Και σαν να μην έφτανε η υπογεννητικότητα έρχεται και το άρθρο 7 του ΠΔ 79/17, που καθορίζει τη διαδικασία εγγραφών των μαθητών/τριών στην Α΄ τάξη του Δημοτικού, και κλείνει πονηρά το μάτι στη μείωση των θέσεων εργασίας των εκπαιδευτικών, αδιαφορώντας για τις ανάγκες των παιδιών και την αποτελεσματικότητα του σχολείου.
Φυσικά αν διαβάσουμε προσεκτικά το ΠΔ « … δ)Αν ο αριθμός των μαθητών υπερβαίνει τους 25 σε ένα τμήμα ο Διευθυντής του σχολείου υποβάλει αίτημα στον αρμόδιο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη λειτουργία περισσότερων τμημάτων, εφόσον υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμη αίθουσα. Ο οικείος Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αποφασίζει για το αίτημα ύστερα από αιτιολογημένη εισήγηση της τριμελούς Επιτροπής η οποία για τη διατύπωση της εισήγησης οφείλει σε κάθε περίπτωση να λάβει υπόψη τις αιτήσεις εγγραφών στην Α΄ τάξη των όμορων δημοτικών σχολείων.…» βλέπουμε ότι αφήνει το περιθώριο για μια πιο παιδαγωγική προσέγγιση του θέματος. Πολύ απλά, τι μας λέει; Ότι αν π.χ. ένα σχολείο έχει 28 εγγραφές και διαθέσιμη αίθουσα, και το όμορό του έχει 12 μαθητές, να το λάβει αυτό υπόψη της η τριμελής επιτροπή και να μην τα καταδικάσει τα έρμα τα παιδάκια του κόσμου σε ανισότητες του τύπου εδώ 25 και δίπλα 15. Δηλαδή, να δημιουργηθούν δύο τμήματα των 14 παιδιών στο ένα σχολείο και ένα τμήμα των 12 παιδιών στο άλλο!
Γιατί, όπως συνεχίζει πιο κάτω «…Αν η εισήγηση της επιτροπής είναι αρνητική ή δεν υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμη αίθουσα, ο Διευθυντής του σχολείου αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των μαθητών που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του σχολείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων σχολείων…..».
Άρα, όπου το κτιριακό των σχολείων το επιτρέπει, να μοιραστούν τα παιδάκια, και να μη στοιβάζονται το ένα πάνω στο άλλο προκειμένου να συμπληρώνεται ο αριθμός των 25 μαθητών!!
Φυσικά, κι όπως πάντα, ο εχθρός είναι εντός των τειχών. Μέσα στην εκπαιδευτική κοινότητα ακούγονται απόψεις όπως: «τα ιδιωτικά σχολεία έχουν 25 έως και 28 μαθητές και γίνεται μια χαρά το μάθημα!» ή «το τάδε (δημόσιο σχολείο) έχει 25άρια τμήματα αλλά δουλεύουν στο φουλ». Ενώ όλοι ξέρουμε καλά ότι είναι θέμα «πολιτισμικού κεφαλαίου» που θα έλεγε κι ο Bourdieu και γενικότερα των κοινωνικών παραμέτρων της εκπαίδευσης που θα ΄λεγε κι ο Bernstein!
Το Τελευταίο Θρανίο, που ξέρει από κοινωνικές ανισότητες στην εκπαίδευση, συζήτησε με τα μέλη της Τριμελούς Επιτροπής και τους έθεσε τους προβληματισμούς του σχετικά με την κατανομή των μαθητών/τριών της Α΄τάξης. Τους θέσαμε και υπόψη του Διευθυντή και όλων των μελών του ΠΥΣΠΕ.
Γιατί, ας μη γελιόμαστε, ούτε μονοπολιτισμικές τάξεις έχουμε ούτε «ομοιογενή» τμήματα έχουμε ούτε μειώνεται ο αριθμός των παιδιών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες. Τουναντίον, μάλιστα!
Είπαμε, βγαίνουμε από τα μνημόνια, αλλά δε γίναμε και Εκάλη!!
ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΘΡΑΝΙΟ
http://teleftaio-thranio.blogspot.gr/
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη