Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
με την παρούσα επιστολή θα ήθελα να σας εκφράσω την διαμαρτυρία μου σχετικά με την πρόσφατη επιλογή προϊσταμένων στα Κ.Ε.Σ.Υ.. Αν και είμαι από αυτούς που πιστεύουν στη νέα αυτή δομή της εκπαίδευσης, θεωρώ υποχρέωσή μου να επισημάνω ότι υπάρχει μια καταφανέστατη αδυναμία ως προς τη δομή της λειτουργίας της. Η αδυναμία αυτή αφορά τη διαδικασία επιλογής προϊσταμένων στα Κ.Ε.Σ.Υ., κατά την οποία ήμουν και εγώ υποψήφιος. Θα προσπαθήσω στηριζόμενος σε στατιστικά στοιχεία να καταδείξω ότι είχε προδιαγεγραμμένο αποτέλεσμα, όπως μπορείτε να δείτε στον παρακάτω πίνακα, στον οποίο παρουσιάζεται η προέλευση, ανά βαθμίδα εκπαίδευσης, των νέων προϊσταμένων.
| Τοποθέτηση Προϊσταμένων ανα βαθμίδα εκπ/σης στα Κ.Ε.Σ.Υ. 2018 | ||||
| ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ | ΠΛΗΘΟΣ Κ.ΕΣ.Υ. | Α/ΘΜΙΑ (ΠΕ70/ΠΕ60) | Β/ΘΜΙΑ | Ε.Ε.Π. |
1 | ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ-ΘΡΑΚΗ | 5 | 5 | 0 | 0 |
2 | ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ | 5 | 5 | 0 | 0 |
3 | ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ | 4 | 4 | 0 | 0 |
4 | ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | 5 | 4 | 1 | 0 |
5 | ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ | 9 | 9 | 0 | 0 |
6 | ΝΟΤΙΟ ΑΙΓΑΙΟ | 5 | 5 | 0 | 0 |
7 | ΚΡΗΤΗΣ | 4 | 3 | 1 | 0 |
8 | ΗΠΕΙΡΟΥ | 4 | 4 | 0 | 0 |
9 | ΑΤΤΙΚΗΣ | 13 | 9 | 4 | 0 |
10 | ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ | 4 | 3 | 0 | 1 |
11 | ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ | 3 | 3 | 0 | 0 |
12 | ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ | 4 | 1 | 2 | 1 |
13 | ΘΕΣΣΑΛΙΑ | 4 | 3 | 0 | 1 |
| ΑΘΡΟΙΣΜΑ | 69 | 58 | 8 | 3 |
| ΠΟΣΟΣΤΟ | 100,00% | 84,06% | 11,59% | 4,35% |
Με βάση τον παραπάνω πίνακα, βλέπουμε ότι στην συντριπτική τους πλειονότητα (84,06%) επιλέχθηκαν, ως προϊστάμενοι, συνάδελφοι δάσκαλοι και νηπιαγωγοί από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ένα πολύ μικρό ποσοστό (11,59%) συνάδελφοι από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και ένα απειροελάχιστο ποσοστό (4,35%) από συναδέλφους του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.), που να σημειωθεί, στελεχώνουν κατά κύριο λόγο τα Κ.Ε.Σ.Υ. της χώρας.
Κύριε Υπουργέ,
θεωρώ ότι στα πλαίσια των αρχών δικαίου, της ισοτιμίας, της αξιοκρατίας και της απλής λογικής θα πρέπει να μελετηθεί σοβαρά η παραπάνω αδυναμία και να δοθούν λύσεις. Δυστυχώς, κατά την άποψή μου η βάση γι’ αυτήν την στρέβλωση τέθηκε στο νομοσχέδιο των δομών (ν.4557/2018) και ειδικότερα στο σημείο της αποτίμησης των ακαδημαϊκών προσόντων (άρθρο 24) και κυρίως στο σημείο εκείνο που δόθηκαν 3 μονάδες σε όποιον υποψήφιο είχε τίτλο Διδασκαλείου Εκπαίδευσης. Το πρόβλημα, όμως, είναι ότι δικαίωμα για την φοίτηση σε ένα τέτοιο διδασκαλείο είχαν μόνο εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και όχι όλοι, παρά μόνο Δάσκαλοι και Νηπιαγωγοί. Παρόλες τις επισημάνσεις που έγιναν από αρκετούς συναδέλφους στον Δικτυακό Τόπο Διαβουλεύσεων Opengov, όταν τέθηκε το νομοσχέδιο προς διαβούλευση, αυτές δεν εισακούστηκαν. Επίσης, παρόλο που στον προηγούμενο νόμο (ν.3848/2010), που ίσχυε μέχρι πριν λίγους μήνες, υπήρχε η επισήμανση, ότι η συγκεκριμένη μοριοδότηση μετρούσε μόνο για τις κρίσεις στελεχών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, για κάποιο λόγο δεν ελήφθη ούτε και αυτό υπόψιν. Αποτέλεσμα των παραπάνω ήταν να έχουμε μια “φωτογραφική” διάταξη υπέρ των δασκάλων/νηπιαγωγών έναντι όλων των άλλων κλάδων της εκπαίδευσης που οδήγησε, όπως φαίνεται από τον παραπάνω πίνακα, η στελέχωση των Κ.Ε.Σ.Υ. να είναι “δασκαλοκρατούμενη”. Διάταξη η οποία δεν έχει λογική, όταν μιλάμε για θέσεις ευθύνης, που δεν αφορούν μια βαθμίδα εκπαίδευσης. Έτσι, έχουμε τα αποτελέσματα για τα Κ.Ε.Σ.Υ. όπου όλοι οι νέοι προϊστάμενοι από την Α/θμια ξεκινούσαν με +3 μονάδες την διαδικασία, σε σχέση με έναν εκπαιδευτικό της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού. Φυσικά η όλη αδικία δεν αφορά μόνο τους προϊσταμένους των Κ.Ε.Σ.Υ., αλλά και τις άλλες θέσεις ευθύνης που συναντάται η Α/θμια και η Β/θμια εκπαίδευση, όπως είναι οι Συντονιστές Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, οι Συντονιστές Εκπαίδευσης για την Αειφορία, οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, ακόμα και οι Διευθυντές των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ !.
Κύριε Υπουργέ,
θεωρώ ότι το θέμα είναι άκρως σοβαρό και αποτελεί μελανό σημείο του νομοσχεδίου. Σας παρακαλώ να επιληφθείτε του θέματος και να επιστρέψει η επεξηγηματική αναφορά, που ίσχυε με τον προηγούμενο νόμο, ώστε τα μόρια του Διδασκαλείου να αποδίδονται αποκλειστικά για την επιλογή στελεχών σε δόμες που ανήκουν μόνο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Μετά τιμής,
Βασίλης Χριστινάκης
ΠΕ03 Μαθηματικός
Διευθυντής του Ενιαίου Ειδικού
Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου Ρόδου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη