Thumbnail
Σχετικά με το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ

Προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων,
κ. Κωνσταντίνο Γαβρόγλου

Θέμα: Έχει τελικά κάποιο σχέδιο η Κυβέρνηση για τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση;

Αθήνα, 8 Φεβρουαρίου 2018

Από τις αρχές Μαΐου 2017, οπότε ο Πρωθυπουργός εξήγγειλε την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων, με σωρεία αντικρουόμενων δηλώσεων, συνεχίζετε με συνέπεια να εμπαίζετε σύσσωμη την εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία.

Συγκεκριμένα:
- Εσείς ο ίδιος, λιγότερο από 24 ώρες μετά τις δηλώσεις του Πρωθυπουργού, δηλώνατε ότι δεν μπορείτε να ξεκαθαρίσετε πώς θα μπαίνουν τα παιδιά στο Πανεπιστήμιο γιατί δεν το ξέρετε.
- Τον Ιούνιο 2017, διαβεβαιώνατε ότι η εισαγωγή στις ανώτατες σχολές θα γίνεται χωρίς εξετάσεις, αλλά με το απολυτήριο Λυκείου.
- Στις αρχές Ιουλίου 2017, ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), παρουσίασε το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, βασιζόμενο στις πανελλαδικές εξετάσεις.
- Στα μέσα Αυγούστου 2017, το Γραφείο Τύπου του Πρωθυπουργού ανακοίνωσε ότι το νέο σύστημα πρόσβασης στα Πανεπιστήμια θα προκύπτει «αυτομάτως» από τη νέα δομή του Λυκείου, χωρίς καμία περαιτέρω εξήγηση.
- Λίγες ημέρες αργότερα, εσείς δηλώνατε ότι πρέπει να αλλάξει το ισχύον σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων, όχι όμως και να καταργηθούν οι εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
- Στα τέλη Αυγούστου 2017, ενόψει της ΔΕΘ, δώσατε στη δημοσιότητα κάποιες σκέψεις σχετικά με τη μεταρρύθμιση του Λυκείου και του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προβλέποντας μάλιστα διπλές πανελλαδικές εξετάσεις, και ανακοινώσατε ότι σύντομα θα κατατίθετο σε δημόσια διαβούλευση σχετικό νομοσχέδιο, με βάση την πρόταση του ΙΕΠ.
- Τον Νοέμβριο 2017, ο Πρόεδρος του ΙΕΠ τόνιζε ότι το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να κοινοποιήσει το σχέδιο πρόσβασης στα ΑΕΙ το αργότερο τον Ιανουάριο του 2018.
- Στα μέσα Ιανουαρίου 2018, αναφέρατε πως το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση θα τεθεί σε εφαρμογή από τον Ιούνιο του 2020. Αναφέρατε, δε, ότι θα είναι διαφορετικός ο τρόπος εισαγωγής με κυρίαρχη λογική για την εισαγωγή τον βαθμό του απολυτηρίου.

Μέχρι σήμερα, δεν έχει κατατεθεί κανένα σχετικό νομοσχέδιο είτε στη δημόσια διαβούλευση είτε στη Βουλή. Καθίσταται σαφές ότι ο τρόπος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση έχει επανειλημμένως αποτελέσει για την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ αντικείμενο δημαγωγίας και λαϊκισμού.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάσθε:
Έχετε συγκεκριμένο σχέδιο για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση; Αν ναι, σε ποιο στάδιο επεξεργασίας βρίσκεται; Πότε σκοπεύετε να θέσετε το εν λόγω νομοσχέδιο υπ’ όψιν της εκπαιδευτικής κοινότητας και της Βουλής, δεδομένων μάλιστα των δηλώσεών σας ότι το νέο σύστημα θα εφαρμοσθεί για τους μαθητές που θα φοιτήσουν στη Β’ Λυκείου τον φετινό Σεπτέμβριο;

Οι ερωτώντες Βουλευτές
1. Νίκη Κ. Κεραμέως, Επικρατείας
2. Σάββας Αναστασιάδης, Β’ Θεσσαλονίκης
3. Ιωάννης Ανδριανός, Αργολίδας
4. Ιωάννης Αντωνιάδης, Φλωρίνης
5. Μαρία Αντωνίου, Καστοριάς
6. Άννα -Μισέλ Ασημακοπούλου, Β’ Αθηνών
7. Ελευθέριος Αυγενάκης, Ηρακλείου
8. Γεώργιος Βαγιωνάς, Χαλκιδικής
9. Απόστολος Βεσυρόπουλος, Ημαθίας
10. Κωνσταντίνος Βλάσης, Αρκαδίας
11. Γεώργιος Βλάχος, Αττικής
12. Γεώργιος Γεωργαντάς, Κιλκίς
13. Σπυρίδων - Άδωνις Γεωργιάδης, Β' Αθηνών
14. Στέργιος Γιαννάκης, Πρέβεζας
15. Βασίλειος Γιόγακας, Θεσπρωτίας
16. Κωνσταντίνος Γκιουλέκας, Α’ Θεσσαλονίκης
17. Αθανάσιος Δαβάκης, Λακωνίας
18. Χρίστος Δήμας, Κορινθίας
19. Αθανάσιος Καββαδάς, Λευκάδος
20. Νικήτας Κακλαμάνης, Α’ Αθηνών
21. Σταύρος Καλαφάτης, Α’ Θεσσαλονίκης
22. Άννα Καραμανλή, Β’ Αθηνών
23. Κωνσταντίνος Καραμανλής, Σερρών
24. Θεόδωρος Καράογλου, Β’ Θεσσαλονίκης
25. Γεώργιος Κασαπίδης, Κοζάνης
26. Κωνσταντίνος Κατσαφάδος, Α’ Πειραιώς
27. Συμεών (Σίμος) Κεδίκογλου, Εύβοιας
28. Χρήστος Κέλλας, Λαρίσης
29. Όλγα Κεφαλογιάννη, Α’ Αθηνών
30. Ιωάννης Κεφαλογιάννης, Ρεθύμνου
31. Εμμανουήλ Κόνσολας, Δωδεκανήσου
32. Κωνσταντίνος Κουκοδήμος, Πιερίας
33. Γεώργιος Κουμουτσάκος, Β’ Αθηνών
34. Ανδρέας Κουτσούμπας, Βοιωτίας
35. Δημήτριος Κυριαζίδης, Δράμας
36. Θεοδώρα (Ντόρα) Μπακογιάννη, Α’ Αθηνών
37. Χρήστος Μπουκώρος, Μαγνησίας
38. Αθανάσιος Μπούρας, Αττικής
39. Βασίλειος Οικονόμου, Επικρατείας
40. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος, Καβάλας
41. Ελένη Ράπτη, Α’ Θεσσαλονίκης
42. Μάριος Σαλμάς, Αιτωλοακαρνανίας
43. Κωνσταντίνος Σκρέκας, Τρικάλων
44. Δημήτριος Σταμάτης, Επικρατείας
45. Γεώργιος Στύλιος, Άρτας
46. Κωνσταντίνος Τσιάρας, Καρδίτσας
47. Ιάσων Φωτήλας, Αχαΐας
48. Κωνσταντίνος (Κωστής) Χατζηδάκης, Β’ Αθηνών

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio
Συνελεύσεις προτείνει η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ώστε να υπάρξει συντονισμένο σχέδιο αγώνα των εκπαιδευτικών
Την ώρα που οι ΕΛΜΕ προσπαθούν να δώσουν διέξοδο στις αγωνίες των συναδέλφων σε αυτή την κρίσιμη συγκυρία, δεν είναι δυνατόν το ΔΣ της ΟΛΜΕ να μην...
Συνελεύσεις προτείνει η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ώστε να υπάρξει συντονισμένο σχέδιο αγώνα των εκπαιδευτικών
amfitheatro-aei-foitites2
Λάρισα: Για το μέλλον του ΕΣΥ συζητούν οι φοιτητές της Ιατρικής
Ανοιχτή εκδήλωση του Συλλόγου Φοιτητών Ιατρικής Λάρισας με τίτλο: «Υπάρχει ακόμα Εθνικό Σύστημα Υγείας; Η απάντηση των υγειονομικών στη διάλυση του...
Λάρισα: Για το μέλλον του ΕΣΥ συζητούν οι φοιτητές της Ιατρικής
elmepa eidiki agwgi
Άμβλυνση και Ένταξη Παιδιών με Ειδικές Δυσκολίες στην Εκπαιδευτική Διαδικασία: Προκλήσεις και Αιτήματα
Η έλλειψη επαρκούς στήριξης και ουσιαστικής  καθοδήγησης του εκπαιδευτικού προσωπικού, σε συνδυασμό με τις αυξημένες ανάγκες αυτών των μαθητών,...
Άμβλυνση και Ένταξη Παιδιών με Ειδικές Δυσκολίες στην Εκπαιδευτική Διαδικασία: Προκλήσεις και Αιτήματα