Το Ζάππειο και το Ζωγράφειο. Καθώς ο χρόνος μου ήταν περιορισμένος άφησα την Μεγάλη του Γένους Σχολή για μια επόμενη επίσκεψη με όλη την Ομοσπονδία.
Συναντήθηκα με τον Συντονιστή Εκπαίδευσης στην Κωνσταντινούπολη, με τους Διευθυντές και τους εκπαιδευτικούς των σχολείων μας.
Συνομιλώντας με τον Συντονιστή Εκπαίδευσης κ. Σταύρο Γιωλτζόγλου μου εξέφρασε την επιθυμία να υπάρξει μία ολοκληρωμένη συνεργασία της ομοσπονδίας μας και ένας συντονισμός για να γίνουν κοινές δράσεις Δημόσιων Ελληνικών σχολείων με τα σχολεία των Ρωμιών της Πόλης αλλά και άλλων Δημόσιων Τούρκικων σχολείων. Συμφώνησα ότι θα μπορούσε να υπάρξει μια τέτοια συνεργασία και θα ήταν καλό να την ξεκινήσουμε.
Συζητώντας με τους 2 Διευθυντές του Ζαππείου κ. Ευαγγελία Καναρύα του Δημοτικού και κ. Αντώνιο Ηλιάδη του Γυμνασίου & Λυκείου μου ανέφεραν ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχει μία αύξηση του μαθητικού δυναμικού των Ομογενειακών σχολείων της Κωνσταντινούπολης. Οι μαθήτριες και οι μαθητές των σχολείων αυτών είναι παιδιά των Ρωμιών της Πόλης, Ελλαδιτών υπαλλήλων και εκπαιδευτικών, αλλά και Ορθόδοξων Χριστιανών από την περιοχή της Αντιόχειας.
Στη συζήτηση που είχα με τους εκπαιδευτικούς του Ζαππείου μου ανέφεραν ότι στα Τούρκικα γίνονται τα μαθήματα της Ιστορίας, της Γεωγραφίας, της Κοινωνιολογίας και της Γλώσσας και στα Ελληνικά όλα τα υπόλοιπα.
Επισκεπτόμενος και το Ζωγράφειο Ομογενειακό σχολείο αφού ξεναγήθηκα στις αίθουσες και τα σύγχρονα εργαστήρια συνομίλησα με το σύλλογο διδασκόντων αλλά και τον εκπρόσωπο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών της Κωνσταντινούπολης κ. Διαμαντή Κομβόπουλο. Η συζήτηση κινήθηκε στα θέματα των συνθηκών εργασίας των εκπαιδευτικών στα σχολεία αυτά αλλά και σε ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά ζητήματα που τους απασχολούσαν.
Αυτό που μου έκανε εντύπωση στη συζήτηση κυρίως με τους Διευθυντές των Σχολείων και με τον Συντονιστή Εκπαίδευσης ήταν η αναφορά σε 2 ζητήματα, που μας κάνουν να ζηλεύουμε για τη γείτονα χώρα μας:
- Όλη η επικοινωνία του σχολείου με τις διοικητικές αρχές του Υπουργείου Παιδείας της Τουρκίας γίνεται ΜΟΝΟ ηλεκτρονικά. Καμία αποστολή έντυπου εγγράφου. Μου ανέφεραν χαρακτηριστικά ότι έχουν πετάξει εδώ και κάποια χρόνια ακόμα και τις συσκευές του ΦΑΞ!
- Σχεδιάζεται τώρα μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση η οποία θα ξεκινήσει το 2020 από το Δημοτικό και θα φτάσει μέχρι το 2024 στο Λύκειο και στο σύστημα πρόσβασης στα Πανεπιστήμια. Αλλαγές που σχεδιάζονται και προχωρούν βήμα βήμα από βαθμίδα σε βαθμίδα και από τάξη σε τάξη.
Αποχώρησα από τα σχολεία αυτά με μια ικανοποίηση για το σπουδαίο έργο που επιτελούν αλλά και μια νοσταλγία για τα χρόνια που η ομογένεια μας στην Κωνσταντινούπολη ανθούσε, οι αίθουσες και οι διάδρομοι των σχολείων ήταν γεμάτοι μαθητές και οι φωνές των παιδιών μας αντηχούσαν παντού.
Έφυγα με την υπόσχεση να επιστρέψει η Ομοσπονδία μαζί με εκπαιδευτικούς από όλη την Ελλάδα για να επισκεφτούμε σχολεία και εκπαιδευτικούς της Πόλης και όχι μόνο.
Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ
Νικηφόρος Κωνσταντίνου
Δείτε επίσης στο alfavita.gr
Η διαπολιτισμική Εκπ/ση φέρνει νέες προσλήψεις στις Τάξεις Υποδοχής
Παράταση στο ετήσιο σεμινάριο στη Διαπολιτισμική Εκπ/ση
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη