Thumbnail
Ενώ πέρυσι οι αναπληρωτές Θεολόγοι ήταν 173, φέτος είναι μόλις 8.

Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί Θεολόγοι καταγγέλλουν πως ενώ πέρυσι είχαν προσληφθεί 173 Θεολόγοι αναπληρωτές φέτος οι αναπληρωτές που προσλήφθησαν είναι μόλις 8!
Στο alfavita.gr ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Θεολόγων στέλνει κείμενο καταγγελία για τη διδασκαλία των Θρησκευτικών από εκπαιδευτικούς χωρίς "χωρίς καμία Θεολογική επιστημονική κατάρτιση" ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις το μάθημα δίδεται καταχρηστικά σε εντελώς άσχετες ειδικότητες απλώς και μόνο για τη συμπλήρωση του ωραρίου.

Διαβάστε το κείμενο του Πανελλήνιου Συλλόγου Αναπληρωτών Θεολόγων στο alfavita.gr

Το Μάθημα των Θρησκευτικών βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της Εκπαιδευτικής επικαιρότητας τα τελευταία δύο χρόνια τουλάχιστον. Αυτό  δείχνει την αξία που αποδίδει το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας στα Ανθρωπιστικά Μαθήματα και, μάλιστα, σε ένα Μάθημα που μιλάει στα παιδιά για αξίες που ο σύγχρονος τεχνοκρατικός πολιτισμός παραγνωρίζει: την Αγάπη, τον Σεβασμό στον Άλλο και τον Διάλογο με τους άλλους, είτε πιστεύουν στον ίδιο Θεό, είτε όχι. Είναι σημαντικό, για τους γονείς, για τα παιδιά, αλλά και για ολόκληρη την Εκπαίδευση,  η σχολική τάξη να είναι κάτι περισσότερο από μία ανταγωνιστική αρένα και το Μάθημα των Θρησκευτικών μπορεί  να αποτελέσει έναν άλλο πόλο στο εξετασιοκεντρικό περιβάλλον του σχολείου.

Το ίδιο το Υπουργείο δείχνει να πιστεύει στον ρόλο που μπορεί να παίξει η Θρησκευτική Εκπαίδευση στο σύγχρονο σχολείο, όπως συμβαίνει σε ολόκληρη την Ευρώπη. Προέβη σε μία ‘μεταρρύθμιση’ του Μαθήματος, ώστε αυτό να απευθύνεται σε όλους τους μαθητές του σημερινού πολυπολιτισμικού σχολικού περιβάλλοντος και δείχνει να στηρίζει το Μάθημα των Θρησκευτικών. Είναι όμως έτσι;

Όσοι διδάσκουμε στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση γνωρίζουμε πολύ καλά ότι το κλειδί για να πετύχει ένα Μάθημα δεν είναι οι καλές προθέσεις που το συνοδεύουν. Το κλειδί είναι η διδασκαλία του από εκπαιδευτικούς που έχουν τις γνώσεις και την παιδαγωγική κατάρτιση να προσφέρουν αληθινή μάθηση στους μαθητές. Η Θρησκευτική Εκπαίδευση έχει πολλές ιδιαιτερότητες και ευαίσθητες ισορροπίες που ακόμα και έμπειροι θεολόγοι χρειάζονται συχνά  μεγάλη προετοιμασία,  να επιστρατεύσουν όλα τα «εργαλεία» που διαθέτουν για να παρουσιάσουν ένα εποικοδομητικό μάθημα. Εάν λοιπόν το Υπουργείο υποστηρίζει πραγματικά τη δική του μεταρρύθμιση οφείλει να την εμπιστεύεται μόνο σε επιμορφωμένους Θεολόγους εκπαιδευτικούς, γιατί είναι οι μόνοι που μπορούν να την υποστηρίξουν.

Τα τελευταία χρόνια τα μόνιμα κενά στο Μάθημα των Θρησκευτικών  είναι εκατοντάδες. Είναι και αυτό ένα αποτέλεσμα της Κρίσης στη χώρα μας και της αδιοριστίας των Εκπαιδευτικών. Τα κενά αυτά συνηθίζεται να καλύπτονται από Θεολόγους αναπληρωτές. Είναι χαρακτηριστικό ότι πέρυσι διορίστηκαν 173 Θεολόγοι αναπληρωτές. Την χρονιά που διανύουμε όμως, μολονότι έχουν διοριστεί μέχρι σήμερα περίπου 20.000 αναπληρωτές στο σύνολο της Εκπαίδευσης, οι Θεολόγοι αναπληρωτές που προσλήφθηκαν στην Δευτεροβάθμια Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ήταν μόλις 8! Τι γίνεται με τα υπόλοιπα κενά; Το Υπουργείο προσπαθεί να τα καλύψει με την γ’ ανάθεση παραχωρώντας το Μάθημα στον συμπαθή –πλην όμως χωρίς καμία Θεολογική επιστημονική κατάρτιση– κλάδο των Φιλολόγων ΠΕ02. Υπάρχουν δε καταγγελίες ότι στη νησιωτική επικράτεια γίνεται κατάχρηση και αυτής ακόμη της γ’ ανάθεσης, με αποτέλεσμα το Μάθημα να ανατίθεται σε συναδέλφους παντελώς άσχετων ειδικοτήτων που απλά συμπληρώνουν το ωράριό τους.

Αλήθεια, δεν αντιλαμβάνεται το Υπουργείο Παιδείας ότι μ’ αυτή την πολιτική συντελεί στην πλήρη απαξίωση της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης; Δεν καταλαβαίνει ότι όλος αυτός ο αγώνας που το ίδιο δίνει για την ‘αναβάθμισή’ της ματαιώνεται στην πράξη από την ίδια την πολιτική του; Καλούμε το Υπουργείο, έστω και την ύστατη στιγμή:

1.       να προχωρήσει άμεσα στην κάλυψη των κενών όλων των ειδικοτήτων στη Δευτεροβάθμια.

2.       να κατανοήσει το αδιέξοδο που το ίδιο δημιουργεί και να καλύψει όλα τα κενά στο Μάθημα των Θρησκευτικών με Θεολόγους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και μόνον.

Όλοι οι αδιόριστοι συνάδελφοι Θεολόγοι  να εκτιμήσουν την κρισιμότητα της κατάστασης και να πλαισιώσουν τον Πανελλήνιο Σύλλογο Αναπληρωτών Θεολόγων. Είναι χρέος μας πρώτα απ’ όλα παιδαγωγικό και επιστημονικό να απαιτήσουμε και να διεκδικήσουμε μία ουσιαστική αναβάθμιση του Μαθήματός μας και να μην συντελέσουμε διά της σιωπής μας στην επιχειρούμενη απαξίωση της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης.

Αθήνα, 27 – 11 - 2018

Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Θεολόγων (ΠΑΣΑΘ)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες