Thumbnail
Του Νεκτάριου Κορδή, Αιρετού ΚΥΣΔΕ - Για τις συνεδριάσεις ΚΥΣΔΕ στις 23-24-25-26-31/07  και 01/08/2019 για τις Αποσπάσεις Εκπαιδευτικών και άλλα θέματα εκπαιδευτικής επικαιρότητας

Α. ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

    Σχετικά με τις συνεδριάσεις του ΚΥΣΔΕ που έγιναν από την Τρίτη 23 Ιουλίου έως και την Πέμπτη 1 Αυγούστου για τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών σας ενημερώνουμε για τα ακόλουθα:

1.Συζητήθηκαν 5 αμφισβητούμενες αιτήσεις απόσπασης. Εξ αυτών ικανοποιήθηκαν 2 ως προς τα μόρια συνυπηρέτησης και απορρίφθηκαν 3 ως προς το δικαίωμα υποβολής και τα μόρια τέκνων. Παράλληλα συζητήθηκαν 10 αιτήσεις με διάφορα συμπληρωματικά ιατρικά δικαιολογητικά και δεν μοριοδοτούνται βάσει της κείμενης νομοθεσίας.

2.Συζητήθηκαν 5 αιτήσεις εκπαιδευτικών της Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης που ζητούν να αποσπαστούν στη Δευτεροβάθμια Γενική Εκπαίδευση .

3.Ικανοποιήθηκαν 7 αιτήσεις απόσπασης για το Ιδ. Γυμνάσιο Αρμενικός Κυανούς Σταυρός.

4.Αποδεσμεύτηκαν 32 εκπαιδευτικοί για να αποσπαστούν στην Εκκλησιαστική Εκπαίδευση.

5.Σχετικά με τις αποσπάσεις στην Ειδική αγωγή συζητήθηκαν 13 και ικανοποιήθηκαν 12 αιτήσεις  απόσπασης εκπαιδευτικών οι οποίοι αιτούνται την ένταξη τους σε ειδική κατηγορία. Εξ αυτών οι 8 αιτήσεις αφορούν ασθένεια και οι 4 πολυτεκνία. Παράλληλα συζητήθηκαν 153 αιτήσεις εκπαιδευτικών που ζητούν απόσπαση σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΣΥ. Εξ αυτών εντάσσονται οι 136 και απορρίφθηκαν οι 13.

6.Παράλληλα συζητήθηκαν 37 αιτήσεις εκπαιδευτικών που ζητούν απόσπαση σε ΚΕΣΥ. Εξ αυτών εντάσσονται με βάση τα κριτήρια οι 29 και απορρίπτονται οι 8.Τα λειτουργικά κενά των ΚΕΣΥ είναι 147, σε σχολεία Τυφλών 22 και σε σχολεία κωφών 44. Τέλος τα κενά των ΣΜΕΑΕ είναι συνολικά 1361.Τελικά αποσπώνται 18 εκπαιδευτικοί σε ΚΕΣΥ, 5 εκπαιδευτικοί σε σχολεία τυφλών-κωφών. Παράλληλα αποσπώνται  96 εκπαιδευτικοί σε ΣΜΕΑΕ(ποσοστό ικανοποίησης 88%).

7.Σχετικά με τις αποσπάσεις στα Μουσικά σχολεία υποβλήθηκαν 419 αιτήσεις εκπαιδευτικών Δ.Ε. γενικών ειδικοτήτων. Εξ αυτών 248 αιτήσεις πληρούν τις τυπικές προϋποθέσεις (πενταετία και ύπαρξη λειτουργικού κενού). Τα λειτουργικά κενά των Γενικών Ειδικοτήτων είναι 153.Τελικά αποσπώνται 92 εκπαιδευτικοί γενικών ειδικοτήτων (ποσοστό ικανοποίησης 37%)

8.Σχετικά με τις αποσπάσεις στα Μουσικά σχολεία υποβλήθηκαν 99 αιτήσεις εκπαιδευτικών Δ.Ε. μουσικών ειδικοτήτων. Εξ αυτών 86 αιτήσεις πληρούν τις τυπικές προϋποθέσεις (πενταετία και ύπαρξη λειτουργικού κενού). Τα λειτουργικά κενά των Μουσικών Ειδικοτήτων είναι 1107.Τελικά αποσπώνται 75 εκπαιδευτικοί μουσικών ειδικοτήτων (ποσοστό ικανοποίησης 87%)

9.Σχετικά με τις αποσπάσεις στα Καλλιτεχνικά σχολεία συζητήθηκαν 66 αιτήσεις εκπαιδευτικών Δ.Ε. που πληρούν τις τυπικές προϋποθέσεις (πενταετία και ύπαρξη λειτουργικού κενού). Από τις ενεργές αιτήσεις οι 58 αφορούν εκπαιδευτικούς Γενικής Παιδείας και οι 8 εκπαιδευτικούς καλλιτεχνικών ειδικοτήτων. Τα λειτουργικά κενά είναι 28. Τελικά αποσπώνται 1εκπαιδευτικοί. (ποσοστό ικανοποίησης 19,6%)

10.Σχετικά με τις αποσπάσεις κατά προτεραιότητα κρίθηκαν 75 αιτήσεις εκπαιδευτικών πολυτέκνων, 53 αιτήσεις εκπαιδευτικών με ασθένειες ιδίων, συζύγων και τέκνων , 61 αιτήσεις εκπαιδευτικών γονέων τέκνων με ποσοστό αναπηρίας 67%, 160 αιτήσεις εκπαιδευτικών αιρετών ΟΤΑ, 360 αιτήσεις εκπαιδευτικών συζύγων ενστόλων, 85 αιτήσεις συζύγων μελών ΔΕΠ/ΕΔΙΠ, 9 αιτήσεις εκπαιδευτικών συζύγων δικαστικών λειτουργών και τέλος 8 αιτήσεις εκπαιδευτικών συζύγων ιατρικού προσωπικού του ΕΣΥ. Οι κατά προτεραιότητα αποσπάσεις ήταν συνολικά 811. Πάγια θέση μας είναι οι εκπαιδευτικοί αυτοί να αποσπώνται ανεξαρτήτως κενών. Η θέση μας αυτή δεν έγινε δεκτή, αφού οι αποσπάσεις αυτές έγιναν με αφαίρεση αρκετών λειτουργικών κενών (πάνω από 780), που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να ικανοποιηθεί μεγαλύτερος αριθμός αποσπάσεων! Το ελάχιστο που έγινε δεκτό –μετά από αρχική εισήγησή μας-  ήταν για 27 περιπτώσεις εκπαιδευτικών με ασθένεια ιδίων στις οποίες δεν έγινε αφαίρεση κενών από τον τόπο απόσπασής τους.

11.Σχετικά με τις γενικές αποσπάσεις οι ενεργές αιτήσεις ήταν 4588 και αποσπώνται 3240 (ποσοστό ικανοποίησης 71%). Τα λειτουργικά κενά της Δευτεροβάθμιας επί των οποίων έγιναν οι αποσπάσεις ήταν 4442. Τελικά αποσπώνται 811 εκπαιδευτικοί κατά προτεραιότητα και 2429 βάσει μορίων. Εξ αυτών 604 πήραν απόσπαση στις κοινές ειδικότητες της Α/θμιας Καταψηφίσαμε τους πίνακες κενών και πλεονασμάτων καταθέτοντας στο ΚΥΣΔΕ την ακόλουθη δήλωση: «Οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ είναι μια διαδικασία η οποία επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να εργάζονται κοντά στις οικογένειες τους και στον τόπο τους, αποτελούν αναφαίρετο δικαίωμα των εκπαιδευτικών και όχι μια χαριστική παραχώρηση! Δε δημιουργούν νέα κενά αφού οι μαχόμενοι εκπαιδευτικοί καλύπτουν λειτουργικά κενά σε άλλα ΠΥΣΔΕ ή και ΠΥΣΠΕ προσφέροντας εκπαιδευτικό έργο. Για ένα μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών με σοβαρότατα οικογενειακά ή οικονομικά προβλήματα, με προβλήματα  υγείας,  η απόσπαση αποτελεί τη μοναδική τους πλέον διέξοδο μετά και την πραγματοποίηση ελάχιστων μεταθέσεων (7,83% των αιτήσεων)!

Πάγια θέση μας είναι ότι οι αποσπάσεις θα πρέπει να γίνονται  επί των πραγματικών λειτουργικών κενών με βάση και τη μοριοδότηση που ισχύει από το 2011. Μέσα στα πλαίσια αυτά έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής: Τα λειτουργικά κενά του πίνακα είναι συνολικά 4442! Παράλληλα στη συμπλήρωση των πινάκων λειτουργικών κενών δεν υπήρξε η στήλη  «εκτίμηση  ΠΥΣΔΕ» παρά μόνο οι εκτιμήσεις των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, συρρικνώνοντας περαιτέρω τον αριθμό των συνολικών λειτουργικών κενών. Πάγια θέση του συνδικαλιστικού κινήματος είναι οι πίνακες κενών να συμπληρώνονται με τη σύμφωνη γνώμη του συλλόγου διδασκόντων και όχι αποκλειστικά και μόνο από το Διευθυντή του σχολείου. Σε κάθε περίπτωση η ευθύνη των αποφάσεων για τον υπολογισμό κενών να καλύπτεται από συλλογικά και όχι μονοπρόσωπα όργανα! Με τα δεδομένα αυτά  θεωρούμε ότι ο αριθμός των λειτουργικών κενών θα ήταν πολύ μεγαλύτερος!

Κύρια θέση του εκπαιδευτικού κινήματος είναι ο αριθμός των μαθητών/μαθητριών στα τμήματα να μην υπερβαίνει τους 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια. Παράλληλα ζητάμε επαναφορά του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών (χωρίς την αύξηση των δυο ωρών), υπολογισμός στον αριθμό των τμημάτων των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία, των ολιγομελών τμημάτων, λειτουργία όλων των υποστηρικτικών δομών (ΠΔΣ, ενισχυτική, βιβλιοθήκες, κ.λπ.), κατάργηση όλων των ελαστικών εργασιακών σχέσεων με μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, τουλάχιστον όσες είναι οι συνταξιοδοτήσεις. Εκφράζω την αντίθεσή μου στην κατάργηση του 3ωρου υπευθύνων εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών και Πληροφορικής, στη διεύρυνση των αναθέσεων και στη μείωση των ωρών μαθημάτων στο Γυμνάσιο. Με τα δεδομένα αυτά δημιουργούνται τεχνητά πλεονάσματα με συνέπεια να έχουμε μετακινήσεις μονίμων εκπαιδευτικών για συμπλήρωση ωραρίου.

Κατά τη διαδικασία συζήτησης επί των αποσπάσεων τονίσαμε ότι: Για όλους τους εκπαιδευτικούς που εντάσσονται σε αποσπάσεις κατά προτεραιότητα (811 άτομα) η θέση μας είναι να τους δοθούν αποσπάσεις ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΚΕΝΩΝ. Με τον τρόπο αυτό τα  ελάχιστα λειτουργικά κενά θα χρησιμοποιηθούν για να ικανοποιηθεί ο μεγαλύτερος δυνατός αριθμός αιτήσεων. Ιδιαίτερη αντιμετώπιση με ενισχυμένη τουλάχιστον μοριοδότηση θα έπρεπε να δοθεί και στα ζευγάρια εκπαιδευτικών!  Παράλληλα δηλώσαμε ότι αποσπάσεις θα μπορούσαν να γίνουν και από πλεονασματικές σε πλεονασματικές περιοχές με στόχο οι εκπαιδευτικοί να έρθουν κοντά στον τόπο τους. Οι θέσεις μας αυτές δεν έγιναν αποδεκτές με εξαίρεση 27 περιπτώσεις εκπαιδευτικών με ασθένεια των ιδίων στις οποίες δεν έγινε αφαίρεση κενών.  Παρά την ικανοποίηση ενός μεγάλου αριθμού αποσπάσεων (71%), εξακολουθεί να υπάρχει μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών με σοβαρότατα προβλήματα υγείας, οικογενειακά και οικονομικά. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί παραμένουν εγκλωβισμένοι για πολλά χρόνια σε διάφορες περιοχές της χώρας μακριά από το τόπο κατοικίας τους και τις οικογένειες τους, μέσα στις συνθήκες της κρίσης που πλήττει όλη την ελληνική κοινωνία. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να γίνει και Β΄ φάση αποσπάσεων πριν το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς! Με βάση τα παραπάνωθα  καταψηφίσω τους πίνακες κενών-πλεονασμάτων επί των οποίων έγιναν οι αποσπάσεις αυτές».

12. ΠΡΟΣΟΧΗ: Για την υποβολή ενστάσεων επί των αποσπάσεων, το ηλεκτρονικό σύστημα θα είναι ανοικτό από τη Δευτέρα, 05-08-2019 για πέντε (5) εργάσιμες ημέρες  έως και την Παρασκευή, 09-08-2019 και ώρα 15:00. Για την υποβολή αιτήσεων ανάκλησης απόσπασης, το ηλεκτρονικό σύστημα θα παραμείνει ανοικτό έως και τις 19-08-2019 και ώρα 15:00.

13.Να τονίσουμε στο σημείο αυτό ότι μέσα στο ΚΥΣΔΕ καταβάλαμε κάθε προσπάθεια για την ικανοποίηση του μεγαλύτερου αριθμού αιτήσεων απόσπασης. Με ευθύνη και ευθυκρισία απέναντι σε κάθε συνάδελφο/ισσα  το ΚΥΣΔΕ πέτυχε την ικανοποίηση ενός σημαντικού αριθμού αποσπάσεων. Παρά το γεγονός αυτό υπάρχουν εκπαιδευτικοί με σοβαρά προβλήματα υγείας, οικογενειακά και κοινωνικά που δεν αποσπάστηκαν!  Για τους εκπαιδευτικούς αυτούς και επειδή εξακολουθούν να υπάρχουν λειτουργικά κενά, θα απαιτήσουμε να γίνει  και Β΄ φάση αποσπάσεων  πριν το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς!

14.Τέλος να υπενθυμίσουμε ότι ενώ ο αρχικός προγραμματισμός για αποσπάσεις ήταν στο τελευταίο δεκαήμερο του Αυγούστου,  μετά και την παρέμβαση του  Κεντρικού Συμβουλίου έγινε εφικτή η χθεσινή ανακοίνωση των αποσπάσεων για την οποία οφείλουμε να ευχαριστήσουμε όλους τους υπαλλήλους των αρμοδίων τμημάτων του υπουργείου που εργάστηκαν σκληρά όλες αυτές τις ημέρες για την ολοκλήρωση της διαδικασίας των αποσπάσεων.

15.Μετά την ανακοίνωση των αποσπάσεων σε ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ, παραμένουν ακόμη σε εκκρεμότητα οι αποσπάσεις σε Φορείς και υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων,  Πανεπιστήμια, Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, Ανεξάρτητες και Αποκεντρωμένες Υπηρεσίες, Εποπτευόμενα ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ και σε ΙΕΚ. Αρκετοί εκπαιδευτικοί δυνητικά θα βρεθούν με διπλή απόσπαση σε περίπτωση που ικανοποιηθεί ή απόσπαση σε φορέα. Σε αυτή την περίπτωση και εφόσον έχουν προηγηθεί οι αποσπάσεις σε σχολεία, θα πρέπει να τους δοθεί η δυνατότητα επιλογής απόσπασης. Οι εκπαιδευτικοί που δεν επιθυμούν απόσπαση σε φορέα εφόσον έχει ικανοποιηθεί η απόσπαση σε ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ θα πρέπει να απενεργοποιήσουν την αίτηση σε φορέα. Πάγια θέση μας είναι και οι αποσπάσεις σε φορείς να περάσουν στην αρμοδιότητα του ΚΥΣΔΕ και να γίνονται με μοριοδότηση αντικειμενικών κριτηρίων!

Β. ΤΡΕΧΟΥΣΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ

1.     Σχετικά με τη διαδικασία επιλογής των μελών των Παιδαγωγικών ομάδων των Κ.Ε.Α. με σημερινή απόφαση της Υπουργού Παιδείας και «ενόψει της θεσμοθέτησης νέου πλαισίου Υποστηρικτικών Δομών Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αναστέλλεται η διαδικασία επιλογής». Είναι προφανές ότι το έγγραφο αυτό δεν μπορεί να αμφισβητήσει τη νομιμότητα της διαδικασίας επιλογής που ορίζει ο νόμος 4547/2018 που είναι σε ισχύ μέχρι να καταργηθεί από κάποιο άλλο νόμο! Απλώς να υπενθυμίσω ότι οι νέες Π.Ο. των ΚΕΑ προβλεπόταν  να στελεχωθούν από 420 αποσπασμένους εκπαιδευτικούς! Να σημειωθεί ότι σε αρκετές περιπτώσεις υπάρχουν εκπαιδευτικοί που παραιτήθηκαν από θέσεις ευθύνης (Δ/ντες ή Υπ/ντες σχολικών μονάδων), για να λάβουν μέρος στη διαδικασία επιλογής με ότι αυτό σημαίνει για την υπηρεσιακή τους κατάσταση ενώ ταυτόχρονα υπάρχουν συνάδελφοι/ισσες που είναι εγκλωβισμένοι στα ΚΠΕ και η υπηρεσία δεν τους έχει αποδεσμεύσει από τις θέσεις τους ύστερα από αίτησή τους γιατί σύμφωνα με την νομοθεσία δεν μπορούν να λειτουργήσουν τα ΚΠΕ χωρίς το απαραίτητο προσωπικό (τρεις σε κάθε ΚΠΕ). Μάλιστα αρκετοί από τους εκπαιδευτικούς αυτούς στερήθηκαν το δικαίωμα απόσπασης σε ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ! Τι θα γίνει αλήθεια με τους εκπαιδευτικούς αυτούς;

2.     Μια νέα απόφαση πάνω στο ζήτημα των υποστηρικτικών δομών είναι η αναστολή λειτουργίας των διετών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης στα ΑΕΙ! Πρόκειται για μια πολύ σοβαρή εξέλιξη που ανοίγει το δρόμο στην κατάργηση των νέων αυτών διετών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης των ΑΕΙ, που θεσμοθετήθηκαν πριν ένα χρόνο, μετά από συζήτηση και συμφωνία με τα πανεπιστήμια. Υπενθυμίζουμε ότι τα προγράμματα αυτά παρέχουν αναβαθμισμένο πτυχίο επιπέδου 5του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων σε αποφοίτους ΕΠΑΛ, οι οποίοι εισάγονται σε αυτά χωρίς εξετάσεις απλά με το βαθμό πτυχίου ή απολυτηρίου του ΕΠΑΛ. Η φοίτηση προβλέπεται δωρεάν και διάρκειας τεσσάρων ακαδημαϊκών εξαμήνων,  περιλαμβανομένων και των εργαστηρίων και της πρακτικής άσκησης. Επιπλέον είχε εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση των προγραμμάτων αυτών με 1,8 εκ. ευρώ για τη χρονιά 2019-20 και επρόκειτο να εισαχθούν φέτος 1500 σπουδαστές σε 60 ειδικότητες σε 11 πανεπιστήμια. Υπάρχουν επίσης οι υποδομές των ΑΕΙ καθώς και οι  αποφάσεις των συγκλήτων. Η διέξοδος προς τα διετή προγράμματα για αποφοίτους ΕΠΑΛ, μαζί με τις διεξόδους προς την εργασία, τη μαθητεία για αποφοίτους άνω των 18, τα ΙΕΚ, τη συνέχιση των σπουδών σε ΑΕΙ με σημαντικά ποσοστά εισακτέων, συνεισέφεραν στην αναβάθμιση της ΤΕΕ στη χώρα μας – με δεδομένη την ανάγκη να γίνουν πολλά ακόμα για την ενίσχυση της ΤΕΕ. Η απόφαση αυτή, πέραν του ότι φέρνει στο νου μέρες του 2013 για την πολύπαθη ΤΕΕ και την επιχειρούμενη τότε εκχώρηση ολόκληρων τομέων της στον ιδιωτικό τομέα, αιφνιδιάζει απολύτως τους απόφοιτους των ΕΠΑΛ και τις οικογένειές τους, που είχαν αποφασίσει αυτήν την εκπαιδευτική και επαγγελματική διαδρομή. Ορισμένα παιδιά μάλιστα μπροστά στην προοπτική αυτή που τους υποσχέθηκε η πολιτεία, δεν έδωσαν Πανελλαδικές για την εισαγωγή στα ΑΕΙ! Με δεδομένο ότι βρισκόμαστε στον Αύγουστο και σε λίγες ημέρες αναμένεται η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, θεωρούμε ότι η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν πρέπει να επιμείνει στην απόφαση αυτή!

3.     Στο πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή υπάρχουν ρυθμίσεις και για την Παιδεία στα άρθρα 62-66. Μεταξύ άλλων παρατείνεται για 1 ή και 2 έτη η θητεία των υπηρετούντων εκπαιδευτικών σε Πρότυπα ή Πειραματικά σχολεία. Παράλληλα ανανεώνεται αυτομάτως -για το 2019- η απόσπαση εκπαιδευτικών που είχαν αποσπαστεί και υπηρετήσει στα Πρότυπα ή Πειραματικά Σχολεία το 2018.Πρόκειται για μια διαδικασία που παρακάμπτοντας τον εισηγητικό ρόλο του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου, αντιμετωπίζει προνομιακά κάποιους εκπαιδευτικούς στερώντας παράλληλα από άλλους τη δυνατότητα υποβολής νέων αιτήσεων απόσπασης σε Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία!

4.     Συνεδρίασε στις 31-7-2019 το Κεντρικό Συμβούλιο Επιλογής Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης και Διευθυντών Εκπαίδευσης.  Κατά τη συνεδρίαση πληρώθηκε –κατά πλειοψηφία-  η κενωθείσα θέση του ΠΔΕ Νοτίου Αιγαίου! Είναι προφανές ότι ψηφίσαμε την κάλυψη της κενωθείσας θέσης της ΠΔΕ Νοτίου Αιγαίου. Σχετικά με το ζήτημα της επιλογής των ΔΔΕ τονίσαμε ότι  παραμένει σε εκκρεμότητα ηδιαδικασία επιλογής Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Με βάση τις προκηρύξεις που έγιναν με Υπουργικές Αποφάσεις από 18-3-2019 (Φ.353.1/3/41552/Ε3/18.3.2019 και Φ353.1/2/41541/18.3.2019), η προθεσμία υποβολής αιτήσεων έχει ήδη λήξει προ πολλού και οι φάκελοι υποψηφιότητας βρίσκονται στο Υπουργείο από αρχές Μαΐου! Για το ζήτημα αυτό έχουμε ενημερώσει την Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας χωρίς να έχουμε κάποια συγκεκριμένη απάντηση! Ως μέλος του Κεντρικού Συμβουλίου Επιλογής, θεωρώ ότι το Συμβούλιο πρέπει να συνεδριάσει ΑΜΕΣΑ για να προχωρήσει η διαδικασία επιλογής των νέων Διευθυντών Εκπαίδευσης! Οτιδήποτε διαφορετικό θα παραπέμπει σε αδιαφανείς διαδικασίες και δε θα έχει καμιά νομιμοποιητική βάση!

5.     Στο πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή και συγκεκριμένα στο άρθρο 62 «Εξασφάλιση πιστώσεων για απασχόληση εκπαιδευτικών», το Υπουργείο Παιδείας αναμένεται να δεσμεύσει 24,3 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για την κάλυψη μέρους των αναγκών σε αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς, επιπλέον των κονδυλίων που ήδη έχουν δεσμευτεί από το ΕΣΠΑ και τον κρατικό προϋπολογισμό. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει την επιτακτική ανάγκη να πραγματοποιηθούν οι 10.500 μόνιμοι διορισμοί στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση που είχαν προγραμματιστεί και εγκριθεί με πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου για το 2020 και το 2021.

6.     Σχετικά με το ζήτημα των μόνιμων διορισμών και των προσλήψεων αναπληρωτών οι τελευταίες εξελίξεις είναι οι ακόλουθες:

ü Αναμένεται -χωρίς να μπορεί να προσδιοριστεί ο χρόνος- η έκδοση προσωρινών πινάκων της προκήρυξης 3ΕΑ/2019 του ΑΣΕΠ.

ü Μετά την έκδοση των πινάκων υπάρχει προθεσμία 10 ημερών για κατάθεση ενστάσεων.

ü Οι προσλήψεις των αναπληρωτών θα γίνουν από τους παλιούς πίνακες με βάση την παράγραφο 1.β του άρθρου 66 του ν.4589/2019. Για να γίνει κάτι τέτοιο χρειάζεται και σχετική νομοθετική ρύθμιση για την παράταση της ισχύος των παλιών πινάκων.

ü Είναι προφανές ότι στους πίνακες αυτούς δεν μπορεί να γίνει επικαιροποίηση στοιχείων παρά μόνο αλλαγή προτιμήσεων!

ü Για τις συνέπειες που θα έχει η χρήση των παλιών πινάκων η θέση μας είναι εδώ

ü Για την κατανομή των 4500 διορισμών στην Ειδική Αγωγή είναι προφανές ότι με βάση τα ποσοστά προσλήψεων αναπληρωτών την τελευταία διετία, αντιστοιχούν 1500 τουλάχιστον θέσεις για τη Δευτεροβάθμια ΕΑΕ. Η παραφιλολογία που αναπτύσσεται σχετικά με διάφορα νούμερα κατανομής μόνιμων διορισμών μόνο διχαστικά μπορεί να λειτουργήσει για όλους τους αναπληρωτές/τριες.

ü Ένα βασικό ζήτημα που εκκρεμεί  είναι η σύσταση οργανικών θέσεων στα Τμήματα Ένταξης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και φυσικά οι οργανικές θέσεις των Κοινών ειδικοτήτων της Πρωτοβάθμιας.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

   Είναι προφανές ότι οι τελευταίες εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης κάνουν φανερό σε όλους/ες ότι στη δημόσια εκπαίδευση  ακολουθούνται και πάλι, οι γνωστοί νεοφιλελεύθεροι δρόμοι της λιτότητας, του αυταρχισμού και των περικοπών, επαναφέροντας πολιτικές και σχεδιασμούς που είτε δεν πρόλαβαν να ολοκληρωθούν στο παρελθόν, είτε ανατράπηκαν από τη συντονισμένη αντίδραση του εκπαιδευτικού κινήματος. Σε κάθε περίπτωση οφείλουμε να υπερασπιστούμε τις κατακτήσεις μας για να μη τις δούμε να γίνουν αιτήματα διεκδίκησης και συνθήματα στους αγώνες μας! Σας ευχόμαστε καλό καλοκαίρι σε εσάς και τις οικογένειές σας!

Με συναδελφικούς – αγωνιστικούς  χαιρετισμούς

Αθήνα 2/8/2019

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

lipos_0.jpg
8 τροφές που «καίνε» το λίπος της κοιλιάς και μειώνουν το βάρος
Για όσους επιθυμούν να αδυνατίσουν «με ασφάλεια», αυτές είναι ορισμένες τροφές που μπορεί να βοηθήσουν στην καύση του λίπους της κοιλιάς
8 τροφές που «καίνε» το λίπος της κοιλιάς και μειώνουν το βάρος
egkefalos.jpg
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
Σύμφωνα με τη μελέτη, κοινοί ατμοσφαιρικοί ρύποι, όπως τα μικροσωματίδια και τα οξείδια του αζώτου, μπορούν να πυροδοτήσουν πολύπλοκους βιολογικούς...
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
arxaia_ellada
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
Δείτε μερικές λέξεις που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες όταν ήθελαν να μειώσουν κάποιον
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα