ΙΔΡΥΣΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΝΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΖΕΠ
ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
Τα Τμήματα Ένταξης αποτελούν μια σημαντική παιδαγωγική και θεσμική δομή ειδικής εκπαίδευσης και κοινωνικής υποστήριξης των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα Δημόσια Σχολεία. Ο ρόλος τους στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι καθοριστικός, διότι τα προγράμματα που υλοποιούν οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί στα Τμήματα Ένταξης συμβάλλουν στην άρση των εμποδίων και στην παροχή ίσων ευκαιριών όλων των μαθητών. Θεωρούμε ότι το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να υπερασπιστεί με τον πιο δυναμικό τρόπο το δικαίωμα στην εκπαίδευση ΟΛΩΝ των παιδιών. Ένα πρώτο βήμα υπεράσπισης αυτού του δικαιώματος αποτελεί η πρώιμη ανίχνευση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και η πρώιμη παρέμβαση.
Στα νηπιαγωγεία υπάρχει σήμερα μεγάλος αριθμός μαθητών που χρειάζεται υποστήριξη. Μέχρι όμως οι μαθητές του νηπιαγωγείου να αξιολογηθούν από δημόσιο φορέα για την απόκτηση διάγνωσης που χρειάζεται για το τμήμα ένταξης, έχει παρέλθει η μισή χρονιά οπότε είναι δύσκολο σε εκείνη τη φάση να μετεγγραφούν σε άλλο νηπιαγωγείο (για παιδαγωγικούς και ψυχολογικούς λόγους). Πολύ συχνά παρέρχεται ολόκληρη η χρονιά μέχρι την απόκτηση της γνωμάτευσης με αποτέλεσμα οι τρεις (3) γνωματεύσεις που απαιτούνται για την ίδρυση του ΤΕ σε ένα νηπιαγωγείο να αφορούν σε μαθητές που δε θα φοιτήσουν στο νηπιαγωγείο την επόμενη χρονιά αλλά στο δημοτικό σχολείο. Την ίδια στιγμή κάποιο νηπιαγωγείο που ελλείψει διαγνώσεων δεν έχει ιδρύσει Τ.Ε, ενδέχεται να χρειάζεται εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής.
Ανάλογης σπουδαιότητας και αναγκαιότητας είναι και η άμεση ίδρυση τμημάτων ΖΕΠ στις σχολικές μονάδες που το έχουν αιτηθεί. Το σχολείο σήμερα υποδέχεται μαθητές από διαφορετικές χώρες λόγω των έντονων προσφυγικών και μεταναστευτικών ροών, άλλα και λόγω της πολυπολιτισμικότητας από την οποία διακρίνονται τα σχολεία στην εποχή μας. Είναι λοιπόν αναγκαιότητα η στήριξη αυτών των μαθητών με ίδρυση τμημάτων ΖΕΠ όπου χρειάζεται και ζητιέται από τις σχολικές μονάδες.
Με βάση τα παραπάνω, ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
τη δημιουργία Τμημάτων Ένταξης σε όλα τα δημοτικά σχολεία και σε αυτά που ήδη έχουν και αιτούνται την δημιουργία και δεύτερου τμήματος ένταξης και ιδιαίτερα σε εκείνα που έχουν αιτηθεί από κάθε Διεύθυνση από την περσινή χρονιά και το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει δώσει καμιά απάντηση μέχρι τώρα, στερώντας το δικαίωμα των μαθητών για υποστηρικτική εκπαίδευση και αγωγή.
τη δημιουργία Τμημάτων Ένταξης σε κάθε νηπιαγωγείο σύμφωνα με τις λειτουργικές ανάγκες κάθε σχολική χρονιά.
Τη δημιουργία Τμημάτων ΖΕΠ σε όλα τα δημοτικά σχολεία που έχουν κάνει αίτηση από την περσινή χρονιά, άλλα και σε όσα αιτούνται δημιουργία τμημάτων ΖΕΠ με φετινές αιτήσεις από τη στιγμή που έχει προκύψει ανάγκη. Ζητάμε από το ΥΠΑΙΘ να δράσει άμεσα και να πάψει να στερεί το δικαίωμα αυτών των ευάλωτων μαθητών στη μάθηση.
Ζητάμε από τη ΔΟΕ να αναλάβει πρωτοβουλίες και να θέσει σε προτεραιότητα το ζήτημα στο Υπουργείο ώστε να προχωρήσουν οι διαδικασίες ίδρυσης Τμημάτων Ένταξης και Τμημάτων ΖΕΠ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη