Αξιότιμοι/ες Κύριοι/ες,
Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βρεφονηπιαγωγών (ΠΑ.ΣΥ.ΒΝ), η επίσημη θεσμοθετημένη επιστημονική και επαγγελματική οργάνωση των αποφοίτων των Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής των ΤΕΙ, παρακολουθεί με μεγάλο ενδιαφέρον τις διαδικασίες αναδιαμόρφωσης του χάρτη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη χώρα μας και τις συνέργειες που πραγματοποιούνται, ιδιαίτερα δε αυτών που επηρεάζουν τα δικαιώματα των παιδιών, τις ακαδημαϊκές προοπτικές, τα οράματα και τα δικαιώματα των μελών του.
Στο πλαίσιο των διαδικασιών που βρίσκονται σε εξέλιξη, ο Υπουργός Παιδείας απέδειξε πολλές φορές, με περίτρανο τρόπο, ότι υποστηρίζει ένθερμα την αναβάθμιση της ποιότητας της Προσχολικής Αγωγής σε όλες τις δομές της, στο πλαίσιο των ακαδημαϊκών διεθνών πρακτικών και στρατηγικών, των οδηγιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΤ2020) και των αποφάσεων των Υπουργών Παιδείας όπως διατυπώνονται στο κείμενο συμπερασμάτων του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου.
Αρχικά, με την ένταξη του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του ΤΕΙ της Αθήνας, ως αυτόνομο Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και στην συνέχεια, με την απαντητική επιστολή του προς την αρμόδια Επιτροπή για την συγχώνευση του ΤΕΙ Ηπείρου με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, στην οποία με καθαρό λόγο επεσήμανε στα μέλη της Επιτροπής να διερευνήσουν τρόπους για την ένταξη του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του ΤΕΙ Ηπείρου στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
Ο ΠΑ.ΣΥ.ΒΝ. εξέφρασε την ικανοποίησή του για την πολιτική ευαισθησία και υπευθυνότητα με την οποία ο Υπουργός Παιδείας, πάντα στο πλαίσιο ενός ειλικρινούς ακαδημαϊκού διαλόγου, διερευνά ένα τόσο καίριο ζήτημα που επηρεάζει την ανάπτυξη και μάθηση των μικρών παιδιών, τις οικογένειές τους και βεβαίως τα Προγράμματα Σπουδών των επαγγελματιών παιδαγωγών της χώρας μας που εργάζονται στον ευαίσθητο και νευραλγικό χώρο των Παιδικών Σταθμών.
Ο ΠΑ.ΣΥ.ΒΝ. καταγγέλλει λογικές και πρακτικές που θίγουν το δικαίωμα των μικρών παιδιών για ποιοτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση και τις ακαδημαϊκές προοπτικές, τα οράματα και τα δικαιώματα των μελών του και οι οποίες λογικές χαρακτηρίζονται από αντιθεσμικές μεθοδεύσεις και σίγουρα αντι-ακαδημαϊκές αντιλήψεις.
Αξιότιμοι/ες Κύριοι/ες,
Με έκπληξη και απορία ενημερωθήκαμε ότι την Τρίτη του Πάσχα, στις 10.04.2018, δόθηκε στη δημοσιότητα κείμενο της Προέδρου και μελών Δ.Ε.Π. και Ε.Δ.Ι.Π. του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, με το οποίο παρεμβαίνουν και τοποθετούνται εναντιωματικά στις διαδικασίες ένταξης του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του ΤΕΙ Ηπείρου στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, ως να είναι οι καθ’ ύλη αρμόδιοι…
Δυστυχώς, βρισκόμαστε στην δυσάρεστη θέση να καταγγείλουμε αυτό το κείμενο, το οποίο χαρακτηρίζεται από αντι-ακαδημαϊκές αντιλήψεις, μακράν των σύγχρονων διεθνών ακαδημαϊκών εξελίξεων που αφορούν την Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση και συνάμα αντιδεοντολογικές, αντιθεσμικές διαδικασίες.
Διερωτώμεθα με ποιες διαδικασίες ένα Πανεπιστημιακό Τμήμα κοινοποιεί θέσεις μελών ΔΕΠ και ΕΔΙΠ σε περίοδο διακοπών; Πως διαμορφώθηκε αυτό το κείμενο; Είναι δυνατόν Πανεπιστημιακοί Καθηγητές να κοινοποιούν θέσεις οι οποίες αφορούν κρίσιμα ζητήματα χωρίς διαδικασία Γενικής Συνέλευσης Τμήματος;
Είναι βέβαιο ότι το κείμενο αυτό, θα κριθεί από την ακαδημαϊκή κοινότητα για την προχειρότητα, τον αντιδεοντολογικό χαρακτήρα, που αγγίζει τα όρια της συντεχνιακής προσέγγισης, προς ένα κλάδο εκπαιδευτικών που προσφέρει τα μέγιστα για την Αγωγή των μικρών παιδιών που φοιτούν στους Παιδικούς Σταθμούς όλης της χώρας.
Οι ισχυρισμοί που προβάλλονται από την Πρόεδρο και τα μέλη ΔΕΠ και ΕΔΙΠ του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών σε αυτό το κατεπείγον… κείμενο, είναι επιστημονικά έωλοι, αβάσιμοι και αναληθείς, καθώς καταρρίπτονται από την ίδια την ακαδημαϊκή πραγματικότητα.
Είναι δυνατόν Πρόεδρος και Καθηγητές ενός Τμήματος Νηπιαγωγών να αγνοούν ότι πολλά Τμήματα Νηπιαγωγών δεν είναι ενταγμένα σε Σχολές Επιστημών της Αγωγής, αλλά σε Σχολές Κοινωνικών ή Ανθρωπιστικών Σπουδών; Είναι δυνατόν να αγνοούν ότι καμία σύγχυση δεν θα επέλθει με την ένταξη του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του ΤΕΙ Ηπείρου στην Σχολή Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, καθώς υπάρχουν απολύτως διακριτά επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων. Δεν γνωρίζουν ότι στο Ευρωπαϊκό στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης (ΕΤ2020) βασική στόχευση της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι η υποστήριξη όλων των μορφών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Παιδικοί Σταθμοί – Νηπιαγωγεία) στις χώρες – μέλη και η βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών; Αγνοούν ότι οι Υπουργοί Παιδείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο κείμενο συμπερασμάτων του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου δεσμεύονται μεταξύ άλλων για την διασφάλιση της ποιότητας σε όλες τις δομές και την προαγωγή ενιαίων προσεγγίσεων στις υπηρεσίες φροντίδας και Εκπαίδευσης;
Επιπλέον, επισημαίνουμε η τελευταία απόφαση Συνέλευσης του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Ιωαννίνων τον Οκτώβριο 2017, στην οποία συζητήθηκε το θέμα της ένταξης του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του ΤΕΙ Ηπείρου στο Τμήμα Νηπιαγωγών και όχι η ένταξή του σαν αυτόνομο Τμήμα στην Σχολή Αγωγής, δεν κατέληξε αρνητικά, αλλά συμφωνήθηκε να συζητηθεί διεξοδικά.
Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, η Σχολή Επιστημών Αγωγής ποια θέση παίρνουν για το θέμα; Ο κ. Κοσμήτορας είχε υπογράψει τα κείμενα της Συνόδου που δόθηκαν στον Υπουργό Παιδείας και την δημοσιότητα για τις διευρυμένες Σχολές Αγωγής και Εκπαίδευσης. Στην Σύνοδο συμμετείχε επίσης η Πρόεδρος του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, η οποία συμφώνησε με την διεύρυνση.
Αναρωτιόμαστε, αν η Πρόεδρος και τα υπογράφοντα μέλη του ΠΤΝ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων παρακολουθούν τις διεθνείς ερευνητικές επιστημονικές εξελίξεις σχετικά με την πρώιμη παιδική ηλικία, τις διεθνείς στρατηγικές και αν είναι σε θέση να κατανοήσουν τις ακαδημαϊκές προσπάθειες και τις κατευθύνσεις του ΥΠΠΕΘ.
Παρακαλούμε θερμά τους αποδέκτες της παρούσας επιστολής/καταγγελίας να διερευνήσουν τις θέσεις αυτού του αντι-ακαδημαϊκού, αντιδεοντολογικού κειμένου, το οποίο δεν τιμά ένα Πανεπιστημιακό Τμήμα, αλλά και το Πανεπιστήμιο στο οποίο ανήκει.
Αξιότιμοι/ες Κύριοι/ες,
Ευελπιστούμε, ότι το ενδιαφέρον για την αναβάθμιση των Σπουδών των παιδαγωγών που ασχολούνται με την αγωγή και φροντίδα των παιδιών της πρώιμης ηλικίας, της πιο κρίσιμης ηλικίας των παιδιών για την ζωή τους, θα συνεχιστεί και θα καταγραφεί ιστορικά με την ένταξη του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του ΤΕΙ Ηπείρου στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του Αλεξάνδρειου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης σε ένα από τα Πανεπιστήμια της συμπρωτεύουσας, ακολουθώντας το πρότυπο του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, αλλά και την διεθνή στρατηγική για την αναβάθμιση της ενιαίας προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης. Η επίτευξη των παραπάνω στοχεύσεων θα αποδείξει, με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο, ότι η πολιτική ηγεσία της χώρας μας διακατέχεται από κοινωνική ευαισθησία, ακαδημαϊκή γνώση και ενημέρωση για τις διεθνείς εξελίξεις, αφήνει πίσω της περιοριστικές λογικές και ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΙ!
Για να κατεβάσετε την επιστολή πατήστε εδώ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη