μόρφωση και τα απότοκα της.
Πολλοί από εμάς, κινδυνέψαμε την προηγούμενη σχολική χρονιά να μην δώσουμε Πανελλήνιες, λόγω κακής συνεννόησης των αρμόδιων (διοίκηση φυλακής, μεταγωγών, εισαγγελία), την τελευταία στιγμή βρέθηκε λύση, ενώ προηγήθηκε ομαδική αποχή συσσιτίου από τους εξεταζόμενους μαθητές, καθως επίσης και παρέμβαση της ΕΛΜΕ Πειραιά, η οποία ήταν καταλυτική στο να βρεθεί λύση.
Έτσι και δόθηκαν οι εξετάσεις εντός της φυλακής Κορυδαλλού.
Κατά τη διάρκεια των Πανελληνίων, κανείς από τους μαθητές δεν κατάφερε να μελετήσει απερίσπαστος, αφού η διοίκηση της φυλακής δεν εξασφάλισε τον απαραίτητο χώρο ανάγνωσης ως όφειλε, αλλά ούτε και το Υπουργείο μερίμνησε, παρότι διατυμπανίζει την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που υποτίθεται ότι "προωθεί" στις φυλακές. Παρά ταύτα, οι εκπαιδευόμενοι σε πείσμα όλων αυτών των δύσκολων συνθηκών, κατάφεραν να εισαχθούν σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, όπου και ξεκινά ο γολγοθάς της εκπαίδευσής τους, καταβάλλοντας σισύφιες προσπάθειες, με αιχμή τη γνώση.
Δεν παρέχονται επουδενί οι απαραίτητοι προβλεπόμενοι χώροι για ανάγνωση, δεν προβλέπεται, λένε, σε κάποιον που σπουδάζει σε ΑΕΙ και ΤΕΙ να απομονωθεί για να διαβάσει, η πρόσβαση σου σε υπολογιστή με ίντερνετ είναι μηδαμινή. Μία ώρα την εβδομάδα δικαιούται ο κάθε φοιτητής (!).
Για τα συγγράμματα που αφορούν τις σπουδές, πρέπει να φροντίσεις ο ίδιος ή κάποιος δικός σου, αν υπάρχει, ενώ κανονικά η ευθύνη της προμήθειάς τους βαραίνει τη φυλακή, το ίδιο συμβαίνει με τις εγγραφές και τις μετεγγραφές των φοιτητών και μαθητών Λυκείου, δυσκολίες υπάρχουν και με τις εκπαιδευτικές άδειες. Δηλαδή στην ουσία, όλοι όσοι διεκδικούμε μία θέση στην εκπαίδευση ως κρατούμενοι, καλούμαστε να αντιπαρέλθουμε ένα τεράστιο όγκο προβλημάτων, την επιτηδευμένη νωθρότητα και αδιαφορία όσων εντέλλονται θεσμικά για την επιτυχή περαίωση των σπουδών μας, την έλλειψη αναγνωστηρίου και άλλων χωρών εκπαίδευσης που θα είναι ικανοί να εξυπηρετούν τους εκπαιδευόμενους, καθώς επίσης, πληθώρα συγγενών προβλημάτων που αποθαρρύνουν όσους σπουδάζουν.
Βέβαια, η αλήθεια είναι, ότι τα συγχαρητήρια του αρμόδιου Υπουργού Κοντονή και μόνο αυτά , δεν επαρκούν για να λυθούν τα χρονίζοντα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε και επί τη ευκαιρία του τα επιστρέφουμε. Σημειωτέον, το χρηματικό έπαθλο που δίνεται στους επιτυχόντες των Πανελληνίων, ενώ ανακοινώθηκε από την κυβέρνηση, δεν έχει ακόμη αποδοθεί(!)
Ζητούμε από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Δικαιοσύνης, να λύσει άμεσα τα προβλήματα που μας ταλανίζουν και δημιουργούν δύσκολες εκπαιδευτικές συνθήκες σε όλους εμάς τους κρατούμενους, ζητούμε επίσης την επιφόρτιση κάποιου υπαλλήλου της φυλακής, αποκλειστικά και μόνο με τα προγράμματα εκπαίδευσης και σπουδών διότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανείς που να θέλει και να μπορεί συνάμα, να επιλύσει τα προρρηθέντα.
Θεωρούμε αδιανόητο, στο μεγαλύτερο κατάστημα κράτησης της χώρας να υπάρχει ένας μόνο υπαλλήλος, που δραστηριοποιείται και σε άλλους τομείς και να εναπόκειται πλέον σε αυτόν και την απροθυμία του, κάθε προσπάθεια των κρατουμένων που αφορά την εκπαίδευσή τους.
Η μη συνεννόηση των συναρμόδιων πολιτικών φορέων (Δικαιοσύνης και Παιδείας) με τους υπόλοιπους θεσμικούς φορείς, σε συνδυασμό μάλιστα με την πραγματική άρνηση του Υπουργείου Δικαιοσύνης να συνεννοηθεί με τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες και τη διεύθυνση των φυλακών, έχει ως αποτέλεσμα τη γιγάντωση του προβλήματος και την εκθεμελίων κακοποίηση του δικαιώματός μας στην εκπαίδευση, που προστατεύεται αυστηρά από συνταγματικές επιταγές και οικουμενικές διακηρύξεις.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
1) Να πραγματοποιούνται οι εγγραφές και οι μετεγγραφές των φοιτητών και των μαθητών Λυκείου έγκαιρα, με ευθύνη της φυλακής.
2) Να προμηθεύονται οι φοιτητές κρατούμενοι τα συγγράμματά τους, με ευθύνη της φυλακής και όχι να τους ζητείται να φροντίσουν οι ίδιοι.
3) Να παρέχεται ο προβλεπόμενος και απαραίτητος χρόνος πρόσβασης των σπουδαστών στο ίντερνετ για ερευνητικούς και εκπαιδευτικούς λόγους.
4) Να εξασφαλιστούν χώροι για το Λύκειο και το Δημοτικό σχολείο , καθώς υπάρχει χώρος μόνο για Γυμνάσιο.
5) Να υπάρξει στο χώρο του σχολείου δεύτερης ευκαιρίας καταστήματος Κορυδαλλού, χώρος που να χρησιμοποιείται ως αναγνωστήριο.
6) Να μπορούν οι φοιτητές κρατούμενοι να κατεβαίνουν στο χώρο του σχολείου για απερίσπαστη ανάγνωση και τις απογευματινές ώρες.
7) Να επιμεριστεί ο ευεργετικός υπολογισμός ημερών και για τους μαθητές Λυκείου, όπως σαφέστατα προβλέπουν τα άρθρα του σωφρονιστικού Κώδικα.
8) Χορηγήση απρόσκοπτα των εκπαιδευτικών αδειών.
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ - ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ - ΜΑΘΗΤΩΝ ΦΥΛΑΚΩΝ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη