Τι ισχύει για το εργασιακό ωράριο και τις εξωδιδακτικές εργασίες;
Κείμενο από την Αγωνιστική Παρέμβαση Πειραιά. Με αφορμή κρούσματα καταστρατήγησης των δικαιωμάτων μας καλούμε όλους τους συναδέλφους στην εκλογοαπολογιστική συνέλευση στο συγκρότημα Τζαβέλα (2ο Λύκειο Πειραιά), την Τρίτη 10/12/2019 στις 10.00 πμ

1. Το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ’ ανώτατο 30 ώρες. Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ’ ανώτατο 23 ώρες είναι απαραβίαστο και καθορίζεται από το N.4152/2013, (αίτημα μας βέβαια είναι η επαναφορά του προ του νόμου ωραρίου.)

2. Με τη λήξη του διδακτικού του ωραρίου ο εκπαιδευτικός μπορεί να αποχωρήσει, εκτός αν κάποια φορά (και όχι πάγια) του έχει ανατεθεί από το σύλλογο διδασκόντων άλλο συγκεκριμένο έργο (εκπαιδευτικού/παιδαγωγικού-πολιτιστικού χαρακτήρα) ή υπάρχει συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων. Είναι σαφές ότι καμιά οδηγία-εντολή για υποχρεωτική παραμονή μέχρι τις 2μμ δεν είναι σύννομη, ως εκ τούτου αρνούμαστε μια τέτοια «παραμονή» και κάθε τέτοια εντολή από όπου κι αν προέρχεται. Σε καμία περίπτωση, επίσης, η πρόσφατη διάταξη του άρθρου 245 του ν. 4512/2018, δεν θεσπίζει υποχρέωση παραμονής των εκπαιδευτικών στο σχολείο για τον πέραν του διδακτικού ωραρίου χρόνο, παρά μόνο όταν η παραμονή συνδέεται με άλλο συγκεκριμένο έργο που έχει  ανατεθεί στους εκπαιδευτικούς από τα αρμόδια συλλογικά όργανα.

3. Οι συνάδελφοι να μην εφαρμόζουν καμιά προφορική εντολή για κάλυψη ωραρίου πέραν του διδακτικού τους, και αν συμβεί αυτό, να ζητούν γραπτή εντολή, ώστε να μπορούν να προσβάλουν τη συγκεκριμένη παράνομη ανάθεση με κάθε τρόπο (συνδικαλιστικό, νομικό) και να μην την εφαρμόσουν. Ο Ν. 1566/85 κάνει σαφή διάκριση μεταξύ εργασιακού και διδακτικού ωραρίου, ορίζοντας με σαφήνεια ότι οποιαδήποτε απασχόληση στην τάξη εντάσσεται σε διδακτικό ωράριο. Κατά συνέπεια σε καμία περίπτωση δεν ευσταθεί ότι μπορεί συνάδελφος να «απασχολήσει» παιδιά στην τάξη στα πλαίσια του εργασιακού του ωραρίου. Κανείς δεν υποχρεούται στα κενά του να «απασχολεί» με οποιοδήποτε τρόπο τμήματα, πέραν του υποχρεωτικού του διδακτικού ωραρίου. Κάθε απασχόληση σε τμήμα θεωρείται διδακτικό ωράριο.  (έχει κριθεί και από την νομολογία των Δικαστηρίων.)  Επιτήρηση μαθητών προβλέπεται μόνο στο διάλειμμα και στην εφημερία μας. Όλες τις άλλες ώρες το σχολείο βρίσκεται σε διδακτικό έργο! 

4. Δεν είμαστε υποχρεωμένοι, εφ όσον συμπληρώσουμε το διδακτικό μας ωράριο, να απασχολούμαστε σε «γραμματειακή υποστήριξη». Απαιτούμε την κάλυψη τέτοιων αναγκών από μόνιμους διοικητικούς υπαλλήλους ή συναδέλφους που δεν καλύπτουν το ωράριό τους. Όσοι εκπαιδευτικοί απασχολούνται σε γραμματειακή υποστήριξη σχολικών μονάδων και σε υπηρεσίες διοίκησης της εκπαίδευσης βάσει της παρ. 6 του άρ. 25 του Ν.4203/2013 η συμπλήρωση ωραρίου αφορά τις ώρες του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου και μόνο. Οποιαδήποτε αυθαίρετη επέκταση του ωραρίου για γραμματειακή υποστήριξη, ενώ ο συνάδελφος-συναδέλφισσα έχει συμπληρώσει το υποχρεωτικό του ωράριο, από τη διοίκηση των σχολικών μονάδων και των υπολοίπων υπηρεσιών εκπαίδευσης  είναι παράνομη και θα πρέπει να καταγγέλλεται στις ΕΛΜΕ

5. Σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού προσωπικού, ιδιαίτερα με την έναρξη της χρονιάς, οι σύλλογοι διδασκόντων να διαμορφώσουν μεταβατικά προγράμματα που θα εκτείνονται  μόνο όσο επιτρέπει το υποχρεωτικό ωράριο των εκπαιδευτικών που υπάρχει στο σχολείο.

6. Τα διάφορα σεμινάρια, συνεδριάσεις συλλόγου διδασκόντων, ενημερώσεις-συναντήσεις με γονείς κλπ, δεν μπορεί να απαιτούν την παραμονή των συναδέλφων πέρα από το εργασιακό τους ωράριο, και ασφαλώς σε καμία περίπτωση απογευματινές ώρες.

7. Δε μπορεί  να ανατίθεται υπερωριακή απασχόληση σε εκπαιδευτικούς του σχολείου για εκπαιδευτικό έργο που πρέπει να καλυφθεί από μόνιμο εκπαιδευτικό ή αναπληρωτή. Οι σύλλογοι διδασκόντων δεν πρέπει να αποδέχονται τέτοιες  «λύσεις», που μειώνουν τις θέσεις εργασίας και εισάγουν την ωρομίσθια δουλειά. Οι Σύλλογοι διδασκόντων μπορούν να αρνηθούν με απόφασή τους τις υπερωρίες. Δεν μπορούν  επίσης να αναθέσουν υποχρεωτική υπερωρία χωρίς τη θέλησή του συναδέλφου.

8. Δεν εφαρμόζουμε καμιά προφορική εντολή της διοίκησης που αφορά καταστρατήγηση του πλαισίου εργασιακών δικαιωμάτων και σε κάθε περίπτωση να απαιτούμε έγγραφη και αιτιολογημένη εντολή.

9. Σε ορισμένες περιπτώσεις καλείται ο σύλλογος να «αποφασίσει δημοκρατικά» καταστρατήγηση των εργασιακών μας δικαιωμάτων. Εννοείται ότι δεν επιτρέπουμε κάτι τέτοιο.

 

Καταγγέλλουμε αμέσως στην ΕΛΜΕ κάθε αυθαιρεσία και παραβίαση των δικαιωμάτων μας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

karamanliskwstas
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»