Ζητείται ελπίς (σε πολιτικό και λογικό επίπεδο)
Στις 19/6 εκδόθηκε επείγουσα εγκύκλιος του Υπουργείου παιδείας απευθυνόμενη στις ΠΔΕ και ΔΔΕ με θέμα τον «Προγραμματισμό ενεργειών με σκοπό την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς». Η εγκύκλιος έχει δύο επίπεδα ανάγνωσης. Το πρώτο είναι το πολιτικό. Είναι φανερό ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας συνεχίζει την εφαρμογή της ίδιας πολιτικής που έχει στόχο τις περικοπές και την εξοικονόμηση προσωπικού. Έτσι, επιδεικνύεται έντονη σπουδή όσον αφορά το «κλείδωμα» όλων των τμημάτων και ειδικότερα των ολιγομελών μέχρι τις 15 Ιουλίου. Με βάση την εγκύκλιο όλα τα τμήματα Γυμνασίων , ΓΕΛ και ΕΠΑΛ καθώς και τα ολιγομελή σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ καθορίζονται και εγκρίνονται μέχρι την ημερομηνία αυτή, και οι όποιες μετεγγραφές του Σεπτεμβρίου θα γίνουν «σε υπάρχοντα και εγκεκριμένα (στην περίπτωση των ολιγομελών) να λειτουργήσουν τμήματα». Είναι προφανές ότι γίνεται προσπάθεια ώστε να μην ανοίξουν νέα τμήματα τον Σεπτέμβριο και να γίνει κατανομή των μαθητών που θα ζητούν μετεγγραφή, στα υπάρχοντα και λειτουργούντα , για να εξοικονομηθεί έτσι προσωπικό και να μειωθούν οι ανάγκες για προσλήψεις αναπληρωτών. Ο στόχος της μείωσης του κόστους υπεράνω των αναγκών των μαθητών αλλά και του δικαιώματος τους στην εκπαίδευση. Αυτή είναι πολιτική επιλογή την οποία η κυβέρνηση εφαρμόζει με συνέπεια τα τελευταία χρόνια διατηρώντας το αυξημένο ωράριο των καθηγητών και τον αυξημένο αριθμό μαθητών ανά τμήμα, καταργώντας την τρίωρη απαλλαγή για τους υπεύθυνους εργαστηρίων, περικόπτοντας ώρες μαθημάτων, ενοποιώντας κλάδους και ειδικότητες και πολλά άλλα.
Υπάρχει, ωστόσο και το «τεχνικό» επίπεδο, καθώς η εγκύκλιος υποδεικνύει στα υπηρεσιακά συμβούλια πρακτικές που δεν έχουν προηγούμενο στα χρονικά των υπηρεσιακών μεταβολών. Έτσι στην παράγραφο 2 τα ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ καλούνται να συνεδριάσουν αμέσως μετά την ανακοίνωση των αποσπάσεων «προκειμένου να ανακοινωθούν κενά, με παράλληλη δημοσιοποίηση στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, με βάση τον καθορισμό των τμημάτων του Ιουνίου και η τοποθέτηση των εκπαιδευτικών που βρίσκονται στη διάθεση, έχουν αποσπαστεί , έχουν κριθεί ως υπεράριθμοι κ.λ.π. μέχρι τέλος Ιουλίου». Με άλλα λόγια , θα ανακοινωθούν λειτουργικά κενά και θα γίνουν λειτουργικές τοποθετήσεις μέσα στον Ιούλιο, με κλειστά σχολεία και χωρίς οι σύλλογοι να έχουν συνεδριάσει για κατανομές και αναθέσεις. Αλήθεια , επί ποιων κενών θα γίνουν ολ’ αυτά και πόσο σύννομα είναι; Έκανε τον κόπο να σκεφτεί κανείς πότε θα αιτηθούν να κριθούν υπεράριθμοι οι συνάδελφοι; Σκέφτηκε , επίσης, κανείς ότι πριν τις τοποθετήσεις των αποσπασμένων πρέπει να προηγηθούν όλες οι άλλες, δηλαδή και αυτές για συμπλήρωση ωραρίου; Θα γίνουν και αυτές τον Ιούλιο με κλειστά σχολεία; Αυτά είναι πρωτοφανή πράγματα…
Το παράλογο συνεχίζεται στην παράγραφο 3. Εκεί ο συντάκτης της εγκυκλίου θυμάται τους συλλόγους διδασκόντων, τους οποίους καλεί να συνεδριάσουν στις 3/9 για «την κατανομή των τμημάτων , την ανάθεση μαθημάτων καθώς και τη διαπίστωση των κενών και των λειτουργικών υπεραριθμιών – πλεονασμάτων, τα οποία πρέπει να αποστείλουν αυθημερόν στα ΠΥΣΠΕ ΠΥΣΔΕ, τα οποία συνεδριάζουν εκ νέου για την εκτίμηση των λειτουργικών κενών και των λειτουργικών πλεονασμάτων και τα οποία θα καταχωρίσουν στο πληροφοριακό σύστημα ΟΠΣΥΔ και my school του υπουργείου έως τις 5/9 στις 15:00». Η άγνοια σε όλο της το μεγαλείο… Δηλαδή κατά τον συντάκτη της εγκυκλίου θα γίνει δεύτερη κρίση λειτουργικών υπεραριθμιών και δεύτερες τοποθετήσεις όλων των άλλων κατηγοριών , αφού σύμφωνα με την παράγραφο 4 «οι τοποθετήσεις των μονίμων εκπαιδευτικών που δεν έχουν ακόμη τοποθετηθεί σε κενά που έχουν επικαιροποιηθεί από τις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων στις 3/9 , θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι 5/9». Αν μπορεί έστω και ένας άνθρωπος που έχει ασχοληθεί με υπηρεσιακές μεταβολές και τοποθετήσεις , να βρει λογική σε όλο αυτό , θα είναι πραγματικά πολύ ενδιαφέρον…
Είναι κατανοητή ως ένα βαθμό η επικοινωνιακή στόχευση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου: «Λάβαμε όλα τα απαραίτητα μέτρα, ώστε στις 11/9 να είναι όλοι οι καθηγητές στη θέση τους και δουλέψαμε όλο το καλοκαίρι γι’ αυτό». Ακόμη , όμως, κι ο λαϊκισμός έχει τα όριά του και καλό θα είναι να μην εκτίθεται με τέτοιου είδους εγκυκλίους.
Όλοι γνωρίζουν ότι λειτουργικές τοποθετήσεις δεν γίνονται επί χάρτου, με κλειστά σχολεία. Επίσης, όλοι γνωρίζουν ότι κενά υπολογίζονται μια φορά κι αυτό βασίζεται στις κατανομές του συλλόγου διδασκόντων και πουθενά αλλού. Επίσης, λειτουργικές υπεραριθμίες κρίνονται και αίρονται μια φορά με αίτηση των ενδιαφερομένων και όχι με στοιχεία που πιθανόν να κληθούν να δώσουν οι διευθυντές μέσα στον Ιούλιο.
Αν το υπουργείο θέλει να λειτουργήσουν σωστά τα δημόσια σχολεία, οφείλει να αποσύρει αμέσως την εγκύκλιο , να μην προβεί σε κανένα κλείδωμα τμήματος πριν τις μετεγγραφές του Σεπτεμβρίου, να εγκρίνει όλα τα ολιγομελή σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, να ακολουθήσει την προβλεπόμενη διαδικασία για τις τοποθετήσεις των συναδέλφων μέσα στον Σεπτέμβριο, σεβόμενο τα δικαιώματα που έχουν (δημοσιοποίηση κενών , αιτήσεις κλπ) και να προσλάβει ικανό αριθμό αναπληρωτών εγκαίρως , για την κάλυψη των τεράστιων πραγματικών κενών. Περιττό βέβαια εδώ να τονίσουμε ότι πάνω απ’ όλα απαιτούνται χιλιάδες μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών και κατάργηση όλων των αντιεκπαιδευτικών μέτρων που προαναφέρθηκαν (ωράριο, αριθμός μαθητών κλπ). Όσο η κυβέρνηση δεν προχωρεί στα παραπάνω, χρεώνεται μια πολιτική συρρίκνωσης του δημόσιου σχολείου με βάση τις επιταγές της ΕΕ , του ΟΟΣΑ και των δανειστών. Μόνο σ’ αυτούς μπορεί να καυχιέται γι αυτήν και να εισπράττει εύσημα. Την εκπαιδευτική κοινότητα όμως θα την έχει απέναντι….
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη