Το πλαίσιο μέσα στο οποίο θα προχωρήσει η διαδικασία συνένωσης τμημάτων του ΤΕΙ Ηπείρου με το Πανεπιστήμιο παρουσιάστηκε στη διάρκεια του Αναπτυξιακού Συνεδρίου που πραγματοποιείται στα Γιάννινα.
Η λογική που ακολουθείται από το Υπουργείο στηρίζεται σε ακαδημαϊκά κριτήρια και δεν έχει στο επίκεντρό της την ικανοποίηση αιτημάτων που εγείρουν τοπικές κοινωνίες..
«Δεν μπορούμε να βλέπουμε τα τμήματα των ΤΕΙ ως rooms to let ούτε ως σουβλάκια» ήταν η φράση που χρησιμοποίησε ο Υπουργός Παιδείας για να καταστήσει σαφές ότι αυτό που προέχει είναι η δημιουργία ισχυρών και βιώσιμων τμημάτων που θα καλύπτουν τα ακαδημαικά κριτήρια της Ευρώπης..
«Σεβασμός στις τοπικές κοινωνίες αλλά τα κριτήρια για να προχωρήσει η διαδικασία θα είναι ακαδημαικά» τόνισε χαρακτηριστικά υπογραμμίζοντας ότι σκοπός των αλλαγών δεν είναι να αναπαραχθεί το υπάρχον μοντέλο.
Η διαδικασία ενοποίησης σίγουρα θα απαιτήσει χρόνο. Αυτό τουλάχιστον είναι ένα βασικό συμπέρασμα που προέκυψε από την συνεδρία για την παιδεία.
Η Επιτροπή που έχουν συγκροτήσει Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και ΤΕΙ Ηπείρου ήδη έχει επεξεργαστεί σε μεγάλο βαθμό την πρόταση η οποία θα υποβληθεί για επεξεργασία στο Υπουργείο ώστε στη συνέχεια να κατατεθεί στις συγκλήτους των ιδρυμάτων.
«Η προοπτική βρίσκεται στη συνένωση δυνάμεων. Πρέπει να ακολουθήσουμε τον δρόμο της συμπόρευσης και των πλέον ενδεδειγμένων επιλογών. Το εγχείρημα είναι δύσκολο αλλά μπορεί να οδηγήσει σε επιλογές που δεν θα είναι πρόσκαιρες και καιροσκοπικές», υπογράμμισε ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Γιώργος Καψάλης.
Ο πρύτανης σημείωση ότι το Πανεπιστήμιο θα συμβάλλει στην διαμόρφωση της καλύτερης πρότασης η οποία όμως θα έχει δύο βασικά χαρακτηριστικά: Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων δεν υποχρεώνει κανέναν να συμμετάσχει στη διαδικασία.. Το Πανεπιστήμιο δεν επιθυμεί να έρθει σε αντιπαράθεση με τις τοπικές κοινωνίες.
Ο πρύτανης του ΤΕΙ Ηπείρου Αναστάσιος Τσίνας, ο οποίος μετέχει και στην επιτροπή που επεξεργάζεται την πρόταση, σημείωσε ότι ο βασικός στόχος είναι να δημιουργηθούν εύρωστα τμήματα και όχι να αποτελούν έναν συμβιβασμό για να ικανοποιούν μικρά ή μεγαλύτερα συμφέροντα.
Πρέπει να ακούμε τις τοπικές κοινωνίες, ανέφερε ο κ. Τσίνας, για να συμπληρώσει ότι όλοι οφείλουν να αποδεχθούν ότι αυτό που πρωτεύει είναι το ακαδημαϊκό.. «Προέχει η βιωσιμότητα και όχι το χωροταξικό», ανέφερε..
Στη συνεδρία για την παιδεία, τέθηκε εκ μέρους του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων το αίτημα για την ίδρυση Κέντρου Έρευνας, το οποίο θα έχει τέσσερις επιμέρους κλάδους που θα αξιοποιούν το ερευνητικό δυναμικό και τις υποδομές του ιδρύματος.. Οι κλάδοι αυτοί είναι η βιοιατρική, το φυσικό περιβάλλον, τα υλικά και οι εφαρμογές και οι ανθρωπιστικές επιστήμες, σύμφωνα με το epiruspost.gr .
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη