Thumbnail
Βουλή

Η ομιλία του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου στην Ολομέλεια της Βουλής για το Σ/Ν  της Ίδρυσης Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

«Η πρωτοβουλία ίδρυσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής δεν είναι η απλή συνένωση των δύο ΤΕΙ. Είναι μια πρωτοβουλία εμβληματική όχι μόνο επειδή ιδρύεται ένα νέο Πανεπιστήμιο, αλλά επειδή μέσα από αυτό κατοχυρώνεται η λογική της αναβάθμισης των ΤΕΙ στη χώρα μας» σημείωσε ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου κατά την ομιλία του στη Συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής όπου συζητείται το Σχέδιο Νόμου για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.

«Εμείς δεν έχουμε δάκρυα, αλλά έχουμε πολιτική για την τεχνολογική εκπαίδευση»

Ο κ. Γαβρόγλου αναφέρθηκε στην απαξίωση του ρόλου των ΤΕΙ από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, ρόλος που πλέον αναβαθμίζεται με όρους και προϋποθέσεις ακαδημαϊκές.

«Προκαλώ να μου πείτε πότε τα τελευταία 25 χρόνια υπήρξε μια πολιτική αναβάθμισης των ΤΕΙ. Από ποια κυβέρνηση και με ποιους όρους; Από καμία. Αυτό που έγινε ήταν η οριζόντια ανωτατοποίηση και οι ίδιοι που την έκαναν δημιούργησαν την αντίληψη στην κοινωνία ότι τα ΤΕΙ είναι για σουβλάκια και για rooms to let. Τα ΤΕΙ αφέθηκαν στην τύχη τους και μόνο επειδή πολλοί διδάσκοντες αποφάσισαν να τα πάρουν στις πλάτες τους, κατάφεραν και επιβίωσαν. Έχουν χυθεί τόσα… δάκρυα για την τεχνολογική εκπαίδευση! Εμείς δεν έχουμε δάκρυα, έχουμε πολιτική για την τεχνολογική εκπαίδευση. Ρωτώ, λοιπόν, εσείς ποια πολιτική έχετε για την τεχνολογική εκπαίδευση. Μη μου πείτε ‘να αναβαθμιστεί’. Σαράντα χρόνια λέτε τα ίδια. Πώς θα αναβαθμιστεί; Με ποιους όρους θα αναβαθμιστεί; Με ποιους τρόπους θα συνδεθεί με την τοπική κοινωνία και την οικονομία; Αυτά είναι τα προκλητικά ερωτήματα», είπε ο Υπουργός επισημαίνοντας ότι η σημερινή ρητορική της αξιωματικής αντιπολίτευσης θυμίζει τα επιχειρήματα που εξαντλήθηκαν από πλευράς της τον Αύγουστο, όταν η Βουλή ψήφισε τον Νόμο για την αναβάθμιση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

«Ευτυχώς δεν ακούστηκε η λέξη ‘αριστεία’ σήμερα. Γιατί για εμάς αυτή είναι η αριστεία. Η αριστεία είναι να επιβραβευτούν όλοι αυτοί οι ακαδημαϊκοί που σήκωσαν στην πλάτη τους την αναβάθμιση των ΤΕΙ και την de facto πανεπιστημιοποίησή τους πολλές φορές», είπε χαρακτηριστικά.

«Για πρώτη φορά υπάρχει συνεννόηση μεταξύ Πανεπιστημίων και ΤΕΙ»

Για τις συνέργειες και τις συζητήσεις μεταξύ Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, ο κ. Γαβρόγλου είπε: «Εδώ, πρέπει να χαιρετήσουμε το γεγονός ότι για πρώτη φορά υπάρχει συνεννόηση ανάμεσα σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Αυτό υπάρχει στην κοινωνία. Οι νέες συναινέσεις, οι νέες δυναμικές και νέες ανακατατάξεις ακαδημαϊκού χαρακτήρα. Στον Ενιαίο Χώρο Εκπαίδευσης και Έρευνας, στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, είχαμε πει ότι υπάρχουν ακαδημαϊκά κριτήρια. Η de facto αναβάθμιση κάποιων πρέπει να επιβραβευτεί, αυτά που είναι στην ενδιάμεση κατάσταση πρέπει να βοηθηθούν και ορισμένα πρέπει να κλείσουν τον ιστορικό τους κύκλο. Αυτό όμως δεν σημαίνει σχέδιο ‘Αθηνά’. Δεν σημαίνει ‘τα δύο πόδια σε ένα παπούτσι’ όπως έγινε με αυτό το απίστευτης σύλληψης σχέδιο περί δήθεν ορθολογικοποίησης –σε πολλά εισαγωγικά- των τμημάτων. Ξέρετε ότι τα δύο ΤΕΙ. Αθήνας και Πειραιά, συμμετέχουν στη Γενική Συνέλευση του ΕΛΙΔΕΚ λόγω του αριθμού των ερευνητικών προγραμμάτων τους; Σεβασμό, λοιπόν, σε αυτούς που πήραν στην πλάτη τους την de facto αναβάθμιση. Είχαμε πει πως ό,τι γίνει θα γίνει με συνεννόηση από τα κάτω. Γι’ αυτό έχουν δημιουργηθεί ακαδημαϊκές Επιτροπές στο Ιόνιο, στην Ήπειρο, στη Δυτική Μακεδονία, στη Δυτική Ελλάδα, στη Θεσσαλία και στη Στερεά Ελλάδα. Μέσα από τις προτάσεις αυτές, λαμβάνουμε εμείς τις πολιτικές αποφάσεις. Έτσι έγινε και στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Με ακαδημαϊκά κριτήρια και όχι με κριτήριο τα… σουβλάκια. Μόνο αν ιδρύσεις με ακαδημαϊκά κριτήρια Ιδρύματα, θα υπάρξει και ενίσχυση της τοπικής οικονομίας. Αν το κάνεις αντίθετα, χάνεις και το ακαδημαϊκό στοιχείο και το οικονομικό».

Η τεχνολογική εκπαίδευση δεν θα αναβαθμιστεί ‘μεταφυσικά’

Ειδικά για την τεχνολογική εκπαίδευση, ο Υπουργός σημείωσε: «δεν θα αναβαθμιστεί ‘μεταφυσικά’. Η τεχνολογική εκπαίδευση θα αναβαθμιστεί με νεότερο διδακτικό προσωπικό, με νέα προγράμματα σπουδών, με νέα ερευνητικά προγράμματα. Και θα αναβαθμιστεί με την ανακατάταξη των γνωστικών πεδίων».

Δεν θίγεται κανένα επαγγελματικό δικαίωμα

«Τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων δεν αλλάζουν και δεν θίγονται», είπε με έμφαση ο Υπουργός και αναφέρθηκε στην πρόταση του ΤΕΕ όπως διατυπώθηκε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, που ενσωματώθηκε στο Σχέδιο Νόμου. «Οι Πολυτεχνικές Σχολές δίνουν διπλώματα 5ετούς φοίτησης και επιπέδου 7 με βάση την Ευρωπαϊκή κλίμακα προσόντων. Τα ΤΕΙ και Πανεπιστήμια παρέχουν πτυχία 4ετούς φοίτησης επιπέδου 6».

Και σημείωσε χαρακτηριστικά: «Ας είμαστε ειλικρινείς στο παιχνίδι που παίχτηκε τα προηγούμενα χρόνια με τις υποσχέσεις για τα επαγγελματικά δικαιώματα. Αποτέλεσμα; Να έρθει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και να συνειδητοποιήσουμε ότι τα μισά από τα 420 τμήματα στην Ελλάδα δεν έχουν επαγγελματικά δικαιώματα. Τι κάνατε τόσα χρόνια; Να σας πούμε τι κάναμε εμείς; Για πρώτη φορά συγκροτήθηκε κοινή επιτροπή ανά ειδικότητα με συμμετοχή καθηγητών ΤΕΙ και Πολυτεχνείων και προχωρά με γρήγορους ρυθμούς το έργο της. Αν καταφέρουμε να κάνουμε αυτό το βήμα ως προς τα επαγγελματικά δικαιώματα των Μηχανικών, τότε θα έχουμε ανοίξει επιτέλους μια πόρτα συνολικά στο θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων».

Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση χωρίς υλικούς πόρους δεν γίνεται

«Στόχος μας δεν είναι να εξοικονομήσουμε χρήματα. Η ορθολογικοποίηση της λειτουργίας των θεσμών είναι ισοδύναμη με την εξοικονόμηση χρημάτων. Και η ορθολογικοποίηση της λειτουργίας των θεσμών είναι ισοδύναμη με την αναβάθμιση. Γνωρίζουμε ότι χωρίς υλικούς πόρους και χωρίς επενδύσεις, δεν γίνεται μεταρρύθμιση», ανέφερε ο κ. Γαβρόγλου. Και συμπλήρωσε: «Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι αυτό το κάνουμε τώρα που ξέρουμε ότι η χώρα έχει κάνει τη ‘στροφή’ εξόδου από την κρίση».

Ο Υπουργός εξήρε για τη μεγάλη βοήθεια που παρείχαν στο εγχείρημα της ίδρυσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής τους Πρυτάνεις του ΤΕΙ Αθήνας κ. Μπρατάκο, κ. Βρυζίδη και τον καθηγητή κ. Μουτζούρη. «Τα λέω αυτά γιατί στην κοινωνία μας δεν χρειάζεται να σπεκουλάρουμε σε εμφυλιοπολεμικές κουλτούρες, αλλά σε συναινετικές κουλτούρες», είπε και υπογράμμισε την έκθεση της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής η οποία κρίνει ως ‘εξαιρετική πρωτοβουλία’ την ίδρυση του Π. Δυτικής Αττικής.

Διετή προγράμματα σπουδών και μεγαλύτερη πρόσβαση αποφοίτων ΕΠΑΛ στα Πανεπιστήμια

«Είναι η πρώτη φορά που καθιερώνονται διετή προγράμματα σπουδών στα Πανεπιστήμια, τα οποία θα παρέχουν επαγγελματικά πιστοποιητικά ευρωπαϊκών προσόντων», είπε ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου, σημειώνοντας: «Τα παιδιά όταν τελειώνουν τη Γ’ τάξη, θα πρέπει να έχουν επί της ουσίας επιλογές»,ανέφερε. Ως προς τις τοποθετήσεις βουλευτών του ΚΚΕ, σημείωσε: «Εσείς λέτε ότι τα παιδιά θα πρέπει να βρίσκουν δουλειές. Μα, θα βρίσκουν δουλειές σε σοσιαλιστικές επιχειρήσεις; Αυτό που λέμε είναι ότι κάνουμε τα διετή προγράμματα λαμβάνοντας υπόψιν τους επιχειρηματικούς και παραγωγικούς φορείς για να εξασφαλίσουμε τις ανάγκες που υπάρχουν. Είμαστε υποχρεωμένοι να μιλάμε με τις υγιείς επιχειρήσεις γιατί αυτές θα δημιουργήσουν και τις θέσεις εργασίας».

Εισαγωγή κατά 8% των αποφοίτων ΕΠΑΛ στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

Ειδικά για φέτος το ποσοστό των αποφοίτων των ΕΠΑΛ που θα εισαχθούν στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής θα είναι 8%. «Αν υπολογίσετε το 5% που ισχύει συνολικά για τα Πανεπιστήμια και το 8% για το Π. Δυτικής Αττικής, έχουμε μια πολύ σοβαρή και γενναιόδωρη αύξηση του αριθμού των θέσεων για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ. Θεωρούμε ότι δεν είναι παιδιά ενός ‘κατώτερου Θεού’ και αυτό αποδείχθηκε και στα αποτελέσματα των τελευταίων Πανελλαδικών Εξετάσεων», είπε ο Υπουργός.

Σε τρία χρόνια θα είναι υποχρεωτική η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση

Αναφερόμενος στην υποχρεωτική 14χρονη εκπαίδευση και στην υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, ο Υπουργός είπε: «Η ελληνική κοινωνία έχει μία αξίωση από την Πολιτεία: Να δημιουργήσει σοβαρές, αξιόπιστες και αποτελεσματικές εκπαιδευτικές δομές. Γνωρίζουμε όλοι ότι η όποια προσπάθεια δημιουργίας τέτοιων δομών έχει μια μεταβατική περίοδο. Σε τρία χρόνια θα είναι υποχρεωτική η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση στο πλαίσιο της υποχρεωτικής 14χρονης εκπαίδευσης. Είναι ένα αίτημα διαχρονικό από τους εκπαιδευτικούς μας και από πολλές πλευρές της κοινωνίας. Ας τοποθετηθούμε όλοι γενναία σε αυτό το θέμα. Αν το θέλουμε, να δούμε τον τρόπο μετάβασης. Όποιοι φορείς δεν το θέλουν, είναι πιο γενναίο να το πουν. Δεν υπάρχει ‘ναι μεν αλλά’ σε αυτό το θέμα. Λένε ότι αυτό θα προκαλέσει συρρίκνωση των Παιδικών Σταθμών. Εγώ σας προκαλώ να φέρετε τους αριθμούς γιατί οι δικοί μας αριθμοί λένε ότι αυτό θα οδηγήσει στην αύξηση των Παιδικών Σταθμών. Σήμερα μένουν χιλιάδες παιδιά έξω από τους Παιδικούς Σταθμούς. Μου κάνει μεγάλη εντύπωση που τόσο καιρό προκαλώ και την ΚΕΔΕ και άλλους να μας κοινοποιήσουν τα στοιχεία τους για τις άδειες θέσεις. Σημειώστε ότι σήμερα λειτουργούν δίχρονα νηπιαγωγεία, ότι 52 χιλιάδες παιδιά είναι στα δίχρονα νηπιαγωγεία -διότι οι γονείς έχουν κάνει αυτή την επιλογή- και ότι έχουμε ολοήμερα δίχρονα νηπιαγωγεία που λειτουργούν κανονικά. Λέμε λοιπόν ότι θα έχουμε δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση, ότι θα έχουμε περισσότερους Παιδικούς Σταθμούς, περισσότερους ανθρώπους που θα δουλεύουν σε αυτούς και ότι οι Νηπιαγωγοί θα έχουν την αποκλειστική ευθύνη αυτών των δύο τάξεων του Νηπιαγωγείου».

Μετεγγραφές: Να μην υπάρχουν οικογένειες που δεν μπορούν να σπουδάσουν τα παιδιά τους

«Πρόθεση μας είναι να μην υπάρχουν οικογένειες που δεν μπορούν να σπουδάσουν τα παιδιά τους λόγω σοβαρής οικονομικής δυσχέρειας. Στις περιπτώσεις αυτές τα παιδιά θα πηγαίνουν εκεί που ζουν οι οικογένειες», σημείωσε ο Υπουργός αναφερόμενος στις ρυθμίσεις αλλά και στην πρωτοβουλία του να υπάρξει με διακομματική συναίνεση νέα νομοθετική ρύθμιση για τις μετεγγραφές φοιτητών που θα καλύπτει ακόμη και τις ανάγκες των οικογενειών με μεγάλα οικονομικά προβλήματα και οι οποίες έχουν ένα παιδί που σπουδάζει. Ως προς τη ρύθμιση που περιλαμβάνει το σ/ν για τις μετεγγραφές αδελφών ο κ. Γαβρόγλου είπε: «Καμία οικογένεια δεν θα συντηρεί, εκτός από το δικό της, πάνω από ένα σπίτι».

Εγώ χαιρετίζω την προσπάθεια των κομμάτων να δημιουργήσουν κλίμα συναίνεσης

Ο Υπουργός, τέλος, σημείωσε: «Η εισηγήτρια της Ν.Δ. μίλησε για ‘υπέρβαση’ του κόμματός της. Εγώ χαιρετίζω όχι την υπέρβαση αλλά την προσπάθεια των κομμάτων να δημιουργήσουν κλίμα συναίνεσης. Κλίμα συναίνεσης δεν σημαίνει ότι όλοι συμφωνούμε σε όλα. Σημαίνει συγκρουσιακή συνύπαρξη, συνύπαρξη όμως. Εδώ, μου κάνει εντύπωση η τοποθέτηση της Δημοκρατικής Συμπαράταξης γιατί άλλα λέγαμε στις συνεδριάσεις της Επιτροπής και άλλα ακούσαμε τώρα. Καταλαβαίνω τις διαφορετικές απόψεις μέσα στα κόμματα και δεν θέλω να το σχολιάσω, αλλά θέλει τεράστια προσοχή οι συνεννοήσεις να οδηγούν σε συμπεράσματα. Είπε η κ. Κεραμέως ότι η κυβέρνηση –και το προσωποποίησε σε έμενα- έχει δύο τακτικές. Ότι όταν δεν θέλω να απαντήσω λέω ότι είναι σύνθετα τα θέματα. Είναι κακό να μην θες να απαντήσεις, αλλά να μην υποτιμούμε και την συνθετότητα των προβλημάτων, εκτός αν για τον ΣΥΡΙΖΑ τα προβλήματα είναι πιο σύνθετα από ό,τι είναι για τη Νέα Δημοκρατία… Και το δεύτερο είναι ότι παντού βλέπω συγκλίσεις και συναινέσεις. Νομίζω ότι αν λέμε ότι το ποτήρι είναι μισογεμάτο δείχνει μια ελπίδα ως προς τον τρόπο της πολιτικής κουλτούρας και πώς αυτή η πολιτική κουλτούρα θα μας πάει όλους ένα βήμα μπροστά».

 Κατά τη δευτερολογία του στην συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής όπου συζητείται το σ/ν για την Ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου, σημείωσε:

«Ανέφερα στην πρωτολογία μου ότι σήμερα είναι μια μέρα εμβληματική. Αλλά πραγματικά δεν περίμενα να είναι τόσο εμβληματική.

Γιατί για πρώτη φορά, νομίζω, δια του αρχηγού της Νέας Δημοκρατίας ξεκαθαρίστηκε η άποψη του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης ως προς το τι σημαίνει αναβάθμιση των ΤΕΙ.

Παρενθετικά, σε σχέση με την παραβατικότητα στα Πανεπιστήμια, για πρώτη φορά έχει συγκροτηθεί Ομάδα Εργασίας που συνεδριάζει σε συνεργασία με όλα τα Πανεπιστήμια και όλα τα συναρμόδια Υπουργεία για να χαρτογραφήσει το θέμα της παραβατικότητας. Σας παρακαλώ, λοιπόν, να προστατέψουμε και το κύρος της επιτροπής αυτής ώστε να δούμε σε ποιο πλαίσιο θα διατυπωθεί το πρόβλημα και ποιες είναι οι απαντήσεις του.

Ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι εδώ υπάρχει μια κεντρική φιλοσοφική διαφορά. Εγώ το χαιρετίζω αυτό. Το χαιρετίζω, γιατί όντως εδώ υπάρχει μια κεντρική φιλοσοφική διαφορά. Έθεσε το εξής ερώτημα: ότι πρέπει να θέσουμε πρώτα το θέμα της τεχνολογικής εκπαίδευσης. Μα, γιατί τόσες δεκαετίες δεν τέθηκε; Μπορεί να μου πει κάποιος; Μια φορά τέθηκε και η απάντηση στο πρόβλημα λεγόταν ‘σχέδιο Αθηνά’. Το ‘σχέδιο Αθηνά’ ήταν ένα σχέδιο που τίναξε στον αέρα τα ΤΕΙ. Τελεία.

Εγώ χαιρετίζω το γεγονός ότι υπάρχει μια αναζήτηση της απάντησης στο ερώτημα. Και η απάντηση δόθηκε –και πρέπει να το χαιρετίσει το κοινοβούλιο- εξαιρετικά συγκροτημένα από τον κ. Μητσοτάκη.

Το κλειδί είναι τα «Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών». Αυτό είναι που δεν θέλουμε. Αυτό είναι στο οποίο έχουμε χαώδεις διαφορές. Στις μέρες μας λοιπόν –και θα σας παρακαλούσα αν δεν βρίσκετε τη βιβλιογραφία, να σας τη φέρω φωτοτυπημένη αν θέλετε- η διάκριση ανάμεσα στη θεωρητική έρευνα και στην εφαρμοσμένη έχει πια τελειώσει. Αυτές είναι λογικές της δεκαετίας του ’30, του ’50, του ’60, άντε και του ‘70. Έχει τελειώσει.

Τα Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών σε όλο τον κόσμο δίνουν επαγγελματικά πτυχία. Δεν δίνουν κανονικά πτυχία και γι’ αυτό δεν δίνουν και διδακτορικά. Άρα ποιο είναι το κόλπο; Λες ότι θέλεις να κάνεις Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών, δηλαδή Πανεπιστήμια για την αγορά εργασίας, για τη δευτεράτζα, για τα παιδιά που δεν πρέπει να πηγαίνουν Πανεπιστήμιο. Στα ελληνικά ξέρετε πώς λέγεται αυτό; Ταξικό Πανεπιστήμιο, ταξική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Σε αυτό είμαστε αντίθετοι και πράγματι υπάρχει μια φιλοσοφική διαφορά. Εγώ χαίρομαι που για πρώτη φορά διατυπώθηκε με τέτοια σαφήνεια. Το είπε ο κ. Μητσοτάκης ότι θέλει αυτά τα παιδιά να πηγαίνουν στα Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών. Σας παρακαλώ να διαβάσετε τη βιβλιογραφία και να συζητήσουμε τη χαώδη, τη μεγάλη διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στην αναβάθμιση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και στην αναβάθμιση με τίτλο που λέει Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών.

Ένα Πανεπιστήμιο δεν το χαρακτηρίζει μόνο η Φιλοσοφική Σχολή. Το χαρακτηρίζει, παραδείγματος χάρη, και μια Σχολή Παραστατικών Τεχνών και αυτό κάλλιστα θα μπορούσε να δημιουργηθεί στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.

Και τελειώνω με τη σπέκουλα περί τέταρτης Νομικής Σχολής. Σας παρακαλώ να διαβάσετε τι είπε ο πρωθυπουργός στην Πάτρα. Είπε «θα μελετήσουμε το θέμα αυτό». Οι Νομικές Σχολές κάθε χρόνο που ανακοινώνονται οι εισακτέοι στέλνουν καταγγελίες στο Υπουργείο γιατί είναι τόσοι πολλοί οι εισακτέοι.

Πεδίο δόξης λαμπρό, λοιπόν. Να μοιραστούν οι εισακτέοι σε τέσσερις σχολές αντί σε τρεις. Να είναι λιγότεροι στην κάθε σχολή, αλλά να είναι ίδιος ο αριθμός των εισακτέων συνολικά. Να το μελετήσουμε, είπαμε. Και ταυτοχρόνως η Αιτωλοακαρνανία να γίνει κέντρο των Γεωπονικών σπουδών, η Ηλεία των Πολιτιστικών, κλπ.

Για εμάς η αναβάθμιση είναι αναβάθμιση εφ’ όλης της ύλης. Και χαίρομαι που χειροκροτείτε την καθιέρωση των διετών δομών που θα δώσουν πολλαπλή διέξοδο για την εκπαίδευση των παιδιών από τα ΕΠΑΛ. Στα παιδιά των ΕΠΑΛ, εμείς είμαστε οι πρώτοι που πρακτικά μπορούμε να τους πούμε ότι δεν είναι παιδιά ενός κατώτερου Θεού. Έχουν πολλές επιλογές και πρέπει να τις έχουν για να πειστεί η ελληνική κοινωνία να φοιτούν τα παιδιά εκεί, όχι για να γίνουν φθηνό εργατικό δυναμικό αλλά για να γίνουν πολίτες με κρίση και δεξιότητες.

Αυτή είναι η δική μας αριστεία και δεν είναι να χωρίζουμε σε ομάδες την κοινωνία μας».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

fysiki_oefe_1.jpg
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων
Aπό τις διαθέσιμες θέσεις, το 50% περίπου έμειναν «ορφανές»  εξαιτίας της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ).
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων