Από 12 μέχρι και 19 χρόνια συνεχίζουν τα ίδια πρόσωπα να «υπηρετούν» την υπόθεση της διάδοσης της ελληνικής γλώσσας σε τριτοβάθμια ιδρύματα του εξωτερικού. Κι αυτό:
1. Ενώ οι έδρες της νεοελληνικής, αρκετές εκ των οποίων κατέχουν έλληνες καθηγητές, κλείνουν. Οι νεοελληνικές σπουδές στο εξωτερικό βρίσκονται σε διαρκή παρακμή-οι ελάχιστες , αν υπάρχουν,εξαιρέσεις επιβεβαιώνουν τον κανόνα.
2. Ενώ αρχικά το υπουργείο του ΣΥΡΙΖΑ είχε δηλώσει: Ενόψει της επανεξέτασης του θεσμικού πλαισίου της ενίσχυσης των Τμημάτων Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού του Εξωτερικού, για όσους από τους πιο πάνω εκπαιδευτικούς συμπληρώνουν το μέγιστο προβλεπόμενο χρόνο απόσπασης σύμφωνα με το άρθρο 3 παράγραφος 2 τηςΥΑ Φ. 821.2/701Κ/54186/Ζ1/14-05-2012 ( ΦΕΚ 1672 Β ́/ 16-05-2012 ) δεν θα δοθεί καμία περαιτέρω παράταση απόσπασης. Οι αρμόδιοι Συντονιστές Εκπαίδευσης παρακαλούνται να ενημερώσουν σχετικά τους ενδιαφερόμενους, οι οποίοι οφείλουν με τη λήξη της απόσπασής τους και χωρίς άλλη ειδοποίηση να παρουσιαστούν για ανάληψη υπηρεσίας στην Διεύθυνση Εκπαίδευσης όπου ανήκουν οργανικά. [σχετική απόφαση του 2017 ΕΔΩ]
3. Ενώ κάθε άλλη μετακίνηση (μετάθεση-απόσπαση) συναδέλφων στο εσωτερικό της χώρας έχει παγώσει εδώ και καιρό, για κάποιους «αναντικατάστατους» αυτό δεν ισχύει , παρατείνονται οι αποσπάσεις τους στις 7-6-2019 κι έτσι λαμβάνουν τη διαβεβαίωση ότι μπορούν να συνεχίσουν ήσυχοι την εργασία τους εξωτερικό για ακόμα μια ακαδημαϊκή χρονιά, την 12η, 14η, 18η ή 19η χρονιά απόσπασής τους, ενώ του υπουργείο προσλαμβάνει κάποιους άλλους στη θέση τους, στην Ελλάδα.
-Τα περί «επανεξέτασης του θεσμικού πλαισίου» ξεχάστηκαν, από το 2017 και μετά.
- Καμία αξιολόγηση του έργου που επιτελέστηκε μέχρι τώρα σε αυτές τις «πολύτιμες» θέσεις , δεν είδε το φως της δημοσιότητας. Αν, παρόλα αυτά, υπάρχει διαπιστωμένη πρόοδος των νεοελληνικών γραμμάτων σε αυτές τις δώδεκα χώρες, θα μπορούσε το υπουργείο να απευθυνθεί και σε άλλους άξιους συναδέλφους για τις θέσεις αυτές. Κανείς από αυτή την μικρή ομάδα των προνομιούχων ΔΕΝ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΗΚΕ, όταν αποχώρησε από τη θέση του.
- Ίσως ,επίσης, θα άξιζε να ενισχυθούν κι άλλες έδρες όπου διδάσκεται η νεοελληνική. ΤΙΠΟΤΕ όμως από αυτά δεν υλοποιείται. Θα έλεγε κανείς ότι ένας ολόληρο υπουργείο λειτουργεί για να εξυπηρετήσει δεκαπέντε ανθρώπους .
-Το ότι πρόκειται μόνο για δεκαπέντε περιπτώσεις δεν υποβαθμίζει τη σημασία του θέματος, ούτε μειώνει την ευθύνη όσων εμπλέκονται ή απλώς κωφεύουν (ΟΛΜΕ, υφυπουργός, συντονιστές εκπαίδευσης εξωτερικού, ειδικός γραμματέας του υπουργείου).
- Η ατολμία των κυβερνώντων φαίνεται μέσα από μικρές κι ασήμαντες συγκριτικά περιπτώσεις, τις οποίες δεν είχαν το κουράγιο ούτε αυτές να «διορθώσουν», παρά το ότι δεν φαίνεται να έχουν κάποιο πολιτικό κόστος για τους ίδιους.
Ή μήπως έχουν;;;
Πηγή: Παράταση απόσπασης εκπαιδευτικών ΠΕ02 ΔΕ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ξένων χωρών
Παλιότερο σχετικό άρθρο: Οι αναντικατάστατοι
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη