Εγκύκλιος για το πρόγραμμα κολύμβησης στα σχολεία (2019-2020)
Εφαρμογή του αντικειμένου της κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος Φυσικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση σχολικού έτους 2019-2020 στη Γ’ τάξη και όπου δύναται και στη Δ΄ τάξη των Δημοτικών σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 20192020

Σκοπός της διδασκαλίας της κολύμβησης στους μαθητές και τις μαθήτριες στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι η απόκτηση κολυμβητικής παιδείας/επάρκειας στοχεύοντας στην αποφυγή του πνιγμού, την εξοικείωση των παιδιών με το υδάτινο στοιχείο, την απόκτηση βιωματικής γνώσης των βασικών κανόνων ασφαλείας και υγιεινής, την ανάπτυξη της συνεργασίας και της κοινωνικότητας των μαθητών/τριών, παράγοντες οι οποίοι συμβάλλουν στην ολοκλήρωση της προσωπικότητάς τους.

Την ευθύνη οργάνωσης και υλοποίησης του μαθήματος έχουν οι Υπεύθυνοι Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (σε όποιες από τις Διευθύνσεις Π.Ε. έχουν τοποθετηθεί) με τους ορισμένους από τους Περιφερειακούς Διευθυντές Π.Ε. και Δ.Ε. Συντονιστές Κολύμβησης, εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής με ειδικότητα κατά προτεραιότητα στην κολύμβηση -οι οποίοι προέρχονται από την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση- και εδρεύουν στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της επικράτειας. Στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις οποίες έχουν τοποθετηθεί Υπεύθυνοι Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού οι Συντονιστές κολύμβησης θα απασχολούνται στο χώρο διδασκαλίας του αντικειμένου της κολύμβησης (κολυμβητήρια).

Αρμοδιότητες και υποχρεώσεις Υπευθύνων Φυσικής Αγωγής Π.Ε. και Συντονιστών Κολύμβησης για την εφαρμογή του αντικειμένου της κολύμβησης

– Συνεργασία με τις Περιφέρειες ή και τους Δήμους για την άμεση εξασφάλιση μεταφορικών μέσων για τη δωρεάν μετάβαση των μαθητών/τριών από τις σχολικές μονάδες προς τα κολυμβητήρια και αντίστροφα.
-Προγραμματισμός ανά τρίμηνο για τα τμήματα τα οποία θα συμμετάσχουν σε συνεργασία με τις σχολικές μονάδες, σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα και τις διαθέσιμες ανά κολυμβητήριο διαδρομές.
-Συνεργασία με τη Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ. για τον αριθμό των μόνιμων εκπαιδευτικών ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής και των Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής που απαιτούνται για την εφαρμογή της διδασκαλίας της κολύμβησης.
-Έκθεση αξιολόγησης και καταγραφή στατιστικών στοιχείων ανά τρίμηνο και αποστολή τους στη Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ.
-Παρουσία των Συντονιστών Κολύμβησης στους χώρους διδασκαλίας του μαθήματος (κολυμβητήρια) για τον έλεγχο, την υποβοήθηση με συμμετοχή τους στη διδασκαλία, όπου κρίνεται αναγκαίο, καθώς και καταγραφή και άμεση επίλυση των προβλημάτων που πιθανόν να προκύψουν.

Οδηγίες για την εφαρμογή του αντικειμένου της κολύμβησης

1. Τα μαθήματα πραγματοποιούνται ανά τρίμηνο και ο αριθμός τους ορίζεται σε 10-12 ανά τμήμα. Σε ειδικές περιπτώσεις (π.χ. καιρικές συνθήκες κ.ά.) δύναται να ολοκληρωθούν σε περισσότερα από ένα τρίμηνο.
2. Τα μαθήματα υλοποιούνται εντός ενός συνεχόμενου διδακτικού δίωρου. Στο διδακτικό δίωρο περιλαμβάνεται ο χρόνος μετάβασης των μαθητών/τριών από και προς το χώρο διεξαγωγής της διδασκαλίας της κολύμβησης, η χιλιομετρική απόσταση και η διάρκεια της διδασκαλίας.
3. Τη διδασκαλία της κολύμβησης πραγματοποιούν μόνιμοι εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής ή/και πτυχιούχοι Φυσικής Αγωγής προκειμένου να τηρείται η αναλογία 10:1 μαθητών/τριών ανά εκπαιδευτικό.
4. Ο συνοδός του Τμήματος, εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής, υποχρεούται να παρίσταται στο χώρο που βρίσκονται οι μαθητές/τριες που συνοδεύει (κολυμβητήριο και αποδυτήρια) κατά τη διδασκαλία του αντικειμένου της κολύμβησης.
Με την παρούσα καλούνται οι Υπεύθυνοι Φυσικής Αγωγής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και οι Συντονιστές Κολύμβησης, οι οποίοι έχουν ολοκληρώσει τις απαιτούμενες ενέργειες, να προχωρήσουν στην έναρξη της διδασκαλίας του αντικειμένου της κολύμβησης.
 

Δείτε εδώ την εγκύκλιο

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

egkefalos.jpg
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
Σύμφωνα με τη μελέτη, κοινοί ατμοσφαιρικοί ρύποι, όπως τα μικροσωματίδια και τα οξείδια του αζώτου, μπορούν να πυροδοτήσουν πολύπλοκους βιολογικούς...
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
arxaia_ellada
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
Δείτε μερικές λέξεις που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες όταν ήθελαν να μειώσουν κάποιον
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
texniti_noimosini
Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι

Σε τρία χρόνια, οι άνθρωποι δεν θα χρειάζονται καθόλου για μεταφράσεις, εκτίμησε ο Vasco Pedro, CEO της Unbabel,...

Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι