kathigitis
Οι ώρες διδασκαλίας που ανατίθενται σε έναν ιδιωτικό εκπαιδευτικό στο υποχρεωτικό ωρολόγια πρόγραμμα δεν καθορίζουν τις μηνιαίες αποδοχές του. Οι τελευταίες, καθορίζονται βάσει του διδακτικού ωραρίου του διοριστηρίου τους και συνομολογούνται στη σύμβαση εργασίας που συνάπτουν με τον εργοδότη τους

Σύμφωνα με έγγραφο του υπουργείου Παιδείας προς τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση Αθήνας και την ΙΟΕΛΕ αναφορικά με το ωράριο των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, προβλέπονται, μεταξύ άλλων, τα εξής: 

- Σε περίπτωση κατάργησης τάξεων ή τμημάτων, καθώς και αν οι ώρες διδασκαλίας ενός μαθήματος δεν επαρκούν προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να καλύψουν το ωράριο του διοριστηρίου τους, ανατίθενται κατά προτεραιότητα από τη Διεύθυνση του σχολείου στους εν λόγω εκπαιδευτικούς άλλες σχολικές δράσεις και δραστηριότητες, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες της σχολικής μονάδας, όπως ιδίως, ενισχυτική διδασκαλία, πρόσθετη διδακτική στήριξη, ενίσχυση της γλωσσομάθειας, συντονισμός κλάδου ή άλλης ομάδας εκπαιδευτικών, διοργάνωση αθλητικών, πολιτιστικών, καλλιτεχνικών και άλλων δράσεων, ανάθεση ωρών ως υπευθύνων εργαστηρίων ή διοικητικό έργο, προκειμένου να συμπληρώσουν το υποχρεωτικό τους ωράριο».

- Από τα ανωτέρω καθίσταται σαφές ότι δεν είναι πλέον επιτρεπτό στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, ακόμη κι εάν οι ίδιοι το επιθυμούν, να εργαστούν λιγότερες ώρες από τις ώρες που καθορίζονται στο διοριστήριό τους και συναφώς δεν δύνανται να αιτηθούν την μείωση των ωρών του διοριστηρίου τους. Επιπλέον, μετά την αντικατάσταση της περίπτωσης β’ της παρ.4 του άρθρου 27 του ν. 682/1977, με την παρ. 7 του άρθρου 56 του ν.4472/2017, και εάν και εφόσον κατόπιν κατάργησης τάξεων ή τμημάτων «οι ώρες διδασκαλίας ενός μαθήματος δεν επαρκούν προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να καλύψουν το ωράριο του διοριστηρίου τους, ανατίθενται κατά προτεραιότητα από τη Διεύθυνση του σχολείου στους εν λόγω εκπαιδευτικούς άλλες σχολικές δράσεις και δραστηριότητες, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες της σχολικής μονάδας, όπως ιδίως, ενισχυτική διδασκαλία, πρόσθετη διδακτική στήριξη, ενίσχυση της γλωσσομάθειας, συντονισμός κλάδου ή άλλης ομάδας εκπαιδευτικών, διοργάνωση αθλητικών, πολιτιστικών, καλλιτεχνικών και άλλων δράσεων, ανάθεση ωρών ως υπευθύνων εργαστηρίων ή διοικητικό έργο, προκειμένου να συμπληρώσουν το υποχρεωτικό τους ωράριο»

Από τα ανωτέρω καθίσταται σαφή τα ακόλουθα:

(α). Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί με διοριστήριο πλήρους απασχόλησης λαμβάνουν τις αντίστοιχες αποδοχές με αυτές των δημόσιων εκπαιδευτικών του αυτού βαθμού και μισθολογικού κλιμακίου. Κατά τούτο, οι αποδοχές των ιδιωτικών εκπαιδευτικών εξομοιώνονται πλήρως με τις αποδοχές των δημοσίων εκπαιδευτικών, όπως αυτές ισχύουν κάθε φορά (μεταξύ άλλων, ΣτΕ 255/2011). Περαιτέρω, όπως έχει νομολογηθεί (μεταξύ άλλων, η αρίθμ. 140/2016 απόφαση του Αρείου Πάγου), οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί μπορούν, με συμφωνία συναπτόμενη μεταξύ αυτών και των εργοδοτών τους, να λαμβάνουν υψηλότερες αποδοχές από εκείνες που κάθε φορά ισχύουν για τους δημόσιους εκπαιδευτικούς του αντίστοιχου μισθολογικού κλιμακίου. Όμως, σε καμία περίπτωση, οι αποδοχές των ιδιωτικών εκπαιδευτικών δεν μπορεί να υπολείπονται των αποδοχών των δημοσίων εκπαιδευτικών του αυτού μισθολογικού κλιμακίου.

β) Οι αποδοχές των ιδιωτικών εκπαιδευτικών που δεν έχουν διοριστήριο πλήρους απασχόλησης είναι ανάλογες με τις ώρες του διδακτικού ωραρίου που αναφέρεται στο διοριστήριό τους, το οποίο εκδίδεται από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης μετά από πρόταση των νομίμων εκπροσώπων των ιδιωτικών σχολικών μονάδων.

(γ) Οι αποδοχές των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, κατ΄ αντιστοιχία με αυτές των δημοσίων, δεν καθορίζονται βάσει του πραγματικού διδακτικού ωραρίου που τους ανατίθεται στο υποχρεωτικό Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας (Ε.Ω.Π.Δ.) της σχολικής μονάδας, αλλά βάσει του διδακτικού ωραρίου που καθορίζεται στο διοριστήριό τους. Το αυτό διδακτικό ωράριο, που αναφέρεται στο διοριστήριο, συνομολογείται και στη σύμβαση ιδιωτικού δικαίου που καθορίζει νομικά την εργασιακή σχέση που συνδέει τους δύο ιδιώτες αντισυμβαλλόμενους (εργοδότης/ ιδιοκτήτης ιδιωτικής σχολικής μονάδας – εργαζόμενος/ιδιωτικός εκπαιδευτικός), ενώ οποιαδήποτε μεταβολή των όρων εργασίας που συνομολογήθηκαν (όπως, ιδίως, μείωση του ανατιθέμενου διδακτικού ωραρίου στο Ε.Ω.Π.Δ. με σκοπό την μείωση των νόμιμων αποδοχών) αποτελεί μονομερής βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας του εκπαιδευτικού από τον εργοδότη τους.

(δ) Επιπλέον, επισημαίνεται ότι, το διδακτικό ωράριο των ιδιωτικών εκπαιδευτικών δεν συμπληρώνεται αποκλειστικά και μόνο από το υποχρεωτικό Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας (Ε.Ω.Π.Δ.) που είναι υποχρεωμένη η ιδιωτική σχολική μονάδα να ακολουθεί, αλλά μπορεί να συμπληρώνεται με εγκεκριμένες παρεκκλίσεις (εντός του υποχρεωτικού Ε.Ω.Π.Δ.) ή/και πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες πέραν του ωρολογίου προγράμματος (όπως, ενισχυτική διδασκαλία, πρόσθετη διδακτική στήριξη, ενίσχυση της γλωσσομάθειας κ.λ.π.). Πέραν αυτών, το διδακτικό ωράριο που καθορίζεται στο διοριστήριο των ιδιωτικών εκπαιδευτικών μπορεί να συμπληρώνεται με το συντονισμό άλλων εκπαιδευτικών του αυτού εκπαιδευτικού κλάδου, με την ανάθεση αρμοδιοτήτων σε αθλητικές, πολιτιστικές, καλλιτεχνικές και άλλες εκπαιδευτικές δράσεις και δραστηριότητες που οργανώνονται από τη σχολική μονάδα, καθώς και με διοικητικό έργο.

(ε) Η συμπλήρωση των ωρών του διοριστηρίου ενός εκπαιδευτικού είναι ευθύνη της Δ/νσης της ιδιωτικής σχολικής μονάδας, στην οποία ο νομοθέτης (ν. 682/1977, όπως ισχύει) καταλείπει ευρύτατη διακριτική ευχέρεια ως προς τη συμπλήρωσή του, καθώς, όπως αναλυτικώς εκτέθηκε ανωτέρω, επιτρέπει (με τη διαδικασία του άρθρου 4, παρ. 2, 3 και 4) παρεκκλίσεις και πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες πέραν του υποχρεωτικού ωρολογίου προγράμματος, και πλήθος άλλων σχολικών δράσεων και δραστηριοτήτων (σύμφωνα με το άρθρο 27 παρ. 4.β’), προς όφελος των μαθητών της σχολικής μονάδας.

(στ) Περαιτέρω, όπως συνάγεται από τις διαδοχικές μεταβολές της κείμενης νομοθεσίας και ιδίως μετά την κατάργηση της περίπτωσης α’ της παρ. 4 του άρθρου 27 του ν.682/1977, όπως είχε προστεθεί με την παρ. 14 του άρθρου 47 του ν.3848/2010, η οποία (κατάργηση) επήλθε με την παρ. 12 του άρθρου 56 του ν.4472/2017 (Α’ 74), η μείωση των ωρών του διοριστηρίου των ιδιωτικών εκπαιδευτικών δεν προβλέπεται πλέον στη σχετική κείμενη νομοθεσία και δεν επιτρέπεται από αυτή. Εξαίρεση αποτελούν οι ενιαύσιες τροποποιήσεις του διδακτικού ωραρίου στις περιπτώσεις αιτημάτων των νομίμων εκπροσώπων των σχολικών μονάδων για ανάθεση επιπλέον ωρών από τις ώρες του διοριστηρίου των εκπαιδευτικών με μειωμένο διδακτικό ωραρίου, για την υλοποίηση εγκεκριμένων παρεκκλίσεων, πρόσθετων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, διοικητικού έργου, συντονισμού κλάδου κ.ο.κ. (σύμφωνα με το άρθρο 27, παρ. 4, περ. β του ν.682/77). Σε αυτές τις περιπτώσεις, μετά την περάτωση των δράσεων ή/και δραστηριοτήτων, το διοριστήριο προσαρμόζεται στον προηγούμενο αριθμό διδακτικών ωρών όπως ίσχυαν πριν την ενιαύσια τροποποίησή του.

Συνοπτικά, οι ώρες διδασκαλίας που ανατίθενται σε έναν ιδιωτικό εκπαιδευτικό στο υποχρεωτικό Ε.Ω.Π.Δ. της σχολικής μονάδας στην οποία υπηρετεί, δεν καθορίζουν τις μηνιαίες αποδοχές του. Οι τελευταίες, καθορίζονται βάσει του διδακτικού ωραρίου του διοριστηρίου τους και συνομολογούνται στη σύμβαση εργασίας που συνάπτουν με τον εργοδότη τους. Το δε ύψος των αποδοχών δεν πρέπει να υπολείπεται του ύψους των αποδοχών που κατά νόμο λαμβάνουν οι ομοιόβαθμοι και του αυτού μισθολογικού κλιμακίου δημόσιοι εκπαιδευτικοί.

Δείτε εδώ αναλυτικά την απόφαση

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

karamanliskwstas
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»