Α/ Για άλλη μια χρονιά μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών βρίσκεται σε ομηρία, αναμένοντας μέσα στο κατακαλόκαιρο τις υπηρεσιακές μεταβολές και τις ατέρμονες διαδικασίες τοποθετήσεων λόγω καθυστερήσεων, σχετικών με το θέμα αυτό, του Υπουργείου Παιδείας, που όφειλε να ζητήσει από το ΣτΕ την κατ εξαίρεση υλοποίηση των τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών, οι οποίες σταμάτησαν λόγω των Βουλευτικών εκλογών. Οι ηγεσίες του Υ.Π. έχουν ευθύνη για τη μη έγκαιρη υλοποίηση της διαδικασίας των τοποθετήσεων εκπαιδευτικών σε οργανικές θέσεις.
Το ΠΥΣΔΕ Ηλείας, που έχει καθυστερήσει επίσης-συγκριτικά με άλλα ΠΥΣΔΕ-τις σχετικές διαδικασίες, οφείλει να εξασφαλίσει διαφάνεια στις τοποθετήσεις, αντικειμενικότητα και καλύτερη ενημέρωση των συναδέλφων αναρτώντας άμεσα τα κενά, τις υπεραριθμίες κατά σχολείο και το χρονοδιάγραμμα των τοποθετήσεων, το οποίο θα αντιμετωπίζει στις φάσεις των τοποθετήσεων με πνεύμα ισοτιμίας και ισονομίας όλους τους εμπλεκόμενους σε αυτή τη διαδικασία συναδέλφους(υπεράριθμους, όσους έχουν έρθει από μετάθεση, όσους ζητούν βελτίωση, όσους είναι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, όσους έχουν έρθει με απόσπαση) και θα διευκολύνει τη λειτουργία των σχολείων με την τοποθέτηση έγκαιρα των συναδέλφων σε αυτά, πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Για τον προσδιορισμό των κενών και των πλεονασμάτων θεωρούμε ότι αυτά είναι αναγκαίο να προσδιορίζονται από τους συλλόγους διδασκόντων και όχι μόνο από τους Διευθυντές των σχολείων και να μην υπολογίζονται στη βάση μιας σειράς αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων (στοίβαγμα μαθητών στα τμήματα, αυξημένο ωράριο, μειώσεις ωρών μαθημάτων και εργαστηρίων, ολιγομελή, Ξένες Γλώσσες, κ.ά.).
Αυτή η αντιεκπαιδευτική πολιτική, που μειώνει τις οργανικές θέσεις και δημιουργεί τεχνητά πλεονάζοντες, διαμορφώνει μια εξαιρετικά δυσοίωνη κατάσταση για το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών. Την ευθύνη γι’ αυτή την εξέλιξη φέρουν όλες οι κυβερνήσεις και οι ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας. Αυτές, για να καλύψουν την πολιτική της αδιοριστίας και να «εξοικονομήσουν» προσωπικό, εφαρμόζουν σχετικά με τις τοποθετήσεις ένα πλαίσιο που μειώνει τα διδακτικά κενά και αυξάνει τις υπεραριθμίες. Πιο συγκεκριμένα: υπεράριθμος χαρακτηρίζεται κάποιος όταν δεν συμπληρώνει 12 ώρες μαθημάτων Α΄ ανάθεσης. Έτσι, προκύπτει το κωμικοτραγικό να έχουμε 300 υπεράριθμους σε ένα νομό που τα κενά θα ξεπεράσουν τα 100! Είναι λοιπόν προφανής ο σκοπός της ύπαρξης αυτής της διάταξης: να μειώνει τα οργανικά κενά διαστρεβλώνοντας την αλήθεια για τις πραγματικές ελλείψεις σε προσωπικό. Εμείς προτείνουμε να μη βγει κανείς υπεράριθμος, παρά μόνο όποιος το ζητήσει από μόνος του και υπάρχει οργανικό κενό ώστε να προηγείται στη διαδικασία τοποθέτησης.
Ευθύνη έχουν και τα μέλη του ΠΥΣΔΕ, που τυφλά ακολουθούν τις αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις. Οι αιρετοί του κλάδου στο ΠΥΣΔΕ οφείλουν να καταψηφίσουν τους πίνακες των κενών και των πλεονασμάτων υλοποιώντας τις αποφάσεις του κλάδου καθώς η καταψήφιση τους είναι και απόφαση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ (13/3/2019), που δεν καλούσε μόνο τους αιρετούς να καταψηφίσουν τους πίνακες, αλλά και τα άλλα διοικητικά μέλη των ΠΥΣΔΕ.
Για την ΑΡΠΑ ο υπολογισμός των διδακτικών κενών πρέπει να γίνεται με βάση την πραγματικότητα, τις μορφωτικές και παιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Έτσι θα φανούν και οι μεγάλες ανάγκες των σχολείων για μόνιμους μαζικούς διορισμούς.
Β/ Επίσης στο ίδιο μήκος κύματος αντιεκπαιδευτικής πολιτικής με την προηγούμενη κυβέρνηση φαίνεται να κινείται και η νέα κυβέρνηση της Ν.Δ. στο ζήτημα των λεγόμενων «ολιγομελών» τμημάτων που ολοένα αυξάνονται. Στην Ηλεία η συντριπτική πλειοψηφία των ΓΕΛ αντιμετωπίζει θέμα «ολιγομελών» τμημάτων. Και η σημερινή κυβέρνηση αξιοποιεί την εφαρμογή της Υ.Α. για τις εγγραφές για να εξασφαλίσει την ελεγχόμενη κεντρικά μείωση του αριθμού των τμημάτων των σχολείων, την αύξηση του αριθμού των μαθητών σε κάθε τμήμα, την επιπλέον εξοικονόμηση προσωπικού και δαπανών για την εκπαίδευση. Για αυτό το λόγο και η νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας στην τελευταία συνάντηση της με το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ απέφυγε να πάρει θέση στο βασικό αίτημα σχετικά με τα «ολιγομελή» για την κατάργηση όλων των ρυθμίσεων που καθορίζουν τον κατώτατο αριθμό των μαθητών στα τμήματα, ενώ η υφυπουργός είπε ότι θα εξετάζουν κατά περίπτωση τη λειτουργία των ολιγομελών, τακτική που ακολουθούσε και η προηγούμενη ηγεσία. Αν σε αυτά τα θέματα προσθέσουμε και τα μέτρα που προαναγγέλλονται από την κυβέρνηση της Ν.Δ. για την εκπαίδευση όπως: αυτονομία της σχολικής μονάδας, Διευθυντές ενισχυμένων αρμοδιοτήτων, αξιολόγηση –αυτοαξιολόγηση χειραγώγηση, νέες εξετάσεις και ταξικές ανισότητες, ιδιωτικά ΑΕΙ, η εκπαιδευτική οπισθοδρόμηση είναι δεδομένη.
Η εκπαιδευτική κοινότητα με αγώνες ενωτικούς, μαζικούς, ταξικούς αγώνες οφείλει να αντισταθεί στις πολιτικές των κυβερνήσεων – Ε.Ε – ΟΟΣΑ που αντιστρατεύονται την εκπαίδευση και να απαιτήσει:
να μη χαθεί καμία οργανική θέση - οργανικές θέσεις σε όλους τους εκπαιδευτικούς
να δοθούν όλα τα κενά και να γίνουν οι τοποθετήσεις με βάση τα μόρια
να εγκριθούν τώρα όλα τα ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ, ΓΕΛ και Γυμνάσια.
20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις ομάδες προσανατολισμού, 10 στα εργαστήρια
να κατοχυρωθεί η ελεύθερη επιλογή των μαθητών στις Ξένες γλώσσες. Να επανέλθει η παράλληλη διδασκαλία, όπως ίσχυε παλιότερα σε κάθε τμήμα
ουσιαστική μείωση των μαθητών στα τμήματα που φοιτούν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες
μαζικοί μόνιμοι διορισμοί με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία για τις ανάγκες στην ειδική και γενική παιδεία
πρόσληψη, σε μία φάση, όλων των αναπληρωτών με πλήρη εργασιακά δικαιώματα, πριν ανοίξουν τα σχολεία
να λειτουργήσει με το ξεκίνημα της χρονιάς η Πρόσθετη και η Ενισχυτική διδασκαλία και σε όλα τα σχολεία.
Ως ΑΡΠΑ προτείνουμε το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ να παρέμβει για τα παραπάνω θέματα στη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ, να γίνει συντονισμός με τις άλλες ΕΛΜΕ για την ανάπτυξη κινητοποιήσεων, ενημερώνοντας τα σχολεία και τους συναδέλφους, για να πετύχουμε να υλοποιηθούν οι διεκδικήσεις του κλάδου. Καλούμε την ΟΛΜΕ να οργανώσει την ενιαία απάντηση του κλάδου με συγκεκριμένες πανελλαδικές κινητοποιήσεις για κενά- πλεονάσματα-ολιγομελή σε όλα τα σχολεία και όλες τις ΕΛΜΕ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη