Εμπόδια άρχισαν να ορθώνονται στην απορρόφηση του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδος από το Πανεπιστήμιο Πατρών. Αφορούν την τοποθέτηση των διδασκόντων του ΤΕΙ στην ακαδημαϊκή κλίμακα των διδασκόντων του πανεπιστημίου και στην πρόταση για νέα πολυτεχνική σχολή. Η αντιστροφή του κλίματος φέρεται να σχετίζεται εμμέσως και με το αίτημα για νέα Νομική Σχολή με έδρα στην Πάτρα.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες στις διαπραγματεύσεις των εκπροσώπων του Πανεπιστημίου Πατρών και του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδος με τα στελέχη του υπουργείου Παιδείας, καταγράφονται έντονα αποκλίνουσες θέσεις, που θέτουν εν αμφιβόλω τη συμφωνία απορρόφησης του ΤΕΙ από το πανεπιστήμιο.
Το Πανεπιστήμιο Πατρών είναι κάθετα αρνητικό στην ίδρυση Σχολής Τεχνολογίας τετραετούς φοίτησης, όπως προτείνουν οι εκπρόσωποι του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδος. Η αντίσταση του πανεπιστημίου προέρχεται κυρίως από την Πολυτεχνική Σχολή του, όπου δεν θεωρούν ότι ακαδημαϊκά μπορεί να λειτουργήσει μία πολυτεχνική σχολή τετραετούς φοίτησης. Αντίθετα, η Πολυτεχνική Σχολή έχει καταθέσει τη δική της πρόταση για τη «σύμπραξη» με το ΤΕΙ. Το υπουργείο Παιδείας από την πλευρά του, συντάσσεται με τη θέση του πανεπιστημίου και είναι αρνητικό με την ίδρυση σχολής τεχνολογίας.
Το δεύτερο σημείο στο οποίο η διαφωνία είναι προς το παρόν ισχυρή, αφορά τη θέση των διδασκόντων του ΤΕΙ στο «νέο» ίδρυμα. Οι εκπρόσωποι του ΤΕΙ διαφωνούν με τη δημιουργία ενός γενικού τμήματος, το οποίο θα λειτουργήσει ως «κέλυφος» για να ενταχθούν σε αυτό όλοι οι διδάσκοντες του νυν ΤΕΙ, πριν κατανεμηθούν –ανά αντικείμενο– στα τμήματα.
Εκτός από τις διαφωνίες ως προς τη νέα σχολή τεχνολογίας και τη θέση των διδασκόντων των ΤΕΙ, ένας λόγος για την αλλαγή κλίματος στο Παν. Πατρών είναι τα εμπόδια που εμφανίζονται στην ίδρυση Νομικής Σχολής στην Πάτρα. Οπως παρουσίασε η «Κ» (φύλλο Κυριακής 23/12), η ηγεσία του Πανεπιστημίου Πατρών δέχθηκε να συζητήσει την προοπτική της συνέργειας με το ΤΕΙ, καθώς το σχετικό σχέδιο συνεργειών πανεπιστημίων – ΤΕΙ υπαγορεύεται από επιταγές του ΟΟΣΑ, αλλά και ζητώντας από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης και ανάπτυξης του Παν. Πατρών, την ίδρυση της Νομικής. Μάλιστα, στο ίδιο πλαίσιο προτείνεται η ίδρυση Γεωτεχνικών Επιστημών στο Αγρίνιο.
Για τις διαφωνίες που διατυπώνονται στην πρόταση για ίδρυση Νομικής στην Πάτρα, η πρύτανης του ιδρύματος κ. Βενετσάνα Κυριαζοπούλου, μιλώντας χθες στην «Κ», ανέφερε ότι είναι ένα αίτημα που χρονολογείται από το 1998 και επιτέθηκε στις Νομικές Αθηνών, ΑΠΘ και Θράκης που αντιδρούν στην πρόταση, κατηγορώντας τες ευθέως για παρέμβαση στο αυτοδιοίκητο ενός άλλου πανεπιστημίου.
Επίσης, η κ. Κυριαζοπούλου σχολιάζοντας όσους –πολιτικές δυνάμεις, επιστημονικές ενώσεις και επαγγελματικούς συλλόγους– αντιδρούν στην ίδρυση τέταρτης Νομικής, ανέφερε ότι «δεν μπορεί να συζητείται η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων και να μην επιτρέπεται η επέκταση των νυν δημόσιων. Δηλαδή, η χώρα “σηκώνει” ιδιωτικές σχολές, αλλά όχι τέταρτη Νομική Σχολή;».
Από την άλλη, το νομοσχέδιο για τη συνένωση των Διεθνούς Πανεπιστημίου με τα ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση μετά τις 10 Ιανουαρίου, με στόχο όπως τονίζει ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου σε επιστολή του προς τις ηγεσίες των ιδρυμάτων, να ψηφιστεί στην ολομέλεια της Βουλής μέσα στον Φεβρουάριο.
Παράλληλα, το υπουργείο σχεδιάζει πολυνομοσχέδιο, στο οποίο θα συμπεριλάβει εκκρεμή θέματα όπως το σχέδιο διορισμών στη δημόσια εκπαίδευση, το νέο εξεταστικό σύστημα για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Πηγή: Καθημερινή
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη