Thumbnail
Φωτορεπορτάζ από τις δράσεις των Αρσακείων στο Spoudase Festival 2018

Το Spoudase Festival, o μεγαλύτερος εκθεσιακός εκπαιδευτικός θεσμός στην Ελλάδα υπό την αιγίδα της ΓΓ Νέας Γενιάς και Δια Βίου Μάθησης του Υπουργείου Παιδείας και της ΓΓΕΕ του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής ξεκινάει από τώρα τις προετοιμασίες του για το Spoudase Festival 2019 που θα πραγματοποιηθεί τρεις ημέρες αυτή την φορά στις 17, 18 και 19 Μαϊου στη Τεχνόπολη!

Η διοργάνωση προσθέτει ακόμα μία ημέρα με σκοπό να ενισχύσει την κατηγορία "Κι όμως Κινείται" όπου σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας, ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, ομάδες μαθητών και εκπαιδευτικών παρουσιάζουν τις δραστηριότητές τους και τα επιστημονικά τους εκθέματα και πειράματα.

Περίπου 30.000 επισκέπτες πέρασαν από τη Τεχνόπολη στο διήμερο Spoudase Festival 2018 όπου και περιηγήθηκαν στα περίπτερα των εκθετών, επιμορφώθηκαν δωρεάν, παρακολουθησαν workshops, επιδείξεις και πάνελ, πραγματοποίησαν τσυμβουλευτικές υπηρεσίες επαγγελματικού προσανατολισμού ενώ ήρθαν σε διάδραση με όλο τον πλούτο επιστημονικών και τεχνολογικών δραστηριοτήτων φορέων απ'όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.


- Ένα ενδεικτικό φωτορεπορτάζ για την παρουσία των σχολικών μονάδων στο Spoudase Festival μπορείτε να δείτε εδώ

- 2ο ΕΠΑΛ Αγίας Παρασκευής και 1ο ΕΠΑΛ Χαλανδρίου: Καθηγητές και μαθητές με μεράκι, φαντασία και όρεξη! (Δείτε εδώ)


Τριήμερο το Spoudase Festival 2019 (17 -18 - 19 Μαϊου)

Οι αιτήσεις για συμμετοχές σχολείων έχουν ξεκινήσει στο Spoudase Festival 2019  εδώ

Τα αφιερώματα στις δράσεις των σχολείων ξεκινάνε με όσα εκπληκτικά πραγματοποίησαν τα Αρσάκεια - Τοσίτσεια σχολεία κατά τις δύο ημέρες του Φεστιβάλ όπου σε επίπεδο προγράμματος μπορείτε να δείτε εδώ

Φωτορεπορτάζ

Παρακάτω παρουσιάζουμε φωτογραφίες από τα εκθέματα που παρουσίασαν τα Αρσάκεια, το πολυθεματικό διήμερο θερινό σχολείο όπου έκανε την Δ9 κατάμεστη από κόσμο, έως τους ρητορικούς αγώνες και το workshop στην steam education.

Σχολείο 2

Αρσάκεια 7

σχολείο 5

αρσάκεια\

'σχολεία

Αρσάκεια 3

αρσάκεια4

STEAM με θέμα «Γέφυρες πολιτισμού»

Για εκπαιδευτικούς, μαθητές προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και γονείς

  • Πώς θα μπορούσαμε να κάνουμε το σχολείο να παρουσιάζει ενδιαφέρον για τα παιδιά της ψηφιακής εποχής;
  • Είναι μόνο η οθόνη του υπολογιστή ή του που δημιουργεί τις προϋποθέσεις αυτές;
  • Με ποιον τρόπο μπορούμε να πείσουμε ένα παιδί ότι η θεωρητική γνώση είναι εξίσου σημαντική με τις χειραπτικές δεξιότητες;
  • Γιατί σε παγκόσμιο επίπεδο οι προσανατολισμοί των εκπαιδευτικών προγραμμάτων έχουν στραφεί στο ; Τι είναι το ; Πώς συνδέεται με τον διαθεματικό τρόπο πρόσκτησης της γνώσης; Γιατί δημιουργεί ενδιαφέρον στους μαθητές;

Αναζητώντας το σύγχρονο και το δημιουργικό στην εκπαίδευση του σήμερα, σας προσκαλούμε να δούμε από κοντά τον τρόπο με τον οποίο εφαρμόζουμε τη STEΑM-διαθεματική προσέγγιση στα Αρσάκεια Σχολεία. Επιλέγουμε μια συγκεκριμένη εφαρμογή, που είναι οι «Γέφυρες», και ταξιδεύοντας από την εποχή του Leonardo Da Vinci διατρέχουμε την ελληνική παράδοση με τα ξακουστά γεφύρια που σχεδίαζαν οι πρωτομάστορες και φτάνουμε στις σύγχρονες κατασκευές γεφυρών.

Μέσα από την ανάπτυξη αυτής της εφαρμογής παρουσιάζεται με τρόπο απλό και κατανοητό το πώς απλά πράγματα μπορούν να δημιουργήσουν ενδιαφέροντα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

- Σύντομη εισήγηση με θέμα «Τι ονομάζουμε Α και με ποιον τρόπο το εφαρμόζουμε στα Αρσάκεια Σχολεία;».
Τις εμπειρίες των εκπαιδευτικών που εφάρμοσαν και εφαρμόζουν το συγκεκριμένο πρόγραμμα στους μαθητές τους, τόσο στο πλαίσιο ομίλων όσο και στο ωρολόγιο πρόγραμμα.

Παρουσίαση συγκεκριμένης εφαρμογής με τίτλο: «Γέφυρες πολιτισμού».

Προσκεκλημένος ομιλητής: Άρης Μαυρομμάτης (μαθηματικός, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας)
Υπεύθυνη: Σοφία Σταθοπούλου (δασκάλα-μαθηματικός, Συντονίστρια θετικών μαθημάτων στα Αρσάκεια Δημοτικά Σχολεία)
Εκπαιδευτικοί Αρσακείων Σχολείων: Έλσα Κατσούλη, Μαίρη Παπαχλιμίντζου, Χαρά Ματζακλή

Steam education

Αρσάκεια 7

Δραματοποιώ τη λογοτεχνία
Βιωματικό Εργαστήριο

Ελάτε να ταξιδέψουμε μέσα από τη θεατρική δραματοποίηση του διηγήματος «Ένας αριθμός» του Ά. Τσέχωφ στη Ρωσία των αρχών του 20ού αιώνα και να γνωρίσουμε έναν κύριο που διδάσκει την γκουβερνάντα των παιδιών του πώς να διεκδικεί τα δικαιώματά της! Παράλληλα όμως, θα γνωρίσουμε κι έναν φρικτό και τσιγκούνη εργοδότη στη Γαλλία του Λουδοβίκου 14ου, τον «Φιλάργυρο» του Μολιέρου. Θα διαβάσουμε τους ρόλους, θα κάνουμε πρόβα με κίνηση σαν ηθοποιοί και στο τέλος θα παρουσιάσουμε όλους αυτούς τους χαριτωμένους και αστείους ήρωες.

Μετά θα γυρίσουμε στην αρχαιότητα με όχημα την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή και θα κάνουμε κάτι πρωτότυπο: Θα συνθέσουμε το αρχαίο κείμενο με την «Αντιγόνη» του Ζαν Ανούιγ, που γράφτηκε ως κείμενο αντίστασης στον φασισμό των Ναζί κατά τον Β’ παγκόσμιο πόλεμο. Θα μεταμορφωθούμε στην Αντιγόνη, στον Κρέοντα και στους απλούς ανθρώπους της Θήβας, στον Χορό της Τραγωδίας.

Μια κωμωδία και μια τραγωδία θα είναι το μέσον για να υπερβούμε τον εαυτό μας, να γίνουμε άλλοι και να δοκιμάσουμε, έστω και λίγο, πώς δραματοποιούμε τη λογοτεχνία στα Αρσάκεια Σχολεία.

Υπεύθυνη: Έλενα Κορρέ, θεατρολόγος-ηθοποιός (Αρσάκεια Σχολεία Ψυχικού)

σχολειο9

Δημιουργική Γραφή

Από τη δημιουργική σκέψη στη δημιουργική γραφή
Βιωματικό εργαστήριο

Δημιουργική σκέψη διαθέτουμε όλοι μας.

Συχνά όμως δυσκολευόμαστε ή διστάζουμε να τη μεταμορφώσουμε σε λέξεις. Νιώθουμε ανασφαλείς για αυτό που γράφουμε.

Το λευκό χαρτί μοιάζει απειλητικό και ο γραπτός μας λόγος αδύναμος.

Στο εργαστήρι «Από τη δημιουργική σκέψη στη δημιουργική γραφή» η άυλη σκέψη μετουσιώνεται σε λόγο, ζωντανεύει πάνω στο χαρτί. Μέσα από δραστηριότητες απελευθερωτικές, μέσα από κείμενα και εικόνες, λέξεις και ήχους, ακονίζουμε την πρωτότυπη σκέψη, πυροδοτούμε τη φαντασία, χτίζουμε τη δημιουργική μας αυτεπίγνωση και αυτοπεποίθηση και εκκινούμε για ένα γλωσσικό ταξίδι σε κόσμους όπου λογική και συναίσθημα, κανόνες και ελευθερία συνυπάρχουν. Ένα ταξίδι που συχνά ματαιώνεται κατά τη διδακτική πράξη, αλλά τα Αρσάκεια Σχολεία ενσωματώνουν τόσο στην καθημερινή διδακτική πρακτική όσο και σε εξειδικευμένους Ομίλους Δημιουργικής Σκέψης και Δημιουργικής Γραφής.

Υπεύθυνες: Μαρίλη Δουζίνα (υποψήφια διδάκτωρ) – δρ Σύλα Κλειδή
Φιλόλογοι (Αρσάκεια Σχολεία Ψυχικού)

Δημιουργική Γραφή

δημιουργική γραφή

Ανακαλύπτoντας τα μαθηματικά σε χώρους εργασίας
Το πρόγραμμα mascil – Διερευνητική διδασκαλία με ΤΠΕ​

Στην καθημερινή μας ζωή όλοι έχουμε να επιλύσουμε προβλήματα χώρου:

- Πώς θα τοποθετήσουμε καλύτερα τα πράγματά μας στη βαλίτσα μας;
- Πώς θα παρκάρουμε ώστε να αφήσουμε τον περισσότερο δυνατό ελεύθερο χώρο για τους άλλους;

Στο εργαστήριo πειραματικής διδασκαλίας Μαθηματικών με ΤΠΕ «Ανακαλύπτoντας τα μαθηματικά σε χώρους εργασίας» θα διερευνήσεις σε ρόλο επιστήμονα-ερευνητή, όπως και οι μαθητές των Αρσακείων – Τοσιτσείων Σχολείων, θέματα για τη βέλτιστη κάλυψη του επιπέδου με τη βοήθεια της Ευκλείδειας Γεωμετρίας:

θα εντοπίσεις κανονικότητες σε σχέδια και θα δημιουργήσεις μοτίβα μέσα από την επανάληψή τους

θα αναγνωρίσεις το μοτίβο ως μικρογραφία του άπειρου επιπέδου και θα οργανώσεις τις μετρήσεις σου με βάση αυτό

θα δομήσεις την έννοια του ποσοστού κάλυψης του επιπέδου

και τέλος θα εντοπίσεις τη βέλτιστη κάλυψη επιπέδου με ίσους κύκλους.

Το εργαστήριο βασίζεται στο on-line πρόγραμμα mascil (mathematics and science for life), που συντονίζεται από το University of Education Freiburg.

Υπεύθυνος: Ματθαίος Τσιλπιρίδης, μαθηματικός MSc Δ.τ.Μ. (Α΄ Τοσίτσειο Λύκειο Εκάλης) Συνεργάτες: Γιώργος Καγκάκης (Α΄ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού), δρ Παναγιώτης Λιναρδάκης (Συντονιστής Μαθηματικών Β΄/θμιας Εκπαίδευσης Φ.Ε.), Γιώργος Χρονόπουλος (υποδιευθυντής Β΄ Τοσιτσείου Λυκείου Εκάλης)

μαθηματικά στον χώρο εργασίας

μαθηματικά

Εργαστήριο Χημείας: Περιοδικός Πίνακας και Χημικός Δεσμός

Με την επιστημονική μέθοδο (παρατήρηση, υπόθεση, πείραμα, θεωρία) αναλύονται οι ενότητες:

Πρωτόνια, νετρόνια και ηλεκτρόνια
Άτομο χημικού στοιχείου
Δομή Περιοδικού Πίνακα
Οικογένειες χημικών στοιχείων
Ομοιοπολικός Δεσμός
Ιοντικός Δεσμός

Το εργαστήριο βασίζεται σε ένα πρωτότυπο επιτραπέζιο παιχνίδι με κάρτες, σε πειράματα και σε κατασκευή μοριακών μοντέλων. Οι συμμετέχοντες θα ανακαλύψετε, μαζί με τους μαθητές των Αρσακείων – Τοσιτσείων Σχολείων, τις «γειτονιές» του Περιοδικού Πίνακα και θα διαπιστώσετε γιατί ο πίνακας αυτός αποτελεί τη βάση για τη θεμελίωση των χημικών γνώσεων. 

Διδακτικό σενάριο: Ευδοκία Πατσιλινάκου, χημικός PhD, Α΄ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού

Χημεία

Η Ρητορική στην Εκπαίδευση

Για εκπαιδευτικούς, μαθητές προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και γονείς

Α) Η ρητορική ως μέθοδος διδασκαλίας στα Ελληνικά

Σε μια δημοκρατική κοινωνία η ικανότητα των πολιτών να κρίνουν όσους επιχειρούν να τους πείσουν είναι καθοριστική για την ποιότητά της.

Στην παρουσίασή μας θα παρακολουθήσετε πώς μέσα από έναν Αγώνα Επιχειρηματολογίας με αυστηρά καθορισμένο πλαίσιο κανόνων οι μαθητές προάγουν την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης, αναλαμβάνουν δημόσιο λόγο, συνειδητοποιούν τη σημασία του λόγου για τη συμμετοχή στην κοινωνική ζωή και εκφράζουν με ευπρεπή και αποτελεσματικό τρόπο τις απόψεις τους.

Πιστεύοντας ότι επιχειρηματολογώντας ωριμάζουμε και αυτοκαθοριζόμαστε, στα Αρσάκεια Σχολεία ενσωματώνουμε στη διδακτική πρακτική την τέχνη της πειθούς που μας «ξεκλειδώνει» ως ομιλητές και ως ακροατές, ενώ λειτουργούμε και ξεχωριστό Όμιλο Ρητορικής για τους ενδιαφερόμενους μαθητές.

Υπεύθυνοι:

Σοφία Γρατσία, φιλόλογος, Διευθύντρια στο Β΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού

Μιχάλης Καπετανής, φιλόλογος στα Αρσάκεια-Τοσίτσεια Σχολεία Εκάλης, υπεύθυνος Ρητορικού Ομίλου

Βάλια Κοκκινιά, φιλόλογος στα Αρσάκεια-Τοσίτσεια Σχολεία Εκάλης, υπεύθυνη Ρητορικού Ομίλου

Διάρκεια: 45΄

Β) Προσομοίωση των συνεδριάσεων του Ο.Η.Ε. στα Αγγλικά

Σε μια προσομοίωση των πραγματικών συνεδριάσεων του Ο.Η.Ε., οι μαθητές μετατρέπονται σε διπλωμάτες, εκπροσωπώντας μια χώρα που ΔΕΝ είναι η δική τους, και πρέπει να επιλύσουν διεθνή προβλήματα μέσω του διαλέγεσθαι (debate), της διαπραγμάτευσης (negotiation), της αντιπαράθεσης (juxtaposition) και του συμβιβασμού (compromising). H επίσημη γλώσσα του συνεδρίου είναι τα Αγγλικά. Κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας τους, οι μαθητές επισκέπτονται την πρεσβεία της χώρας που εκπροσωπούν και συνομιλούν με τον πρέσβη για την πολιτική που θα ακολουθήσουν, η οποία αποτυπώνεται σε γραπτό κείμενο (resolution) που συζητιέται και κατατίθεται στο συνέδριο.

Υπεύθυνη: Μαίρη Μαρίν

ρητορικοί αγώνες

Σκέφτομαι δημιουργικά – επικοινωνώ αποτελεσματικά
Βιωματικό εργαστήριο για εφήβους (12 ετών+) και ενηλίκους

Σου αρέσει να μοιράζεσαι την άποψή σου και να σε ακούν όλοι με προσοχή;

Σκέφτεσαι συχνά ότι θα ήθελες να σε λαμβάνουν περισσότερο υπόψη;

Θα ήθελες να μπορείς να πείθεις με ένα βλέμμα;

Η αποτελεσματική επικοινωνία είναι τέχνη και δεν μπορεί παρά να έχει τα χαρακτηριστικά μιας τέχνης: φαντασία και έμπνευση, ευελιξία και ποικιλία, πλαστικότητα και προσαρμοστικότητα.

Με όχημα ομαδικές προκλήσεις επίλυσης προβλήματος, παιχνίδια επικοινωνίας, αφήγησης και αυτοσχεδιασμού, τεχνικές παραγωγής πολλών, καλών και πρωτότυπων ιδεών, ρητορικά αγωνίσματα κ.ά. οι συμμετέχοντες θα εξερευνήσουν, ακριβώς όπως και οι μαθητές όλων των βαθμίδων στους Ομίλους Ρητορικής, Ηγεσίας και Δημιουργικής σκέψης των Αρσακείων – Τοσιτσείων Σχολείων, τη δύναμη των λέξεων που «ζωγραφίζουν» τις ιδέες και αναπτύσσουν ισχυρή αυτοπεποίθηση στις διαπροσωπικές σχέσεις.

Υπεύθυνη: Βάλια Λουτριανάκη, φιλόλογος (Αρσάκεια Σχολεία Ψυχικού) – Εκπαιδεύτρια Ρητορικής

arsakeia 11

Δημιουργώ την πυξίδα

Δημιουργώ την πυξίδα μου στον χάρτη των Σχολών
Εργαστήριο Επαγγελματικού Προσανατολισμού για μαθητές Γ΄ γυμνασίου και Α΄ – Β΄ λυκείου

Πώς επιλέγω προσανατολισμό σπουδών;

Πώς επιλέγω Τμήμα ή Σχολή;

Έχω εναλλακτικές επιλογές σπουδών και ποιες είναι αυτές;

Οι Σύμβουλοι Επαγγελματικού Προσανατολισμού των Αρσακείων – Τοσιτσείων Σχολείων θα είναι κοντά σας να συζητήσουν μαζί σας τους προβληματισμούς σας, παρέχοντας έγκυρες και εμπεριστατωμένες πληροφορίες για Τμήματα και Σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Μαθητές και γονείς θα ενημερωθείτε σχετικά με την κατανομή των Τμημάτων και των Σχολών στα 4 επιστημονικά πεδία, τη δομή του προγράμματος σπουδών που προσφέρουν, τα επαγγελματικά δικαιώματα και τις προοπτικές απασχόλησης των αποφοίτων τους. Η παρουσίαση θα εστιάσει επίσης στις νέες εξελίξεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως αυτές θεσμοθετήθηκαν πρόσφατα από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Υπεύθυνοι: Παντελής Κατηνιώτης, PhD  – Κατερίνα Σουφλιά, MSc

Σύμβουλοι Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Αρσάκεια Σχολεία Ψυχικού)

a

English Theater Club “ΑΝΝΙΕ: THE MUSICAL”

Διαδραστικό θεατρικό παιχνίδι στα Αγγλικά για παιδιά Δημοτικού και Γυμνασίου

Θέλεις να εκφράζεσαι αυθόρμητα στα Αγγλικά;
Σου αρέσει να μαθαίνεις παίζοντας;
Σου αρέσει να επικοινωνείς μέσα από ρόλους;
Με σύνθημα «ΠΑΙΖΟΥΜΕ, ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΜΕ, ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ», στο εργαστήριο θεατρικού παιχνιδιού στα Αγγλικά θα γίνουμε ηθοποιοί και θα παίξουμε ρόλους, θα διασκεδάσουμε σκηνοθετώντας δρώμενα και θα παρακολουθήσουμε ένα απόσπασμα από το μιούζικαλ «Annie», που θα παρουσιάσουν μαθητές και μαθήτριες Δημοτικού και Γυμνασίου των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού.
Υπεύθυνη: Μαίρη Μαρίν, καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας, M.A., PhD candidate, mentor

 

English Theater Club “ΑΝΝΙΕ: THE MUSICAL”

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

VOUCHER 1250 Ευρώ σε εργαζόμενους και ανέργους του ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ: Αιτήσεις εδώ

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/10

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Παύλος Πολάκης
Πολάκης για self test παχέος εντέρου: «Άχρηστη για τη δημόσια υγεία ‘δουλίτσα’ 200 εκατ. ευρώ»
Το τεστ τιμολογήθηκε στα 10 ευρώ όταν η ίδια εξέταση πληρώνεται από τον ΕΟΠΥΥ στους συμβεβλημένους εργαστηριακούς γιατρούς στα 2 ευρώ
Πολάκης για self test παχέος εντέρου: «Άχρηστη για τη δημόσια υγεία ‘δουλίτσα’ 200 εκατ. ευρώ»