Στη σύσκεψη της Δευτέρας, 5/2, συμμετείχαν οι ΕΛΜΕ Άνω Λιοσίων – Ζεφυρίου – Φυλής, Ε΄ Αθήνας, Β΄ Αθήνας (παρ.), Α΄ Δυτικής Αττικής (Ελευσίνα, παρ.), Γ΄ Δυτικής Αθήνας (παρ.), Ε΄ Ανατολικής Αττικής (παρ.) και ο Σύλλογος ΠΕ Κ. Σωτηρίου.
Βρισκόμαστε σε μια πολύ κρίσιμη περίοδο για την εκπαίδευση καθώς εφαρμόζονται σταδιακά τα μέτρα της κυβέρνησης. Είναι αυτά που ψήφισε για την 3η αξιολόγηση (30ωρο, συγχωνεύσεις, επίβλεψη σχολικών γευμάτων στην α/βάθμια) ή τα έχει δρομολογήσει την προηγούμενη περίοδο. Επίσης, υπάρχουν μέτρα που δεσμεύεται από το συμπληρωματικό Μνημόνιο για την εκπαίδευση να ψηφίσει μέχρι το Μάρτη του 2018. Η αλλαγή των δομών της εκπαίδευσης, η αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων, η αξιολόγηση στελεχών κι επιλογή τους μέσω ΑΣΕΠ, ο αποχαρακτηρισμός της ώρας σίτισης στην α/βάθμια και το Νέο Λύκειο. Ακόμη αναμένεται η έκθεση ΟΟΣΑ για την ελληνική εκπαίδευση με τα μέτρα, που θα προτείνει.
Στη β/βάθμια το «Νέο Λύκειο» τα θέλει όλα λιγότερα (γνώση, μαθητές, εκπαιδευτικούς και σχολεία), με περισσότερες εξετάσεις και μεγαλύτερη σύνδεση με τον τρόπο εισαγωγής στις σχολές (κατεβάζει τις πανελλαδικού τύπου εξετάσεις και πριν από το απολυτήριο λυκείου). Επίσης, συνεχίζεται η υπονόμευση της τεχνικής εκπ/σης. Έχουν κλείσει πολλά ολιγομελή τμήματα, κινδυνεύουν να κλείσουν και άλλα τώρα λόγω του παράτυπου χαρακτηρισμού των μη παρακολουθούντων για τους μαθητές και σε ΕΠΑΛ και σε ΓΕΛ. Οι επιλογές αυτές θέτουν σε κίνδυνο τη λειτουργία πολλών σχολείων. Επιπλέον, η μαθητεία – κακοπληρωμένη εργασία ενισχύει την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων και αμφισβητεί τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων ΕΠΑΛ.
Η αδιοριστία μονιμοποιείται καθώς τα μέτρα του υπουργείου οδηγούν σε καταστροφή θέσεων εργασίας, ενώ απειλούνται ακόμα και οι προσλήψεις των αναπληρωτών. Επέρχεται η αλλαγή του τρόπου πρόσληψης με το προσοντολόγιο του ΟΟΣΑ, που θα οδηγήσει και σε απολύσεις αναπληρωτών. Επίσης, με το πιστοποιητικό παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας αμφισβητούνται τα επαγγελματικά δικαιώματα του πτυχίου.
Η πρόταση του υπουργείου για την αναμοριοδότηση των σχολείων υποβαθμίζει σε πολλές περιοχές ακόμα και τα υφιστάμενα μόρια αγνοώντας τις προτάσεις ΕΛΜΕ και Συλλόγων ΠΕ. Στη β/βάθμια η μοριοδότηση έχει συνδεθεί με τον αριθμό των μαθητών στην τάξη με αποτέλεσμα η νέα, που προτείνεται, να οδηγεί σε κατάργηση εκατοντάδων τμημάτων, αλλά και σχολείων σε συνδυασμό με την επέκταση των ηλεκτρ. εγγραφών στα Λύκεια, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ.
Οι εξαγγελίες για τη 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση με δυνατότητα επιλογής του γονέα για τη δομή φοίτησης είναι επικίνδυνες καθώς θα υπάρχει η δυνατότητα της παράλληλης φοίτησης στους παιδικούς σταθμούς των Δήμων. Για πρώτη φορά κομμάτι της υποχρεωτικής εκπαίδευσης θα παρέχεται από τους Δήμους, όπως ζητά ο ΟΟΣΑ (ενισχύονται Voucher, δίδακτρα – τροφεία, ελαστικές σχέσεις εργασίας κλπ).
Η τελική έκθεση του ΟΟΣΑ για την ελληνική εκπαίδευση έρχεται τον Απρίλιο με νέα μέτρα για πλήρη προσαρμογή της ελληνικής εκπαίδευσης με βάση τις οδηγίες ΟΟΣΑ και ΕΕ. Περιλαμβάνουν σχολική αυτονομία και αποκέντρωση, περικοπή κρατικής χρηματοδότησης, επιχειρηματική λειτουργία και χορηγούς, ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια λειτουργίας και διευθυντές manager. Διαμορφώνεται ουσιαστικά το φτηνό και υποβαθμισμένο σχολείο της αγοράς.
ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΜΟΝΗ – ΚΑΜΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗ – ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ
Αναπτύσσουμε παρατεταμένο αγώνα από τώρα ως τις πανελλαδικές εξετάσεις. Οι αγωνιστικές κινητοποιήσεις, συλλαλητήρια, παρεμβάσεις, εκδηλώσεις με γονείς και μαθητές, απεργιακές κινητοποιήσεις. κ.ά. θα καθορίζονται από τις Γενικές Συνελεύσεις. Οι πρωτοβουλίες και οι δράσεις συντονισμού χρειάζεται με σταθερά και αποφασιστικά βήματα να οδηγήσουν σε πανεργατικό, αγωνιστικό συντονισμό σωματείων δίχως αποκλεισμούς για την ανατροπή όλων των αντεργατικών και αντιλαϊκών πολιτικών, που ψηφίζονται και εφαρμόζονται όλα αυτά τα χρόνια της καπιταλιστικής κρίσης. Επομένως, ανταποκρινόμαστε και μαζικοποιούμε κάθε προσπάθεια συντονισμού από ΕΛΜΕ ή Σύλλογο ΠΕ, που παίρνει σχετική πρωτοβουλία, αρκεί να βρίσκεται σε ανάλογη κατεύθυνση με όσα καταγράφονται εδώ.
Καλούμε όλες τις ΕΛΜΕ και τους Συλλόγους ΠΕ να συμμετέχουν με αποφασιστικότητα κι αγωνιστικότητα στις κινητοποιήσεις, που θα πραγματοποιηθούν, γιατί χρειάζεται ακόμη περισσότερο σε αυτή τη συγκυρία να υπερασπιστούμε τα δικαιώματα τα δικά μας, των μαθητών μας και το Δημόσιο Σχολείο συνολικά.
Αγωνιστικές διεκδικήσεις και κινητοποιήσεις
Ακυρώνουμε στην πράξη κάθε προσπάθεια εφαρμογής της 30ωρής υποχρεωτικής παραμονής στο σχολείο. Η 30ωρη παραμονή είναι στην ουσία έμμεση αύξηση του ωραρίου που προετοιμάζει και την άμεση. Το υπουργείο δεν τόλμησε να θεσμοθετήσει ευθέως την άμεση ρύθμιση για παραμονή όλων των εκπαιδευτικών όλο το 6ωρο στο σχολείο, φοβούμενο την αντιπαράθεση με το εκπαιδευτικό κίνημα. Την εισάγει με την αύξηση των καθηκόντων (διδακτικά, εξωδιδακτικά, φόρμες αξιολόγησης, προετοιμασία, σχολικά γεύματα κλπ). Υπερασπίζουμε το ωράριο μας και δεν ανοίγουμε την πόρτα για επιπλέον καθήκοντα. Όποιος σύλλογος διδασκόντων και δ/ντής το επιχειρήσει στρέφεται ενάντια στον κλάδο και συμμαχεί με τους κυβερνώντες για την κατάργηση κατακτήσεων πολλών χρόνων.
Παρέμβαση – διαμαρτυρία των ΔΣ των ΕΛΜΕ και των Συλλόγων ΠΕ στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπ/σης (Τσόχα) την Τρίτη, 13/2, στη 1.30μμ για τα τρέχοντα προβλήματα στα σχολεία (μη παρακολουθούντες, γεύματα σε α/βάθμια, 30ωρο κλπ).
Υπερασπιζόμαστε τη λαϊκή κατοικία και τη δημόσια περιουσία ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις. Συμμετέχουμε στην πανελλαδική κινητοποίηση στις 21/2, μέρα εκκίνησης καθολικά των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών.
Στηρίζουμε και συμμετέχουμε στις κινητοποιήσεις για τους μόνιμους διορισμούς, την προσχολική αγωγή και τα άλλα κρίσιμα ζητήματα της Εκπαίδευσης με βάση το πλαίσιο των σωματείων μας. Συμμετέχουμε στην παναττική κινητοποίηση στις 23/2 και στην πανελλαδική στις 2/3. Θα συναποφασιστεί ο ακριβής τόπος (Υπουργείο, Περιφερειακή Διεύθυνση, κέντρο Αθήνας) τις επόμενες ημέρες. Καλούμε να συγκροτηθεί επιτροπή αναπληρωτών σε κάθε σωματείο και να οργανωθεί συνέλευση αγώνα ενάντια στην αδιοριστία στις 2/3.
Κάτω τα χέρια από το δικαίωμα στην απεργία. Όχι στην αντιαπεργιακή τροπολογία. Πραγματικές Σ. Συμβάσεις.
Να σταματήσει η υπονόμευση και το κλείσιμο των ΕΠΑΛ και των ΕΚ (μη παρακολουθούντες, κλείσιμο ολιγομελών τμημάτων, μαθητεία κ.ά.). Η ΤΕΕ να είναι πλήρως ενταγμένη στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και στο Υπουργείο Παιδείας. Επαγγελματικά δικαιώματα στους τίτλους σπουδών! Όχι στην κερδοσκοπία των πιστοποιήσεων!
Προτείνουμε την προετοιμασία απεργιακού σχεδίου με έναρξη απεργιών και νέων κινητοποιήσεων τον Μάρτιο επιδιώκουμε να υπάρξει πανεργατική κλιμάκωση, αλλά να έχουν και πανεκπαιδευτικό χαρακτήρα, ώστε με όλη την εκπαιδευτική κοινότητα να πετύχουμε την αποτροπή των νέων μέτρων για την Παιδεία. Επίσης, να πετύχουμε την ικανοποίηση επειγόντων αιτημάτων μας όπως: Αυξήσεις στους μισθούς (ξεπάγωμα του μισθολογίου με αναγνώριση όλων των χρόνων και του ΄16 και ΄17 και επαναφορά δώρων). Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων. Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών και ίσα δικαιώματα με μόνιμους. 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση αποκλειστικά στο δημόσιο Νηπιαγωγείο.
Δεν συμμετέχουμε στην αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση – αποτίμηση ή όπως αλλιώς τη βαφτίσει η κυβέρνηση. Θα προχωρήσουμε σε απεργία αποχή από κάθε διαδικασία και μορφή αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης. Καλούμε ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να την ανακοινώσουν τώρα, όπως έγινε και στο υπόλοιπο Δημόσιο το 2017.
Δεν αποδεχόμαστε συλλογικά κάθε είδους εξωδιδακτικό καθήκον, όπως τα σχολικά γεύματα. Η παροχή γευμάτων επιδιώκει να θεσμοθετήσει εργασιακές υποχρεώσεις άλλων επαγγελμάτων, όπως του τραπεζοκόμου, του επιστάτη, του τεχνολόγου τροφίμων κ.λπ. Καλούμε όλους τους Συλλόγους Διδασκόντων στην α/βάθμια να υπερασπιστούν τις αποφάσεις, ώστε μαθητές, που δεν παρακολουθούν ολοήμερο πρόγραμμα, να παίρνουν τα σχολικά γεύματα στο σπίτι.
Καμία συγχώνευση-κατάργηση σχολείου. Με γονείς, μαθητές και τοπικές κοινωνίες δε θα τις επιτρέψουμε! 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις Ομάδες Προσανατολισμού, 10 στα εργαστήρια. Να υιοθετηθούν οι προτάσεις των συλλόγων διδασκόντων για συγκρότηση τμημάτων, τομέων, ειδικοτήτων, ξενόγλωσσων τμημάτων, τμημάτων παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες σε ΕΠΑΛ, ΓΕΛ, Γυμνάσια και Ειδικά σχολεία. ‘Όχι στις ηλεκτρονικές εγγραφές.
Απόσυρση της πρότασης αναμοριοδότησης σχολείων, που οδηγεί σε κατάργηση εκατοντάδων τμημάτων.
Είμαστε αντίθετοι με τον ορισμό σχολείων για να συμμετέχουν στον διαγωνισμό PISA, που οργανώνεται από τον ΟΟΣΑ. Το ζήτημα τέθηκε και στη ΓΣ των προέδρων, όπου επισημάνθηκε ότι ανάλογη θέση έχει διατυπωθεί και παλιότερα από την ΟΛΜΕ.
Κανένας εκπαιδευτικός δεν πρέπει να συμπληρώνει ωράριο σε πάνω από 3 σχολεία με κανένα τρόπο.
Αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση. Έκτακτη επιχορήγηση τώρα για την ουσιαστική αντιμετώπιση των εξόδων των σχολείων, για τη σίτιση, ασφάλιση - υγεία των μαθητών μας!
Να μη νομοθετηθούν οι εξαγγελίες για το Νέο Λύκειο. Καμιά συμμετοχή της ΟΛΜΕ στο σχετικό διάλογο.
Όχι στην «αυτονομία» και αποκέντρωση του σχολείου και τη δήθεν ελεύθερη επιλογή του από γονείς, μαθητές.
Ένταξη όλων των προσφυγόπουλων στην πρωινή ζώνη με όλες τις υποστηρικτικές δομές. Κατάργηση των ΔΙΕΠ.
Δημόσιο, Δημοκρατικό, Δωρεάν 12χρονο σχολείο
με επιπλέον 2 χρόνια προσχολικής αγωγής για όλα τα παιδιά!!!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη