Αγαπητοί, αγαπητές συνάδελφοι και συνεργάτες
Με την ευκαιρία της ανάληψης των καθηκόντων μου ως Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης θα ήθελα να σας ευχηθώ υγεία και δημιουργικότητα αλλά και να μοιρασθώ κάποιες σκέψεις μου μαζί σας.
Αποτελεί για μένα μεγάλη τιμή και αισθάνομαι την ευθύνη που συνεπάγεται η ανάληψη της θέσης του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης.
Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης, τα τελευταία χρόνια, έχει επιδείξει αξιοσημείωτη εξωστρέφεια όσον αφορά τις δράσεις της και αποτελεί ένα ζωντανό κύτταρο της κοινωνίας μας. Θεωρώ ότι αυτή η αλληλεπίδραση με το κοινωνικό γίγνεσθαι αποτελεί ένα πολύτιμο συστατικό το οποίο μπορεί να συμβάλλει στον αποδοτικότερο σχεδιασμό και διαμόρφωση της περιφερειακής εκπαιδευτικής πολιτικής και θα εργασθώ ώστε να εδραιωθεί ακόμα περισσότερο.
Η ευρύτητα του πνεύματος για την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών θεμάτων, η ομαδικότητα, η μεθοδικότητα, η επίτευξη των στόχων που τίθενται κάθε φορά καθώς και η αποτίμηση και ανατροφοδότηση αποτελούν τα συστατικά εκείνα που θα οδηγήσουν την εκπαιδευτική κοινότητα της περιφέρειας μας σε ακόμα πιο δημιουργικές δράσεις και αποτελέσματα.
Όλοι μαζί, η εκπαιδευτική κοινότητα ως σύνολο αλλά και καθεμιά και καθένας μας ξεχωριστά, από όποια θέση και αν βρισκόμαστε να προσφέρουμε αυτά που μπορούμε – και μπορούμε πολλά! –για το σχολείο που ονειρευόμαστε: με ευτυχισμένα παιδιά, που θα ζουν χωρίς στερήσεις και θα μορφώνονται, ένα σχολείο δεμένο αρμονικά με την παιδικότητα και τις αναζητήσεις τους στον σύγχρονο κόσμο που αλλάζει πολύ γρήγορα, ένα σχολείο με χαρούμενους εκπαιδευτικούς όταν πηγαίνουν και όταν φεύγουν από τη δουλειά τους.
Αγαπητοί, αγαπητές συνάδελφοι,
Ζούμε σε μια συναρπαστική εποχή με ιστορικά χαρακτηριστικά, μια εποχή που η διαρκής αλλαγή είναι το κατεξοχήν χαρακτηριστικό της. Το σχολείο, ως κατεξοχήν ζωντανό κύτταρο των κοινωνικών εξελίξεων δεν μπορεί να τις παρακολουθεί αμέτοχο, οφείλει να αλλάζει και να προσδοκά να κάνει όσα πρέπει για να δημιουργεί ευτυχισμένους και ελεύθερους ανθρώπους. Οφείλουμε να δώσουμε την απαραίτητη παιδαγωγική στήριξη στους μαθητές και στις μαθήτριες μας, στους αυριανούς πολίτες της ψηφιακής εποχής, για να αντιμετωπίσουν με επάρκεια τις ψηφιακές προκλήσεις που καλούνται να αναμετρηθούν – συχνά χωρίς τις απαραίτητες γνώσεις και ικανότητες.
Μέσα σε αυτό πλαίσιο, είμαι έτοιμος να συζητήσουμε ιδέες, προτάσεις, να συνεργασθεί η ΠΔΕ με φορείς της εκπαίδευσης, τους συλλόγους εκπαιδευτικών και τις επιστημονικές ενώσεις αλλά και με φορείς της Κρήτης για να εκπονήσουμε δράσεις και προγράμματα παρεμβάσεων για τους μαθητές μας με διάφορα θέματα. Έχω πολλές ιδέες και σκέψεις και περιμένω και τις δικές σας για συνδιαμορφώσουμε το πλαίσιο των παρεμβάσεων μας.
Η εκπαίδευση είναι για όλους και όλες που την υπηρετούμε κάτι περισσότερο από την εργασία μας: είναι η ζωή και το μεράκι μας, είναι η καθημερινή κούραση όταν φεύγουμε από το σχολείο, είναι όλα όσα κάνουν τους/τις αναπληρωτές/ αναπληρώτριες συναδέλφους μας να αφήνουν οικογένειες και αγαπημένα πρόσωπα για να την υπηρετήσουν σε διαφορετικούς τόπους κάθε χρόνο, είναι όμως και η ικανοποίηση μας όταν βλέπουμε ευτυχισμένα πρόσωπα παιδιών στα σχολεία μας. Και όλα αυτά, συχνά δίχως τα απαραίτητα στοιχεία για να εργαζόμαστε πιο αποδοτικά. Το δημόσιο σχολείο αποτελεί το ιστορικό στοίχημα κάθε κοινωνίας που θέλει να μαθαίνουν τα παιδιά της, δηλαδή να απολαμβάνουν αυτό το καθολικό ανθρώπινο δικαίωμα και κοινωνικό αγαθό και να εξελίσσουν τα πράγματα πιο πέρα από ότι μέχρι τώρα – και αυτό το έργο είναι στους ώμους μας.
Οι αλλαγές που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης δημιουργούν ένα νέο θετικό πλαίσιο εξέλιξης του δημόσιου σχολείου.
Εδώ και αρκετά χρόνια, βλέπουμε στα σχολεία μας μόνο συναδέλφους να συνταξιοδοτούνται και όσοι μείναμε πίσω μεγαλώνουμε και προσπαθούμε να διαχειριζόμαστε πολλά νέα καθήκοντα και προβλήματα που γέννησε η κρίση που βιώσαμε όλοι. Πρόσφατα το ΥΠΠΕΘ ανακοίνωσε νέους διορισμούς εκπαιδευτικών στο προσεχές μέλλον και αυτό είναι ένα πολύ ευχάριστο νέο καθώς μετά από πολλά χρόνια θα διορισθούν συνάδελφοι και θα εμπλουτίσουν το εκπαιδευτικό δυναμικό των σχολείων μας. Φυσικά χρειάζονται και άλλοι διορισμοί και θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι θα εργασθώ από την πλευρά μου, όσο μπορώ, για να έρθουν σύντομα!
Από την πλευρά μου θέλω να επισημάνω ότι ως Περιφερειακός Δ/ντής Εκπ/σης, θα δώσω προτεραιότητα και σε ένα άλλο καινοτομικό σημείο που εισάγει ο ν.4547/2018: την δημιουργική ώσμωση μεταξύ πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Θα συνεργασθώ με το ΠΕΚΕΣ, το ΚΕΣΥ, τα ΚΕΑ αλλά και με τις ΔΠΕ και ΔΔΕ μέσα στο νέο πλαίσιο αλληλοκατανόησης και συναντίληψης που επιτάσσει το νέο θεσμικό πλαίσιο για την εδραίωση και ανάδυση μιας νέας συνεργατικής σχέσης μεταξύ των δυο βαθμίδων της εκπαίδευσης προς όφελος των μαθητών – για να μην ξεχνάμε τον κεντρικό στόχο όλων μας.
Ειδικότερα, θα αξιοποιήσω τον επιτελικό ρόλο του Περιφερειακού Διευθυντή και θα εργασθώ ώστε να ενδυναμωθεί η λειτουργική σχέση μεταξύ της ΠΔΕ και των υπόλοιπων δομών εκπαίδευσης, θα προσδώσει τον απαραίτητο «βηματισμό» στις νέες δομές εκπαίδευσης ως συστατικού στοιχείου της εκπαιδευτικής κοινότητας και θα αναδεικνύει τον σημαντικό ρόλο που έχουν να επιτελέσουν.
Αγαπητοί, αγαπητές συνάδελφοι
Η τοποθέτηση μου στη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης έγινε μετά από μια νέα, πρωτόγνωρη, πολύμηνη διαδικασία όπου συναγωνισθήκαμε 9 εκλεκτοί και εκλεκτές και καθόλα άξιοι και άξιες συνάδελφοι και από τις 2 βαθμίδες της εκπαίδευσης. Για μένα αυτή η διαδικασία αποτέλεσε το κίνητρο μου για να εκτεθώ ως υποψήφιος. Τιμώ όλους και όλες τους/τις συναδέλφους που συμμετείχαν σε αυτή τη διαδικασία, εκτιμώ την πολύχρονη πορεία τους στην εκπαίδευση και στη κοινωνία και θεωρώ τιμή μου που είμαστε συνυποψήφιοι σε αυτή διαδικασία. Είμαι πάντα διαθέσιμος να συζητήσουμε και να συνδιαμορφώσουμε απόψεις και προτάσεις. Όλοι μπορούμε να προσφέρουμε από κάθε θέση στην εκπαίδευση και κανείς, καμιά δεν περισσεύει!
Διαδέχομαι έναν εξαιρετικό συνάδελφο, τον κύριο Γεώργιο Τερζάκη, ο οποίος προσέδωσε κύρος και εξωστρέφεια στη Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης. Ο κύριος Τερζάκης τίμησε τη θέση του Δ/ντή της ΠΔΕ, εργάσθηκε με εξαιρετικό τρόπο, συντόνισε και έδωσε θετική αύρα στην Περιφερειακή Διεύθυνση Κρήτης με τις πρωτοβουλίες που ανέλαβε. Αποχωρώντας από τη θέση του Δ/ντή ΠΔΕ Κρήτης αφήνει ένα πολύ θετικό αποτύπωμα στην εκπαιδευτική κοινότητα και στη κοινωνία της Κρήτης. Ο τρόπος διοίκησης του και τα αποτελέσματα που είχε έχουν ανεβάσει ψηλά τον πήχη και θα αποτελέσουν πολύτιμο οδηγό μου. Θέλω να του ευχηθώ καλή συνέχεια στη καριέρα του!
Αγαπητοί, αγαπητές συνάδελφοι
Η 25χρονη εκπαιδευτική εμπειρία μου έως τώρα έχει συνοδευτεί από την πολύχρονη υπηρεσία μου στο Πειραματικό Γυμνάσιο Ηρακλείου τα 20 από τα 25 χρόνια που είμαι εκπαιδευτικός υπηρετώ σε αυτό το σχολείο. Είναι ένα δημόσιο σχολείο που έχει ως αρχές την ομαδικότητα, την εξωστρέφεια, τη δημιουργία, την προσήλωση στην ανάπτυξη ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών και του προσωπικού του και τη καινοτομία. Όλα αυτά, είτε τα έχω υλοποιήσει ως εκπαιδευτικός, είτε τα έχω υποστηρίξει ως Διευθυντής γιατί αφορούν εκπαιδευτικές αρχές οι οποίες είναι συναρμοσμένες με την αντίληψη μου για την εκπαίδευση και συνοψίζονται στις λέξεις
Όραμα, ομαδικότητα, υπευθυνότητα, μεθοδικότητα, αποτελεσματικότητα.
Ξεκινάμε «με λογισμό και μ΄όνειρο», επιζητώ και προσδοκώ τη βοήθεια όλων για να μπορούμε να αντικρίζουμε τα μάτια των παιδιών ήσυχοι ότι προχωρήσαμε έτσι ώστε να κάνουμε «τα όνειρα να πάρουνε εκδίκηση».
Τα καλύτερα να είναι πάντα μπροστά μας!
Εμμανουήλ Καρτσωνάκης
Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη