Από την Ε’ Δημοτικού οι μαθητές των δημοτικών σχολείων εισάγονται στην δεύτερη ξένη γλώσσα, με τρόπο όμως που δεν καθιστά σε καμιά περίπτωση το δημόσιο σχολείο σε πραγματικό χώρο εκμάθησης της δεύτερης ξένης γλώσσας, αλλά μάλλον περισσότερο δημιουργεί ανάγκες οι οποίες καλύπτονται από τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών.
Για παράδειγμα στα δυο χρόνια του δημοτικού η εκμάθηση της δεύτερης ξένης γλώσσας είναι σε επίπεδο εισαγωγής και μόνο, ενώ στο Γυμνάσιο επαναλαμβάνεται η ύλη του Δημοτικού και δεν προχωράει ο μαθητής παραπέρα. Επιπλέον, τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε ισχύς εγκύκλιος του υπουργείου παιδείας, σύμφωνα με την οποία, δεν μπορούν να δημιουργηθούν περισσότερα τμήματα διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας, από όσα είναι τα τμήματα γενικής παιδείας του σχολείου και θα διδάσκεται αυτή η γλώσσα που θα έχει τις περισσότερες επιλογές από τους γονείς των μαθητών.
Για παράδειγμα αν η Ε’ Δημοτικού έχει ένα τμήμα, τότε θα δημιουργηθεί ένα μόνο τμήμα δεύτερης ξένης γλώσσας. Εάν η Ε’ Δημοτικού έχει δύο τμήματα, τότε θα δημιουργηθούν μόνο δύο τμήματα δεύτερης ξένης γλώσσας. Σε εφαρμογή αυτής της εγκυκλίου έχουν προκύψει μεγάλα προβλήματα. Για παράδειγμα στη ΣΤ τάξη στο 1ο Δημοτικό Σπάτων, που έχουν επιλέξει τη Γαλλική 31 μαθητές και τη Γερμανική 30, και το οποίο έχει 3 τμήματα Γενικής παιδείας, θα δημιουργηθούν κατ’ εφαρμογή της εγκυκλίου 3 τμήματα Γαλλικής γλώσσας και κατά συνέπεια 30 παιδιά που επέλεξαν να διδαχτούν τη Γερμανική είναι αναγκασμένα να διδαχτούν τη Γαλλική. Άλλο ένα παράδειγμα είναι η Ε’ τάξη του 7ου Δημοτικού Αρτέμιδας η οποία έχει 2 τμήματα γενικής παιδείας, όπου τη Γαλλική γλώσσα έχουν επιλέξει 28 μαθητές και την Γερμανική 22. Έτσι υποχρεωτικά θα πρέπει να δημιουργηθούν με την εφαρμογή της εγκυκλίου 2 τμήματα Γαλλικής και 22 μαθητές που έχουν επιλέξει τη Γερμανική θα κάνουν άλλη γλώσσα από αυτή που επέλεξαν, Το πιο ωραίο όμως είναι ότι και στα δυο σχολείο έχουν τοποθετηθεί καθηγητές Γερμανικής γλώσσας, οι οποίοι έχουν περίσσεια ωρών και θα διδάσκουν στο…. Ολοήμερο !!!!!!!
Όλοι οι υπεύθυνοι (διεύθυνση σχολείου, διεύθυνση Π.Ε Ανατολικής Αττικής, Υπουργείο Παιδείας) αναγνωρίζουν ότι αυτό είναι παράλογο και άδικο και όλοι πετάνε το μπαλάκι ο ένας στον άλλον. Είναι προφανές ότι οι 4 ώρες που εξοικονομεί το υπουργείο παιδείας με αυτόν τον τρόπο, (με αποτέλεσμα οι μαθητές που θέλουν να διδαχτούν Γερμανικά να διδάσκονται Γαλλικά και οι καθηγητές των Γερμανικών αντί να διδάσκουν Γερμανικά να κάνουν τον παιδοφύλακα στο ολοήμερο) είναι η συμβολή των μαθητών των σχολείων στην επίτευξη των στόχων των (ματωμένων) υπερπλεονασμάτων και οι γονείς-βαριά φορολογούμενοι πολίτες- θα πρέπει αντί να διαμαρτύρονται, να αισθάνονται εθνική υπερηφάνεια για τη συμβολή τους στο επίτευγμα της «καθαρής» εξόδου από τα μνημόνια. Αυτή λοιπόν είναι η επιστροφή στην «κανονικότητα» για την οποία κάνει λόγω το υπουργείο παιδείας;
Η Ένωση, πάντα στο πλευρό των συλλόγων και των γονέων που αγωνίζονται, διεκδικούμε: Την Κατάργηση της εγκυκλίου για τη 2η ξένη γλώσσα στα δημοτικά (Φ.52/64336/Δ1) Να διδαχτούν όλα τα παιδιά την 2η ξένη γλώσσα ποου έχουν επιλέξει Επίσης διεκδικούμε: Πραγματικά ολοήμερο σχολείο, για όλα τα παιδιά Κάλυψη όλων των κενών-Καμιά εκπαιδευτική ώρα χαμένη 15 μαθητές ανά τμήμα για την Α και Β δημοτικού- 20 μαθητές ανά τμήμα για τις άλλες τάξεις Να λειτουργήσουν όλα τα τμήματα ένταξης- Να καλυφτούν όλα τα κενά στην παράλληλη στήριξη ΣΠΑΤΑ 9/10/2018
Το ΔΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη