Thumbnail
Ομιλία την ολομέλεια της Βουλής για το πολυνομοσχέδιο

Ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Κώστας Σπαρτινός, τοποθετήθηκε κατά τη συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής επί του νομοσχεδίου “Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις”.

Ο βουλευτής εστίασε στο θέμα της νέα αρχιτεκτονικής στην Ανώτατη Εκπαίδευση και ειδικότερα στον νέο ακαδημαϊκό χάρτη που διαμορφώνεται μετά την συνέργεια του Πανεπιστημίου Πατρών και του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.

Το τοπίο που υπήρχε εδώ και πολλά χρόνια στο χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης, εκτίμησε ο βουλευτής, είχε τα εξής δύο βασικά χαρακτηριστικά:

Πρώτον, η "ανωτατοποίηση" των ΤΕΙ το 2001 με την μετονομασία τους σε ΑΤΕΙ χωρίς καμία άλλη ενέργεια, κανένα σχέδιο από την πλευρά των τότε κυβερνώντων. Αποδείχθηκε σε πολλές περιπτώσεις ότι το Α που προστέθηκε πριν από το ΤΕΙ ήταν, όχι το πρώτο γράμμα από τη λέξη Ανώτατο, αλλά ένα στερητικό Α, καθώς εγκατέλειψε πολλά από αυτά τα ιδρύματα χωρίς στόχο και προορισμό. Η ύπαρξη σήμερα Τμημάτων ΤΕΙ με εξαιρετικό επίπεδο σπουδών και υψηλές διακρίσεις οφείλεται αποκλειστικά στο διδακτικό τους προσωπικό, τις διοικήσεις τους και τους φοιτητές τους και όχι στην ουσιαστικά ανύπαρκτη "μεταρρύθμιση" του 2001.

Δεύτερον, η μεγάλη διασπορά των ΑΕΙ και ΤΕΙ στη χώρα που δεν οφειλόταν σε συγκεκριμένο σχέδιο αλλά σε εξυπηρέτηση πελατειακών κριτηρίων και τοπικιστικών πιέσεων. Ο Κ. Σπαρτινός άσκησε κριτική στα σχέδια “Αθηνά” και τις καταργήσεις τμημάτων ΤΕΙ που εφαρμόστηκαν την περίοδο των μνημονίων επί κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ με αποκλειστικά κοντόφθαλμα δημοσιονομικά κριτήρια και με πρόσχημα την αναμόρφωση της Γ/Βάθμιας εκπαίδευσης. Τα σχέδια αυτά δεν υπολόγιζαν βεβαίως το κόστος που είχε πληρώσει το Ελληνικό κράτος και ο φορολογούμενος πολίτης τόσα χρόνια. “ Τι θα τα κάναμε όλα αυτά αν κλείνανε; Θα τα κάναμε ξενοδοχεία; Ή θα τα βλέπαμε να ρημάζουν όπως βλέπαμε πάρα πολλά Ολυμπιακά ακίνητα; Θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας τα ακαδημαϊκά κριτήρια αλλά και την πραγματικότητα που υπάρχει”, σχολίασε χαρακτηριστικά.

Έντονη κριτική άσκησε επίσης στη στάση της αντιπολίτευσης για στο σχέδιο νόμου κατηγορώντας την για προεκλογικά παιχνίδια που την οδηγούν στην άρνηση οποιουδήποτε διαλόγου και συζήτησης, ακόμα για τέτοια σοβαρά θέματα όπως είναι η κρίσιμη συζήτηση για την εκπαίδευση. Παράλληλα άσκησε κριτική και σε μερίδα της ακαδημαϊκής κοινότητας του Πανεπιστημίου Πατρών για την στάση της, αποδίδοντας την σε ένα ανταγωνισμό ενόψει των επερχόμενων Πρυτανικών εκλογών.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του, αναφέρθηκε και στην αυτοκριτική που θα πρέπει να κάνει η πανεπιστημιακή κοινότητα για το γεγονός ότι, ενώ διαμαρτύρεται για ελλείψεις μελών ΔΕΠ, ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες επιλογής των 500 θέσεων που είχαν εγκριθεί επί Υπουργίας Φίλη και Αναγνωστοπούλου. Σήμερα έχουν εγκριθεί πολύ περισσότερες. Πότε αυτές θα απορροφηθούν; Η σχετική ευθύνη δεν είναι στο Υπουργείο.

Ο βουλευτής κατέληξε λέγοντας: "Εκτός από το να ψηφίζουμε νόμους ή να τους καταψηφίζουμε, πρέπει να βγάζουμε και ορισμένα χρήσιμα διδάγματα γενικότερα και για την εκπαιδευτική και για την κοινωνική ευθύνη όλων μας".

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα