Thumbnail
Ανακοίνωση του ομίλου για την Ιστορική Εκπαίδευση στην Ελλάδα

Ο  Όμιλος για την Ιστορική Εκπαίδευση στην Ελλάδα (Ο.Ι.Ε.Ε) γνωστοποιεί τις παρακάτω θέσεις όσον αφορά τη διδασκαλία της Ιστορίας στο ελληνικό σχολείο:

  1. Τα Νέα Προγράμματα Σπουδών Ιστορίας (Δημοτικού-Γυμνασίου) αποτελούν μια σοβαρή προσπάθεια για την ανανέωση της σχολικής ιστορικής εκπαίδευσης καθώς βασίζονται σε σύγχρονες επιστημολογικές και παιδαγωγικές – μεθοδολογικές προσεγγίσεις: ολιστικές προσεγγίσεις, κοινωνικές, έμφυλες, πολιτισμικές διαστάσεις του ιστορικού αντικειμένου,  ερευνητικές και βιωματικές διδακτικές μέθοδοι, θεματικοί φάκελοι, αξιοποίηση ποικίλων και αντιθετικών ιστορικών πηγών με έμφαση στις πρωτογενείς, ένταξη της ελληνικής στην ευρωπαϊκή και παγκόσμια ιστορία, επεξεργασία βασικών ιστορικών εννοιών, στοιχεία που υπηρετούν την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και συνδράμουν στην καλλιέργεια της ενεργού πολιτειότητας. Μένει να δοκιμαστούν στην πράξη για ανατροφοδότηση.
  2. Αναμένουμε να ολοκληρωθεί η προσπάθεια με τη δημοσίευση των Προγραμμάτων Σπουδών για την Α΄ και Β΄ τάξη Λυκείου, τα οποία έχουν συνταχθεί.
  3. Θεωρούμε απαράδεκτη την εξαφάνιση της Ιστορίας ως μαθήματος Γενικής Παιδείας από το Ωρολόγιο Πρόγραμμα της Γ΄ Λυκείου. Έτσι οι σημερινοί/ές μαθητές/τριες της Β΄Λυκείου δεν θα διδαχθούν ποτέ τα ιστορικά  γεγονότα του 19ου και 20ου αιώνα, δηλαδή δεν θα έρθουν  σε επαφή με βασικά γεγονότα που καθόρισαν τον σύγχρονο κόσμο.
  4. Είναι ανάγκη να εκπονηθούν, σύντομα, Προγράμματα Σπουδών για την Α΄ τάξη των ΕΠΑΛ, και να προκηρυχθεί η συγγραφή εγχειριδίων για όλες τις βαθμίδες και τύπους εκπαίδευσης, καθώς και η δημιουργία ψηφιακού αποθετηρίου ιστορικού υλικού για αξιοποίηση από εκπαιδευτικούς και μαθητές.
  5. Οι ανανεωτικές προσπάθειες χρήζουν καλά οργανωμένης, συστηματικής και επαρκούς επιμόρφωσης.

            Σε μια εποχή έξαρσης των εθνικισμών και των ρατσιστικών φαινομένων, που συνοδεύονται από επικίνδυνη εργαλειοποίηση της Ιστορίας, υπενθυμίζουμε τη σημασία του μαθήματος για τη δημιουργία κριτικά σκεπτόμενων και δημοκρατικών πολιτικών υποκειμένων, και καλούμε την Πολιτεία να αναλάβει τις ευθύνες της  επανεξετάζοντας  τη στάση της απέναντι στο συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο.

Συνεπώς, ζητάμε:

α.  Άμεση επαναφορά  του μαθήματος  της Ιστορίας Γενικής Παιδείας Γ΄ Λυκείου,

β. Ανακοίνωση των προθέσεων του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με τα Νέα Προγράμματα Σπουδών Ιστορίας που έχουν προταθεί από το ΙΕΠ, ανανέωση των σχολικών εγχειριδίων και  επιμόρφωση των εκπαιδευτικών οι οποίοι θα διδάξουν το αντικείμενο.

Ελπίζουμε πως, έστω και την ύστατη ώρα, λίγο πριν από την ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, θα επανεξετάσει τη στάση της και θα προβεί σε διορθωτικές κινήσεις.  

  Αθήνα, 18 Απριλίου 2019

  

     ( www.aheg.gr / fb: ΟΜΙΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 6/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

school_education_tetradia_notbook_kimolies_chalks_apple.jpg
Εκπαιδευτικοί: Ενημέρωση για τις υπεραριθμίες, τοποθετήσεις και μεταθέσεις
Ενημερωτικό σημείωμα από τους αιρετούς  Χρήστος Τρανός και Σωτήρης Γεωργόπουλος για υπεραριθμίες, τοποθετήσεις και μεταθέσεις των εκπαιδευτικών - Τι...
Εκπαιδευτικοί: Ενημέρωση για τις υπεραριθμίες, τοποθετήσεις και μεταθέσεις
κορίτσι
Φρίκη στη Χαλκίδα: 9χρονη φέρεται να έπεσε θύμα σεξουαλικής κακοποίησης – Συνελήφθη η 22χρονη αδελφή της
Έρευνα της ΕΛΑΣ για 9χρονη που φέρει σημάδια σεξουαλικής κακοποίησης
Φρίκη στη Χαλκίδα: 9χρονη φέρεται να έπεσε θύμα σεξουαλικής κακοποίησης – Συνελήφθη η 22χρονη αδελφή της
Μάθηση - Εκπαίδευση
Απολογισμός του Νίκου Τσούλια ως Γραμματέα του Τομέα Παιδείας του ΠΑ.ΣΟ.Κ. – ΚΙΝ.ΑΛ. (2019 –2025)
Δράσαμε σε ένα πολιτικό και εκπαιδευτικό περιβάλλον, στο οποίο κυριαρχούσε η νεοφιλελεύθερη ατζέντα της κυβέρνησης της Ν.Δ
Απολογισμός του Νίκου Τσούλια ως Γραμματέα του Τομέα Παιδείας του ΠΑ.ΣΟ.Κ. – ΚΙΝ.ΑΛ. (2019 –2025)
χρήματα
ΔΥΠΑ: Πότε ξεκινά η προπληρωμή επιδομάτων και Δώρου Πάσχα
Οι πληρωμές είναι διαθέσιμες για ανάληψη και ηλεκτρονικές πληρωμές μέσω των προπληρωμένων καρτών εντός 1-3 εργάσιμων ημερών μετά την καταβολή τους...
ΔΥΠΑ: Πότε ξεκινά η προπληρωμή επιδομάτων και Δώρου Πάσχα