Thumbnail
Πανελλήνιες Εξετάσεις στο μάθημα «Χημεία Προσανατολισμού» 2018

Σήμερα Παρασκευή  15-6-2018 εξετάστηκε στις Πανελλήνιες Εξετάσεις  το μάθημα «Χημεία Προσανατολισμού» .

Η Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ) παρακολουθώντας τις σημερινές εξετάσεις, όπως προβλέπει ο ρόλος της ως σύμβουλου  του κράτους σε θέματα Χημείας και Χημικής Εκπαίδευσης,  κατέληξε στις ακόλουθες παρατηρήσεις:

Σε ότι αφορά στην σαφήνεια και την ακρίβεια της διατύπωσης 

Tα θέματα ήταν σαφή, διατυπωμένα  με σχετική ακρίβεια (βλ. παρατηρήσεις) και απόλυτα συμβατά με την προβλεπόμενη από τα ΑΣΠΧ ύλη. Στα θετικά συμπεριλαμβάνεται η μικρή μαθηματική επεξεργασία και η μεταφορά του κέντρου βάρους στην εννοιολογική προσέγγιση.

Σε ότι αφορά στο εύρος της εξέτασης: 

Tα θέματα εξετάζουν θεμελιώδεις   γνώσεις   από   όλα τα κεφάλαια και καλύπτουν μεγάλο μέρος της ύλης. To κεφάλαιο της θερμοχημείας (2) εξετάζεται διάχυτο σε πολλά θέματα.

δείτε εδώ το γράφημα

Σε ότι αφορά στην έκταση των θεμάτων:

Η έκταση τους μπορεί να χαρακτηριστεί μεγάλη, γεγονός που απαιτεί ψυχραμία και ετοιμότητα, χωρίς  όμως να δημιουργεί σοβαρό  πρόβλημα στους καλά προετοιμασμένους  μαθητές  σε ότι αφορά στην επεξεργασία.

Σε ότι αφορά στο βαθμό δυσκολίας

Τα θέματα είναι κλιμακούμενης  δυσκολίας,  χωρίς   υπερβολές , στα οποία μπορούν να ανταπεξέλθουν στο σύνολό τους οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές. 

ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΕΡΩΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΤΑ ΒΑΘΜΟ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ

ΕΥΚΟΛΑ

Α1, Α2, Α3, Α4, – Β1 (α,β,δ,ε)-Β2(α)

ΜΕΤΡΙΑΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ

Α5,  Β1(γ)- Β2(β-γ)- Β3-Γ1-Γ2 – Δ1-Δ2

ΑΥΞΗΜΕΝΗΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ

Δ3

δείτε εδώ το γράφημα

Σε ότι αφορά στην εξέταση της κριτικής ικανότητας. 

Η διασπορά και ο συνδυασμός γνώσεων από διαφορετικά κεφάλαια απαιτούν οι μαθητές να αξιοποιήσουν την κρίση τους για να οδηγηθούν σε συμπεράσματα.

δείτε εδώ το γράφημα

Σε ότι αφορά στη διακριτική ικανότητα:

Χαρακτηρίζονται από ικανοποιητική διακριτική ικανότητα, διότι εξετάζουν την προετοιμασία, την ετοιμότητα, την ψυχραιμία των υποψηφίων, χωρίς να στηρίζονται σε τεχνάσματα.

 

Ορισμένες  όχι πολύ σημαντικές ενστάσεις  υπάρχουν:

  • Στο Δ1α η αντίδραση του Α με την περίσσεια NaOH  σε αλκοολικό διάλυμα μπορεί να θεωρηθεί παγίδα και να προβληματίσει τους μαθητές/ μαθήτριες.
  • Στο Δ1γ θα έπρεπε, παρότι είναι η συνήθης πρακτική,  να αναφέρεται με σαφήνεια ότι η οξείδωση γίνεται παρουσία H2SO4, δεδομένου ότι οι μαθητές δεν γνωρίζουν την γραφή ιοντικών αντιδράσεων στην οξειδοαναγωγή.
  • για το ερώτημα Δ3γ: παρότι δεν έχει ιδιαίτερη σημασία, θα έπρεπε να αναφέρεται σε ποιο δοχείο αναφέρεται η ερώτηση, καθότι καμία αναφορά σε δοχείο δεν έχει γίνει.

 

Εν κατακλείδι, η Ένωση Ελλήνων Χημικών(ΕΕΧ) θεωρεί ότι τα θέματα της Χημείας είναι αντίστοιχα με τα θέματα του 2017, ελέγχουν ουσιαστικά τις γνώσεις και την κριτική ικανότητα  των μαθητών, χωρίς να απαιτούν απομνημόνευση, είναι σχετικά σαφή ως προς τη διατύπωσή τους και καλύπτουν μεγάλο μέρος της διδακτέας ύλης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα