Ακόμα και οι πέτρες πια το ξέρουν
Αυξήστε τις ώρες Φυσικής Αγωγής σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Αναβαθμίστε τον Σχολικό Αθλητισμό. Εντάξτε μάθημα Αγωγής Υγείας στα Δημοτικά σχολεία, με περιεχόμενο, μεταξύ άλλων, την Αγωγή του Κολυμβητή και άλλα σημαντικά για την αναβάθμιση της Φυσικής Αγωγής και του μαζικού και Σχολικού Αθλητισμού

Ακόμα και οι πέτρες πια το ξέρουν. Οι γιατροί έντονα πια το συνιστούν, τεκμηριωμένα και συγκροτημένα, διαμέσου του Πανελληνίου Συλλόγου τους (βλέπετε επιστολή του Π.Ι.Σ για την Αγωγή Υγείας προς το υπουργείο Παιδείας ΕΔΩ). Οι πανεπιστημιακοί μας δάσκαλοι το ζητούν, με αυθεντικότητα και επιστημοσύνη (βλέπετε εισήγηση – παρέμβαση του καθηγητή ΣΕΦΑΑ Τρικάλων κύριο Παπαϊωάννου με την οποία παρουσίασε τα πορίσματα της εργασίας του στο συνέδριο του Ευρωπαϊκού Έργου IMPACT, που διοργάνωσε το ΙΕΠ στο Γαλλικό Ινστιτούτο στις 29/11/2019. Οι επιστημονικές μας ενώσεις το απαιτούν σε συναντήσεις τους με την υπουργό (βλέπετε αίτημα της ΠΕΝΕΛΦΑ για συνάντηση με την υπουργό Παιδείας με θέματα αύξησης ωρών φυσικής αγωγής και αναβάθμισης στο σχολικού αθλητισμού και συνάντηση του ΔΣ της ΠΕΠΦΑ με την υφυπουργό Παιδείας με παρόμοια θεματολογία συζήτησης).

Αυξήστε τις ώρες Φυσικής Αγωγής σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Αναβαθμίστε τον Σχολικό Αθλητισμό. Εντάξτε μάθημα Αγωγής Υγείας στα Δημοτικά σχολεία, με περιεχόμενο, μεταξύ άλλων, την Αγωγή του Κολυμβητή και άλλα σημαντικά για την αναβάθμιση της Φυσικής Αγωγής και του μαζικού και Σχολικού Αθλητισμού. Μέχρι στιγμής τίποτε, καμία σοβαρή αντίδραση. Μόνο ανακοινώσεις προθέσεων και παράθεση σχεδιασμών.

Τι δεν καταλαβαίνετε; Τα παιδιά μας κινδυνεύουν. Το μέλλον είναι δυσοίωνο. Ξυπνήστε πριν να είναι αργά. Ζούμε ήδη σε μία εποχή και μία κοινωνία που ο σύγχρονος τρόπος ζωής των νέων μας τους έχει καταστήσει παχύσαρκους και ακίνητους πάνω στον καναπέ (Δείτε ΕΔΩ). Κινδυνεύει να μεγαλώσει μία γενιά ξεχνώντας τι θα πει φιλία, κοινωνικότητα, ειλικρινής και πραγματική επαφή. Τα παιδιά μας, αν δεν δράσουμε άμεσα, θα μεταλλαχθούν σε μηχανές αποστολής και λήψης ηλεκτρονικών σχολίων, likes, emojies και άλλων συμβόλων με ρηχά και ακατανόητα μηνύματα, μέσα από μία εικονική πραγματικότητα, ξαπλωμένα στα κρεβάτια των αποστειρωμένων και κλειστών ερμητικά δωματίων τους. Μέσα σε αυτόν τον ορυμαγδό η συναισθηματική καλλιέργεια και αγωγή, η ευαισθησία και η κατανόηση εξοβελίζονται στη σφαίρα του εξωπραγματικού.

Εκτός από την ψυχική απομόνωση και απονεύρωση που ελλοχεύει μέσα σε όλη αυτήν την κατάσταση, αν ασχοληθούμε με την καθημερινότητα των σύγχρονων προεφήβων και εφήβων, θα διαπιστώσουμε ότι σιγά σιγά τα παιδιά μας απορροφώνται εντελώς από ένα δυστοπικό περιβάλλον. Τα πάντα τείνουν να ομογενοποιηθούν, το ντύσιμο, η διατροφή, ο τρόπος διασκέδασης και ομιλίας κλπ. Όλα πλέον έχουν μία κεντρική στόχευση: Ταχύτητα στα πάντα. Στη μάθηση, στην επικοινωνία, στα συναισθήματα. Καμία εμβάθυνση και κριτική, μόνο προκαθορισμένες κινήσεις και σκέψεις και μασημένη τροφή, χωρίς καμία πρωτοτυπία.

Παράθυρο στο μέλλον; Δυστυχώς ατενίζουμε ένα καταθλιπτικό τοπίο: Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω θα είναι η δημιουργία ανθρώπων – ρομπότ, πλήρως εξαρτημένων και καθοδηγούμενων, με όλες τις δυσμενείς συνέπειες.

Ας επικεντρωθούμε όμως σε αυτό που γνωρίζουμε καλύτερα τουλάχιστον εμείς οι εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής, ας αναγνωρίσουμε την δύναμη που περιέχεται στο λειτούργημά μας και ας το χρησιμοποιήσουμε για να ανακόψουμε όλη αυτήν την τραγική πορεία των πραγμάτων. Ας εκμεταλλευτούμε το γεγονός ότι είναι από όλους πια αποδεκτό ότι η άσκηση και η σωστή διατροφή ξεσκουριάζει όχι μόνο το σώμα, αλλά και το μυαλό. Η απόκτηση υγιεινών συνηθειών από μικρή ηλικία, σε συνδυασμό με την απόκτηση κριτικής σκέψης και ανάλυσης, απομακρύνει τον αυριανό πολίτη από την χειραγώγηση και αποτελεί το αντίδοτο της ρομποτοποίησης.

Ο Αθλητισμός ενώνει, φέρνει κοντά τους ανθρώπους και τους κοινωνικοποιεί μέσα από την αλληλεπίδραση των σκέψεων και των ιδεολογιών τους.  Η Φυσική Αγωγή, η άσκηση και η άθληση, πλέον στην ουσία συνταγογραφείται και αποτελεί σύσταση σχεδόν για όλες τις νοσηρές καταστάσεις και ασθένειες. Αποτέλεσμα της άσκησης κατά πολύ λιγότερες δαπάνες για την Πολιτεία για την αντιμετώπιση ασθενειών και την φαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη.

Ποιοι έχουν την πρωταρχική ευθύνη να επιδιώξουν την αφύπνιση της κοινωνίας και να απαιτήσουν από το Κράτος να πράξει το καθήκον του για όλα τα παραπάνω; Μα εμείς οι εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής, οι πανεπιστημιακοί μας δάσκαλοι και οι επιστημονικές μας ενώσεις, απαλλαγμένοι όλοι από μικροεγωϊσμούς, από μεγαλοϊδεατισμούς, από αρχομανία και φιλαυτίες.

Όλα τα τελευταία γεγονότα και ενέργειες, κατά την άποψή μου, αποτελούν ενδείξεις αφύπνισης του κοιμώμενου γίγαντα των περίπου 60.000 πτυχιούχων. Μιας αφύπνισης που εύχομαι να χαρακτηρίζεται από ανιδιοτέλεια και μακριά από συντεχνιακές νοοτροπίες, αλλά ταυτόχρονα και από προσπάθεια κατοχύρωσης της επιστημονικότητας και των επαγγελματικών μας δικαιωμάτων, προκειμένου να έχουμε απήχηση στην κοινωνία. Να μην αντιμετωπιζόμαστε ως ατάλαντοι κατά τα άλλα γυμναστές, που δεν μπορούμε να αρθρώσουμε συγκροτημένο λόγο και να συντάξουμε τεκμηριωμένα έγγραφα. Να πάψουμε να αποτελούμε εύκολη λεία στα παντός είδους συμφέροντα που εποφθαλμιούν πεδίο εφαρμογής του αντικειμένου μας, της Φυσικής Αγωγής, που ανήκει σε εμάς.

Το χρωστάμε και στον εαυτό μας και στην κοινωνία. Εκεί στο Υπουργείο Παιδείας το ακούτε; Δουλειά σας είναι να λάβετε όλα τα απαραίτητα μέτρα που απαιτούνται, προκειμένου να προωθηθεί ο μαζικός και ο σχολικός αθλητισμός, που αποτέλεσμα έχει να αποκτήσει ο πληθυσμός υγιεινό τρόπο ζωής και συνήθειες. Να εισαχθεί ήδη από την προσχολική εκπαίδευση το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στα σχολεία, όπως επιτάσσουν τα σύγχρονα επιστημονικά κελεύσματα. Να αυξηθούν οι ώρες της Φυσικής Αγωγής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Να γίνουμε όχι απλά συμμέτοχοι αλλά πρωτοπόροι σε όλες τις διεθνείς αθλητικές σχολικές δραστηριότητες και διοργανώσεις.

Σας τα επισημαίνουμε πια όλα αυτά με όλους τους τρόπους και με κάθε μέσον. Τοποθετήστε για την Φυσική Αγωγή σε θέσεις ευθύνης και σε ανώτερες διοικητικές θέσεις πρόσωπα με εμπειρία, καταρτισμένα, εμπνευσμένα, με όραμα και όρεξη για δουλειά. Κάντε τα όλα αυτά όχι αύριο αλλά χθες. Δεν απαιτείται ούτε χρήμα ούτε και κόπος. Απαιτείται θέληση και τρόπος. Κάντε τα πριν να είναι πια αργά και χαθεί μια ολόκληρη γενιά. Θα επαναλαμβανόμαστε και θα γινόμαστε κουραστικοί όσο δεν βλέπουμε ανταπόκριση.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες