Thumbnail
Δεν λαμβάνουν τα ίδια μόρια με τους αποφοίτους ελληνικών ΑΕΙ, αν και διαθέτουν πτυχία που έχουν αναγνωριστεί από τον ΔΟΑΤΑΠ ως ισότιμα

Είμαστε απόφοιτοι σχολών εξωτερικού (Μουσικών Σπουδών, Πληροφορικής, Γεωπονικού, Πολιτικών Μηχανικών, Aρχιτεκτόνων Μηχανικών, Μηχανολόγων Μηχανικών, Χημικών Μηχανικών, Σχολών Καλών Τεχνών (Εικαστικών Τμημάτων), των οποίων τα πτυχία έχουν κριθεί ισότιμα και αντίστοιχα με τα ελληνικά από το ΔΙΚΑΤΣΑ (μετέπειτα ΔΟΑΤΑΠ) με τα πτυχία των Ελληνικών πανεπιστημίων. Βάσει αυτών των ισοτιμιών και αντιστοιχίσεων  πολλοί από εμάς εργαζόμαστε στην δημόσια εκπαίδευση ως αναπληρωτές αλλά και ως μόνιμοι εκπαιδευτικοί σε όλες τις βαθμίδες (Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια, Δομές μη τυπικής εκπαίδευσης (ΔΙΕΚ /ΣΔΕ). Σας γράφουμε για να σας ενημερώσουμε για ένα γραφειοκρατικό πρόβλημα που προέκυψε πρόσφατα και θέτει σε κίνδυνο τα επαγγελματικά μας δικαιώματα.

Στην προκήρυξη 3Α / 2019 Προκήρυξη Εκπαιδευτικών Ειδικής αγωγής αλλά και σε αυτή της Γενικης που αναμένεται για μόνιμο διορισμό οι πτυχιούχοι των αντίστοιχων Ελληνικών Πανεπιστημίων μοριοδοτούνται με 20 μόρια λόγω του integrated master που τους αποδόθηκε με αναδρομική ισχύ (σύμφωνα με το άρθρο 46 του νόμου 4485/2017).  Όμως δεν υπάρχει σχετική ρύθμιση από το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για τα αντίστοιχα πτυχία εξωτερικού, καθώς ο αρμόδιος φορέας (ΔΟΑΤΑΠ) δεν μπορεί να αλλάξει την πράξη ισοτιμίας/ αντιστοιχίας με βάση το νόμο 3328/2005 και να αναγνωρίσει το integrated master χωρίς να υπάρχει καινούργιος νόμος ή Υπουργική Απόφαση. 

Με λίγα λόγια οι πτυχιούχοι του εξωτερικού ενώ έχουν την πράξη ισοτιμίας ή και αντιστοιχίας (αναγνώριση) από το ΔΟΑΤΑΠ χάνουν τα 20 μόρια (που αντιστοιχούν σε 2.5 χρόνια προυπηρεσίας) ενώ πληρούν τις προϋποθέσεις ένταξης τους για μόνιμο διορισμό. Αυτό γιατί στην προκήρυξη δεν περιλαμβάνονται αυτές οι πράξεις ισοτιμίας / αντιστοιχίας στα πτυχία που δικαιούνται integrated master. Επιπλέον δεν υπάρχει Υπουργική Απόφαση που να υποχρεώνει το ΔΟΑΤΑΠ έτσι ώστε ο φορέας αυτός να εκδώσει καινούργιες πράξεις ισοτιμίας / αντιστοιχίας στις οποίες να αναφέρεται το integrated master και ο ΑΣΕΠ να μπορεί να το μοριοδοτήσει. Είναι ξεκάθαρο οτι με την προκήρυξη έτσι όπως είναι διαμορφωμένη υπάρχουν υποψήφιοι δύο ταχυτήτων: οι πτυχιούχοι των Ελληνικών Πανεπιστημίων και οι πτυχιούχοι των Πανεπιστημίων Εξωτερικού. Είναι φανερό ότι δεν υπάρχει ίση μεταχείριση μεταξύ των υποψηφίων και οι πτυχιούχοι των ελληνικων πανεπιστημίων ευνοούνται από την προκήρυξη αυτή. 

Οι πτυχιούχοι εξωτερικού θιγόμαστε άμεσα από την συγκεκριμένη προκήρυξη καθώς ακόμη και όσοι δεν θέλουν ή δεν μπορούν να διοριστούν ως μόνιμοι, στερούνται το δικαίωμα της εργασίας για τα τρία επόμενα σχολικά έτη αφού ο πίνακας αναπληρωτών και διορισμού θα κλειδώσει μετά την λήξη των προκηρύξεων τόσο της Γενικής όσο και της ειδικής ( η οποία μάλιστα λήγει στο τέλος του μήνα, δηλαδή άμεσα) .

Όσοι από εμάς έχουμε ισότιμα / αντίστοιχα πτυχία έχουμε παρακολουθήσει και περάσει επιτυχώς μαθήματα στις αντίστοιχες Ελληνικές Σχολές και ορισμένοι από εμάς έχουμε στα πτυχία μας περισσότερες εκπαιδευτικές μονάδες από αυτές που απαιτούν οι Ελληνικές σχολές για να δώσουν το integrated master στους αποφοίτους τους.  

Το πόσα έτη έχει σπουδάσει ο καθένας είναι κάτι που σηκώνει πολύ μεγάλη συζήτηση και είναι δύσκολο να εκτιμηθεί: πολλοί πτυχιούχοι σχολών εξωτερικού έχουν σπουδάσει ακριβώς τα ίδια χρόνια με τους Έλληνες συναδέλφους τους ή έχουν παρακολουθήσει μαθήματα σε σχολές με εντατικά προγράμματα σπουδών.  Σε κάθε περίπτωση ο νόμος ορίζει ως αποκλειστική μονάδα μέτρησης της ισοτιμίας / αντιστοιχίας πτυχίου τις εκπαιδευτικές μονάδες ή την αναγνώριση από το ΔΟΑΤΑΠ. 

Πιθανόν να κατηγορηθούμε πως η παρούσα διαμαρτυρία γίνεται για τον διορισμό στο δημόσιο αλλά το θέμα είναι κυρίως θεσμικό και πηγαίνει πέρα από αυτή την για πολλούς ξεπερασμένη φιλοδοξία που όμως (καλώς ή κακώς) αποτελεί μονόδρομο για όσους θέλουν να εργαστούν στην εκπαίδευση.

Η απόφαση αυτή απαξιώνει και τον ίδιο τον θεσμό του μεταπτυχιακού καθώς οι απόφοιτοι εξωτερικού που έχουν μεταπτυχιακό εξισώνονται με τους απόφοιτους των προπτυχιακών τμημάτων. Δηλαδή ο απόφοιτος εξωτερικού που έχει μεταπτυχιακό τίτλο και προπτυχιακό ισότιμο και αντίστοιχο με το Ελληνικό παίρνει ακριβώς τα ίδια μόρια με έναν απλό απόφοιτο ελληνικού πανεπιστημίου.  Μερικές φορές μάλιστα υπάρχει ο εξής σουρεαλισμός (η ιστορία είναι αληθινή και τα στοιχεία της περίπτωσης βρίσκονται στην διάθεση της εφημερίδας σας : απόφοιτος Σκωτσέζικης Καλών Τεχνών 4ετούς φοίτησης που έχει κάνει έναν χρόνο στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα και έχει και αναγνωρισμένο ως ισότιμο  μεταπτυχιακό στο Λονδίνο θα βρεθεί να έχει ακριβώς την ίδια μοριοδότηση με κάποιον που τελείωσε την Α.Σ.Κ.Τ. αλλά δεν έχει μεταπτυχιακό τίτλο. Σε περίπτωση που ο απόφοιτος εξωτερικού είχε κάνει το μεταπτυχιακό του στην Α.Σ.Κ.Τ. (υπάρχουν και τέτοιες περιπτώσεις!) μοριοδοτήται το ίδιο με τον απλό κάτοχο πτυχίου που έκανε όμως το προπτυχιακό του στην ελληνική σχολή.  Καταστρατηγείται δηλαδή από την πίσω πόρτα η ιεραρχία που η ελληνική νομοθεσία έχει θεσπίσει σχετικά με την μοριοδότηση των σπουδών: ο κάτοχος ενός αναγνωρισμένου μεταπτυχιακού δεν μπορεί να μοριοδοτήται το ίδιο με τον κάτοχο ενός προπτυχιακού τίτλου με μόνο κριτήριο το οτι ο δεύτερος σπούδασε στην Ελλάδα.  Το πρόβλημα προκύπτει και με όσους θα ήθελαν να συνεχίσουν σε διδακτορικές σπουδές. Απόφοιτος εξωτερικού για να προχωρήσει σε διδακτορικό θα πρέπει απαραιτήτως πρώτα να κάνει μάστερ ενώ ο απόφοιτος από Ελληνικό πανεπιστήμιο προχωρά αυτόματα σε διδακτορικό καταθέτοντας το πτυχίο - ενιαίο μάστερ.

Το ποιά σχολή είναι καλύτερη είναι μια μεγάλη (και χωρίς τέλος) συζήτηση καθώς οι καθηγητές και οι απόφοιτοι κάθε αξιόλογης σχολής τείνουν να την υπερασπίζονται ως την καλύτερη όλων και δεν θα θέλαμε να εμπλακούμε σε τέτοιες στείρες συζητήσεις. Υπάρχουν όμως συγκεκριμένα κριτήρια που διασφαλίζουν την αξιοπιστία των πτυχίων και παρακάμπτονται με τις συγκεκριμένες ρυθμίσεις.

Η απόφαση αυτή έρχεται σε αντίθεση με τους ίδιους τους νόμους σχετικά με την ισοτιμία / αντιστοιχία των πτυχίων εξωτερικού. Ζητάμε την εφαρμογή του νόμου σε συνθήκες δίκαιες για όλους καθώς η συγκεκριμένη απόφαση απαξιώνει τους νόμους για τις αντιστοιχίες των πτυχίων εξωτερικού με αυτά των ελληνικών πανεπιστημίων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

skilaki
Ο σκύλος πετάει τη σκούφια του για εκπαίδευση – Εσείς έχετε τον ίδιο ζήλο;
Εκείνοι που χρειάζεται να καθίσουν πρώτοι και καλύτεροι στο θρανίο, είμαστε εμείς. Γιατί για τον σκύλο, η εκπαίδευση είναι... η καλύτερή του. Αφού...
Ο σκύλος πετάει τη σκούφια του για εκπαίδευση – Εσείς έχετε τον ίδιο ζήλο;
sfouggarades
«Ή σφουγγάρι ή τομάρι!» - Το τρομερό δίλημμα των σφουγγαράδων που αποδεκατίστηκαν από τη νόσο των δυτών
Έφευγαν ξαφνικά ή έμεναν παράλυτοι - Η νόσος που θέριζε χιλιάδες Δωδεκανήσιους
«Ή σφουγγάρι ή τομάρι!» - Το τρομερό δίλημμα των σφουγγαράδων που αποδεκατίστηκαν από τη νόσο των δυτών