Υπέπεσε στην αντίληψή μου και μάλιστα ως δημοφιλές ανάγνωσμα στην alfavita, μία είδηση ότι ο δήμαρχος Κεφαλονιάς, μπροστά στο σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών, που τον επισκέφθηκε για να του εκθέσει τα προβλήματα της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, επιδόθηκε, κατά τα αναφερόμενα στο σχετικό άρθρο και κατά τις πληροφορίες των παρευρισκομένων, σε ένα απρόκλητο υβριστικό ντελίριο-κρεσέντο και έδωσαν και πήραν απειλές και χαρακτηρισμοί για τους συνδικαλιστές της ΕΛΜΕ-ΚΙ όπως, «…όταν έρχονται εδώ πέρα μου έρχεται να τους πάρω με τα γιαούρτια…», «…φέρνουν εδώ μέσα τα 15χρονα και τραγουδάνε ….», «…έχουν καταστρέψει τα σχολεία…» «δεν θα δώσω ποτέ στέγη στην ΕΛΜΕ…», «είναι κοπρόσκυλα …που δεν έχουν δουλειά να κάνουν παρά μονάχα να κάνουν φασαρίες …»…Για να δείτε σχετικά πατήστε ΕΔΩ .
Ελπίζω ο κύριος Δήμαρχος να τα διαψεύσει, γιατί είναι λυπηρό και απογοητευτικό ένας τοπικός άρχοντας της εμβέλειας ενός Δημάρχου, να εκφράζεται με αυτούς τους χαρακτηρισμούς για εκπαιδευτικούς, δηλαδή για μορφωμένους πολίτες οι οποίοι μάλιστα είναι επιφορτισμένοι με την εκπαίδευση και την αγωγή των παιδιών μας.
Κατά τα λοιπά και εφόσον αληθεύουν τα παραπάνω, επίτηδες τονίζω την φερόμενη τελευταία φράση του κυρίου Δημάρχου, ότι οι εκπαιδευτικοί είναι κοπρόσκυλα, που δεν έχουν δουλειά να κάνουν παρά μονάχα να κάνουν φασαρίες. Η φράση αυτή αποτελεί την θεραπεία για «πάσαν νόσον και πάσαν μαλακίαν» όλων όσων ή πιστεύουν ότι αλλάζουν συνεχώς φανελάκια από την πολλή δουλειά στις θέσεις που βρίσκονται ή αυτό θέλουν τουλάχιστον να βγει προς τα έξω και θέλουν να το τονίσουν, για να κρύψουν την ένδειά τους και την αργομισθία τους, σε αντίθεση με τους εκπαιδευτικούς που είναι «κοπρόσκυλα» και δεν έχουν τι να κάνουν παρά μονάχα να κάνουν φασαρίες.
Ποιος είναι ο εύκολος στόχος μπροστά στα μάτια της κοινωνίας; Μα οι εκπαιδευτικοί. Τι λες τώρα. «Οι εκπαιδευτικοί παίρνουν συνεχώς άδειες από την σημαία, κάθονται τρεις μήνες το καλοκαίρι, το Πάσχα τα Χριστούγεννα και σιγά την δουλειά που κάνουν, λίγες ώρες την ημέρα με παιδάκια ή εφήβους…» αυτά κουδουνίζουν καθημερινά στα αυτιά μας, αλλά και άλλα τέτοια φαιδρά, που όμως φαίνεται πως «πιάνουν» στην μάζα, που δεν εμβαθύνει και τα καταπίνει «αμάσητα».
Ειδικά δε για τους τοπικούς «άρχοντες» και τους παρατρεχάμενους διαφόρων ειδών βοηθούς, το αγαπημένο τους «άθλημα» είναι η κατασυκοφάντηση των εκπαιδευτικών, με κομψότερη και ηπιότερη, από όλες τις υπόλοιπες, κατηγορία ότι δεν έχουν την απαιτούμενη ευελιξία για συνεργασία (sic). Χωρίς να θέλω να συμπεριλάβω σε αυτούς και ορισμένους πραγματικά άξιους τοπικούς εκπροσώπους στους Δήμους και στις Περιφέρειες που, ευτυχώς για τον θεσμό, περισώζουν το κύρος του, με την προσωπικότητα, το σθένος, την γενναιότητα, τον σεβασμό στον δημότη και την εργατικότητά τους.
Σε όλους τους υπόλοιπους από αυτούς, θα πρέπει εμείς οι εκπαιδευτικοί να απαντάμε και να ορθώνουμε το ανάστημά μας, διότι σίγουρα στην συντριπτική μας πλειοψηφία, είμαστε καλύτεροι από αυτούς, με περισσότερη όρεξη για δουλειά, με όραμα για την Δημόσια Παιδεία, με διάθεση συνεργασίας και με πρόταγμα το καλό των μαθητών και του σχολείου, όμως πάντα στα πλαίσια των νόμων, με επαγγελματισμό και προνοητικότητα.
Αυτό τουλάχιστον ως εκ της θεσμικής μου θέσης (μέλος και οργανωτική συντονίστρια της πανελλήνιας επιστημονικής ένωσης των εκπαιδευτικών λειτουργών Φυσικής Αγωγής) μπορώ να το βεβαιώσω και στις δύο εκφάνσεις του, από τη μία ως προς την διάθεση για άοκνη εργασία και ανιδιοτελή προσφορά των συναδέλφων μου και από την άλλη ως προς την έλλειψη διάθεσης για συνεργασία και συνευθύνη αλλά και οκνηρότητα των φορέων των τοπικών αρχών. Η πληροφόρησή και η βεβαιότητά μου αυτή πηγάζει τόσο από προσωπική πείρα, όσο και από κάμποσες εμπειρίες των συναδέλφων μου εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής, από κάποιες απόπειρες συνεργασίας με τοπικούς φορείς, για να παρουσιαστεί έργο ωφέλιμο για τους μαθητές και την τοπική κοινωνία.
Σε αυτούς τους «γκεμπελίσκους» λοιπόν θα πρέπει να αντιστεκόμαστε και να απαντάμε σε κάθε τους φράση, που μας απαξιώνει σαν κλάδο και μας «ρίχνει» στα μάτια της κοινωνίας. Διότι έτσι κατεδαφίζονται θεσμοί, όπως το Δημόσιο σχολείο, έτσι αποκαθηλώνεται στα μάτια του κόσμου ο δημόσιος εκπαιδευτικός λειτουργός. Διότι πες πες όλο και κάτι θα μείνει.
Όχι κύριοι, τίποτε δεν θα μείνει, διότι στην περίπτωσή σας, «είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα». Τα κοπρόσκυλα κυρίως κατοικοεδρεύουν στις τάξεις σας, στις θεσούλες σας, στις αργομισθίες σας και στην ανευθυνουπευθυνότητά σας. Θέλετε απόδειξη; Ευχαρίστως.
Απόδειξη πρώτη: Εστιάστε λίγο στον σκοπό της επίσκεψης του συλλόγου δασκάλων και νηπιαγωγών στον κύριο Δήμαρχο Κεφαλονιάς. Σκοπός της επίσκεψης ήταν να του εκθέσει τα προβλήματα της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, μεταξύ των οποίων η στέγαση των σχολείων αλλά και η στέγαση του συλλόγου των εκπαιδευτικών της Κεφαλονιάς. Και εγώ λέω: «Που πας ρε Καραμήτρο;». Σε προεκλογική περίοδο που απαιτούνται χρήματα για την «καμπάνια» του Δημάρχου με στόχο την επανεκλογή του, εσείς πάτε και ζητάτε μπικικίνια για σχολεία και μεταξύ άλλων και για την στέγαση του σωματείου των εκπαιδευτικών; Ε έτσι εξηγείται. Ο Δήμαρχος, δικαιολογημένα, δεν μπορούσε παρά να ξιφουλκήσει και να εκραγεί κατά των «κοπρόσκυλων εκπαιδευτικών» που τολμούν, τι;, να ζητάνε λεφτά για στέγαση του σωματείου τους και για επιδιόρθωση των κτιρίων των σχολικών μονάδων; Τώρα βρήκατε; Τώρα ο κύριος Δήμαρχος προφανώς θα έχει να «κόψει» κορδέλες ή να ρίξει με το μυστρί (sic, ένδειξη πολλής δουλειάς) λίγο τσιμέντο σε ένα τούβλο, όπως ο Παττακός της δικτατορίας, σε προγραμματιζόμενα έργα φήμης και αιχμής για τους ψηφοφόρους του. Προέχει άλλωστε η επανεκλογή του. Η Ελλάδα είναι διάσπαρτη από τέτοια «εγκαίνια». Μόνο το πρώτο τούβλο έχει μπει μέχρι τώρα.
Απόδειξη δεύτερη: Καλώ οποιονδήποτε καλοπροαίρετο εκπαιδευτικό, οποιασδήποτε ειδικότητας ή κλάδου, με όρεξη για δουλειά και προσφορά στους μαθητές και στην κοινωνία, αφού εκπονήσει ένα σχέδιο για κάποια εκδήλωση που θα προσφέρει άθληση, μουσική, γνώση και ψυχαγωγία, με στόχευση την απομάκρυνση των μαθητών από επικίνδυνες συμπεριφορές και πράξεις και θα συμβάλει στην κοινωνικοποίησή τους, να προσφέρει την εργασία του και την εργασία όσων ακόμα από τους συναδέλφους του ή άλλων φορέων και επιστημονικών ενώσεων μπορεί να εμπνεύσει, στην διάθεση του τοπικού Δήμου, για να διοργανωθεί η εκδήλωση με την υποστήριξη και υπό την αιγίδα των υπηρεσιών του. Σας το τονίζω από τώρα: Αν ο τοπικός αυτός Δήμος δεν είναι από αυτούς που αποτελούν εξαίρεση, όπως παραπάνω αναφέρω, μην το σκεφτείτε καν.
Εξηγούμαι. Με εξαίρεση τους Δήμους, στους οποίους ηγούνται εμπνευσμένοι άνθρωποι, οι οποίοι θα αγκαλιάσουν από την πρώτη στιγμή την πρωτοβουλία σας και θα την θέσουν υπό την πραγματική αιγίδα και υποστήριξή τους, αναλαμβάνοντας εγγράφως την ευθύνη για όλες τις εμπλεκόμενες δημοτικές υπηρεσίες και επιχειρήσεις που είναι απαραίτητες για την άρτια και ασφαλή διενέργεια της εκδήλωσης και τέλος θα αναγνωρίσουν την αποφασιστική συμβολή σας για την εκδήλωση και θα αναδείξουν την επιθυμία τους να γίνει αυτή ετήσιος τοπικός θεσμός, θα αντιμετωπίσετε τα παρακάτω ενδεχόμενα:
(Σημείωση: Στην περίπτωση που είστε εκπαιδευτικοί σε Δήμους, όπως οι παραπάνω, έχω, ως πρεσβευτής της επιστημονικής ένωσης των εκπαιδευτικών λειτουργών Φυσικής Αγωγής στην Κεντρική Μακεδονία, στην διάθεσή σας, όλο το έντυπο και διαδικαστικό υλικό για την περίπτωση που επιθυμείτε να παρουσιάσετε, με την υποστήριξη και την υπεύθυνη και αγαστή συνεργασία των ανθρώπων της τοπικής αρχής, δράση ή εκδήλωση που άπτεται της επιστήμης και του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής και του σχολικού αθλητισμού).
Οι αξιωματούχοι, οι σύμβουλοι, οι παράγοντες και οι συντελεστές των υπηρεσιών του Δήμου, να είναι εντελώς άπειροι ή κουτοπόνηροι, σε σημείο που να μην μπορούν ή να μην θέλουν, να συντάξουν και να υπογράψουν, αναλαμβάνοντας την ευθύνη, ένα απλό έγγραφο σε μία συναρμόδια υπηρεσία, της οποίας η δράση είναι απαραίτητη για την ασφαλή διεκπεραίωση μιας απλής εκδήλωσης. Παραδείγματος χάριν, ενδεικτικά και όχι περιοριστικά, στην περίπτωση ενός δρόμου αντοχής ολίγων χιλιομέτρων, της διεύθυνσης τροχαίας για την αποκοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων κατά την διάρκεια του δρόμου. Στην περίπτωση αυτή υπάρχει και το εξής ενδεχόμενο: Να σας ζητήσουν οι «εξυπνάκηδες» να συντάξετε εσείς αυτό το έγγραφο και να το προωθήσετε στην υπηρεσία, αλλά ταυτόχρονα να προεξοφλούν από τα πριν, ότι το έγγραφο αίτημά σας θα μείνει αναπάντητο, ενώ θα σας διαβεβαιώνουν ότι όλα θα πάνε καλά και κατ’ ευχήν και να σας προτρέπουν να συνεχίσετε. Σε αυτήν την περίπτωση τρέξτε χιλιόμετρα μακριά. Οι άνθρωποι αυτοί είτε είναι εντελώς ερασιτέχνες στα τοπικά ζητήματα, είτε έχουν τα δικά τους «εσωτερικά» και «αντιπολιτευτικά» θέματα, τα οποία θέλουν να αντιμετωπίσουν στην δική σας καμπούρα, θυσιάζοντάς σας ως «Ιφιγένεια».
Η συμβουλή μου σε αυτήν την περίπτωση είναι η εξής: Μην αρκεστείτε στις προφορικές διαβεβαιώσεις για την υποστήριξη της δράσης σας. Ζητήστε εγγράφως όλα τα απαραίτητα υλικά και υπηρεσίες που απαιτούνται για την ασφαλή και άρτια διεξαγωγή της εκδήλωσης αλλά και την έγγραφη βεβαίωση περί της υποστήριξης της δράσης, που θα απευθύνεται σε όλους τους συναρμόδιους φορείς. Αν δεν σας χορηγήσουν εγκαίρως και εγγράφως τα παραπάνω, σταματήστε κάθε ενέργειά σας. Το πιθανότερο είναι να καταλήξετε να είστε υπεύθυνοι για όλα, υπέχοντας κάθε ποινική και αστική ευθύνη για οποιαδήποτε βλάβη ή ζημία συμβεί σε πρόσωπα και πράγματα κατά την διάρκεια της εκδήλωσης, όπως στο παράδειγμά μας του δρόμου αντοχής, μακριά από εδώ, νεκρών ή τραυματιών.
Στην απευκταία αυτή περίπτωση, τότε κανείς δεν θα σας γνωρίζει και όλοι «θα κάνουν την πάπια», δεδομένου ότι δεν υπάρχει η υπογραφή κανενός τους σε κανένα έγγραφο. Στην περίπτωση δε που δεν συμβεί τίποτε απρόοπτο και κακό και η εκδήλωση γνωρίσει επιτυχία και αθρόα συμμετοχή, όλοι αυτοί οι ανευθυνουπεύθυνοι θα εμφανιστούν, σαν τα σαλιγκάρια μετά την βροχή, και θα διεκδικήσουν το μερίδιο της επιτυχίας και της προβολής, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν τους αντιστοιχεί, εις βάρος του κόπου σας και της σωματικής και ψυχικής σας φθοράς της προσωπικής και της οικογενείας σας, που αφιερώσατε για την άρτια και επιτυχή διοργάνωση της εκδήλωσης.
Αυτά τα ολίγα, προς το παρόν, επιφυλασσόμενη για πολλά περισσότερα και με λεπτομέρειες, ως απάντηση στον φερόμενο χαρακτηρισμό «κοπρόσκυλα» προς τους εκπαιδευτικούς, του Δημάρχου Κεφαλονιάς. Ελπίζω να αναγνωρίσατε στις αναφορές μου πολλά, είτε κοπρόσκυλα είτε σκυλιά ράτσας στις τάξεις των στελεχών, παραγόντων, συμβούλων και άλλων ευγενών «ζώων» των τοπικών, δημοτικών και περιφερειακών αρχών.
Σε ένδειξη σεβασμού στους νεκρούς των πλημμυρών της Μάνδρας και των πυρκαγιών του Ματιού Αττικής, δεν χρησιμοποιώ τα επιχειρήματα που θα μου πρόσφεραν αυτά τα τραγικά γεγονότα, ως αντίκρουση των φερομένων υβριστικών σχολίων και χαρακτηρισμών του Δημάρχου Κεφαλονιάς προς τους εκπαιδευτικούς, για να καταλάβει ο κόσμος και η κοινωνία ποιοί είναι τα αληθινά «κοπρόσκυλα». Ο απλός λαός μας όλα τα παραπάνω τα συμπυκνώνει σε μία φράση: «Είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη