Η υποχρεωτική φοίτηση των νηπίων α΄ και β΄ ηλικίας αποκλειστικά στο Νηπιαγωγείο αποτελεί από τις 2 Μαρτίου 2018 νόμο του κράτους (Ν. 4521, ΦΕΚ 38/2-3-2018). Η ΚΕΔΕ και όσοι συντάσσονται μαζί της πίστευαν ότι είχαν ισχυρά επιχειρήματα για τη μη ένταξη των νηπίων β΄ ηλικίας αποκλειστικά στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο. Όμως τα επιχειρήματά τους για συρρίκνωση – αποδόμηση των παιδικών σταθμών και απώλεια θέσεων εργασίας ήταν αβάσιμα και κατέρρευσαν. Χιλιάδες παιδιά δεν έχουν πρόσβαση στους Δημοτικούς παιδικούς σταθμούς και αυτό αποδεικνύεται με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ΕΕΤΑΑ και τα οποία δεν μπορούν να αμφισβητηθούν. Τονίζουμε ότι αν εφαρμοζόταν η Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση σε όλη τη χώρα, χιλιάδες παιδιά 3 – 4 χρόνων, τα οποία τώρα δε βρίσκουν θέση στους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς (γιατί οι θέσεις καλύπτονται από παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας) θα μπορούσαν να έχουν πρόσβαση σε παιδικούς σταθμούς. Επισημαίνουμε ότι οι Δημοτικοί παιδικοί σταθμοί είναι οι μοναδικές δομές αγωγής και φροντίδας στις οποίες μπορούν να φιλοξενηθούν τα παιδιά 3 – 4 χρόνων.
Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΚΑΙ Η ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ
Για τη σχολική χρονιά 2018 – 2019 η Δίχρονη Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση εφαρμόστηκε σε 184 από τους 325 Δήμους της επικράτειας. Το Υπουργείο Παιδείας το καλοκαίρι του 2018 εξέδωσε πρόσκληση προς τους Δήμους για αγορά αιθουσών.
Στην α΄ πρόσκληση που αφορούσε αγορά αιθουσών κ.λπ., που θα τοποθετηθούν εντός των υπαρχόντων σχολικών μονάδων, συμμετείχαν 26 Δήμοι. Στην ολοκλήρωση της διαδικασίας διαπιστώθηκε ότι από τους 26 δήμους που έκαναν αιτήματα για προκάτ, οι 6 δεν κατέθεσαν τελικά Τεχνικό Δελτίο με αποτέλεσμα να βγουν εκτός διαδικασίας (ανάμεσα σε αυτούς ήταν και δήμοι με αυξημένες ανάγκες σε αίθουσες όπως οι δήμοι Αθηναίων, Καισαριανής, Χερσονήσου και Ξάνθης). Φυσικά με τις αίθουσες αυτές δε θα έλυναν συνολικά το πρόβλημά τους αλλά τουλάχιστον θα έλυναν μέρος του, χρησιμοποιώντας τις αίθουσες ως προσωρινή λύση έως ότου κατασκευαστούν κτήρια σύγχρονων προδιαγραφών.
Στη β΄ πρόσκληση που αφορούσε αγορά αιθουσών οι οποίες θα τοποθετηθούν εντός οικοπέδων της ΚτΥπ ή εντός των δημοτικών οικοπέδων, δεν ανακοινώθηκαν ακόμη οι Δήμοι που θα συμμετέχουν, αλλά σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες που έχουμε ελάχιστοι Δήμοι υπέβαλαν αιτήματα.
Επίσης, μετά την τροποποίηση της Υπουργικής Απόφασης για τα προς ενοικίαση κτίρια Νηπιαγωγείων που επιτρέπει την ενοικίαση και μικρότερων χώρων, π.χ. αίθουσες από 15 τ.μ. όπου μπορούν να φιλοξενήσουν 10 νήπια, δεν εκδόθηκε από τους Δήμους καμιά δημόσια πρόσκληση για εύρεση χώρων προς ενοικίαση.
Με βάση τα παραπάνω φαίνεται ότι από τους Δημάρχους, οι οποίοι συντάσσονται με τη γνωστή «γραμμή» της ηγεσίας της ΚΕΔΕ (και των κομμάτων που ήταν αντίθετα στη θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης), αναπτύσσεται ένα ιδιότυπο καθεστώς άρνησης εφαρμογής του πρόσφατα ψηφισμένου νόμου ή αδράνειας σε πρωτοβουλίες που θα βοηθήσουν την υλοποίηση της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ;
- Η Κυβέρνηση παραχωρεί στο Υπερταμείο (πρώην ΤΑΙΠΕΔ) οικόπεδα που θα έλυναν άμεσα και ποιοτικά το πρόβλημα της σχολικής στέγης για την καθολική εφαρμογή της δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
- To Υπουργείο Παιδείας δεν προχωρά σε αλλαγές χρήσης οικοπέδων (π.χ., Δήμων Ζωγράφου, Αθηναίων, Πειραιά, Νέα Σμύρνης, Καλλιθέας κ.α.) άλλων Υπουργείων, της εκκλησίας, του Στρατού, των Πανεπιστημίων ή ακόμη και σε απαλλοτριώσεις οικοπέδων που υπάρχουν σε πολλούς Δήμους και είναι σε αχρησία ή εγκαταλελειμμένα.
Αν και κάνει κάποια δειλά βήματα προς τη σταδιακή εφαρμογή της, συνεχίζει να εμπλέκει τους Δήμους στην εκπαιδευτική πολιτική, κλυδωνίζοντας την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Η εμπλοκή των Δήμων έχει ήδη δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα και αν συνεχιστεί υπάρχει κίνδυνος να ακυρωθεί η εφαρμογή του νομοθετήματος (ακόμα και σε βάθος τριετίας, όπως προβλέπεται).
ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΡΝΕΙΤΑΙ τη δημιουργία ενός δημόσιου φορέα που θα είναι υπεύθυνος για τη Σχολική Στέγη, αν και αποτελεί επιτακτική ανάγκη. Η κατάργηση του ΟΣΚ και η μεταφορά όλης της αρμοδιότητας για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση σχολικών κτηρίων – υποδομών στους Δήμους (χωρίς να συνοδεύεται μάλιστα από την απαιτούμενη χρηματοδότηση) αποδείχτηκε λανθασμένη και με επιπτώσεις ολέθριες για την εκπαίδευση. Επιβάλλεται άμεσα η μεταφορά όλων των αρμοδιοτήτων για το σχεδιασμό – υλοποίηση – ανέγερση σχολικών κτιρίων στο Υπουργείο Παιδείας.
Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ άμεσα χρηματοδότηση, απαλλοτρίωση οικοπέδων και ανέγερση σύγχρονων εκπαιδευτικών δομών με δαπάνες από τον Γενικό Κρατικό Προϋπολογισμό.
ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ:
- Ζητά ξανά την άποψη των τριμερών, ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΔΗΜΟΥΣ όπου είναι περιττές οι συνεδριάσεις των τριμερών, αφού οι υπάρχουσες δομές επαρκούν για τη φοίτηση όλων των νηπίων και προνηπίων.
- Συνεχίζει να δίνει λόγο στους Δημάρχους, όχι απλά για τις κτιριακές υποδομές (όπως ήταν μέχρι τώρα) αλλά ζητά ξανά τη ψήφο τους για να λειτουργήσει κομμάτι της εκπαίδευσης. Η επιμονή στον «υποκειμενισμό» των Δημάρχων, αποτελεί επικίνδυνη τακτική για το σύνολο της εκπαίδευσης. Οι δήμαρχοι απέκτησαν ενεργό ρόλο στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό, ένα ρόλο που διεκδικούσαν από χρόνια και δεν είχαν αποκτήσει εξαιτίας των σφοδρών αντιδράσεων του εκπαιδευτικού κινήματος.
- Δε διασφαλίζει τη δίχρονη προσχολική αγωγή και εκπαίδευση αφού η άρνηση ή η εσκεμμένη αδράνεια αποτελούν άλλοθι για όλους όσοι αρνούνται.
Επειδή η εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης:
- Α) είναι μια ουσιαστικής σημασίας παρέμβαση στο εκπαιδευτικό σύστημα και απαιτεί όρους ποιοτικούς και οικονομικούς για να εφαρμοστεί σε όλη την επικράτεια,
- Β) θα είναι εφικτή μόνο αφού υπάρξει ΑΜΕΣΑ διασφάλιση των δύο βασικών της παραμέτρων, της επάρκειας των υποδομών και της στελέχωσης των με το απαραίτητο μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό,
- επειδή ακόμα τα σχολεία & νηπιαγωγεία για να λειτουργήσουν ποιοτικά χρειάζονται ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ:
ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
- να προβεί άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες για την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης,
- να ανακοινώσει χρονοδιάγραμμα σχολικής στέγης για τα Νηπιαγωγεία,
- να προβεί σε μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.
Οι πολιτικές των περικοπών και οι απαιτήσεις των δανειστών διαλύουν καθημερινά το δημόσιο σχολείο και το μετατρέπουν σε προϊόν προς πώληση. Ο αγώνας για το δίχρονο υποχρεωτικό Δημόσιο Νηπιαγωγείο είναι αγώνας όλης της εκπαίδευσης για την υπεράσπιση του δημόσιου αγαθού της παιδείας, αγώνας ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης και κατά της αποκέντρωσης.
Διεκδικούμε - απαιτούμε την άμεση και καθολική εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης σε όλους τους Δήμους της χώρας, με την άμεση υλοποίηση της ίδρυσης επιπλέον νηπιαγωγείων με κατάλληλες υλικοτεχνικές υποδομές – κτήρια και μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και την άμεση συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων (Υπουργείου Παιδείας – κυβέρνησης – Ο.Τ.Α.).
Σε ότι αφορά την περιοχή ευθύνης του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου απαιτούμε:
- από τους Δημάρχους: Αμαρουσίου, Κηφισιάς, Πεύκης – Λυκόβρυσης και Πεντέλης – Μελισσιών να μεριμνήσουν άμεσα, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, για τις υλικοτεχνικές υποδομές (αίθουσες) που χρειάζονται για την άμεση εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής & Εκπ/σης από το Δημόσιο Νηπιαγωγείο από το σχολικό έτος 2019 – 2020 στους Δήμους τους,
- από τη Δ/νση Π. Ε. Β΄ Αθήνας να προβεί σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες (ιδρύσεις νέων Νηπιαγωγείων ή αναβάθμισης οργανικότητας Νηπιαγωγείων, ώστε να εγγραφούν στα Δημόσια Νηπιαγωγεία της περιοχής μας όλα τα νήπια και προνήπια ηλικίας 4 – 5 ετών κατά το σχολικό έτος 2019 - 2020,
- από το ΥΠΠΕΘ και την κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα στους αναγκαίους διορισμούς Νηπιαγωγών και την εξασφάλιση πιστώσεων για την υλικοτεχνική υποδομή των Νηπιαγωγείων, ώστε να υπάρξει άμεση και καθολική εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης από το σχολικό έτος 2019 - 2020.
Συγκεκριμένα και με βάση στοιχεία της Δ/νσης Π. Ε. Β΄ Αθήνας για να καθιερωθεί άμεσα η Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή & εκπ/ση από το τρέχον σχολικό έτος (2018 – 2019) στους Δήμους της περιοχής ευθύνης του συλλόγου μας υπήρχε και υπάρχει ανάγκη ίδρυσης και λειτουργίας Νηπιαγωγείων στους Δήμους: Αμαρουσίου (6 επιπλέον τμήματα Νηπιαγωγείου – 6 νέες αίθουσες), Κηφισιάς (4 επιπλέον τμήματα Νηπιαγωγείου – 4 νέες αίθουσες), Πεύκης – Λυκόβρυσης (5 επιπλέον τμήματα Νηπιαγωγείου – 5 νέες αίθουσες), Πεντέλης – Μελισσίων (4 επιπλέον τμήματα Νηπιαγωγείου – 4 νέες αίθουσες). Όλες οι παραπάνω ανάγκες μπορούν να αντιμετωπιστούν άμεσα με την εξεύρεση (ενοικίαση) κατάλληλων χώρων αιθουσών στους κατά τόπους Δήμους και την άμεση ενεργοποίηση των διαδικασιών για ανέγερση νέων αιθουσών Νηπιαγωγείων σύμφωνα με τις πάγιες – χρόνιες διεκδικήσεις του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου για την ανέγερση νέων κτηρίων Νηπιαγωγείων & Δημοτικών Σχολείων στους Δήμους της περιοχής ευθύνης του (ήδη έχει κατατεθεί σχετικό έγγραφο – υπόμνημα για το ζήτημα των ελλείψεων στις κτηριακές υποδομές των σχολικών μονάδων στο Δήμο Αμαρουσίου και θα γίνει αυτό – για όλους τους Δήμους – ανά Δήμο της περιοχής ευθύνης του συλλόγου μας στο άμεσο μέλλον) σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής, την κυβέρνηση και το ΥΠΠΕΘ. Ακόμα ενημερώθηκαν τα Δημοτικά Συμβούλια των Δήμων: Αμαρουσίου (στις 6 – 11 – 2018), Κηφισιάς (14 – 11 – 2018) και Λυκόβρυσης – Πεύκης για το θέμα της εφαρμογής της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής & Εκπ/σης από το σχολικό έτος 2019 – 2020 και τα αιτήματα – διεκδικήσεις του Συλ. Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου & της Δ. Ο. Ε. από τον Πρόεδρο του Δ. Σ. του σωματείου μας.
Τώρα είναι η ώρα να αποδειχθεί από ποιους και σε ποιο βαθμό υπάρχει η πολιτική βούληση για την ουσιαστική και καθολική εφαρμογή της Δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο. Από τη δική μας πλευρά δηλώνουμε ότι είναι εφικτό άμεσα να ξεκινήσει η εφαρμογή της Δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης από το σχολικό έτος 2019 – 2020 στους παραπάνω Δήμους (Αμαρουσίου, Κηφισιάς, Πεύκης – Λυκόβρυσης, Πεντέλης – Μελισσίων) και καλούμε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (ΥΠ.Π.Ε.Θ. – κυβέρνηση – Ο. Τ. Α. – Ενώσεις & Συλλόγους Γονέων – Κηδεμόνων) να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων υπερασπιζόμενοι το Δημόσιο Νηπιαγωγείο και τη Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπ/ση με γνώμονα την υπεράσπιση και διεύρυνση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας (νηπίων και προνηπίων).
Καλούμε το Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε. να θέσει άμεσα το θέμα στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘ της εφαρμογής της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης σε όλη την επικράτεια από το σχολικό έτος 2019 – 2020 και να βγει και σχετική υπουργική απόφαση που θα εντάσσει το σύνολο των Δήμων της χώρας στην εφαρμογή της άμεσα.
Καλούμε τους Συλλόγους Εκπ/κών Π. Ε. της χώρας να προχωρήσουν στην έκδοση αντίστοιχων αποφάσεων σχετικά με την άμεση εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης από το επόμενο σχολικό έτος (2019 – 2020).
Καλούμε την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘ να προχωρήσει άμεσα στην έκδοση της σχετικής Υπουργικής απόφασης, στο πλαίσιο της εφαρμογής του νόμου 4521/2018, με την οποία θα εντάσσονται όλοι οι Δήμοι της χώρας στην εφαρμογή της Δίχρονης και Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής & Εκπαίδευσης από το σχολικό έτος 2019 – 2020.
ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ ΔΙΧΡΟΝΗ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη