Στην επόμενη μέρα των πανεπιστημίων, τη χρηματοδότησή τους και τη σύνδεσή της με την αξιολόγηση, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της «Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης» (ΕΘΑΑΕ) και πρώην πρύτανης του ΑΠΘ, Περικλής Μήτκας, σε συνέντευξή του στο «Βήμα της Κυριακής».
Όπως επισημαίνει, μιλώντας για τα κριτήρια αξιολόγησης, «για την κατανομή του 20% πρέπει να συμφωνήσουμε σε κριτήρια με τη Σύνοδο Πρυτάνεων και το υπουργείο Παιδείας που θα τα ξέρουν τα ΑΕΙ για να μπορέσουν να ανταποκριθούν, άρα αυτά θα συναποφασιστούν. Κατά τα άλλα τα κριτήρια και η μεθοδολογία της αξιολόγησης και πιστοποίησης των προγραμμάτων τους, όπως γινόταν ως σήμερα, δεν αλλάζουν, ενώ η αξιολόγηση αυτή θα γίνεται κάθε πέντε χρόνια», λέει ο κ Μήτκας.
Για τον τρόπο χρηματοδότησης των Τριτοβάθμιων Ιδρυμάτων, αναφέρει:
«Κάθε πανεπιστήμιο πρέπει να έχει ένα μεσοπρόθεσμο στρατηγικό σχέδιο με ορίζοντα τεσσάρων ετών και ο ρόλος της ΕΘΑΑΕ θα μπορούσε να είναι η διαπίστωση της προόδου του κάθε Ιδρύματος προς την υλοποίηση αυτού του σχεδίου. Εάν είναι επαρκής, το Πανεπιστήμιο θα παίρνει τη χρηματοδότηση που του αναλογεί. Αν υπερβαίνει τους στόχους του μπορεί να αυξάνεται το ποσοστό του ή αν υπολείπεται πιθανά θα μειώνεται. Αυτός είναι ένας τρόπος να λειτουργήσουμε.
Ακόμη, ο κ. Μήτκας συνεχίζει: «Υπάρχουν όμως κι άλλοι για να μετρήσουμε αποτελέσματα, επιλέγοντας π.χ κάποιους συγκεκριμένους δείκτες από μια μεγάλη γκάμα που χρησιμοποιείται διεθνώς. Το Ανώτατο Συμβούλιο θα προτείνει έναν μηχανισμό και θα συζητήσει με τα ΑΕΙ και το υπουργείο. Οι διαδικασίες αυτές είναι πολύ οικείες στην ακαδημαϊκή κοινότητα».
Αναφορικά με την αποκαλούμενη διεθνοποίηση των ΑΕΙ (προγράμματα στα Αγγλικά, αριθμοί ξένων φοιτητών, κινητικότητα κ.λπ), ο κ. Μήτκας τονίζει:
«Σε αυτή την κατεύθυνση καλούμε τους έλληνες επιστήμονες του εξωτερικού να βοηθήσουν και να βάλουν πλάτη. Οι συνάδελφοι από τις ΗΠΑ ή άλλες χώρες του κόσμου μπορούν να βοηθήσουν τα ελληνικά ΑΕΙ φέρνοντας για παράδειγμα φοιτητές τους ένα εξάμηνο στην Ελλάδα για να κάνουν μάθημα εδώ, στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη, σε ένα νησί, σε έναν αρχαιολογικό χώρο, να προχωρήσουν σε συνεργασίες μέσα από μεταπτυχιακά προγράμματα κ.λπ».
Σχετικά με το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο που αφορά τα πανεπιστήμια, ο πρόεδρος της ΕΘΑΑΕ τονίζει:
«Τα πανεπιστήμιά μας είναι σε πολύ υψηλό επιστημονικό επίπεδο, αλλά συχνά οι διοικήσεις τους βρίσκονται με δεμένα ταχ έρια λόγω αντικειμενικών δυσκολιών, όπως η υποχρηματοδότηση ή ένα ασφυκτικό νομικό πλαίσιο».
«Το θεσμικό πλαίσιο πρέπει να επιτρέπει στα ΑΕΙ να διαφοροποιούνται και να υιοθετούν τις στρατηγικές που τους ταιριάζουν: π.χ η Κρήτη να αναπτύξει συνεργασίες με τη Μέση Ανατολή, το ΑΠΘ να ενισχύσει την παρουσία του στα Βαλκάνια ή τα τμήματα διδασκαλίας της νεοελληνικής γλώσσας ως ξένης να μπορέσουν να διαφημίσουν την εξαιρετική δουλειά που κάνουν σε όλον τον κόσμο».
«Η Ελλάδα είναι από τις λίγες χώρες που μπορεί να στηρίξει εξαιρετικές κλασικές σπουδές και δεν θα απεμπολήσει ποτέ αυτή την προοπτική», καταλήγει ο Περικλής Μήτκας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη