Thumbnail
Τοποθέτηση Αιρετού ΠΥΣΔΕ Σερρών Παπαχρήστου Βασιλείου στη συνεδρίαση της 13ης Μαρτίου 2019

Στη συνεδρίαση ζήτησα να ενημερωθώ από τη διοίκηση για τον τρόπο συμπλήρωσης των πινάκων Β και Γ.

  1. Το πρώτο ερώτημα που έθεσα είναι εάν η διοίκηση προέβη σε έλεγχο της ακρίβειας των δηλωθέντων στοιχείων των πινάκων Α όπως αυτό προσδιορίζεται από την εγκύκλιο 37423/Ε2 /08-03-2019/με θέμα: «Προσδιορισμός κενών οργανικών θέσεων και πλεονασμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τις μεταθέσεις του έτους 2019 από περιοχή σε περιοχή»

«Ο πίνακας Α΄ θα υπογραφεί από τον Διευθυντή Σχολικής Μονάδας και στη συνέχεια θα αποσταλεί στην οικεία Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης, ενώ οι πίνακες Β΄ και Γ΄ θα συνταχθούν - αφού ελεγχθούν τα στοιχεία των πινάκων Α΄- και θα υπογραφούν από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης ύστερα από γνώμη του ΠΥΣΔΕ.»

Η απάντηση που έλαβα είναι ότι δεν είναι δυνατόν να ελεγχθούν τα στοιχεία των πινάκων και ότι ο μοναδικός έλεγχος που πραγματοποιήθηκε από τη διοίκηση αναφέρεται μόνο στο προσωπικό δηλαδή πόσοι εκπαιδευτικοί υπηρετούν σε κάθε σχολική μονάδα ανά ειδικότητα και ποιο το υποχρεωτικό τους ωράριο. Το δε υποχρεωτικό ωράριο των υπηρετούντων εκπαιδευτικών προσαρμόστηκε σε εκείνο που θα έχουν την 31η Αυγούστου 2019.

  1. Στη συνέχεια ζήτησα να ενημερωθεί το υπηρεσιακό συμβούλιο για τον τρόπο συμπλήρωσης των πινάκων Β και Γ.

Η απάντηση που έλαβα είναι ότι οι ώρες που προκύπτουν ανά ειδικότητα στους πίνακες Β και πίνακα Γ αποτελούν το αλγεβρικό άθροισμα των κενών και των πλεονασμάτων ανά ειδικότητα των σχολικών μονάδων ανά ομάδα σχολείων, πίνακες Β, και της ΔΔΕ Σερρών συνολικά πίνακας Γ

  1. Το τρίτο σημείο που ζήτησα να διευκρινιστεί αναφερόταν στον έλεγχο του επιμερισμού των ωρών που αντιστοιχούν στις κοινές ειδικότητες. Δηλαδή όταν υπάρχουν κοινές ειδικότητες που έχουν πρώτη ανάθεση το ίδιο μάθημα εάν έχει υπάρξει έλεγχος για την ισοκατανομή αυτών.

Η απάντηση που έλαβα είναι ότι δεν έχει υπάρξει έλεγχος και η διοίκηση αποδέχθηκε ότι δηλώθηκε από τα σχολεία.

  1. Τέταρτο σημείο που επεσήμανα ήταν σχετικό με το εάν στους πίνακες Α έχουν υπολογιστεί ι εκπαιδευτικοί που θα αποχωρήσουν αυτοδίκαια από την υπηρεσία μέχρι 31 Αυγούστου 2019 (άρθρο 4 Π.Δ. 50/1996).

Η απάντηση που έλαβα είναι ότι η διοίκηση δεν προέβη σε έλεγχο επ αυτού του θέματος. Οι πίνακες Α έχουν συμπληρωθεί με ευθύνη των διευθυντών των σχολικών μονάδων.

  1. Ρώτησα εάν στους πίνακες Α έχουν ληφθεί υπόψη και ώρες ειδικοτήτων που αντιστοιχούν σε Τμήματα Ένταξης.

Μου απάντησε η διοίκηση ότι δεν έχει γίνει έλεγχος για το εάν οι πίνακες Α συμπεριέλαβαν και τις ώρες των τμημάτων ένταξης.

Η τοποθέτησή μου επί της διαδικασίας και της συμπλήρωσης των πινάκων Β και Γ.

Για μια ακόμη φορά το υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων θέλησε να πρωτοτυπήσει. Έστειλε την εγκύκλιο κενών και πλεονασμάτων την Παρασκευή 8 Μαρτίου 2109 ούτως ώστε ο πίνακας Γ να καταχωρηθεί την Τετάρτη 13 Μαρτίου 2019 από τις ΔΔΕ στο σύστημα eDataCenter. Και έχει σημασία, διότι η ημέρα αποστολής της εγκυκλίου προηγούταν της επίσημης αργίας της Καθαράς Δευτέρας. Το δε έγγραφο της ΔΔΕ Σερρών απαιτούσε την αποστολή του πίνακα Α από τις σχολικές μονάδες, προς τη ΔΔΕ Σερρών, μέχρι και την Τρίτη 12 Μαρτίου 2019. Και βεβαίως εντέχνως η πολιτική μας ηγεσία προσπαθεί εν τοις πράγμασιν να ακυρώσει επίσημο αργία. Και διαλύει στην κυριολεξία τους υπαλλήλους κάθε ΔΔΕ που εντός ολίγων ωρών πρέπει ασταμάτητα, εντατικά, κοπιαστικά να εργαστούν για να ελέγξουν τους πίνακες Α, να συμπληρώσουν τους πίνακες Β και τον πίνακα Γ.

Και διερωτώμαι:

  1. Γιατί η εγκύκλιος αυτή δεν εστάλη τις προηγούμενες ημέρες όταν το διάστημα από τα Χριστούγεννα μέχρι σήμερα ήταν ένα νεκρό διάστημα από άποψης ενεργειών εκ μέρους της ΔΔΕ προς το υπουργείο;
  2. Γιατί θα πρέπει να υπάρξει προετοιμασία για τη συμπλήρωση του πίνακα Α από τους διευθυντές των σχολικών μονάδων εντός αργιών;
  3. Γιατί θα πρέπει ασθμαίνοντας, ψυχικά πιεζόμενοι, οι εργαζόμενοι στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με ότι αυτό συνεπάγεται να συμπληρώσουν τους πίνακες Β και τον πίνακα Γ;

Επισημάνσεις επί των πινάκων.

Προκαλεί εύλογα ερωτήματα και αρνητική εντύπωση:

η αποστολή από το υπουργείο της εγκυκλίου 37423/Ε2 /08-03-2019/με θέμα: «Προσδιορισμός κενών οργανικών θέσεων και πλεονασμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τις μεταθέσεις του έτους 2019 από περιοχή σε περιοχή»

και η εντολή αυτού προς τις ΔΔΕ για τη συμπλήρωση των πινάκων Α, Β και Γ λίγες ημέρες αφότου ανακοινώθηκε η πρόταση του ΙΕΠ για τα νέα προγράμματα σπουδών και λίγες ώρες πριν ανακοινωθεί επίσημα ο νέος τρόπος εισαγωγής των μαθητών/τριων στην γθμια εκπαίδευση.

Ο νέος τρόπος εισαγωγής συνδυαζόμενος με το νέο πρόγραμμα σπουδών αλλάζει άρδην το ωράριο των εκπαιδευτικών ανά ειδικότητα. Δηλαδή εντελλόμεθα να συμπληρώσουμε πίνακες για να πραγματοποιηθούν οι μεταθέσεις με πρόγραμμα σπουδών που θα καταργηθεί.

Οι μεταθέσεις θα πραγματοποιηθούν με βάση τον πίνακα Γ ο οποίος συμπληρώνεται σύμφωνα με την εγκύκλιο 37423/Ε2 /08-03-2019/με θέμα: «Προσδιορισμός κενών οργανικών θέσεων και πλεονασμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τις μεταθέσεις του έτους 2019 από περιοχή σε περιοχή»

«Όσον αφορά στις αναθέσεις μαθημάτων και τα ωρολόγια προγράμματα, ο υπολογισμός θα γίνει σύμφωνα με τις ισχύουσες Υ.Α., εγκυκλίους και οδηγίες που εκδίδονται αρμοδίως από τη Δ/νση Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δ.Ε. και τη Δ/νση Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του ΥΠΠΕΘ.» που σε λίγο θα αποτελούν παρελθόν.

Πιθανότατα οι ανακοινωθείσες μεταθέσεις με το παλαιό πρόγραμμα σπουδών δε θα καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες των σχολικών μας μονάδων

ή κάποιοι εξ αυτών να μη συμπληρώνουν το ωράριό τους.

Επομένως προβαίνουμε βιαστικότατα στη συμπλήρωση του πίνακα Γ, δίχως να μας εγγυάται κανείς ότι και οι μεταθέσεις που θα πραγματοποιηθούν θα είναι αξιόπιστες, με βάση τα πραγματικά δεδομένα

Η εγκύκλιος 37423/Ε2 /08-03-2019/με θέμα: «Προσδιορισμός κενών οργανικών θέσεων και πλεονασμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τις μεταθέσεις του έτους 2019 από περιοχή σε περιοχή»

Μεταξύ των άλλων αναφέρει:

«Επισημαίνεται ότι ο μη σωστός έλεγχος εμπίπτει στις διατάξεις του εδαφίου β της παρ. 1 του άρθρου 107 του Ν.3528/2007, όπως ισχύει»

Σύμφωνα με τα παραπάνω έχουμε πειθαρχικό έλεγχο για όλους όσοι εμπλέκονται στη συμπλήρωση των πινάκων Α, Β και Γ αλλά και σε αυτόν που τους υπογράφει.

Με απειλητικό ύφος απευθύνεται προς όλους τους εμπλεκόμενους για τη συμπλήρωση των πινάκων ενώ δεν υπάρχει χρόνος για να υπάρξει έλεγχος αφού γίνεται με διαδικασία express. Για αυτούς που εντός ελαχίστων ωρών ζητούν αυτή την τεράστια εργασία να υλοποιηθεί σωστά δεν υπάρχει πειθαρχικός έλεγχος;

Στο προοίμιο της εγκυκλίου 37423/Ε2 /08-03-2019/με θέμα: «Προσδιορισμός κενών οργανικών θέσεων και πλεονασμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τις μεταθέσεις του έτους 2019 από περιοχή σε περιοχή» αναγράφεται:

«Προκειμένου η υπηρεσία μας να προβεί στην κατάρτιση των πινάκων οργανικής σύνθεσης διδακτικού προσωπικού ανά περιοχή μετάθεσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 του Π.Δ. 50/96 (ΦΕΚ 45τΑ’) και του άρθρου 7 του Ν.3848/2010 (ΦΕΚ 71τΑ’), ώστε να πραγματοποιηθούν οι μεταθέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του έτους 2019, παρακαλούμε να συμπληρωθούν με ευθύνη σας οι επισυναπτόμενοι πίνακες Α΄, Β΄ και Γ΄, σύμφωνα με τις ακόλουθες οδηγίες»

Η παράγραφος 4 του άρθρου 7 του Ν 3848/2010 αναφέρει τα εξής:

«4. Εντός του πρώτου διμήνου κάθε έτους και οπωσδήποτε πριν τον προσδιορισμό των κενών θέσεων και των λειτουργικών αναγκών καθορίζεται, με απόφαση του διευθυντή εκπαίδευσης, ο αριθμός των τμημάτων, τάξεων, κατευθύνσεων ή άλλων ενοτήτων που θα λειτουργήσουν το επόμενο σχολικό έτος σε κάθε σχολική μονάδα της οικείας βαθμίδας. Η απόφαση αυτή μπορεί να τροποποιείται μόνο για εξαιρετικούς λόγους με απόφαση του περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους.»

Ερωτώ λοιπόν είναι κλειδωμένα τα τμήματα για την επόμενη σχολική χρονιά;

Και πώς είναι δυνατόν άραγε να οριστικοποιηθούν τούτη τη χρονική στιγμή τα τμήματα όταν οι μετεγγραφές των μαθητών από τα Γενικά Λύκεια στα ΕΠΑΛ συνεχίζονται μέχρι και τα Χριστούγεννα;

Πώς είναι δυνατόν να είναι οριστικοποιημένα τα τμήματα όταν οι μαθητές μπορούν να αλλάζουν ομάδα προσανατολισμού μέχρι 30 Σεπτεμβρίου για τη Β λυκείου και μέχρι 20 Σεπτεμβρίου για τη Γ Λυκείου;

Η απάντηση είναι όχι. Η εγκύκλιος όμως ζητά να βασιστούμε στην παραπάνω παράγραφο για να δηλωθούν ορθά τα τμήματα ανά σχολική μονάδα για να συμπληρωθούν ορθά οι πίνακες και το πιο τραγικό ότι ελέγχεται πειθαρχικά αυτός που δε συμπληρώνει σωστά τους πίνακες.

Πώς θα συμπληρωθούν άραγε σωστά οι πίνακες αυτοί; Ποιος ενδιαφέρεται για το ορθό;

Μόνον διά το φαίνεστε. Δυστυχώς.

Εντός μικρού χρονικού διαστήματος εντέλλονται οι πάντες, που ελέγχονται πειθαρχικά, να διευθετήσουν ορθά κάτι που εξ αρχής, εκ της δημιουργίας του είναι στρεβλό.

Εκ των πραγμάτων ο πίνακας Γ δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και επομένως και οι πίνακες Α που έχουν αποσταλεί από τις σχολικές μονάδες δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα όχι εξαιτίας των διευθυντών των σχολικών μονάδων αλλά λόγω της ασάφειας που εκ των πραγμάτων υπάρχει για την λειτουργία των σχολικών μονάδων την επόμενη σχολική χρονιά.

Όταν θα κληθούμε να προβούμε στις υπηρεσιακές μεταβολές (βελτιώσεις, οριστικές τοποθετήσεις) πρέπει να ζητήσουμε εκ νέου όλα τα στοιχεία επικαιροποιημένα με βάση τον αριθμό μαθητών ανά τάξη γενικής παιδείας, ανά ομάδα προσανατολισμού, ανά τομέα, ανά ειδικότητας. Είναι επίσης γνωστό ότι για να έχουμε σαφή εικόνα για τον αριθμό των μαθητών στις ομάδες προσανατολισμού, στις ξένες γλώσσες πρέπει να υποβληθούν υπογεγραμμένες δηλώσεις των κηδεμόνων τους.

Ενώ στην παράγραφο 5 του άρθρου 7 του Ν 3848/2010 αναφέρεται

«5. Ο προσδιορισμός των κενών θέσεων και των λειτουργικών αναγκών γίνεται από τον διευθυντή εκπαίδευσης ύστερα από γνώμη του περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου αφού ληφθούν υπόψη τα στοιχεία των παραγράφων 2 και 3.»

Στον πίνακα Γ όμως εδώ και μια τετραετία η στήλη εκτίμηση ΠΥΣΔΕ έχει καταργηθεί.

Ενώ έχει προστεθεί η στήλη «ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΙ» όπως μνημονεύεται στην παράγραφο 7 του άρθρου 7 του Ν 3848/2010

«7…. Στους πίνακες καταγράφεται ο αριθμός των υπεράριθμων εκπαιδευτικών. Κατά τη διαδικασία αυτή λαμβάνονται υπόψη:  τα κενά και οι υπεραριθμίες κατά περιοχή μετάθεσης- όπως αποτυπώθηκαν με τη διαδικασία της παραγράφου 5»

Δύο μέτρα και δύο σταθμά!!!

Επί του πίνακα Γ:

Καταψηφίζω τον πίνακα Γ διότι:

  1. Προκύπτει από λογιστικής φύσεως υπολογισμό των ωρών σε κενά και πλεονάσματα ανά ειδικότητα. Δεν λαμβάνει υπόψη του, καθόλου το γεωγραφικό ανάγλυφο του νομού μας όπως και κάθε άλλου νομού. Αποσκοπεί στον μηδενικό αριθμό μεταθέσεων.
  2. Εδώ και τέσσερα χρόνια έχει παραληφθεί η στήλη με τίτλο «ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΠΥΣΔΕ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ/ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ». Επομένως πουθενά δεν θα αποτυπωθεί στον πίνακα Γ αλλά και στα καταχωρημένα στοιχεία στο σύστημα στο ηλεκτρονικό σύστημα e-DataCenter η εκτίμηση του ΠΥΣΔΕ. Πώς πρακτικά εφαρμόζεται η φράση της εγκυκλίου «ύστερα απ ό γνώμη του ΠΥΣΔΕ» καθώς και του νόμου 3848/2010;

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

krio_1.jpg
Καιρός: Χειμωνιάτικη εισβολή και «βουτιά» του υδράργυρου κατά δέκα βαθμούς
Τσουχτερό κρύο θα επικρατήσει σήμερα Κυριακή, με την ψυχρή εισβολή να επηρεάζει ήδη τον καιρό της χώρας μας, καθώς η πτώση της θερμοκρασίας είναι...
Καιρός: Χειμωνιάτικη εισβολή και «βουτιά» του υδράργυρου κατά δέκα βαθμούς
sxoleio
Πώς ένα σχολείο μπορεί να αλλάξει το μικροκλίμα μιας γειτονιάς

Ο Κωνσταντίνος Καρτάλης, καθηγητής Φυσικής Περιβάλλοντος και Κλίματος στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, αναλύει...

Πώς ένα σχολείο μπορεί να αλλάξει το μικροκλίμα μιας γειτονιάς
sxoleio
Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ02 και ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης: Μια κατάφωρη αδικία
Είναι απορίας άξιον πώς το Υπουργείο Παιδείας θέλει να μειώσει τους αναπληρωτές ώστε να καλύπτουν μόνο έκτακτες ανάγκες και να μην αλλάζει αυτή τη...
Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ02 και ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης: Μια κατάφωρη αδικία