Thumbnail
Για τις εξελίξεις στο χώρο της Φυσικής Αγωγής

Απόπειρα πρώτη: Ισοπέδωση των πτυχίων Φυσικής Αγωγής και εξίσωσή τους με σεμινάρια από ιδιωτικούς φορείς.

Φανερός σκοπός της ρύθμισης: Η διευθέτηση του χώρου της άσκησης και της πολυδιάσπασης των επαγγελματιών του.

Κεκαλυμμένος σκοπός: Η προσφορά της βιομηχανίας της άσκησης στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα και κεφάλαια, για την απρόσκοπτη και ανεμπόδιστη από τον δημόσιο έλεγχο και τα εργατικά δικαιώματα, αύξηση των κερδών τους, με αδιαφορία για την ορθή και επιστημονική εκγύμναση και, αλίμονο, και για την δημόσια υγεία.

Απόπειρα δεύτερη: Κατάργηση των μαθημάτων της Φυσικής Αγωγής και των Θρησκευτικών από την Γ τάξη του Λυκείου.

Φανερός σκοπός της ρύθμισης: Η δήθεν αδιατάρακτη στόχευση των μαθητών της Γ Λυκείου στα μαθήματα προσανατολισμού.

Κεκαλυμμένος σκοπός: Η συνεχής υποβάθμιση, μέχρι την τελική εξαφάνισή τους, μαθημάτων που δεν προσφέρουν πεδίο βαθμολόγησης των δεξιοτήτων των μαθητών, με ευκόλως αξιολογούμενα τεστς, με απώτερη στόχευση την δημιουργία σχολείων, προσανατολισμένων στην αποφοίτηση ανθρώπων έτοιμων να επιτελέσουν τον ρόλο των γραναζιών και όχι πολύπλευρα μορφωμένων και καλλιεργημένων.

Πως αντιμετωπίστηκαν από τους θιγόμενους οι παραπάνω απόπειρες; Με διαφορετικούς τρόπους, αλλά πάντως το ίδιο δυναμικούς. Εξηγούμαι: Η πρώτη απόπειρα αποκρούστηκε με δυναμικές κινητοποιήσεις, κυρίως στους δρόμους. Χιλιάδες φοιτητές και πτυχιούχοι Φυσικής Αγωγής διαδήλωσαν με μεγαλειώδεις πορείες και συγκεντρώσεις, σε συνδυασμό με την έκδοση επιστημονικού πορίσματος, κατά της ρύθμισης, από τους καθηγητές των σχολών τους και ψηφισμάτων διαμαρτυρίας από τις επιστημονικές ενώσεις Φυσικής Αγωγής.

Η δεύτερη απόπειρα αποκρούστηκε με δυναμικές και εμπνευσμένες κινητοποιήσεις κυρίως στο πνευματικό και επικοινωνιακό επίπεδο, οι οποίες βρήκαν πρόσφορο έδαφος προβολής από αδέσμευτα και ανεξάρτητα ενημερωτικά μέσα και ιστοσελίδες. Επιστημονικά τεκμηριωμένες δημοσιεύσεις περί της αναγκαιότητας των μαθημάτων αυτών, ειδικά για την Γ τάξη του Λυκείου, πλούσια αρθρογραφία με επιχειρήματα για την χρησιμότητα ύπαρξης των μαθημάτων αυτών στην τάξη αυτή, με ταυτόχρονη ανάδειξη των συνταγματικώς εξοπλισμένων νομικών επιχειρημάτων για τα νομικά κωλύματα της κατάργησής τους (Βλέπετε συνταγματική πρόβλεψη με σχετικά άρθρα για την αναγκαιότητα διδασκαλίας των μαθημάτων αυτών στα Ελληνόπουλα). 

Τα αποτελέσματα και για τις δύο απόπειρες κοινά: Οι σκοπούμενες ρυθμίσεις αποσύρθηκαν είτε ως σχεδιασμοί επί χάρτου, όπως για την κατάργηση των μαθημάτων από την Γ Λυκείου αποτέλεσε η σκέψη του Ι.Ε.Π., είτε ως συντελεσμένων νομοσχεδίων, όπως για την απαξίωση των πτυχίων Φυσικής μέσω της εξίσωσης και της ισοπέδωσης αποτέλεσε το επίμαχο σχέδιο νόμου.

Βλέπετε για το πρώτο την πρόσφατη απόφαση του υπουργείου για τα προγράμματα σπουδών (πατήστε εδώ) και το δεύτερο την εισαγωγή του νομοσχεδίου στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων, χωρίς τις επίμαχες ρυθμίσεις.

Για να δείτε πατήστε εδώ.
https://www.google.com/url?q=https://www.in.gr/2019/02/23/sports/katethese-sti-vouli-athlitiko-nomosxedio-o-vasileiadis/&sa=U&ved=0ahUKEwiHjc_Zo9TgAhXMUJoKHemoDgoQFggFMAA&client=internal-uds-cse&cx=002579118343014641859:fvsmqe64xci&usg=AOvVaw3yZmXBAR0L5MWZPjmY25xu)

Τι αποδεικνύει αυτό το γεγονός; Επιλέξτε μία από τις παρακάτω απαντήσεις, για να μιμηθούμε και λίγο τα περίφημα τεστς – ερωτήματα πολλαπλών επιλογών (multiple choice), τα οποία επιχειρούν διάφορα κέντρα να προωθήσουν για την βαθμολόγηση και αξιολόγηση των «γνώσεων» (σε εισαγωγικά) των μαθητών μας:

Α) Η κυβέρνηση άλλαξε γνώμη, γιατί το σκέφτηκε καλύτερα και αποδέχθηκε την ορθότητα των επιχειρημάτων μας, σκεφτόμενη το δημόσιο συμφέρον.

Β) Και η κυβέρνηση και αυτοί που προωθούν τις ρυθμίσεις που τους συμφέρουν, ανέκοψαν προσωρινά την προσπάθειά τους, γιατί δεν βρήκαν το πρόσφορο έδαφος στην κοινωνία.

Γ) Οι ευνοούμενοι από τους σχεδιασμούς αυτούς λυπήθηκαν αυτούς που θα ισοπέδωναν οι ρυθμίσεις και σε ένδειξη φιλανθρωπίας και ελεημοσύνης υποχώρησαν.

Δ) Όλοι τους φοβήθηκαν να μην φάνε ξύλο, που λέει ο λόγος, υπό την έννοια η κυβέρνηση να μην χάσει ψήφους και οι ευνοούμενοι να μην αποκαλυφθούν με σαφήνεια για όλη την κοινωνία τα άνομα και απάνθρωπα σχέδιά τους.

Όσοι επιλέξουν την απάντηση (Α) θεωρώ ότι κινούνται στα όρια της αφέλειας και δεν αφιερώνουν λίγο χρόνο παραπάνω για την εμβάθυνση στα γεγονότα.

Όσοι επιλέξουν την απάντηση (Β) πιστεύω ότι προσεγγίζουν περισσότερο την πραγματικότητα από κοινωνικής και οικονομικής σκοπιάς.

Όσοι προτιμήσουν την απάντηση (Γ) νομίζω ότι παίζουν τον ρόλο του «μαντρόσκυλου» των κρατούντων και προσέχουν τα «πρόβατα» στο μαντρί, τάζοντάς τους «ξεροκόμματα».

Τέλος οι προτιμούντες την απάντηση (Δ) φρονώ ότι αποτελούν την πληθώρα και συγκροτούν τις πλειοψηφίες των μειοψηφιών (εννοώ αυτών που συμμετέχουν σε εκλογές με την αποχή στα ύψη) που τελικά εκλέγουν κυβερνήσεις, δημάρχους, ευρωβουλευτές και άλλους εκπροσώπους μας. Σε αυτό τους βοηθούν αρκετά και αυτοί που επιλέγουν την απάντηση (Α).

Ποιοί από τους παραπάνω πιστεύετε ότι αντέδρασαν στις απόπειρες για να περάσουν οι σκοπούμενες ρυθμίσεις; Περιμένω με ενδιαφέρον τις απαντήσεις σας.

Εγώ πάντως θεωρώ ότι αντέδρασαν αυτοί που επέλεξαν την απάντηση (Β). Αυτό εξάλλου μας διδάσκει και η πολιτική μας ιστορία. Οι σκεπτόμενοι άνθρωποι και ολόπλευρα μορφωμένοι αλλάζουν την ιστορία και κινούν το κοινωνικό «γίγνεσθαι».

Τι είδους άνθρωποι τελικά επιθυμούμε να είμαστε;

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pipila_mwro_large.jpg
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;
Η συχνή χρήση της μπορεί να περιορίσει τον χρόνο που το παιδί εξασκεί την παραγωγή φωνημάτων και τη λεκτική επικοινωνία, καθώς η πιπίλα περιορίζει...
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;