Thumbnail
Της Άννας Καρακούλα

Με την αριθ. Φ151/43612 απόφαση του Υπουργού Παιδείας και  του Υφυπουργού Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων στις 15 -3-2018 (ΦΕΚ 983/τ. Β/ 20-03-2018 ), ρυθμίστηκε η πρόσβαση αποφοίτων ΕΠΑΛ σε σχολές τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις για το ακαδημαϊκό έτος2018 -2019

Στο άρθρο 5 της απόφασης αυτής, αναφορικά με το μηχανογραφικό δελτίο , την υποβολή και τη διαδικασία και συγκεκριμένα στην παράγραφο Α. περίπτωση β) διαπιστώνεται ότι για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ του προηγούμενου έτους (2017) δεν δίνεται η δυνατότητα πρόσβασης σε Πανεπιστημιακές Σχολές της χώρας (ΑΕΙ) με το ποσοστό του 10% σε αντίθεση με τους αποφοίτους του 2016 (παλαιό σύστημα) . Πρόκειται για τα ίδια παιδιά, που τους δόθηκε πέρυσι η δυνατότητα πρόσβασης σε ποσοστό 1% να εισαχθούν, με την συμμετοχή τους στις πανελλαδικές εξετάσεις, στα Α.Ε.Ι. της χώρας. Με ποια λοιπόν λογική στερούμε από τους αποφοίτους του 2017 τη δυνατότητα να αλλάξουν σχολή ή πόλη , και μάλιστα σε αυτή την τραγική περίοδο της κρίσης, όταν έχουν ήδη αποδείξει με τις περσινές τους επιδόσεις και την εισαγωγή τους σε Α.Ε.Ι. της χώρας ότι έχουν αριστεύσει??

Θα έλεγε κάποιος ότι πρόκειται για μια «αλά καρτ» πρόσβαση των αποφοίτων των ΕΠΑΛ στα Α.Ε.Ι. της χώρας, διαπιστώνοντας ότι έχουν αυτό το προνόμιο οι απόφοιτοι του 2016 (με το παλαιό σύστημα), οι απόφοιτοι του 2018 (με τη συμμετοχή τους στις πανελλαδικές) αλλά όχι οι απόφοιτοι του 2017 . Αν μη τι άλλο , διαπιστώνεται μια προχειρότητα στη διαχείριση των αποφοίτων των ΕΠΑΛ , η οποία αντίκειται στην συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή της ισονομίας και ισοπολιτείας.

Το πρόβλημα καθίσταται ακόμη μεγαλύτερο και αγγίζει μια ακόμη μεγαλύτερη ομάδα των αποφοίτων ΕΠΑΛ έτους 2017, όταν με τη συγχώνευση των Τ.Ε.Ι. Αττικής και Πειραιώς και τη δημιουργία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, δεν έχουν πρόσβαση στις παραπάνω σχολές , παρά μόνο δίνοντας εκ νέου πανελλαδικές εξετάσεις.

Πρόκειται, λοιπόν, για τη λογική του «μαστίγιου και καρότου» που επιβάλλεται στους περσινούς αποφοίτους των ΕΠΑΛ (ναι μεν σου έδωσα πέρυσι την πρόσβαση, φέτος σου την παίρνω πίσω , στην απλή καθομιλουμένη) κατατάσσοντάς τους στα παιδιά ενός «κατώτερου Θεού». Αποτελεί ένα δείγμα απαξίωσης και έλλειψης παιδαγωγικής ενσυναίσθησης, όταν η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, θα μπορούσε, σε συνεννόηση με τους Πρυτάνεις των Πανεπιστημίων, να προσφέρουν μία θέση στις Πανεπιστημιακές Σχολές,   στις όποιες είχαν πρόσβαση και πέρυσι (οι οποίες δεν ξεπερνούν τον αριθμό των 30 ή 40 συνολικά), χωρίς να αγγίξουν το ποσοστό του 5 % που δίνεται σε όσους συμμετέχουν φέτος στις Πανελλαδικές εξετάσεις.

Καρακούλα  Άννα

ΥΓ

Ερώτηση: Κάτοικος Αθηνών η Πειραιώς που πέρασε σε ΤΕΙ της Ελλάδας πώς μπορεί να πάει στην πόλη του με το 10% δηλ Αθήνα η Πειραιά , λόγω οικονομικής κρίσης όταν αυτό δεν υπάρχει γιατί έγινε Πανεπιστήμιο Δ Αττικής ? Αφορά χιλιάδες γονείς και μαθητές και αν αφορούσε το δικό σας παιδί σε τι ενέργειες θα προβαίνατε ? Διότι οι άνθρωποι δεν είναι αριθμοί    

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sholiki-taxi-humor.jpg
Τα προσόντα ενός προοδευτικού δασκάλου ή γιατί η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας.
Η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας. Η δουλειά μας είναι να διδάξουμε αυτά τα...
Τα προσόντα ενός προοδευτικού δασκάλου ή γιατί η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας.