Thumbnail
Το Γυμνάσιο Κρεστένων συμμετείχε σε Πρόγραμμα με θέμα «Προβάλλουμε την πολιτιστική μας κληρονομιά με ηλεκτρονικά μέσα».

Στο πλαίσιο αυτό εκπαιδευτικοί του σχολείου παρακολούθησαν σεμινάρια στη Γερμανία και τη Σουηδία.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης στη Γερμανία (Κωνσταντία) παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα με τίτλο «Interactive Teaching - Using Educational Games and New Technology in order to Enhance Learners' motivation».

Μεταξύ άλλων έμαθαν:
- για το θεωρητικό υπόβαθρο των εκπαιδευτικών παιχνιδιών, την παροχή κινήτρων, την προσπάθεια ενεργητικής εμπλοκής των μαθητών, τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των εκπαιδευτικών παιχνιδιών, τις δυνατότητες διαφόρων εργαλείων συμμετοχικού ιστού (web 2.0) στην υπηρεσία της διδασκαλίας και μάθησης

- για ιστορικά κτίρια και σημεία της πόλης, με στόχο τη γνωριμία με την ιστορία και τα αξιοθέατα, την προσέγγιση και κατανόηση στοιχείων της τοπικής κουλτούρας και τη διερεύνηση της δυνατότητας αξιοποίησής τους στη διδακτική πράξη

- για βιωματικά παιχνίδια (εσωτερικού και εξωτερικού χώρου), στα οποία εμπλέκονταν όλοι οι συμμετέχοντες ανταλλάσσοντας παράλληλα παρατηρήσεις και εντυπώσεις από τη συμμετοχή και τον τρόπο διεξαγωγής

- για διάφορες online υπηρεσίες και κοινωνικά δίκτυα, που διευκολύνουν την αξιοποίηση των εκπαιδευτικών παιχνιδιών στη διδακτική-μαθησιακή διαδικασία.

Μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα κατάρτισης δημιουργήθηκε έντονος προβληματισμός στους συμμετέχοντες γιατί τα εκπαιδευτικά παιχνίδια και ειδικά στην ηλεκτρονική μορφή τους (π.χ. μέσω κινητών συσκευών) μένουν αναξιοποίητα από το δικό μας εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο είναι προσκολλημένο στην κάλυψη μεγάλου μέρους της διδακτέας ύλης. Αυτό αναδείχθηκε και από τα σχόλια των υπολοίπων συμμετεχόντων κατά την παρουσίαση του ελληνικού εκπαιδευτικού πλαισίου και την συνακόλουθη ανταλλαγή απόψεων.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης στη Σουηδία (Στοκχόλμη) οι συμμετέχοντες παρακολούθησαν το πρόγραμμα με τίτλο «Using Museums and Heritage as a Teaching and Learning Resource».

Το πρόγραμμα κατάρτισης περιλάμβανε:

- μετωπικές διδασκαλίες με χρήση παρουσιάσεων για το θεωρητικό υπόβαθρο της προσέγγισης και διδακτικής αξιοποίησης των μουσείων, τα είδη μουσείων, την παροχή κινήτρων, την προσπάθεια ενεργητικής εμπλοκής των μαθητών, τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των μουσείων ως διδακτικών εργαλείων, τις δυνατότητες διαφόρων εφαρμογών δημιουργίας βίντεο στην υπηρεσία της διδασκαλίας και μάθησης

- βιωματικές ξεναγήσεις σε ιστορικά κτίρια και σημεία της πόλης, με στόχο τη γνωριμία με την ιστορία και τα αξιοθέατα, την προσέγγιση και κατανόηση στοιχείων της τοπικής κουλτούρας και τη διερεύνηση της δυνατότητας αξιοποίησής τους στη διδακτική πράξη

- βιωματικές δραστηριότητες «ανάγνωσης» διαφόρων μουσείων και των εκθεμάτων τους, στις οποίες εμπλέκονταν όλοι οι συμμετέχοντες ανά ομάδες, ανταλλάσσοντας παράλληλα παρατηρήσεις και εντυπώσεις από τη συμμετοχή και τον τρόπο διεξαγωγής

- παρουσιάσεις των εργασιών που ανατέθηκαν κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου. Οι εργασίες των ομάδων εστίαζαν στη διδακτική αξιοποίηση των μουσείων κάνοντας χρήση διαφόρων δωρεάν εφαρμογών δημιουργίας βίντεο και παρουσιάσεων με σκοπό τη δημιουργική αξιοποίηση των πάσης φύσεως μουσείων στη διδακτική-μαθησιακή διαδικασία.

Στην ελληνική πραγματικότητα η σύνδεση των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων με το σχολείο δεν είναι πάντα εύκολη, ενώ αυτοί θα μπορούσαν σαφώς να υποστηρίξουν πολύ αποτελεσματικά και δημιουργικά τη διδακτική-μαθησιακή διαδικασία. Συνήθως χρειάζονται εκτενείς γραφειοκρατικές διαδικασίες για την επίσκεψη σε ένα τέτοιο μέρος, οι οποίες αποθαρρύνουν τους εκπαιδευτικούς και έτσι δεν γίνεται συστηματική αξιοποίηση αυτών των χώρων. Επίσης η ασφυκτική πίεση της διδακτέας ύλης σε πολλές περιπτώσεις δεν αφήνει περιθώρια αυτενέργειας και δημιουργικότητας στους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θα μπορούσαν να χρησιμοποιούν πιο «ευέλικτους» και ελκυστικούς μαθησιακούς πόρους και πιο σύγχρονα μέσα για να φέρουν τους μαθητές σε επαφή με τα πολιτιστικά και ιστορικά στοιχεία ενός τόπου.

Οι συμμετέχοντες καθηγητές αξιοποίησαν τις γνώσεις και εμπειρίες που απέκτησαν, στη δημιουργία ενός ιστοτόπου, του http://visitolympia.weebly.com/  Ο συγκεκριμένος ιστότοπος έχει ως σκοπό τη διασύνδεση του σχολείου με το μουσείο και τον αρχαιολογικό χώρο της Ολυμπίας, ενός πολιτιστικού θησαυρού που έχουμε δίπλα μας. Το περιεχόμενο του ιστοτόπου είναι γραμμένο στα ελληνικά και τα αγγλικά και ενσωματώνει αρκετές πρωτότυπες δραστηριότητες με διαδραστικό και παιγνιώδη χαρακτήρα, οι οποίες έχουν απώτερο σκοπό να προκαλέσουν το ενδιαφέρον του ντόπιου, αλλά και του ξένου επισκέπτη,  να δώσουν στη μάθηση έναν πιο εύληπτο και ευχάριστο χαρακτήρα και να διαδώσουν πιο εύκολα τα μηνύματα που απορρέουν από τα αρχαιολογικά ευρήματα της περιοχής.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

lipos_0.jpg
8 τροφές που «καίνε» το λίπος της κοιλιάς και μειώνουν το βάρος
Για όσους επιθυμούν να αδυνατίσουν «με ασφάλεια», αυτές είναι ορισμένες τροφές που μπορεί να βοηθήσουν στην καύση του λίπους της κοιλιάς
8 τροφές που «καίνε» το λίπος της κοιλιάς και μειώνουν το βάρος
egkefalos.jpg
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
Σύμφωνα με τη μελέτη, κοινοί ατμοσφαιρικοί ρύποι, όπως τα μικροσωματίδια και τα οξείδια του αζώτου, μπορούν να πυροδοτήσουν πολύπλοκους βιολογικούς...
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
arxaia_ellada
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
Δείτε μερικές λέξεις που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες όταν ήθελαν να μειώσουν κάποιον
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα