Συνηθιζόταν –τουλάχιστον τις προηγούμενες δεκαετίες κυριαρχίας του κράτους πρόνοιας– οι πρακτικές των εργασιακών σχέσεων στο δημόσιο τομέα να αποτελούν ένα minimum σημείο αναφοράς για τις πρακτικές εργασιακών σχέσεων στο σύνολο της αγοράς εργασίας. Συνήθως παράδειγμα προς μίμηση από τον ιδιωτικό τομέα.
Ιδιαίτερα όμως την μνημονιακή περίοδο της επίθεσης στις δυνάμεις της μισθωτής εργασίας, ο ρόλος αυτός φαίνεται πως αντιστρέφεται, καθώς το κράτος όλο και συχνότερα υιοθετεί τις «καλές πρακτικές» ευέλικτων μορφών εργασίας που εφαρμόζονται στον ιδιωτικό τομέα.
Η εφαρμογή τέτοιων πρακτικών στους εκπαιδευτές των δημοσίων ΙΕΚ είναι κάπως παλιά. Δουλειά με το κομμάτι (ωρομίσθιο), αναθέσεις ανά εξάμηνο, βολέματα «φίλων» που λειτουργούσαν διασπαστικά για τους συναδέλφους, πληρωμές με αδικαιολόγητη καθυστέρηση, πότε συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας και πότε συμβάσεις έργου˙ μια διαρκής ανασφάλεια.
Την περίοδο που διανύουμε, πολλές/πολλοί συναδέλφισσες/συνάδελφοι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί έχουν αντιμετωπίσει την ανεργία για μεγάλα χρονικά διαστήματα, ενώ όταν εργάζονται επιβιώνουν εξαιρετικά δύσκολα, με εξευτελιστικά ωρομίσθια, στο έδαφος και της κατάργησης των συλλογικών συμβάσεων στον κλάδο. Συχνά συμπληρώνουν το εισόδημά τους ή αυτό προέρχεται αποκλειστικά από την εργασία σε Δημόσια ΙΕΚ.
Ωστόσο, πάνω από 8.000 ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί των Δημόσιων ΙΕΚ παραμένουν απλήρωτοι από την έναρξη του χειμερινού εξαμήνου κατάρτισης (Οκτώβριος 2017), ενώ δεν έχει καν εκκινήσει η διαδικασία προκειμένου να υπογραφούν οι συμβάσεις του εαρινού εξαμήνου κατάρτισης. Χιλιάδες συναδέλφισσες και συνάδελφοι είναι κυριολεκτικά στον «αέρα», καθώς σε πολλές περιπτώσεις αδυνατούν να ανταποκριθούν ακόμα και στο κόστος μετακίνησης από το ένα ΙΕΚ στο άλλο, ενώ συχνά επωμίζονται το κόστος των υλικών που απαιτούνται για την εκπαιδευτική διαδικασία. Σειρά από καταφανείς παραβιάσεις της εργατικής νομοθεσίας. Σταχυολογούμε: 1) μη υπογραφή αναγγελίας πρόσληψης κατά την ημέρα ανάληψης της υπηρεσίας, 2) ετεροχρονισμένη υπογραφή σύμβασης εργασίας, 3) ετεροχρονισμένη καταβολή ασφαλιστικών εισφορών, 4) ετεροχρονισμένη καταβολή δεδουλευμένων (πολύ) πέραν της λήξης της σύμβασης, 5) και 6) και 7) κλπ. Τι άραγε θα απαντούσε η Υπουργός Παιδείας που έχει σηκώσει για τα μάτια κόσμου τη «σημαία» της προστασίας των εργαζομένων, αλλά οι εργοδότες στην ιδιωτική εκπαίδευση και το κράτος ως εργοδότης «κάνουν πάρτι» στις πλάτες των εργαζομένων; Προφανώς και δεν αναμένεται απάντηση...
Όσα οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΔΗΜΑΡ-ΛΑΟΣ παγίωσαν στο χώρο της δημόσιας κατάρτισης, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και οι εντεταλμένοι της στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ (φορέα υπεύθυνο για ΔΙΕΚ), έρχονται να τα εξελίξουν προς το χειρότερο, σε βάρος των σπουδαστών μας και σε βάρος των συναδέλφων εκπαιδευτών ενηλίκων. Την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ πανηγυρίζει για τα ματωμένα πλεονάσματα δίνοντας διαπιστευτήρια στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, επιφυλάσσει για τους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς των ΔΙΕΚ πλεονάσματα αντεργατικής πολιτικής και αυθαιρεσίας, θέτοντάς τους σε καθεστώς ομηρίας.
Αντικειμενικά αυτή η πολιτική υποβάθμισης των Δημοσίων ΙΕΚ –μεταξύ άλλων– μέσω της υποβάθμισης του εκπαιδευτικού δυναμικού τους, ωφελεί τα επιχειρηματικά συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων της ιδιωτικής εκπαίδευσης, τα ιδιωτικά ΙΕΚ που φυτρώνουν σαν μανιτάρια.
Για την εξέλιξη αυτή, φέρει ανυπολόγιστες ευθύνες η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ), η οποία εδώ και μήνες «ούτε είδε ούτε άκουσε» για τους 8.000 και πλέον απλήρωτους εκπαιδευτικούς των Δημοσίων ΙΕΚ. Σε τι προσβλέπει άραγε η ηγεσία της ΟΙΕΛΕ κωφεύοντας στις αντεργατικές πρακτικές της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου και του ΙΝΕΔΙΒΙΜ (ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ); Φυσικά δεν θα περιμέναμε και τίποτε καλύτερο.
Κατά τη γνώμη μας το επόμενο χρονικό διάστημα, οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί και οι εκπαιδευτές των Δημοσίων ΙΕΚ, χρειάζεται να αναπτύξουν μια αγωνιστική δράση μέσα από συσκέψεις, επιτροπές αγώνα και μέσα πρωτοβάθμια σωματεία και τους συλλόγους των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Να αξιοποιήσουμε όλα τα μέσα που διαθέτουμε, νομικά και κινηματικά, προκειμένου να μην περάσει η αντεργατική αυθαιρεσία Κυβέρνησης (ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ)-Υπουργείου Παιδείας-ΙΝΕΔΙΒΙΜ.
Είναι αναγκαίο οι συνάδελφοι της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που συχνά είναι τοποθετημένοι στα ΔΙΕΚ και δουλεύουν δίπλα μας, να δείξουν την έμπρακτη συμπαράστασή τους. Οι περισσότεροι εξ αυτών γνωρίζουν καλά και από τα δικά τους βιώματα τι πάει να πει ωρομίσθιος εκπαιδευτικός. Τα σωματεία των εκπαιδευτικών στο δημόσιο και των ιδιωτικό τομέα, η ΟΛΜΕ και οι κατά τόπους ΕΛΜΕ, η ΔΟΕ και οι κατά τόπους σύλλογοι των δασκάλων και νηπιαγωγών, και κυρίως τα πρωτοβάθμια κατά τόπους σωματεία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών είναι ανάγκη από κοινού να καταγγείλουμε τη στάση Υπουργείου-ΙΝΕΔΙΒΙΜ, από κοινού να αντισταθούμε στη νεοφιλελεύθερη επίθεση και διάλυση της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας, στην υποβάθμιση των ΔΙΕΚ. Για να καταβληθούν άμεσα όλα τα δεδουλευμένα των εκπαιδευτών των Δ.ΙΕΚ και να υπογραφούν οι συμβάσεις για το Β΄ Εξάμηνο.
Ζησιμόπουλος Γιάννης, Εκπαιδευτής ΔΙΕΚ Δυτικής Αχαΐας και Πρόεδρος του Σωματείου Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών ν. Αχαΐας (ΣΙΕΛ Αχαΐας)
Σουλές Γιάννης, Εκπαιδευτής ΔΙΕΚ Πάτρας-Μεσολογγίου-Ναυπάκτου και μέλος του Σωματείου Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών ν. Αχαΐας (ΣΙΕΛ Αχαΐας)
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη