Γ. Μαυρωτάς: «Εκπαιδευτικές και ακαδημαϊκές εκπτώσεις λόγω εκλογών που θα τις πληρώσουμε στο μέλλον με τόκο»
Με κριτική για τις ξανά «fast track» διαδικασίες και το γεγονός ότι δεν μπήκε στην επίσημη διαβούλευση όλο το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, ξεκίνησε την ομιλία του στις συνεδριάσεις της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ο Τομεάρχης Παιδείας και βουλευτής Αττικής με το Ποτάμι Γιώργος Μαυρωτάς. Σχολίασε ότι η Βουλή δεν είναι διακοσμητική και πως δεν πρόκειται για ένα απλό νομοσχέδιο αλλά για ένα υπερπολυνομοσχέδιο με 226 άρθρα με κύριο σώμα 375 σελίδων το οποίο συνολικά ξεπερνά τις 1100 σελίδες. Περιλαμβάνει συγχωνεύσεις και πανεπιστημιοποιήσεις Τ.Ε.Ι., την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και τα πειραματικά σχολεία και κανονικά όπως τόνισε, θα έπρεπε να είναι σε ξεχωριστά νομοσχέδια και όχι έτσι ως «αχταρμάς».
Ξεκινώντας με τα θέματα του λυκείου σημείωσε ότι η Γ’ Λυκείου μετατρέπεται σε μία τάξη προπαρασκευής για την εισαγωγή στα ΑΕΙ αντί για μια τάξη εμβάθυνσης και ολοκλήρωσης των λυκειακών σπουδών. Οπότε το ερώτημα που μπαίνει είναι το εξής: «τα παιδιά που δεν θέλουν να συνεχίσουν στο πανεπιστήμιο, τι θα κάνουν; Γιατί να μπουν σε μια διαδικασία που δεν τα αφορά;». Αναφέρθηκε επίσης στα προβλήματα ομοιογένειας που θα προκαλέσει η ύπαρξη τμημάτων ελεύθερης και μη πρόσβασης, με τη δημιουργία μαθητών δύο ταχυτήτων.
Στο σημείο αυτό αναφέρθηκε στην πρόταση του Ποταμιού για ενιαίο απολυτήριο υπό την προϋπόθεση της ύπαρξης τράπεζας θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας προκειμένου να διασφαλιστεί η ενιαία αξιολόγηση από τον Έβρο ως στην Γαύδο. Αντιπαρερχόμενος τις δηλώσεις του κ. Γαβρόγλου ότι τα κόμματα δεν έχουν κάνει προτάσεις, ο κ. Μαυρωτάς δήλωσε ότι το Ποτάμι έχει κάνει προτάσεις και μάλιστα εγκαίρως όπως για το σύστημα μετεγγραφών των φοιτητών. Για τα θέματα του λυκείου, η πρόταση του Ποταμιού είναι να συμμετέχουν και οι τρεις τάξεις του λυκείου στον βαθμό του απολυτηρίου με ενιαία αξιολόγηση με θέματα πολλαπλής επιλογής και ερωτήσεις που αξιολογούν την κριτική σκέψη και όχι την παπαγαλία.
Για τους εισακτέους επανέλαβε ότι δεν μπορεί να καθορίζει το Υπουργείο Παιδείας μόνο του και απόλυτα τον αριθμό τους αλλά να δέχεται την εισήγηση των τμημάτων ώστε να μην κάμπτεται η αυτονομία των ιδρυμάτων. Υποστήριξε επίσης κάθε τμήμα να μπορεί να συμμετέχει στον καθορισμό του συντελεστή βαρύτητας για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα καθώς και ότι πρέπει να υπάρχει ένα κατώφλι εισόδου στα ΑΕΙ.
Για το μεγάλο ζήτημα της μετατροπής των ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια που ολοκληρώνεται με το παρόν νομοσχέδιο, ο Τομεάρχης Παιδείας του Ποταμιού επανέλαβε ότι όλα γίνονται βιαστικά, οριζόντια και ανορθολογικά με μια τόσο εκτεταμένη διασπορά που αντί να δημιουργεί οικονομίες κλίμακας δημιουργεί σπατάλες. Απευθυνόμενος στον κ. Υπουργό, διερωτήθηκε αν όλα αυτά τα νέα τμήματα θα είναι έτοιμα να λειτουργήσουν μόλις σε λίγους μήνες, ενώ σχολίασε ότι κάποια από αυτά θα υπάρχουν απλά και μόνο στο μηχανογραφικό ενώ στην πραγματικότητα θα είναι «πουκάμισα αδειανά». Τόνισε μάλιστα ότι δεν αρκεί απλά μια μετονομασία για να ιδρυθεί ένα νέο τμήμα, ορισμένα τμήματα όπως είπε έχουν μόνο 2 καθηγητές, οπότε είναι απορίας άξιον πως θα μπορέσουν να ετοιμάσουν νέο πρόγραμμα σπουδών, να δημιουργηθούν εργαστήρια και να υπάρξει το απαιτούμενο προσωπικό μέχρι τον Σεπτέμβριο.
Αναρωτήθηκε επίσης γιατί μόνο νέα Νομική Σχολή στην Πάτρα και όχι και στη Θεσσαλία και ζήτησε να τοποθετηθεί ο κ. Υπουργός για το γεγονός ότι η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Πατρών καταψήφισε το παρόν σχέδιο νόμου. Σχετικά με τα πανεπιστημιακά ερευνητικά κέντρα, σχολίασε ότι στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου δημιουργείται στην Καλαμάτα και Ινστιτούτο Μεσογειακής Διατροφής και Λειτουργικών Τροφίμων αλλά και Ινστιτούτο Ελιάς και Ελαιολάδου, εκφράζοντας την απορία: «Η ελιά και το ελαιόλαδο δεν είναι στη μεσογειακή διατροφή και γιατί έχουμε δύο ινστιτούτα και δεν δημιουργείται και ένα στη Νεμέα για κρασί και σταφίδα;».
Στάθηκε και στη σύσταση επταμελούς επιτροπής για τις πενταετείς σπουδές και τα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανικών, λέγοντας πως σχεδόν όλα τα μέλη της υποδεικνύονται από τον Υπουργό Παιδείας. Μάλιστα επεσήμανε ότι δημιουργείται ένας επαγγελματικός πληθωρισμός με την αύξηση των τμημάτων μηχανικών, ενώ θα έπρεπε να υπάρχει διαβάθμιση τεχνικής ευθύνης και να μην καταλήγουμε σε ένα δυαδικό σύστημα, είτε με πλήρη δικαιώματα είτε με καθόλου δικαιώματα.
Αναφορικά με τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία σημείωσε ότι ψαλιδίζονται οι αρμοδιότητες τους, αποχρωματίζεται ουσιαστικά το ύφος τους και γίνονται συμβατικά σχολεία. Δεν επιτρέπεται όπως επεσήμανε, να έχουν τη δυνατότητα για τροποποιημένο ωράριο, ενώ τα διοικητικά-οργανωτικά ζητήματα σχολείων για τον αριθμό και τις ειδικότητες των καθηγητών μεταφέρονται πλέον στις διοικητικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας. Τέλος αναφέρθηκε και στην πρόταση της ΕΛΜΕ Προτύπων Πειραματικών Σχολείων για τη μέριμνα που πρέπει να δοθεί στους ήδη και πλέον αξιολογημένους καθηγητές τους, προκειμένου να έχουν αυτοδίκαια οργανική θέση εκεί όπου υπηρετούν.
Κλείνοντας την ομιλία του και λαμβάνοντας υπόψη τις όλες αντιδράσεις της ακαδημαϊκής κοινότητας απέναντι στο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, ο κ. Μαυρωτάς τόνισε ότι η εξαφάνιση της βαθμίδας των Τ.Ε.Ι., είναι κάτι το οποίο θα έχει επιπτώσεις και πως οι εκπτώσεις που γίνονται τώρα, είναι κάτι το οποίο θα το πληρώσει η κοινωνία μας με τόκο, τα επόμενα μερικά χρόνια.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη