niki_keramews2
Θα δοθεί έμφαση σε ζητήματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών και διδασκαλίας νέων θεματικών

Συνέντευξη παραχώρηση η Νίκη Καραμέως στο «Πρακτορείο FM».

Σε ερώτηση για τις επικείμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες και το ενδεχόμενο να ενσωματωθεί διάταξη για την απαγόρευση καταλήψεων των πανεπιστημίων, η υπουργός Παιδείας απάντησε αρνητικά. 

«Ό, τι είχαμε να κάνουμε, το κάναμε. Πλέον μένει η εφαρμογή της διάταξης (σ.σ για την κατάργηση του ασύλου). Εστιάζουμε σε άλλα ζητήματα, με αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης».

Ενδεικτικά με τις επικείμενες αλλαγές ανέφερε:

Βασική εκπαίδευση

- Αύξηση του ρόλου του διευθυντή

- Έμφαση σε ήπιες δεξιότητες, εκμάθηση του ψηφιακού περιβάλλοντος

- Έμφαση στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών

- Εισαγωγή νέων θεματικών όπως: Εθελοντισμός, διατροφή, περιβαλλοντική εκπαίδευση, νέες τεχνολογίες κ.α

Τριτοβάθμια εκπαίδευση

-Ενίσχυση του αυτοδιοίκητου

-Ενίσχυση της ανεξάρτητης αρχής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση

-Ενίσχυση της εξωστρέφειας των ΑΕΙ

-Αύξηση των ξενόγλωσσων τμημάτων

-Διεύρυνση των οικονομικών πόρων

Σε ερώτηση σχετικά με το ενδεχόμενο θέσπισης ελέγχου εισόδου στα ΑΕΙ, η υπουργός Παιδείας αρκέστηκε να απαντήσει πως βρίσκεται «σε συνεχείς συζητήσεις με τα πανεπιστήμια, η πολιτεία συζητά με τις πρυτανικές αρχές και αξιολογούμε τις προτάσεις τους». Με παράδειγμα την έγκριση της απελευθέρωσης των μεταπτυχιακών κατόπιν αιτήματος των πρυτανικών αρχών, η υπουργός τόνισε ότι η κυβέρνηση «επιστρέφει τις αρμοδιότητες στα ΑΕΙ.

Ερωτώμενη για τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας στην τοποθέτηση του Ιωάννη Αντωνίου στη θέση του προέδρου του ΙΕΠ, η υπουργός ανέφερε ότι πρόκειται για «έγκριτο επιστήμονα και πρόσωπο συνολικής αποδοχής». «Έχει 35 χρόνια εμπειρίας, κυρίως στη δημόσια εκπαίδευση, έχει διατελέσει πρόεδρος του ΙΕΠ, έχει δώσει αγώνα για τα πρότυπα-πειραματικά σχολεία», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Σχετικά με τις επόμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες και το σχετικό χρονοδιάγραμμα, η υπουργός επιβεβαίωσε πως την επόμενη εβδομάδα θα επέλθει ρύθμιση για τους πόρους των πανεπιστημίων (ΕΛΚΕ) καθώς και η ενίσχυση της ανεξάρτητης αρχής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Τέλος, σχετικά με την αναστολή λειτουργίας των 37 νέων ακαδημαϊκών τμημάτων, η υπουργός τόνισε ότι τα τμήματα δεν είχαν συσταθεί και θα λειτουργούσαν από το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021. Ανέφερε πως η ίδρυση των τμημάτων έγινε «χωρίς τη γνώμη ανεξάρτητης αρχής, χωρίς μέριμνα για προσωπικό και υποδομές, με τροπολογίες της τελευταίας στιγμής χωρίς τεκμηρίωση». Κατέληξε πως σε σχέση με το συγκεκριμένο ζήτημα η κυβέρνηση θα ακολουθήσει τη νόμικη διαδικασία, παραπέμποντας την έγκριση των τμημάτων στην κρίση ανεξάρτητης αρχής, η οποία θα διενεργήσει μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας.

Διαβάστε επίσης:

Ετήσιο Επιμορφωτικό πρόγραμμα μοριοδοτούμενο για μόνιμους εκπαιδευτικούς και υποψήφια στελέχη - Κατάρτιση στην διαπολιτισμική Εκπαίδευση

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αυτισμός
Νέα έρευνα φέρνει ένα καινούργιο «εργαλείο» για την πρώιμη διάγνωση της διαταραχής του αυτισμού
Μια νέα έρευνα φέρνει ένα νέο «εργαλείο» που θα μπορούσε να διευκολύνει αυτήν τη διαδικασία, αναλύοντας τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά μιμούνται τη...
Νέα έρευνα φέρνει ένα καινούργιο «εργαλείο» για την πρώιμη διάγνωση της διαταραχής του αυτισμού