Κάθε σχολική τάξη έχει ένα ή περισσότερα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
Το πρώτο άτομο που συνήθως βλέπει ότι το παιδί έχει δυσκολίες, είναι ο εκπαιδευτικός της τάξης.
Τι πρέπει να παρατηρήσετε στο παιδί (επιγραμματικά)
– Γνωρίζει τα γράμματα; Μπορεί να γράψει λέξεις και προτάσεις;
– Μπορεί να διαβάσει με άνεση (σύφωνα πάντα με την ηλικία του);
– Κατανοεί όταν διαβάζει ένα κείμενο; (Αυτό θα το καταλάβετε κάνοντας ερωτήσεις μετά από ανάγνωση κειμένου)
– Μπορεί να αντιγράψει από τον πίνακα ή αργεί πολύ;
– Χρησιμοποιεί σημεία στίξης; Τα γράμματα του είναι δυσανάγνωστα;
– Κάνει πολλά ορθογραφικά λάθη ακόμα και σε απλές λέξεις;
– Γνωρίζει και κατανοεί τις βασικές έννοιες στα μαθηματικά;
– Κινείται και σηκώνεται από την καρέκλα; Παρουσιάζει σημάδια υπερκινητικότητας και διάσπασης προσοχής;
– Κρατά σημειώσεις; Ολοκληρώνει τις ασκήσεις του;
Τι κάνει ο δάσκαλος όταν βλέπει μαθησιακές δυσκολίες σε ένα μαθητή του;
– Ενημερώνει τους γονείς για όσα παρατηρεί και τους προτρέπει να κάνουν αξιολόγηση μαθησιακών δυσκολιών στο παιδί
– Επιμένει για αξιολόγηση και παρέμβαση ειδικής αγωγής- κάποιες φορές οι γονείς το καθυστερούν ή αδιαφορούν
– Βοηθά το παιδί μέσα στην τάξη-
– Φροντίζει ώστε όλα τα παιδιά να μπορούν να συμμετέχουν στις δραστηριότητες της τάξης
– Έχει συχνή επικοινωνία με τους γονείς για να ενημερώνει για τις δυσκολίες αλλά και για την πρόοδο
– Μην βάζετε πολλές ασκήσεις για το σπίτι.
Πηγή: paidagwgos.blogspot.gr/Σοφία Τσιντσικλόγλου, Ειδική Παιδαγωγός
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/01
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση