Thumbnail
Ο αναπληρωτής καταγγέλλει πως κλονίστηκε η ηρεμία και η υγεία του

Ο αναπληρωτής εκπαιδευτικός Κώστας Μαντζανάς, έστειλε κείμενο στο alfavita.gr σύμφωνα με το οποίο παραιτείται, όπως ο ίδιος αναφέρει, λόγω συκοφαντιών, απειλών και αυταρχικών συμπεριφορών διευθυντών.

Ο κύριος Κώστας Μαντζανάς, είχε γίνει γνωστός μέσα από τις σελίδες του alfavita.gr τον Απρίλιο του 2016 όταν κατήγγειλε πως δέχτηκε bullying από μαθητές στη Φλώρινα (δείτε εδώ το Bullying μαθητών σε αναπληρωτή στη Φλώρινα. Τον ανάγκασαν σε παραίτηση!

Επειδή στη καταγγελία αναφέρονται ονόματα διευθυντών σχολείων στη Σάμο, το όνομα συνδικαλίστριας της ΕΛΜΕ Σάμου όπως και το όνομα του Προϊσταμένου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σάμου, στον οποίο αποστέλλεται η παρακάτω επιστολή, θα παρακαλούσαμε όποια απάντηση δοθεί στις καταγγελίες του κυρίου Κώστα Μαντζανά να σταλεί στο [email protected]

Διαβάστε εδώ την απάντηση της ΕΛΜΕ Σάμου

Το κείμενο του αναπληρωτή που παραιτήθηκε από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση:

Προς τον Προϊστάμενο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σάμου, κ. Δημήτρη Ταμπαχανιώτη:

«Η καλή μέρα φαίνεται απ’ το πρωί.   Και η κακή επίσης…»

   Φάνηκε από την επίθεση που μου εξαπέλυσε η διευθύντρια του 1ου Γυμνασίου Σάμου, Ευτυχία Κόντη, με κάθε θεμιτό και αθέμιτο τρόπο.  Από τις συνεχείς και έντονες παρατηρήσεις της προς εμένα, επειδή άργησα, 3 φορές την 1η ώρα στο σχολείο, στις αρχές (Οκτώβρη 2018), όταν δεν είχα μάθει καλά – καλά τους δρόμους στο Βαθύ Σάμου και δυσκολευόμουν να βρω σημείο να παρκάρω το αμάξι μου.  Δημιουργώντας μου έτσι μεγάλο stress.  Από τη ανοχή που έδειξε στην παραβατικού τύπου συμπεριφορά αρκετών μαθητών του 1ου Γυμνασίου Σάμου απέναντί μου, ωθώντας έτσι την κατάσταση στο να χαθεί κάθε σεβασμός προς το πρόσωπό μου από μεγάλη μερίδα μαθητών του σχολείου (ακυρώνοντας π.χ. τις ωριαίες αποβολές που είχα δώσει σε κάποιους μαθητές για την απαράδεκτη συμπεριφορά τους στην τάξη και δίνοντάς τους έτσι το δικαίωμα να νομίζουν ότι μπορούν να κάνουν «ό,τι τους καπνίσει» μέσα στη σχολική αίθουσα).

   Από τον ιδιοκτήτη του 1ου σπιτιού που νοίκιασα στο Βαθύ Σάμου (που δεν μου αποκάλυψε ούτε καν το επώνυμό του, για να μου παίρνει τα ενοίκια «μαύρα», ο οποίος όταν του ζήτησα να μου φέρει μαστόρους για να μου φτιάξει τα υδραυλικά στο σπίτι (διαρροές και άλλα), μου είπε:  «αν δεν σου αρέσει το σπίτι αυτό όπως είναι, να τα μαζέψεις και να φύγεις!» …   Δείχνοντας έτσι με ποιον τρόπο υποδέχονται κάποιοι ντόπιοι εδώ στη Σάμο τους εσωτερικούς μετανάστες.  Όπως και τους εξωτερικούς μετανάστες…

   Γεγονότα που με οδήγησαν σε ψυχοσωματική κατάπτωση (αφού εκτός των άλλων, μεσούσης της χρονιάς, αναγκάστηκα να κάνω μετακόμιση σε άλλο σπίτι στη Σάμο),  αναγκάζοντάς με έτσι να ζητήσω κάποιες μέρες άδεια απ’ το σχολείο.  Νομότυπα.  Με ιατρικά έγγραφα.  Παρ’ όλα αυτά, η κυρία Κόντη έκανε αναφορά σε βάρος μου στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σάμου, για αδικαιολόγητη απουσία απ’ το σχολείο (!!!), αλλά και για αδυναμία διαχείρισης τάξης…  Στην οποία αναφορά βεβαίως απάντησα κι εγώ με ανάλογο τρόπο, με αναφορά σε βάρος της,  για «ανάρμοστη και αναξιοπρεπή συμπεριφορά προς εκπαιδευτικό».

    Η κ. Κόντη όμως το προχώρησε κι άλλο, ασκώντας πιέσεις συναδέλφους εκπαιδευτικούς του 1ου Γυμνασίου Σάμου να υπογράψουν επί τη απουσία μου  (σε συνέλευση συλλόγου διδασκόντων που έγινε εκτάκτως μια μέρα, σκόπιμα επειδή γνώριζε ότι εκείνη τη μέρα θα έλειπα απ’ το 1ο Γυμνάσιο Σάμου, μην έχοντας έτσι τη δυνατότητα να υπερασπίσω τον εαυτό μου στις συκοφαντίες της σε βάρος μου) κατάπτυστο έγγραφο ότι δήθεν είμαι επικίνδυνος να χειροδικήσω σε μαθητές!!!  Το οποίο κείμενο ευτυχώς κανείς δεν υπέγραψε.  Τις ίδιες συκοφαντίες όμως έσπειρε η κ. Κόντη και στο σύλλογο γονέων του 1ου Γυμνασίου Σάμου,  πείθοντάς τους έτσι να κάνουν έγγραφα παράπονα προς τον Εισαγγελέα για μένα…   Ο οποίος έστειλε αίτημα προς εσάς κ. Ταμπαχανιώτη για να με καλέσετε να απαντήσω εγγράφως μέσα σε 3 εργάσιμες μέρες.  Όπως και μου ζητήσατε επίσης να παρευρεθώ σε συνέλευση στο 1ο Γυμνάσιο Σάμου,  όπου θα ήταν παρών ο σύλλογος εκπαιδευτικών του 1ου Γυμνασίου Σάμου, ο σύλλογος γονέων του του εν λόγω σχολείου, συνδικαλίστρια της ΕΛΜΕ Σάμου, η υπεύθυνη επί των εκπαιδευτικών θεμάτων στη Σάμο και εσείς.  Και στην οποία  συνέλευση, ως γνωστόν, αρνήθηκα να παρευρεθώ (ως απολογούμενος σε δικαστήριο),  παρά άφησα κείμενό μου επί του θέματος να αναγνωστεί.  Η συνέχεια είναι γνωστή σε σας.  Μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων,  ενώ συνέχιζα να διδάσκω (Χημεία) στο ΓΕΛ Καρλοβάσου, άλλαξε η τοποθέτησή μου,  έφυγα από το 1ο Γυμνάσιο Σάμου και τοποθετήθηκα στο ΕΠΑΛ Σάμου,  ενώ συμπλήρωνα το 23ωρό μου στο Γυμνάσιο Πύργου Σάμου.

   Θεώρησα θετική αυτήν την έκβαση (αρχικά).  Αν και σας τόνισα κ. Ταμπαχανιώτη ότι πριν από 3 χρόνια είχα παραιτηθεί απ’ το ΕΠΑΛ Φλώρινας (όπου είχα υποστεί ακραίες παραβατικές συμπεριφορές σε βάρος μου από αρκετούς μαθητές - και είχε γίνει γνωστό και πανελλαδικώς),  αλλά μάλλον δεν δώσατε αρκετής σημασία στα λόγια μου και απλώς προσπαθήσατε να με καθησυχάσετε, λέγοντάς μου ότι στο ΕΠΑΛ Σάμου θα κάνω μόνο ένα 4ωρο την εβδομάδα.    Το δέχτηκα  (κακώς, αν μπορούσα να φανταστώ τη συνέχεια…).  Θεώρησα ότι «κέρδισα μια μάχη σε έναν πόλεμο».   Δεν υπολόγισα όμως ότι «ένας πόλεμος έχει και παράπλευρες απώλειες»…  Των οποίων το μέγεθος δεν είχα μπορέσει να εκτιμήσω αρχικά

 Καταρχάς στο ΕΠΑΛ Σάμου, όπου ορίστηκε να πηγαίνω κάθε Πέμπτη, έγιναν γεγονότα που ξεπέρασαν αυτά που είχαν γίνει στο 1ο Γυμνάσιο Σάμου.  Σε τμήμα Α’ Λυκείου (Α4),  με 21 μαθητές –τριες,  με το που πρωτοπαρουσιάστηκα και είχα όλη την καλή διάθεση να συστηθώ και να γνωριστώ με τα παιδιά,  δεν με άφηναν καλά – καλά να ακουστώ,  αφού σκέπαζαν τη φωνή μου με τις πολύ δυνατές οχλαγωγίες τους!  (Και ούτε ήμουν υποχρεωμένος να βραχνιάσω για να καταφέρω να ακουστώ…).   Μαθητές έπαιζαν στους ηλ. υπολογιστές video-games εντελώς άσχετα με το project του μαθήματος (που αφορούσε τον τουρισμό) με την  ένταση στο τέρμα,  μαθήτριες άκουγαν μουσική στα κινητά τους τηλέφωνα (με επίσης πολύ δυνατή ένταση) και γενικά επικρατούσε ένας «κακός χαμός» μέσα στην αίθουσα!!!  Στην πρώτη ώρα του 2ώρου που είχα με το Α4, περιορίστηκα στο να κάνω μόνο κάποιες επανειλημμένες παρατηρήσεις.  Στη 2η ώρα όμως,  όταν το κλίμα μέσα στην αίθουσα ήταν στην κυριολεξία εκτός ελέγχου,  αναγκάστηκα  και έβγαλα (μετά από πολλές προειδοποιήσεις) κάποιους μαθητές –τριες έξω απ’ την αίθουσα,  με ωριαία αποβολή.  Στη συνέχεια ξεσηκώθηκαν και κάποιοι άλλοι μαθητές (αρκετοί) και χωρίς να πάρουν καμία άδεια,  βγήκαν από την αίθουσα,  εν ήδη ανταρσίας και πήγαν να κάνουν παράπονα στον διευθυντή του ΕΠΑΛ για μένα.  Ο διευθυντής του ΕΠΑΛ Σάμου κ. Ευάγγελος Τσεσμελής,  αντί να ψέξει τους μαθητές για την απαράδεκτη συμπεριφορά τους,  κάλεσε στο γραφείο του εμένα,  όπου έψεξε εμένα για δήθεν αυταρχική συμπεριφορά προς τους μαθητές.   [ Του θύμησα όμως ότι στην πρώτη συνάντησή μας,  μου είχε πει ότι όταν ρώτησε τους μαθητές ποιο είναι το πρώτο πράγμα που ζητάνε σε έναν εκπαιδευτικό, του απάντησαν:  ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ.  Και του απάντησα εκείνη τη στιγμή ότι ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ χωρίς ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗ ΣΕΒΑΣΜΟ δεν μπορεί να υπάρξει… ].

   Όλη αυτή η κατάσταση κλόνισε πάλι τη γαλήνη, την ηρεμία και την υγεία μου και επανήλθε η ψυχοσωματική κατάπτωση που είχα εμφανίσει πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων (συνοδευόμενη κι από αρκετές αϋπνίες το βράδυ).  Υποτροπίασα δηλαδή.  Και παρ’ όλο που είχα ενημερώσει τους συναδέλφους διαχειριστές προγράμματος στο ΓΕΛ Καρλοβάσου και στο Γυμνάσιο Πύργου (που αμφότερα απέχουν 45 λεπτά δρόμο απ’ το Βαθύ που μένω) γι’ αυτό το θέμα και τους ζήτησα τις μέρες που διδάσκω στο ΓΕΛ Καρλοβάσου και στο Γυμνάσιο Πύργου να μην με βάζουν να ξεκινάω 1η ώρα (και να αναγκάζομαι να ξυπνάω νύχτα),  αυτοί δεν σεβάστηκαν το πρόβλημά μου και με έβαλαν και στα 2 σχολεία να ξεκινάω 1η ώρα [Τετάρτη στο ΓΕΛ Καρλοβάσου 1η ώρα και μάλιστα 6ωρο(!) και Παρασκευή στο Γυμνάσιο Πύργου 1η ώρα]. 

  Τη 2η Πέμπτη που πήγα στο ΕΠΑΛ Σάμου,  τα πράγματα οξύνθηκαν ακόμα περισσότερο.  Επειδή έβγαλα μια μαθήτρια έξω με ωριαία αποβολή λόγω του ότι με πρόσβαλλε,  η διπλανή της άρχισε να φωνάζει και να μου επιτίθεται!  Όταν της ζήτησα να μιλάει καλύτερα,  μου απάντησε:  «εμένα έτσι με μάθαν οι γονείς μου».  Όταν της είπα τότε ότι οι γονείς της δεν της έδωσαν τις αξίες και την αγωγή που έπρεπε,  μου είπε:  «καλά, θα τα πούμε!» και έφυγε.  Σε διάλειμμα που ακολούθησε,  με κάλεσε ο διευθυντής στο γραφείο του,  παρόντος του συναδέλφου που ήταν μαζί μου στην αίθουσα,  των 2 μαθητριών και 1 μαθητή.  Εκεί η 1 μαθήτρια μού επιτέθηκε πάλι,  λέγοντάς μου:  «αυτά που είπατε κύριε Μαντζανά για τους γονείς μου,  αν έχετε το θάρρος,  να τα πείτε και στον πατέρα μου και στη μητέρα μου,  όταν έρθουν να σας βρούνε!»,  φωνάζοντας με όλη τη δύναμη.  Απ’ την άλλη, ο μαθητής που ήταν μέσα στο γραφείο του διευθυντή, άρχισε να του λέει ότι «εμένα κύριε διευθυντή, ο κύριος Μαντζανάς με το παραμικρό μου κάνει παρατήρηση να καθήσω κάτω και με έντονο ύφος»  (!).    «Καλά, τι σου είπα?»  ρωτάω το μαθητή,  «κάτσε κάτω και μην κόβεις βόλτες μέσα στην αίθουσα,  αυτό σου είπα»  του απαντάω εγώ,  «δεν σε έβρισα κιόλας!».      Και γυρνάει τότε ο μαθητής,  μέσα στο γραφείο του διευθυντή,  και μου λέει φωνάζοντας:   «εμένα πάντως κύριε Μαντζανά, αν με βρίσετε καμιά φορά, ΘΑ ΣΑΣ ΠΛΑΚΩΣΩ ΣΤΟ ΞΥΛΟ»!!!   Κι ο διευθυντής του ΕΠΑΛ Σάμου,  αντί να τους κάνει έστω κάποια παρατήρηση (ή ακόμα να στείλει στο σύλλογο διδασκόντων έως και για κανονική αποβολή τον μαθητή αυτόν,  για την απειλή που εκστόμισε σε βάρος μου),  τους αποδέσμευσε όλους –ες και κράτησε μόνο εμένα στο γραφείο του,  για να με ξαναψέξει έντονα,  καθιστώντας με ως τον μοναδικό υπαίτιο της όλης αναστάτωσης που έχει επέλθει στο ΕΠΑΛ Σάμου!!!

   Μετά απ’ όλα αυτά πλέον  -  και δεδομένης και της άκρως αυταρχικής συμπεριφοράς του διευθυντή του Γυμνασίου Πύργου κ. Βασίλη Ξεχωριανόπουλου σε βάρος μου - και εφ’ όσον δεν υπάρχει άλλη λύση (για άλλο σχολείο),  αδυνατώ να συνεχίσω τη φετινή σχολική χρονιά.   Όχι απλώς έχω φτάσει στα όριά μου,  αλλά τα έχω ξεπεράσει κιόλας…

   Δηλώνω λοιπόν,  ρητά και κατηγορηματικά,  ότι:

-          Επειδή  ΔΕΝ ΑΝΕΧΟΜΑΙ καμία διευθύντρια σχολείου να με συκοφαντεί με το χειρότερο τρόπο,  διασπείροντας ψευδείς και ανυπόστατες κατηγορίες για το άτομό μου  (και να μιλάει σχεδόν όλο το Βαθύ Σάμου «πίσω από την πλάτη μου»  -  εκτός απ’ τους μετανάστες…),

-          Επειδή  ΔΕΝ ΑΝΕΧΟΜΑΙ ΑΠΕΙΛΕΣ,  είτε άμεσες,  είτε έμμεσες,  από μαθητές και μαθήτριες σε βάρος μου,

-          Επειδή  ΔΕΝ ΑΝΕΧΟΜΑΙ διευθύντριες ή διευθυντές σχολείων να ανέχονται και να καλύπτουν παραβατικές συμπεριφορές μαθητών,  προκειμένου «να τα έχουν καλά» με τους συλλόγους γονέων των αντίστοιχων σχολείων  και να αντιμετωπίζουν εμένα ως «αποδιοπομπαίο τράγο»,

-          Επειδή  ΔΕΝ ΑΝΕΧΟΜΑΙ άκρως αυταρχικές συμπεριφορές από διευθυντές Γυμνασίων σε βάρος μου, όπως αυτή του κ. Βασίλη Ξεχωριανόπουλου,  διευθυντή του Γυμνασίου Πύργου Σάμου,

-          Επειδή  θέλω να επιτελώ το διδασκαλικό μου λειτούργημα υπεύθυνα  και όχι εν μέσω χαώδους κατάστασης μέσα στις σχολικές αίθουσες,

-          Επειδή  την ψυχοσωματική μου υγεία και την αξιοπρέπειά μου δεν τα διαπραγματεύομαι επ’ ουδενί λόγω,

Για όλους αυτούς τους λόγους:

ΔΗΛΩΝΩ ΤΗΝ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΜΟΥ  από τη φετινή σχολική χρονιά στη Σάμο.

( «Καλύτερα μια αξιοπρεπής ήττα,  παρά μια δουλοπρεπής νίκη»        OSHO ) .

H παραίτησή μου είναι οριστική.

ΥΓ1:  Η συνδικαλίστρια του ΣΥΝΕΚ Σάμου (που πρόσκειται στο Σύριζα), κ. Πέννυ Δεμερτζή,  σε κοινή συνάντησή μας με τον προϊστάμενο της Β’βάθμιας Εκπ/σης Σάμου και έναν ακόμα συνδικαλιστή της ΕΛΜΕ Σάμου,  η οποία ήρθε υποτίθεται για να με υποστηρίξει και να βρεθεί μια λύση στα προβλήματά μου,  έπραξε κατ’ ουσίαν το αντίθετο…    Όσον αφορά το μαθητή που με απείλησε ΑΜΕΣΑ με ξυλοδαρμό,  μου είπε ότι η αποβολή (που είχα ζητήσει) είναι ένα άκρως αντιπαιδαγωγικό μέτρο,  αλλά το κυριότερο είναι ότι μου είπε (όσον αφορά την άλλη μαθήτρια του ΕΠΑΛ Σάμου):  «Εμένα κύριε Μαντζανά, εάν ήμουνα μάνα και έλεγες στην κόρη μου ότι δεν της έχω δώσει τις αξίες που έπρεπε, θα σε είχα τυλίξει σε μια κόλλα χαρτί και θα σε είχα στείλει στον Εισαγγελέα»!!! 

Τόση συναδελφική υποστήριξη από την εν λόγω συνδικαλίστρια της ΕΛΜΕ Σάμου…

ΥΓ2:  Ο διευθυντής του Γυμνασίου Πύργου Σάμου, κ. Βασίλης Ξεχωριανόπουλος,  λόγω κυρίως κάποιων απουσιών μου απ’ το Γυμνάσιο Πύργου (εξ’ αιτίας της πλήρους κατάρρευσής μου κάποιες μέρες, με τα απαιτούμενα ιατρικά έγγραφα που προσκόμισα νομότυπα), αλλά και του αιτήματός μου να μην με βάζουν 1η ώρα στο Γυμνάσιο Πύργου (που απέχει 45 λεπτά απ’ το Βαθύ που μένω),  μου επέδωσε ένα 2σέλιδο έγγραφο,  στο οποίο μου απαίτησε να του απαντήσω εγγράφως σε 7 ερωτήματα (εντός μιας εβδομάδας), εν ήδη ανάκρισης, ειδάλλως – μου ανέφερε – «αν δεν μου απαντήσεις εγγράφως, αυτό αποτελεί σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα και δεν θα μπορέσεις να ξαναπιάσεις δουλειά στο δημόσιο»… Μια ξεκάθαρα άκρως ΑΥΤΑΡΧΙΚΗ συμπεριφορά του απέναντί μου,  ο βασικός λόγος που αρνήθηκα να συνεχίσω να διδάσκω και στο Γυμνάσιο Πύργου,  με τέτοια αυταρχική και αντισυναδελφική συμπεριφορά διευθυντή προς το πρόσωπό μου.

ΥΓ3:  Ο μόνος διευθυντής που με στήριξε στο μέγιστο και μου έδειξε απεριόριστη εμπιστοσύνη τη φετινή σχολική χρονιά στη Σάμο ήταν ο διευθυντής του ΓΕΛ Καρλοβάσου, κύριος Αλέξης Χατζηνάκης, Φυσικός, ο οποίος με σεβάστηκε στο μέγιστο, τόσο όσον αφορά το διδακτικό μου έργο (αλλά και τις σχέσεις μου με τους μαθητές), όσο και το πρόβλημα της υγείας μου φέτος.

Προφανώς κάθε κανόνας έχει και τις φωτεινές εξαιρέσεις του…

 

21-2-2019,  Βαθύ Σάμου,  Κώστας Μαντζανάς,  καθηγητής Χημικός (ΠΕ0402).

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paidi-tileorasi.jpg
Hikikomori: Πώς να το αναγνωρίσετε το σύνδρομο που δημιουργεί γενιές απομονωμένων ανθρώπων
Αυτός ο όρος λοιπόν, που μεταφράζεται ως “τραβιέμαι προς τα μέσα” ή “είμαι περιορισμένος”, φαίνεται πλέον να είναι κάτι περισσότερο από μια απλή τάση
Hikikomori: Πώς να το αναγνωρίσετε το σύνδρομο που δημιουργεί γενιές απομονωμένων ανθρώπων